Στο φως νέες συνομιλίες του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς και κλειδούχο: «Τι να κάνει το 62;»
05/03/2023 20:32
05/03/2023 20:32
Μία σειρά ηχητικών ντοκουμέντων, που φέρνει στο φως το protothema.gr, λίγο πριν από την τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτει τους μοιραίους χειρισμούς του σταθμάρχη Λάρισας: ακόμα και η ερώτηση που του έκανε ο μηχανοδηγός του τοπικού τρένου - «τι να κάνει το 62;» - όταν έδωσε την εντολή στο Intercity να αναχωρήσει δεν τον οδήγησε να αντιληφθεί ότι δεν είχε «κλειδώσει» την επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή ανόδου.
Στην πρώτη συνομιλία, ο μηχανοδηγός του Intercity 62 συνεννοείται με μέλος του πληρώματος του τρένου, ώστε να κλείσουν οι πόρτες και να είναι όλα έτοιμα για την αναχώρηση από τον σταθμό της Λάρισας.\
Στη δεύτερη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει την εντολή στον κλειδούχο να μην γυρίσει το κλειδί ώστε να «κλειδώσει» στην ευθεία της ανόδου η Intercity 62 , προκειμένου να περάσει το τοπικό τρένο - το 1564, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Το τοπικό τρένο έφτασε στη Λάρισα από την γραμμή της καθόδου.
Στην τρίτη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει εντολή στο τοπικό τρένο, που έχει ήδη κάνει τη μανούβρα και έχει μπει στην ευθεία της ανόδου προς Νέους Πόρους - τον επόμενο σταθμό - να αναχωρήσει. Ωστόσο δεν δίνει εντολή να γυρίσει το κλειδί της διαγωνίου.
Στην τελευταία συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει πανομοιότυπη εντολή και στο Intercity 62 - να κατευθυνθείλαδή προς Νέους Πόρους από την γραμμή της ανόδου. Τότε, ακούγεται ο μηχανοδηγός του τοπικού τρένου να ρωτά: «Τι να κάνει το 62;» - πιθανότατα επειδή το Ιntercity μπορούσε να αναπτύξει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, ως 160 χιλιομέτρων την ώρα και η απόσταση μεταξύ των δύο τρένων ήταν μικρή. Δεν είναι ακόμα γνωστό τι απάντησε ο σταθμάρχης, αλλά εκ του - τραγικού - αποτελέσματος είναι σαφές ότι ούτε και τότε συνειδητοποίησε ότι δεν είχε δώσει εντολή να γυρίσει το κλειδί για την επιβατική αμαξοστοιχία, που βρέθηκε μέσω της διαγωνίου στην αντίθετη γραμμή , σε πορεία σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία.
Μία σειρά ηχητικών ντοκουμέντων, που φέρνει στο φως το protothema.gr, λίγο πριν από την τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτει τους μοιραίους χειρισμούς του σταθμάρχη Λάρισας: ακόμα και η ερώτηση που του έκανε ο μηχανοδηγός του τοπικού τρένου - «τι να κάνει το 62;» - όταν έδωσε την εντολή στο Intercity να αναχωρήσει δεν τον οδήγησε να αντιληφθεί ότι δεν είχε «κλειδώσει» την επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή ανόδου.
Στην πρώτη συνομιλία, ο μηχανοδηγός του Intercity 62 συνεννοείται με μέλος του πληρώματος του τρένου, ώστε να κλείσουν οι πόρτες και να είναι όλα έτοιμα για την αναχώρηση από τον σταθμό της Λάρισας.\
Στη δεύτερη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει την εντολή στον κλειδούχο να μην γυρίσει το κλειδί ώστε να «κλειδώσει» στην ευθεία της ανόδου η Intercity 62 , προκειμένου να περάσει το τοπικό τρένο - το 1564, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Το τοπικό τρένο έφτασε στη Λάρισα από την γραμμή της καθόδου.
Στην τρίτη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει εντολή στο τοπικό τρένο, που έχει ήδη κάνει τη μανούβρα και έχει μπει στην ευθεία της ανόδου προς Νέους Πόρους - τον επόμενο σταθμό - να αναχωρήσει. Ωστόσο δεν δίνει εντολή να γυρίσει το κλειδί της διαγωνίου.
Στην τελευταία συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει πανομοιότυπη εντολή και στο Intercity 62 - να κατευθυνθείλαδή προς Νέους Πόρους από την γραμμή της ανόδου. Τότε, ακούγεται ο μηχανοδηγός του τοπικού τρένου να ρωτά: «Τι να κάνει το 62;» - πιθανότατα επειδή το Ιntercity μπορούσε να αναπτύξει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, ως 160 χιλιομέτρων την ώρα και η απόσταση μεταξύ των δύο τρένων ήταν μικρή. Δεν είναι ακόμα γνωστό τι απάντησε ο σταθμάρχης, αλλά εκ του - τραγικού - αποτελέσματος είναι σαφές ότι ούτε και τότε συνειδητοποίησε ότι δεν είχε δώσει εντολή να γυρίσει το κλειδί για την επιβατική αμαξοστοιχία, που βρέθηκε μέσω της διαγωνίου στην αντίθετη γραμμή , σε πορεία σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία.
ΣΧΟΛΙΑ