Συντριβή Antonov: Τα μοιραία λάθη του πληρώματος στο μικροσκόπιο των αρχών
19/07/2022 07:30
19/07/2022 07:30
Tα μοιραία λάθη στα οποία υπέπεσε το πλήρωμα του Antonov, που συνετρίβη φορτωμένο με 11,5 τόνους πυρομαχικών στην περιοχή της Καβάλας, μπαίνουν στο μικροσκόπιο των αρχών που ερευνούν την υπόθεση. Στο τραπέζι έχουν μπει και εξετάζονται τόσο ο χρόνος αντίδρασης του πιλότου όσο και οι τελικές του επιλογές για το αεροδρόμιο στο οποίο θα κατευθυνόταν.
Παρά το γεγονός ότι ο πιλότος γνώριζε το «επικίνδυνο φορτίο» που κουβαλούσε και ειδοποίησε σχετικά τους Έλληνες Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, ωστόσο, στη διάρκεια της πτήσης υπέπεσε, κατά τους εμπειρογνώμονες, σε μοιραία λάθη. Συγκεκριμένα, είχε στη διάθεσή του 12 λεπτά, αλλά του πήρε σχεδόν 20 να κάνει αναστροφή, ενώ έκανε μεγάλο κύκλο για να προσγειωθεί, αντί να κατευθυνθεί απευθείας στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, ώστε να του φτάσει ο διαθέσιμος χρόνος. Έμπειροι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας επισήμαναν, σύμφωνα με όσα αναφέρει το protothema.gr όμως ότι το πλήρωμα του αεροσκάφους, έχοντας επίγνωση της έκτακτης κατάστασης που αντιμετώπιζε, δεν θα μπορούσε να λάβει μία τόσο άκαιρη απόφαση, να κατευθυνθεί δηλαδή προς τη θάλασσα και όχι προς το αεροδρόμιο, εκτός και εάν «μετέφερε κάτι το οποίο επειδή ίσως δεν είχε δηλωθεί, θα έπρεπε με κάποιον τρόπο να το πετάξει κάπου που δεν θα βρισκόταν ποτέ, δεδομένου ότι μετά την προσγείωσή του οι αρμόδιες αρχές θα έλεγχαν το φορτίου του…».
Τίποτε το επικίνδυνο
Λόγω της έντονης ανησυχίας των κατοίκων αναφορικά με την ταυτότητα του φορτίου του αεροπλάνου, τόσο στρατιωτικές πηγές, όσο και κύκλοι της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας, επαναλαμβάνουν πως δεν εντοπίστηκε καμία επικίνδυνη ουσία στην ευρύτερη περιοχή, μετά το δυστύχημα. «Στις μετρήσεις μας, δεν υπήρξε καμία αλλαγή, μετά το περιστατικό. Δεν είχαμε καμία ένδειξη ραδιενέργειας μετά την πτώση του Antonov. Αν υπήρχε ζήτημα, θα το «έπιανε» κάποιος από τους άλλους σταθμούς, όπως από τις Σέρρες ή την Κομοτηνή», ανέφεραν στο protothema.gr, κύκλοι της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας.
Μπαγκλαντές: «Ασφαλισμένη αποστολή»
Διευκρινίσεις υπήρξαν και από πλευράς των Αρχών του Μπαγκλαντές, αφού οι Ένοπλες Δυνάμεις φέρονται να ήταν οι τελικοί αποδέκτες των πυρομαχικών. Ειδικότερα, όπως μετέδωσαν τα Μέσα Ενημέρωσης της χώρας, ο εκπρόσωπος του αρχηγείου της BGB (η υπηρεσία συνοριοφυλάκων), Αντισυνταγματάρχης Fayzur Rahman ανέφερε πως ήταν εκπαιδευτικό υλικό, βόμβες για όλμους, το οποίο ο προμηθευτής έπρεπε να τις μεταφέρει στο λιμάνι της Ντάκα.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση των Αρχών, η αποστολή ήταν ασφαλισμένη. Μιλώντας στην ιστοσελίδα New Age, ωστόσο, απέρριψαν δημοσιεύματα που έλεγαν ότι το αεροπλάνο μετέφερε νάρκες για το Μπαγκλαντές.«Δεν χρησιμοποιούμε νάρκες» ισχυρίστηκε ο Fayzur Rahman. Όπως σημειώνεται, πρόκειται για εκπαιδευτικά όπλα για τους συνοριοφύλακες του Μπαγκλαντές.
Ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας, Masud Bin Momen, ανέφερε μεταξύ άλλων πως «μέχρι στιγμής γνωρίζουμε ότι πρόκειται για ατύχημα. Η αποστολή ήταν ασφαλισμένη» και προσέθεσε ότι το Μπαγκλαντές προμηθεύεται συχνά προϊόντα από τη Σερβία, μεταξύ άλλων χωρών.
