ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Super League: Το κόστος ανεβαίνει, τα γήπεδα αδειάζουν

Υψηλές τιμές, ποιότητα εγκαταστάσεων και ψηφιοποίηση διαδικασίας έκδοσης εισιτηρίων έχουν σημαντικό αντίκτυπο στον αριθμό των φιλάθλων

 20/12/2024 13:52

Super League: Το κόστος ανεβαίνει, τα γήπεδα αδειάζουν

Βασίλης Μόσχου

Το επίπεδο του ανταγωνισμού στη Super League έχει ανέβει κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια και ο αμφίρροπος χαρακτήρας της φετινής μάχης για τον τίτλο επιβεβαιώνει αυτή τη διαπίστωση. Το ελληνικό πρωτάθλημα παραμένει όμως φτωχός συγγενής της Ευρώπης σε άλλους τομείς, όπως π.χ. η προσέλευση του κόσμου στα γήπεδα.

Ο πολύ χαμηλός μέσος όρος εισιτηρίων, σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, δεν έχει να κάνει μόνον με το επίπεδο του θεάματος, αλλά και με άλλες σημαντικές παραμέτρους, όπως η εν γένει οικονομική κατάσταση των πολιτών, η κακή ποιότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων και τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση με στόχο την καταπολέμηση της βίας.

Οι υψηλές τιμές των εισιτηρίων, σε μία χώρα με πολύ μεγάλο πρόβλημα ακρίβειας και χαμηλή αγοραστική δύναμη, έχουν επιτείνει το διαχρονικό πρόβλημα της περιορισμένης προσέλευσης στα γήπεδα. Όταν, για παράδειγμα, τα φθηνά εισιτήρια στα υπέροχα γερμανικά γήπεδα κοστίζουν περίπου όσο και στην, από κάθε άποψη, θλιβερή έδρα του... Λεβαδειακού (δηλαδή μεταξύ 15-20 ευρώ), αντιλαμβάνεται κανείς πως και οι ΠΑΕ έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

Μεγάλο ζήτημα είναι και η ποιότητα των εγκαταστάσεων. Αν εξαιρέσει κανείς το νέοδμητο γήπεδο της ΑΕΚ και το «Καραϊσκάκης», κανένα άλλο ελληνικό γήπεδο δεν πληροί τις σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, την προσβασιμότητα, τη στοιχειώδη προστασία από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες κλπ.

Η πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας έκδοσης των εισιτηρίων, που υπαγορεύτηκε από την ανάγκη αντιμετώπισης του χουλιγκανισμού, ήταν το κερασάκι στην τούρτα, καθώς αντικειμενικά έχει δυσχεράνει την πρόσβαση των φιλάθλων (ειδικά όσων δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία) στα γήπεδα. Τα μέτρα κατά της βίας ήταν, προφανώς, αναγκαία, αλλά η περίπλοκη διαδικασία που υιοθετήθηκε έχει οδηγήσει πολλούς - κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας - φιλάθλους, στην απόφαση να παρακολουθούν τους αγώνες από τον καναπέ του σπιτιού τους.

Τη σεζόν 2023-24 κόπηκαν συνολικά 1.290.793 εισιτήρια, ήταν δηλαδή μειωμένα κατά περίπου μισό εκατομμύριο σε σχέση με την περίοδο 2022-23. Αν και ουδείς μπορεί να κάνει ασφαλείς προβλέψεις, φαίνεται πως στο τέλος της τρέχουσας σεζόν η τάση μείωσης του μέσου όρου εισιτηρίων θα επιβεβαιωθεί. Το καμπανάκι έχει χτυπήσει δυνατά και κάποιες ΠΑΕ έχουν αρχίσει να σκέφτονται σοβαρά τη μείωση των τιμών στα εισιτήρια, προκειμένου να προσελκύσουν κόσμο που αδυνατεί να αντεπεξέλθει οικονομικά.

Ο περσινός μέσος όρος εισιτηρίων της Super League ήταν μόλις 7.262 ανά ματς, ενώ στο πρώτο κομμάτι της φετινής σεζόν, βρισκόμαστε στα 7.171 ανά παιχνίδι. Την περίοδο 2023-24, πρώτη ήταν η ΑΕΚ με μέσο όρο 27.434 εισιτήρια ανά αγώνα και ακολούθησαν ο Ολυμπιακός (23.891), ο ΠΑΟΚ (14.109), ο Παναθηναϊκός (10.293) και ο Άρης (6.390). Η έως τώρα εικόνα της τρέχουσας σεζόν, σε ό,τι αφορά το λεγόμενο Big 5 έχει ως εξής:

  • ΑΕΚ (24.426)
  • Ολυμπιακός (22.610)
  • Παναθηναϊκός (21.275)
  • ΠΑΟΚ (13.497)
  • Άρης (9.080)

* Δημοσιεύτηκε στη «Μακεδονία της Κυριακής» στις 15/12/2024

Το επίπεδο του ανταγωνισμού στη Super League έχει ανέβει κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια και ο αμφίρροπος χαρακτήρας της φετινής μάχης για τον τίτλο επιβεβαιώνει αυτή τη διαπίστωση. Το ελληνικό πρωτάθλημα παραμένει όμως φτωχός συγγενής της Ευρώπης σε άλλους τομείς, όπως π.χ. η προσέλευση του κόσμου στα γήπεδα.

