ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Συνήγορος του Πολίτη: Τα θέματα που απασχολούν τους Θεσσαλονικείς

Ενημερωτική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη για την δράση της Ανεξάρτητης Αρχής

 25/01/2024 16:46

Συνήγορος του Πολίτη: Τα θέματα που απασχολούν τους Θεσσαλονικείς

Αλκίνοος Βλαχόπουλος

Σχετικά με όλες τις υποθέσεις που άπτονται της αρμοδιότητάς του, αναφέρθηκε μιλώντας στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στο κτίριο της ΕΣΗΕΜ-Θ, ο Συνήγορος του Πολίτη κ. Ανδρέας Ποττάκης.

Η ενημερωτικού χαρακτήρα συνάντηση επικεντρώθηκε στο έργο της Ανεξάρτητης Αρχής και αποτέλεσε μία από τις ενέργειες της πράξης «Δράσεις του Συνηγόρου του Πολίτη για την ενίσχυση της χρηστής διακυβέρνησης, της λογοδοσίας και καταπολέμησης της κακοδιοίκησης στο δημόσιο τομέα». Βασικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο Συνήγορος του Πολίτη, Ανδρέας Ποττάκης ενώ στην εκδήλωση μίλησαν η Αλεξάνδρα Χαΐνη (Δημοσιογράφος, Γραφείο Τύπου Συνηγόρου του Πολίτη) και η Θάλεια Ρουκουνάκη (Ειδική Επιστήμονας).

Ο κύριος Ποττάκης αναφέρθηκε στο βασικό πλαίσιο των υποθέσεων που αφορούν στην αρμοδιότητα του ενώ επισήμανε ότι ο ρόλος του Συνηγόρου σχετίζεται καθαρά με την διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Σημαντική η λειτουργία του γραφείου στην Θεσσαλονίκη

Στους χώρους της ΔΕΘ, δίπλα στο MOMUS, βρίσκονται τα γραφεία του Συνηγόρου του Πολίτη στη Θεσσαλονίκη . Τα γραφεία λειτουργούν για το κοινό από Δευτέρα έως Τετάρτη 10.00 – 14.00 και οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται άμεσα για όλα τα θέματα που τους απασχολούν.
Ο Ανδρέας Ποττάκης, τόνισε ότι η νέα βάση του Συνηγόρου στη Θεσσαλονίκη καλύπτει όλη τη την Βόρεια Ελλάδα και θα επιτρέψει να γίνονται περισσότερες αυτοψίες και επιθεωρήσεις χώρων. Επισήμανε πάντως ότι το 90% των αναφορών στην υπηρεσία γίνονται μέσω διαδικτύου και όχι από κοντά. «Αρκετοί αισθάνονται την ανάγκη να έρθουν να καταθέσουν τις αναφορές τους στο γραφείο. Παροτρύνουμε τους πολίτες να μας στέλνουν τις αναφορές τους μέσω της ιστοσελίδας και της ειδικής πλατφόρμας προκειμένου να υπάρχει άμεση πρωτοκόλληση των αιτήσεων τους.

synigoros-3.jpg

Τα θέματα που απασχολούν τους Θεσσαλονικείς

Δεν υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση σε σχέση με τις θεματικές που απασχολούν τους Θεσσαλονικείς συγκριτικά με τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες της Αθήνας αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας. Ωστόσο όπως ανέφερε ο κύριος Ποττάκης, το τελευταίο διάστημα αναπτύσσεται μια δυναμική στις υποθέσεις που αφορούν τα νέα έργα της Θεσσαλονίκης όπως είναι και ο FlyΟver. 

«Σχετικά με τα έργα που αφορούν στην τοπική κοινωνία, οι αναφορές που έχουμε δεχτεί είναι μόνο η αρχή. Θεωρώ ότι θα υπάρχει ευρύ πεδίο παρέμβασης μας για το συγκεκριμένο ζήτημα καθώς πιστεύω ότι θα υπάρξουν κι άλλες αναφορές πολιτών κατά την διάρκεια υλοποίησης του έργου. Εμείς αναδεικνύουμε το ζήτημα και είμαστε δεκτικοί να ακούσουμε τους πολίτες και να εξαντλήσουμε την νομιμότητα. Έχουμε δυνατότητα όταν υπάρχει ένα μείζον ζήτημα να διατάξουμε την αυτεπάγγελτη διερεύνηση ενός ζητήματος».

