Στράτος Σιμόπουλος: Ούτε μετρό ούτε αρχαία στη Βενιζέλου
23/10/2018 09:00
23/10/2018 09:00
Για άλλη μία φορά τα σύννεφα που μαζεύονται πάνω από το σταθμό της Βενιζέλου πυκνώνουν, σε βαθμό που πολλοί υποστηρίζουν ότι ακολουθεί μπόρα. Στο φύλλο της «ΜτΚ» που κυκλοφόρησε στις 14 Οκτωβρίου, υψηλόβαθμο στέλεχος της Αττικό Μετρό υποστήριζε ότι το έργο έχει βγει ήδη εκτός χρονοδιαγράμματος και πως το θέμα με τα αρχαία και την αρμονική συνύπαρξή τους με το έργο διευθετήθηκε μόνο στα λόγια. Την ίδια ώρα που ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό δηλώνει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και ότι όλα κυλούν ομαλά, αυξάνονται οι φωνές που υποστηρίζουν ότι οι εργασίες στο σταθμό Βενιζέλου έχουν σταματήσει.
Ασύστολα ψεύδη
«Ψεύδονται ασύστολα» υποστηρίζει ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος για την κυβέρνηση και την Αττικό Μετρό. «Με τα σημερινά δεδομένα είναι ορατός ο κίνδυνος να καταργηθεί ο σταθμός Βενιζέλου και μάλιστα, ενώ έλεγε ο κ. Μυλόπουλος ‘και μετρό και αρχαία’, να έχουμε τελικά ‘ούτε μετρό ούτε αρχαία’ σημειώνει. Για το σταθμό Βενιζέλου έχει αποφασιστεί να παραμείνουν τα αρχαία στα 7,5 μέτρα κάτω από το έδαφος και με τη μέθοδο ΝΑΤΜ να κατέβουν κάτω από τα αρχαία και να κατασκευάσουν το σταθμό. «Εδώ και δυο χρόνια υπάρχει η απόφαση για παραμονή των αρχαιοτήτων in situ. Όμως η Αττικό Μετρό δεν δίνει την εντολή στον εργολάβο να προχωρήσει στις τελικές μελέτες. Αυτήν τη στιγμή ο σχεδιασμός βρίσκεται ακόμα σε στάδιο προκαταρτικής μελέτης. Δεν παίρνουν την ευθύνη εδώ και μήνες, γιατί φοβούνται πως το κόστος θα είναι πολύ μεγάλο ή ότι μέσα από τις οριστικές μελέτες θα καταλήξουν σε αδιέξοδο» αναφέρει ο κ. Σιμόπουλος. Σύμφωνα με τον ίδιο, σήμερα στο σταθμό Βενιζέλου πάνω στα αρχαία πέφτει άμμος και καταχώνονται, ενώ μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες μόνο για τη μετακίνηση δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας.
Το κέλυφος της Βενιζέλου
Για τον Στράτο Σιμόπουλο σαφής ένδειξη προσωρινής, με φόβο να γίνει οριστική, κατάργησης του σταθμού Βενιζέλου αποτελεί το γεγονός ότι στο σταθμό Αγίας Σοφίας θα σπάσει το κέλυφος, ώστε να κατασκευασθεί ο σταθμός, ενώ στη Βενιζέλου δεν θα συμβεί το ίδιο. «Η λύση που πρότειναν ξέρουν ότι δεν είναι βιώσιμη, τουλάχιστον σε κόστος και χρόνο. Επίσης, από τη μετακίνηση του περιγράμματος του σταθμού μπορεί να υπάρχουν και άλλα προβλήματα, όπως π.χ. να υπάρχει θέμα στατικότητας στο Καραβάν Σαράι…». Το πολιτικό κόστος εμποδίζει τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο και την κυβέρνηση να αποκαλύψουν ότι υπάρχει πρόβλημα και ότι η λύση που πρότειναν δεν μπορεί να υλοποιηθεί, σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο. «Έχουν σκοπό να παραδώσουν το έργο χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, ενώ θα μπορούσαν να κατασκευάσουν το σταθμό ακόμη και τώρα, πριν από την κατάχωση και πριν από το ρίξιμο της πλάκας, αν προχωρούσαν στη λύση της απόσπασης των αρχαιοτήτων και της επανατοποθέτησής τους. Έτσι όμως θα είχαν ξεγυμνωθεί πολιτικά. Θα τους κυνηγούσαν οι Θεσσαλονικείς. Γι’ αυτό δεν το κάνουν. Ο κ. Μυλόπουλος ξέρει πολύ καλά ότι δεν θα είναι αυτός που θα διαχειριστεί το πρόβλημα, γιατί θα αλλάξει η κυβέρνηση σε λίγους μήνες και τότε θα αποκαλυφθούν όλα. Προσπαθεί λοιπόν να κερδίσει χρόνο», δηλώνει στη «ΜτΚ».