Ο πολύ χαμηλός μέσος όρος εισιτηρίων, σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, δεν έχει να κάνει μόνον με το επίπεδο του θεάματος, αλλά και με άλλες σημαντικές παραμέτρους, όπως η εν γένει οικονομική κατάσταση των πολιτών, η κακή ποιότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων και τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση με στόχο την καταπολέμηση της βίας.

Οι υψηλές τιμές των εισιτηρίων, σε μία χώρα με πολύ μεγάλο πρόβλημα ακρίβειας και χαμηλή αγοραστική δύναμη, έχουν επιτείνει το διαχρονικό πρόβλημα της περιορισμένης προσέλευσης στα γήπεδα. Όταν, για παράδειγμα, τα φθηνά εισιτήρια στα υπέροχα γερμανικά γήπεδα κοστίζουν περίπου όσο και στην, από κάθε άποψη, θλιβερή έδρα του... Λεβαδειακού (δηλαδή μεταξύ 15-20 ευρώ), αντιλαμβάνεται κανείς πως και οι ΠΑΕ έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

Μεγάλο ζήτημα είναι και η ποιότητα των εγκαταστάσεων. Αν εξαιρέσει κανείς το νέοδμητο γήπεδο της ΑΕΚ και το «Καραϊσκάκης», κανένα άλλο ελληνικό γήπεδο δεν πληροί τις σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, την προσβασιμότητα, τη στοιχειώδη προστασία από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες κλπ.

Η πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας έκδοσης των εισιτηρίων, που υπαγορεύτηκε από την ανάγκη αντιμετώπισης του χουλιγκανισμού, ήταν το κερασάκι στην τούρτα, καθώς αντικειμενικά έχει δυσχεράνει την πρόσβαση των φιλάθλων (ειδικά όσων δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία) στα γήπεδα. Τα μέτρα κατά της βίας ήταν, προφανώς, αναγκαία, αλλά η περίπλοκη διαδικασία που υιοθετήθηκε έχει οδηγήσει πολλούς - κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας - φιλάθλους, στην απόφαση να παρακολουθούν τους αγώνες από τον καναπέ του σπιτιού τους.

Τη σεζόν 2023-24 κόπηκαν συνολικά 1.290.793 εισιτήρια, ήταν δηλαδή μειωμένα κατά περίπου μισό εκατομμύριο σε σχέση με την περίοδο 2022-23. Αν και ουδείς μπορεί να κάνει ασφαλείς προβλέψεις, φαίνεται πως στο τέλος της τρέχουσας σεζόν η τάση μείωσης του μέσου όρου εισιτηρίων θα επιβεβαιωθεί. Το καμπανάκι έχει χτυπήσει δυνατά και κάποιες ΠΑΕ έχουν αρχίσει να σκέφτονται σοβαρά τη μείωση των τιμών στα εισιτήρια, προκειμένου να προσελκύσουν κόσμο που αδυνατεί να αντεπεξέλθει οικονομικά.

Ο περσινός μέσος όρος εισιτηρίων της Super League ήταν μόλις 7.262 ανά ματς, ενώ στο πρώτο κομμάτι της φετινής σεζόν, βρισκόμαστε στα 7.171 ανά παιχνίδι. Την περίοδο 2023-24, πρώτη ήταν η ΑΕΚ με μέσο όρο 27.434 εισιτήρια ανά αγώνα και ακολούθησαν ο Ολυμπιακός (23.891), ο ΠΑΟΚ (14.109), ο Παναθηναϊκός (10.293) και ο Άρης (6.390). Η έως τώρα εικόνα της τρέχουσας σεζόν, σε ό,τι αφορά το λεγόμενο Big 5 έχει ως εξής:

  • ΑΕΚ (24.426)
  • Ολυμπιακός (22.610)
  • Παναθηναϊκός (21.275)
  • ΠΑΟΚ (13.497)
  • Άρης (9.080)

* Δημοσιεύτηκε στη «Μακεδονία της Κυριακής» στις 15/12/2024

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία