Μέσω ΣΔΙΤ οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη-Εδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη (Φωτ.)
24/04/2021 16:39
24/04/2021 16:39
Επίσης θύμισε ότι η τελευταία προεκλογική ομιλία του πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου ήταν στα Γιαννιτσά, όπου τότε είχε αναλάβει τη δέσμευση να ολοκληρωθεί η πολύπαθη σύνδεση μεταξύ Έδεσσας και Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε να βγει επιτέλους η Πέλλα από την απομόνωση, ενώ έκανε λόγο γι μια δική του προεκλογική δέσμευση που υλοποιείται και μάλιστα εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε ορίσει ο ίδιος στην ΔΕΘ του 2019. «Τα έργα που σας παρουσιάζουμε σήμερα αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου για την Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή», ανέφερε από τη μεριά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Ενός σχεδίου με δύο ξεκάθαρους στόχους: Από τη μία πλευρά την ανάπτυξη. Σε βάθος χρόνου να φέρουμε την Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε μία νέα αναπτυξιακή πορεία με σύγχρονες υποδομές που μπορούν να τη βοηθήσουν να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα», τόνισε ο κ. Καραμανλής. «Ο δεύτερος στόχος είναι μια καλύτερη καθημερινότητα: Προβλήματα τόσων ετών δεν λύνονται από τη μία στιγμή στην άλλη, όμως οφείλουμε όλοι να δουλέψουμε σκληρά για να γίνει πιο ανθρώπινη καθημερινή ζωή των πολιτών. Ιδίως σε μια τέτοια δύσκολη συγκυρία αυτό κάνει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη», δήλωσε.
Τζιτζικώστας: Από το 2013 παλεύει η Περιφέρεια για τον αυτοκινητόδρομο Έδεσσας - Θεσσαλονίκης
Για μία μεγάλη μέρα για τον τόπο μας έκανε λόγο ο κ.
Τζιτζικώστας, καθώς όπως είπε το έργο αποτελούσε
δίκαιο αίτημα δεκαετιών, όχι μόνο για την Κεντρική
Μακεδονία αλλά για ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα. «Και
το έργο θα ξεκινήσει να υλοποιείται χωρίς περισσότερες
αναβολές, χωρίς άλλες καθυστερήσεις», τόνισε ο
περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας.
Όπως επισήμανε η περιφέρεια από το 2013 παλεύει να
συνδεθεί με αυτοκινητόδρομο η Έδεσσα με τη
Θεσσαλονίκη, καθώς η Πέλλα είναι ο μόνος νομός της
Κεντρικής Μακεδονίας που δε συνδέεται με τη
Θεσσαλονίκη μέσω αυτοκινητόδρομου. Μάλιστα ο κ.
Τζιτζικώστας σημείωσε με νόημα: «Ελπίζω όσοι
βιάστηκαν να πουν ή πόνταραν ότι δε θα γίνει το έργο να
είναι κι αυτοί χαρούμενοι σήμερα».
Αναφορικά με το δρόμο Δράμα-Αμφίπολη ο κ.
Τζιτζικώστας είπε ότι το τμήμα Σέρρες-Αμφίπολη έχει
κατασκευαστεί ήδη από την περιφέρεια και με τη
σύνδεση με τη Δράμα θα αναδειχθεί όπως πρέπει και το
μοναδικό μακεδονικό μνημείο του Τύμβου Καστά.
«Κάνουμε μεγάλα και σταθερά βήματα μπροστά, όσα
δεν έγιναν εδώ και δεκαετίες στην περιοχή μας.
Αλλάζουμε τον τόπο μας, κάνουμε καλύτερη την
καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των συμπολιτών
μας. Δημιουργούμε ταυτόχρονα νέες ευκαιρίες και
προοπτικές για ανάπτυξη, δίκαιη και βιώσιμη, που θα
φτάσει σε κάθε πολίτη. Η πανδημία δεν μας σταμάτησε»,
κατέληξε ο κ. Τζιτζικώστας.
«Η κατασκευή του νέου οδικού άξονα είναι ιδιαίτερα
σημαντική, διότι θα αντικαταστήσει τον υπάρχοντα
δρόμο, που είναι ανεπαρκής και φυσικά εγκυμονεί
κινδύνους όσον αφορά την ασφάλεια τόσο οχημάτων
όσο και πεζών», επισήμανε από τη μεριά του ο
περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Χρήστος Μέτιος.
«Για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη η
Θεσσαλονίκη βρίσκεται στον πυρήνα της πολιτικής μας,
στον πυρήνα της προσπάθειάς μας να ενισχύσουμε την
οικονομία και να στηρίξουμε την κοινωνία», σημείωσε ο
Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης,
ο οποίος παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των
έργων, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «δύο έργα με
ισχυρό αποτύπωμα στις μεταφορές, στον τουρισμό και
στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής».
Να σημειωθεί ότι και για τα δύο έργα υπήρξε μελετητική
ωριμότητα, αλλά δεν μπορούσαν μέχρι σήμερα να
ενταχθούν σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπως
επιχειρήθηκε με το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως σημείωσε
ο κ. Καραμανλής μέσα στο καλοκαίρι θα προκηρυχθεί η
πρώτη φάση του διαγωνισμού και μέχρι το φθινόπωρο
θα επακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου. Οπως είπε
ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, ΣΔΙΤ σημαίνει
ότι τα έργα θα γίνουν στην ώρα τους και ο ανάδοχος θα
έχει τη συντήρηση και λειτουργία για τα επόμενα 27
χρόνια.
Επίσης θύμισε ότι η τελευταία προεκλογική ομιλία του πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου ήταν στα Γιαννιτσά, όπου τότε είχε αναλάβει τη δέσμευση να ολοκληρωθεί η πολύπαθη σύνδεση μεταξύ Έδεσσας και Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε να βγει επιτέλους η Πέλλα από την απομόνωση, ενώ έκανε λόγο γι μια δική του προεκλογική δέσμευση που υλοποιείται και μάλιστα εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε ορίσει ο ίδιος στην ΔΕΘ του 2019. «Τα έργα που σας παρουσιάζουμε σήμερα αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου για την Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή», ανέφερε από τη μεριά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Ενός σχεδίου με δύο ξεκάθαρους στόχους: Από τη μία πλευρά την ανάπτυξη. Σε βάθος χρόνου να φέρουμε την Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε μία νέα αναπτυξιακή πορεία με σύγχρονες υποδομές που μπορούν να τη βοηθήσουν να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα», τόνισε ο κ. Καραμανλής. «Ο δεύτερος στόχος είναι μια καλύτερη καθημερινότητα: Προβλήματα τόσων ετών δεν λύνονται από τη μία στιγμή στην άλλη, όμως οφείλουμε όλοι να δουλέψουμε σκληρά για να γίνει πιο ανθρώπινη καθημερινή ζωή των πολιτών. Ιδίως σε μια τέτοια δύσκολη συγκυρία αυτό κάνει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη», δήλωσε.
Τζιτζικώστας: Από το 2013 παλεύει η Περιφέρεια για τον αυτοκινητόδρομο Έδεσσας - Θεσσαλονίκης
Για μία μεγάλη μέρα για τον τόπο μας έκανε λόγο ο κ.
Τζιτζικώστας, καθώς όπως είπε το έργο αποτελούσε
δίκαιο αίτημα δεκαετιών, όχι μόνο για την Κεντρική
Μακεδονία αλλά για ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα. «Και
το έργο θα ξεκινήσει να υλοποιείται χωρίς περισσότερες
αναβολές, χωρίς άλλες καθυστερήσεις», τόνισε ο
περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας.
Όπως επισήμανε η περιφέρεια από το 2013 παλεύει να
συνδεθεί με αυτοκινητόδρομο η Έδεσσα με τη
Θεσσαλονίκη, καθώς η Πέλλα είναι ο μόνος νομός της
Κεντρικής Μακεδονίας που δε συνδέεται με τη
Θεσσαλονίκη μέσω αυτοκινητόδρομου. Μάλιστα ο κ.
Τζιτζικώστας σημείωσε με νόημα: «Ελπίζω όσοι
βιάστηκαν να πουν ή πόνταραν ότι δε θα γίνει το έργο να
είναι κι αυτοί χαρούμενοι σήμερα».
Αναφορικά με το δρόμο Δράμα-Αμφίπολη ο κ.
Τζιτζικώστας είπε ότι το τμήμα Σέρρες-Αμφίπολη έχει
κατασκευαστεί ήδη από την περιφέρεια και με τη
σύνδεση με τη Δράμα θα αναδειχθεί όπως πρέπει και το
μοναδικό μακεδονικό μνημείο του Τύμβου Καστά.
«Κάνουμε μεγάλα και σταθερά βήματα μπροστά, όσα
δεν έγιναν εδώ και δεκαετίες στην περιοχή μας.
Αλλάζουμε τον τόπο μας, κάνουμε καλύτερη την
καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των συμπολιτών
μας. Δημιουργούμε ταυτόχρονα νέες ευκαιρίες και
προοπτικές για ανάπτυξη, δίκαιη και βιώσιμη, που θα
φτάσει σε κάθε πολίτη. Η πανδημία δεν μας σταμάτησε»,
κατέληξε ο κ. Τζιτζικώστας.
«Η κατασκευή του νέου οδικού άξονα είναι ιδιαίτερα
σημαντική, διότι θα αντικαταστήσει τον υπάρχοντα
δρόμο, που είναι ανεπαρκής και φυσικά εγκυμονεί
κινδύνους όσον αφορά την ασφάλεια τόσο οχημάτων
όσο και πεζών», επισήμανε από τη μεριά του ο
περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Χρήστος Μέτιος.
«Για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη η
Θεσσαλονίκη βρίσκεται στον πυρήνα της πολιτικής μας,
στον πυρήνα της προσπάθειάς μας να ενισχύσουμε την
οικονομία και να στηρίξουμε την κοινωνία», σημείωσε ο
Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης,
ο οποίος παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των
έργων, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «δύο έργα με
ισχυρό αποτύπωμα στις μεταφορές, στον τουρισμό και
στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής».
Να σημειωθεί ότι και για τα δύο έργα υπήρξε μελετητική
ωριμότητα, αλλά δεν μπορούσαν μέχρι σήμερα να
ενταχθούν σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπως
επιχειρήθηκε με το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως σημείωσε
ο κ. Καραμανλής μέσα στο καλοκαίρι θα προκηρυχθεί η
πρώτη φάση του διαγωνισμού και μέχρι το φθινόπωρο
θα επακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου. Οπως είπε
ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, ΣΔΙΤ σημαίνει
ότι τα έργα θα γίνουν στην ώρα τους και ο ανάδοχος θα
έχει τη συντήρηση και λειτουργία για τα επόμενα 27
χρόνια.
ΣΧΟΛΙΑ