Οι αρμοδιότητες του Συνηγόρου του Πολίτη

Η αρχή του συνηγόρου του πολίτη έχει ένα ευρύ πεδίο δράσης, όπως ανέφερε ο κύριος Ποττάκης ενώ αποτελεί μια από τις 5 συνταγματικά ανεξάρτητες αρχές της χώρας. «Είναι η αρχή στην οποία ο Συνήγορος είναι ο εκπρόσωπος και επιλέγεται από την βουλή . Ο ίδιος έχει περιορισμό σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, εθνικής Άμυνας και θρησκευτικού περιεχομένου». 

Ο Συνήγορος του Πολίτη προσπαθεί να βρει κοινές λύσεις μεταξύ δημόσιας διοίκησης και πολιτών. Έχει την υποχρέωσή να καταθέτει στη βουλή έναν ετήσιο απολογισμό πεπραγμένων. Ένα μεγάλο ποσοστό της τάξεως του 40% των υποθέσεων των πολιτών που καταθέτονται, ξεφεύγουν από τις αρμοδιότητες του Συνηγόρου και αυτό συμβαίνει διότι υπάρχει ελλιπής ενημέρωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η υπηρεσία αυτή είναι σημαντική, όπως τόνισε ο κύριος Ποττάκης, γιατί βοηθάει τον πολίτη να διαπιστώσει ότι σε ορισμένες υποθέσεις δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να διεκδικήσει από την δικαιοσύνη.

Σημαντικό κομμάτι αποτελεί ο Διάλογος με τις δημόσιες υπηρεσίες προκειμένου να υπάρχει διευθέτηση των ζητημάτων που προκύπτουν. Θετική είναι και η ανταπόκριση των δημοσίων υπαλλήλων στην ενημέρωση που παρέχεται από την υπηρεσία. Πάνω από 30 εκπαιδεύσεις και εισηγήσεις για την ενίσχυση των δεξιοτήτων του προσωπικού, με έμφαση στον χάρτη θεμελιωδών δικαιωμάτων, πραγματοποιήθηκαν το 2023 σύμφωνα με την κα. Ρουκουνάκη. 

Με 15 ενημερωτικές εκδηλώσεις, ημερίδες , επισκέψεις σε πολλούς φορείς στην Ελλάδα, δράσεις επικοινωνίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και υλοποίηση διαφημιστικής καμπάνιας, ο Συνήγορος του Πολίτη επιδιώκει να επικοινωνήσει το έργο του στους πολίτες. Τα στοιχεία δράσης που αφορούν στον απολογισμό του έργου του Συνηγόρου για το 2023 δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα καθώς αναμένεται να κατατεθούν στη βουλή τον Μάρτιο και στη συνέχεια να δημοσιευτούν.

Σχετικά με όλες τις υποθέσεις που άπτονται της αρμοδιότητάς του, αναφέρθηκε μιλώντας στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στο κτίριο της ΕΣΗΕΜ-Θ, ο Συνήγορος του Πολίτη κ. Ανδρέας Ποττάκης.

Η ενημερωτικού χαρακτήρα συνάντηση επικεντρώθηκε στο έργο της Ανεξάρτητης Αρχής και αποτέλεσε μία από τις ενέργειες της πράξης «Δράσεις του Συνηγόρου του Πολίτη για την ενίσχυση της χρηστής διακυβέρνησης, της λογοδοσίας και καταπολέμησης της κακοδιοίκησης στο δημόσιο τομέα». Βασικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο Συνήγορος του Πολίτη, Ανδρέας Ποττάκης ενώ στην εκδήλωση μίλησαν η Αλεξάνδρα Χαΐνη (Δημοσιογράφος, Γραφείο Τύπου Συνηγόρου του Πολίτη) και η Θάλεια Ρουκουνάκη (Ειδική Επιστήμονας).

Ο κύριος Ποττάκης αναφέρθηκε στο βασικό πλαίσιο των υποθέσεων που αφορούν στην αρμοδιότητα του ενώ επισήμανε ότι ο ρόλος του Συνηγόρου σχετίζεται καθαρά με την διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Σημαντική η λειτουργία του γραφείου στην Θεσσαλονίκη

Στους χώρους της ΔΕΘ, δίπλα στο MOMUS, βρίσκονται τα γραφεία του Συνηγόρου του Πολίτη στη Θεσσαλονίκη . Τα γραφεία λειτουργούν για το κοινό από Δευτέρα έως Τετάρτη 10.00 – 14.00 και οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται άμεσα για όλα τα θέματα που τους απασχολούν.
Ο Ανδρέας Ποττάκης, τόνισε ότι η νέα βάση του Συνηγόρου στη Θεσσαλονίκη καλύπτει όλη τη την Βόρεια Ελλάδα και θα επιτρέψει να γίνονται περισσότερες αυτοψίες και επιθεωρήσεις χώρων. Επισήμανε πάντως ότι το 90% των αναφορών στην υπηρεσία γίνονται μέσω διαδικτύου και όχι από κοντά. «Αρκετοί αισθάνονται την ανάγκη να έρθουν να καταθέσουν τις αναφορές τους στο γραφείο. Παροτρύνουμε τους πολίτες να μας στέλνουν τις αναφορές τους μέσω της ιστοσελίδας και της ειδικής πλατφόρμας προκειμένου να υπάρχει άμεση πρωτοκόλληση των αιτήσεων τους.