Tα μοιραία λάθη στα οποία υπέπεσε το πλήρωμα του Antonov, που συνετρίβη φορτωμένο με 11,5 τόνους πυρομαχικών στην περιοχή της Καβάλας, μπαίνουν στο μικροσκόπιο των αρχών που ερευνούν την υπόθεση. Στο τραπέζι έχουν μπει και εξετάζονται τόσο ο χρόνος αντίδρασης του πιλότου όσο και οι τελικές του επιλογές για το αεροδρόμιο στο οποίο θα κατευθυνόταν.
Παρά το γεγονός ότι ο πιλότος γνώριζε το «επικίνδυνο φορτίο» που κουβαλούσε και ειδοποίησε σχετικά τους Έλληνες Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, ωστόσο, στη διάρκεια της πτήσης υπέπεσε, κατά τους εμπειρογνώμονες, σε μοιραία λάθη. Συγκεκριμένα, είχε στη διάθεσή του 12 λεπτά, αλλά του πήρε σχεδόν 20 να κάνει αναστροφή, ενώ έκανε μεγάλο κύκλο για να προσγειωθεί, αντί να κατευθυνθεί απευθείας στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, ώστε να του φτάσει ο διαθέσιμος χρόνος. Έμπειροι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας επισήμαναν, σύμφωνα με όσα αναφέρει το protothema.gr όμως ότι το πλήρωμα του αεροσκάφους, έχοντας επίγνωση της έκτακτης κατάστασης που αντιμετώπιζε, δεν θα μπορούσε να λάβει μία τόσο άκαιρη απόφαση, να κατευθυνθεί δηλαδή προς τη θάλασσα και όχι προς το αεροδρόμιο, εκτός και εάν «μετέφερε κάτι το οποίο επειδή ίσως δεν είχε δηλωθεί, θα έπρεπε με κάποιον τρόπο να το πετάξει κάπου που δεν θα βρισκόταν ποτέ, δεδομένου ότι μετά την προσγείωσή του οι αρμόδιες αρχές θα έλεγχαν το φορτίου του…».
Τίποτε το επικίνδυνο
Λόγω της έντονης ανησυχίας των κατοίκων αναφορικά με την ταυτότητα του φορτίου του αεροπλάνου, τόσο στρατιωτικές πηγές, όσο και κύκλοι της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας, επαναλαμβάνουν πως δεν εντοπίστηκε καμία επικίνδυνη ουσία στην ευρύτερη περιοχή, μετά το δυστύχημα. «Στις μετρήσεις μας, δεν υπήρξε καμία αλλαγή, μετά το περιστατικό. Δεν είχαμε καμία ένδειξη ραδιενέργειας μετά την πτώση του Antonov. Αν υπήρχε ζήτημα, θα το «έπιανε» κάποιος από τους άλλους σταθμούς, όπως από τις Σέρρες ή την Κομοτηνή», ανέφεραν στο protothema.gr, κύκλοι της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας.
Μπαγκλαντές: «Ασφαλισμένη αποστολή»
Διευκρινίσεις υπήρξαν και από πλευράς των Αρχών του Μπαγκλαντές, αφού οι Ένοπλες Δυνάμεις φέρονται να ήταν οι τελικοί αποδέκτες των πυρομαχικών. Ειδικότερα, όπως μετέδωσαν τα Μέσα Ενημέρωσης της χώρας, ο εκπρόσωπος του αρχηγείου της BGB (η υπηρεσία συνοριοφυλάκων), Αντισυνταγματάρχης Fayzur Rahman ανέφερε πως ήταν εκπαιδευτικό υλικό, βόμβες για όλμους, το οποίο ο προμηθευτής έπρεπε να τις μεταφέρει στο λιμάνι της Ντάκα.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση των Αρχών, η αποστολή ήταν ασφαλισμένη. Μιλώντας στην ιστοσελίδα New Age, ωστόσο, απέρριψαν δημοσιεύματα που έλεγαν ότι το αεροπλάνο μετέφερε νάρκες για το Μπαγκλαντές.«Δεν χρησιμοποιούμε νάρκες» ισχυρίστηκε ο Fayzur Rahman. Όπως σημειώνεται, πρόκειται για εκπαιδευτικά όπλα για τους συνοριοφύλακες του Μπαγκλαντές.
Ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας, Masud Bin Momen, ανέφερε μεταξύ άλλων πως «μέχρι στιγμής γνωρίζουμε ότι πρόκειται για ατύχημα. Η αποστολή ήταν ασφαλισμένη» και προσέθεσε ότι το Μπαγκλαντές προμηθεύεται συχνά προϊόντα από τη Σερβία, μεταξύ άλλων χωρών.
ΣΧΟΛΙΑ