Τα λάθη άρχισαν το 2006
Τα μεγάλα λάθη άρχισαν από το 2006, στη δημοπράτηση της βασικής γραμμής, αναφέρει ο πρώην υφυπουργός Υποδομών του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μαγκριώτης. Μιλώντας στη «ΜτΚ», δηλώνει πως «μέχρι σήμερα υπάρχει αβεβαιότητα για το πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στο σταθμό Βενιζέλου, γι’ αυτό και η κυβέρνηση δεν δίνει τελική ημερομηνία ολοκλήρωσης της γραμμής από το Σιντριβάνι μέχρι το σταθμό ΟΣΕ. Η μόνη λύση είναι να υιοθετήσουν τη μέθοδο της Αγίας Σοφίας, αυτή που αποδέχθηκε και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Κάθε άλλη επιλογή θα δημιουργεί καθυστερήσεις, αβεβαιότητες και σκέψεις για την κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου. Πιστεύω ότι είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο το 2021 να γίνει η εμπορική χρήση του μετρό». Όσο για την προέκταση στα δυτικά, υποστηρίζει ότι ο χρόνος σταμάτησε στο 2012, χωρίς να έχουν γίνει νέες μελέτες και χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί τα χρήματα για την υλοποίησή της.
Ομάδα εργασίας για το δημόσιο χώρο γύρω από το μετρό
Από το δήμο Θεσσαλονίκης, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Θανάσης Παππάς αποφεύγει να σχολιάσει τις εξελίξεις στο σταθμό Βενιζέλου, γιατί θεωρεί ότι «γι’ αυτά πρέπει να μιλάει η Αττικό Μετρό, κι όχι εμείς». Ωστόσο, μας ενημέρωσε πως δημιουργήθηκε ομάδα εργασίας, έπειτα από δική του πρόταση, για να εξετάσει τη διαμόρφωση του δημόσιου χώρου γύρω από όλους τους σταθμούς του μετρό. Οι μελέτες είναι σε εξέλιξη και σύντομα αναμένονται να πάρουν τις τελικές αποφάσεις και να γίνουν οι πρώτες εργασίες.
Για άλλη μία φορά τα σύννεφα που μαζεύονται πάνω από το σταθμό της Βενιζέλου πυκνώνουν, σε βαθμό που πολλοί υποστηρίζουν ότι ακολουθεί μπόρα. Στο φύλλο της «ΜτΚ» που κυκλοφόρησε στις 14 Οκτωβρίου, υψηλόβαθμο στέλεχος της Αττικό Μετρό υποστήριζε ότι το έργο έχει βγει ήδη εκτός χρονοδιαγράμματος και πως το θέμα με τα αρχαία και την αρμονική συνύπαρξή τους με το έργο διευθετήθηκε μόνο στα λόγια. Την ίδια ώρα που ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό δηλώνει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και ότι όλα κυλούν ομαλά, αυξάνονται οι φωνές που υποστηρίζουν ότι οι εργασίες στο σταθμό Βενιζέλου έχουν σταματήσει.
Ασύστολα ψεύδη
«Ψεύδονται ασύστολα» υποστηρίζει ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος για την κυβέρνηση και την Αττικό Μετρό. «Με τα σημερινά δεδομένα είναι ορατός ο κίνδυνος να καταργηθεί ο σταθμός Βενιζέλου και μάλιστα, ενώ έλεγε ο κ. Μυλόπουλος ‘και μετρό και αρχαία’, να έχουμε τελικά ‘ούτε μετρό ούτε αρχαία’ σημειώνει. Για το σταθμό Βενιζέλου έχει αποφασιστεί να παραμείνουν τα αρχαία στα 7,5 μέτρα κάτω από το έδαφος και με τη μέθοδο ΝΑΤΜ να κατέβουν κάτω από τα αρχαία και να κατασκευάσουν το σταθμό. «Εδώ και δυο χρόνια υπάρχει η απόφαση για παραμονή των αρχαιοτήτων in situ. Όμως η Αττικό Μετρό δεν δίνει την εντολή στον εργολάβο να προχωρήσει στις τελικές μελέτες. Αυτήν τη στιγμή ο σχεδιασμός βρίσκεται ακόμα σε στάδιο προκαταρτικής μελέτης. Δεν παίρνουν την ευθύνη εδώ και μήνες, γιατί φοβούνται πως το κόστος θα είναι πολύ μεγάλο ή ότι μέσα από τις οριστικές μελέτες θα καταλήξουν σε αδιέξοδο» αναφέρει ο κ. Σιμόπουλος. Σύμφωνα με τον ίδιο, σήμερα στο σταθμό Βενιζέλου πάνω στα αρχαία πέφτει άμμος και καταχώνονται, ενώ μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες μόνο για τη μετακίνηση δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας.
Το κέλυφος της Βενιζέλου
Για τον Στράτο Σιμόπουλο σαφής ένδειξη προσωρινής, με φόβο να γίνει οριστική, κατάργησης του σταθμού Βενιζέλου αποτελεί το γεγονός ότι στο σταθμό Αγίας Σοφίας θα σπάσει το κέλυφος, ώστε να κατασκευασθεί ο σταθμός, ενώ στη Βενιζέλου δεν θα συμβεί το ίδιο. «Η λύση που πρότειναν ξέρουν ότι δεν είναι βιώσιμη, τουλάχιστον σε κόστος και χρόνο. Επίσης, από τη μετακίνηση του περιγράμματος του σταθμού μπορεί να υπάρχουν και άλλα προβλήματα, όπως π.χ. να υπάρχει θέμα στατικότητας στο Καραβάν Σαράι…». Το πολιτικό κόστος εμποδίζει τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο και την κυβέρνηση να αποκαλύψουν ότι υπάρχει πρόβλημα και ότι η λύση που πρότειναν δεν μπορεί να υλοποιηθεί, σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο. «Έχουν σκοπό να παραδώσουν το έργο χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, ενώ θα μπορούσαν να κατασκευάσουν το σταθμό ακόμη και τώρα, πριν από την κατάχωση και πριν από το ρίξιμο της πλάκας, αν προχωρούσαν στη λύση της απόσπασης των αρχαιοτήτων και της επανατοποθέτησής τους. Έτσι όμως θα είχαν ξεγυμνωθεί πολιτικά. Θα τους κυνηγούσαν οι Θεσσαλονικείς. Γι’ αυτό δεν το κάνουν. Ο κ. Μυλόπουλος ξέρει πολύ καλά ότι δεν θα είναι αυτός που θα διαχειριστεί το πρόβλημα, γιατί θα αλλάξει η κυβέρνηση σε λίγους μήνες και τότε θα αποκαλυφθούν όλα. Προσπαθεί λοιπόν να κερδίσει χρόνο», δηλώνει στη «ΜτΚ».
Τα λάθη άρχισαν το 2006
Τα μεγάλα λάθη άρχισαν από το 2006, στη δημοπράτηση της βασικής γραμμής, αναφέρει ο πρώην υφυπουργός Υποδομών του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μαγκριώτης. Μιλώντας στη «ΜτΚ», δηλώνει πως «μέχρι σήμερα υπάρχει αβεβαιότητα για το πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στο σταθμό Βενιζέλου, γι’ αυτό και η κυβέρνηση δεν δίνει τελική ημερομηνία ολοκλήρωσης της γραμμής από το Σιντριβάνι μέχρι το σταθμό ΟΣΕ. Η μόνη λύση είναι να υιοθετήσουν τη μέθοδο της Αγίας Σοφίας, αυτή που αποδέχθηκε και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Κάθε άλλη επιλογή θα δημιουργεί καθυστερήσεις, αβεβαιότητες και σκέψεις για την κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου. Πιστεύω ότι είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο το 2021 να γίνει η εμπορική χρήση του μετρό». Όσο για την προέκταση στα δυτικά, υποστηρίζει ότι ο χρόνος σταμάτησε στο 2012, χωρίς να έχουν γίνει νέες μελέτες και χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί τα χρήματα για την υλοποίησή της.
Ομάδα εργασίας για το δημόσιο χώρο γύρω από το μετρό
Από το δήμο Θεσσαλονίκης, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Θανάσης Παππάς αποφεύγει να σχολιάσει τις εξελίξεις στο σταθμό Βενιζέλου, γιατί θεωρεί ότι «γι’ αυτά πρέπει να μιλάει η Αττικό Μετρό, κι όχι εμείς». Ωστόσο, μας ενημέρωσε πως δημιουργήθηκε ομάδα εργασίας, έπειτα από δική του πρόταση, για να εξετάσει τη διαμόρφωση του δημόσιου χώρου γύρω από όλους τους σταθμούς του μετρό. Οι μελέτες είναι σε εξέλιξη και σύντομα αναμένονται να πάρουν τις τελικές αποφάσεις και να γίνουν οι πρώτες εργασίες.
ΣΧΟΛΙΑ