synigoros-3.jpg

Τα θέματα που απασχολούν τους Θεσσαλονικείς

Δεν υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση σε σχέση με τις θεματικές που απασχολούν τους Θεσσαλονικείς συγκριτικά με τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες της Αθήνας αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας. Ωστόσο όπως ανέφερε ο κύριος Ποττάκης, το τελευταίο διάστημα αναπτύσσεται μια δυναμική στις υποθέσεις που αφορούν τα νέα έργα της Θεσσαλονίκης όπως είναι και ο FlyΟver. 

«Σχετικά με τα έργα που αφορούν στην τοπική κοινωνία, οι αναφορές που έχουμε δεχτεί είναι μόνο η αρχή. Θεωρώ ότι θα υπάρχει ευρύ πεδίο παρέμβασης μας για το συγκεκριμένο ζήτημα καθώς πιστεύω ότι θα υπάρξουν κι άλλες αναφορές πολιτών κατά την διάρκεια υλοποίησης του έργου. Εμείς αναδεικνύουμε το ζήτημα και είμαστε δεκτικοί να ακούσουμε τους πολίτες και να εξαντλήσουμε την νομιμότητα. Έχουμε δυνατότητα όταν υπάρχει ένα μείζον ζήτημα να διατάξουμε την αυτεπάγγελτη διερεύνηση ενός ζητήματος».

Οι αρμοδιότητες του Συνηγόρου του Πολίτη

Η αρχή του συνηγόρου του πολίτη έχει ένα ευρύ πεδίο δράσης, όπως ανέφερε ο κύριος Ποττάκης ενώ αποτελεί μια από τις 5 συνταγματικά ανεξάρτητες αρχές της χώρας. «Είναι η αρχή στην οποία ο Συνήγορος είναι ο εκπρόσωπος και επιλέγεται από την βουλή . Ο ίδιος έχει περιορισμό σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, εθνικής Άμυνας και θρησκευτικού περιεχομένου». 

Ο Συνήγορος του Πολίτη προσπαθεί να βρει κοινές λύσεις μεταξύ δημόσιας διοίκησης και πολιτών. Έχει την υποχρέωσή να καταθέτει στη βουλή έναν ετήσιο απολογισμό πεπραγμένων. Ένα μεγάλο ποσοστό της τάξεως του 40% των υποθέσεων των πολιτών που καταθέτονται, ξεφεύγουν από τις αρμοδιότητες του Συνηγόρου και αυτό συμβαίνει διότι υπάρχει ελλιπής ενημέρωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η υπηρεσία αυτή είναι σημαντική, όπως τόνισε ο κύριος Ποττάκης, γιατί βοηθάει τον πολίτη να διαπιστώσει ότι σε ορισμένες υποθέσεις δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να διεκδικήσει από την δικαιοσύνη.

Σημαντικό κομμάτι αποτελεί ο Διάλογος με τις δημόσιες υπηρεσίες προκειμένου να υπάρχει διευθέτηση των ζητημάτων που προκύπτουν. Θετική είναι και η ανταπόκριση των δημοσίων υπαλλήλων στην ενημέρωση που παρέχεται από την υπηρεσία. Πάνω από 30 εκπαιδεύσεις και εισηγήσεις για την ενίσχυση των δεξιοτήτων του προσωπικού, με έμφαση στον χάρτη θεμελιωδών δικαιωμάτων, πραγματοποιήθηκαν το 2023 σύμφωνα με την κα. Ρουκουνάκη. 

Με 15 ενημερωτικές εκδηλώσεις, ημερίδες , επισκέψεις σε πολλούς φορείς στην Ελλάδα, δράσεις επικοινωνίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και υλοποίηση διαφημιστικής καμπάνιας, ο Συνήγορος του Πολίτη επιδιώκει να επικοινωνήσει το έργο του στους πολίτες. Τα στοιχεία δράσης που αφορούν στον απολογισμό του έργου του Συνηγόρου για το 2023 δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα καθώς αναμένεται να κατατεθούν στη βουλή τον Μάρτιο και στη συνέχεια να δημοσιευτούν.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία