ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τα χρώματα του Παρθενώνα - Δείτε βίντεο

Μια διαπίστωση που ξεπέρασε τις προσδοκίες

 21/10/2024 14:07

Τα χρώματα του Παρθενώνα - Δείτε βίντεο

Πρόσφατα στοιχεία έρευνας αποκαλύπτουν ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα ήταν πολύχρωμα και είχαν λεπτομερή σχέδια με ανθρώπινες φιγούρες και σχέδια φύλλων φοίνικα. Η αποκάλυψη προέρχεται από μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Antiquity. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν προηγμένη τεχνολογία σάρωσης για να εξετάσουν προσεκτικά τις επιφάνειες των γλυπτών που φιλοξενούνται στο Βρετανικό Μουσείο, αποκαλύπτοντας ίχνη μπογιάς και σκαλίσματα.

Η εξέταση έδειξε ότι οι αρχαίοι τεχνίτες είχαν κοσμήσει τις γλυπτικές επιφάνειες με υφές που μιμούνταν συγκεκριμένα υλικά όπως δέρμα, μαλλί και λινό. Αυτές οι υφές στη συνέχεια βελτιώθηκαν με χρωστικές, κυρίως μωβ απόχρωση και αιγυπτιακό μπλε. Αυτή η τεχνητή βαφή χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην αρχαιότητα για τη ζωγραφική περίπλοκων σχεδίων σε ανάγλυφα υφάσματα.

Χρώμα σε διαφορετικά θραύσματα των γλυπτών του Παρθενώνα

Το αιγυπτιακό μπλε εντοπίστηκε σε διάφορα τμήματα των γλυπτών, συμπεριλαμβανομένων 11 γλυπτών με αέτωμα και μιας φιγούρας ζωφόρου. Το χρώμα χρησιμοποιήθηκε για να διακρίνει στοιχεία όπως η ζώνη της θεάς Ίριδας και τα φιδοειδή πόδια του Κέκροπα, δίνοντας έμφαση στα κύματα από τα οποία αναδύθηκε ο Ήλιος στο άρμα του. Η μελέτη αποκάλυψε επίσης αξιοσημείωτες λεπτομέρειες μέσα στο άγαλμα της Διόνης, μητέρας της Αφροδίτης. Εκεί, οι ερευνητές αναγνώρισαν την εικόνα των ανθρώπινων ποδιών που τρέχουν και άλλων μορφών υφασμένων στις πτυχές του υφάσματος.

Η ανάλυση εμβαθύνει επιπλέον στις τεχνικές που χρησιμοποιούσαν οι γλύπτες στη δημιουργία των αγαλμάτων. Οι αρχαίοι καλλιτέχνες χρησιμοποιούσαν διαφορετικές μεθόδους και εργαλεία για να απεικονίσουν τα υφάσματα που φορούσαν οι Ολύμπιοι θεοί. Τόνισαν περίπλοκες λεπτομέρειες όπως λινό, μαλλί και γυαλισμένο δέρμα.

Παλαιότερα πίστευαν ότι τα αγάλματα του Παρθενώνα φορούσαν σχετικά συγκρατημένα ρούχα για να τονίσουν τις περίπλοκα σκαλιστές λεπτομέρειες. Ωστόσο, φαίνεται ότι η πολυχρωμία σε αυτά τα αγάλματα μπορεί να ήταν εξίσου περίπλοκη. Τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι τα μάρμαρα ήταν αρχικά στολισμένα με περίπλοκες και λεπτές βαφές. Τα καθιστά μερικά από τα καλύτερα διατηρημένα παραδείγματα σωζόμενης πολυχρωμίας από τα μέσα του 5ου αιώνα π.Χ. στην Αθήνα.

Διαπίστωση που ξεπέρασε τις προσδοκίες

Ο Δρ Giovanni Verri, ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας, τόνισε την έκπληξη του όταν ανακάλυψε αυτά τα ίχνη μπογιάς καθώς ήταν αόρατα με γυμνό μάτι. Παρατήρησε ότι αυτό το εύρημα «ξεπέρασε τις προσδοκίες». Η έρευνα χρησιμοποίησε μια μη επεμβατική διαδικασία απεικόνισης που ονομάζεται ορατή-επαγόμενη φωταύγεια για να ανιχνεύσει ίχνη αιγυπτιακού μπλε, μια αρχαία χρωστική ουσία. Αυτή η χρωστική ουσία, όταν υποβλήθηκε στην τεχνική σάρωσης, εξέπεμπε μια φωτεινή λευκή λάμψη, αποκαλύπτοντας τα κρυμμένα σχέδια.

Ωστόσο, ακόμη και με νέα παραδείγματα ζωγραφικής που παρουσιάζονται τώρα, ο Verry είπε ότι η πλήρης κατανόηση των τεχνικών ζωγραφικής των καλλιτεχνών παραμένει άπιαστη. Τόνισε ότι είναι σχεδόν αδύνατο να φανταστεί κανείς με ακρίβεια την αρχική τους εμφάνιση, αφού η γνώση των χρωστικών που χρησιμοποιούνται δεν αρκεί για να κατανοήσει την όλη εικόνα.

Πηγή: Greek Reporter

Πρόσφατα στοιχεία έρευνας αποκαλύπτουν ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα ήταν πολύχρωμα και είχαν λεπτομερή σχέδια με ανθρώπινες φιγούρες και σχέδια φύλλων φοίνικα. Η αποκάλυψη προέρχεται από μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Antiquity. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν προηγμένη τεχνολογία σάρωσης για να εξετάσουν προσεκτικά τις επιφάνειες των γλυπτών που φιλοξενούνται στο Βρετανικό Μουσείο, αποκαλύπτοντας ίχνη μπογιάς και σκαλίσματα.

Η εξέταση έδειξε ότι οι αρχαίοι τεχνίτες είχαν κοσμήσει τις γλυπτικές επιφάνειες με υφές που μιμούνταν συγκεκριμένα υλικά όπως δέρμα, μαλλί και λινό. Αυτές οι υφές στη συνέχεια βελτιώθηκαν με χρωστικές, κυρίως μωβ απόχρωση και αιγυπτιακό μπλε. Αυτή η τεχνητή βαφή χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην αρχαιότητα για τη ζωγραφική περίπλοκων σχεδίων σε ανάγλυφα υφάσματα.

Χρώμα σε διαφορετικά θραύσματα των γλυπτών του Παρθενώνα

Το αιγυπτιακό μπλε εντοπίστηκε σε διάφορα τμήματα των γλυπτών, συμπεριλαμβανομένων 11 γλυπτών με αέτωμα και μιας φιγούρας ζωφόρου. Το χρώμα χρησιμοποιήθηκε για να διακρίνει στοιχεία όπως η ζώνη της θεάς Ίριδας και τα φιδοειδή πόδια του Κέκροπα, δίνοντας έμφαση στα κύματα από τα οποία αναδύθηκε ο Ήλιος στο άρμα του. Η μελέτη αποκάλυψε επίσης αξιοσημείωτες λεπτομέρειες μέσα στο άγαλμα της Διόνης, μητέρας της Αφροδίτης. Εκεί, οι ερευνητές αναγνώρισαν την εικόνα των ανθρώπινων ποδιών που τρέχουν και άλλων μορφών υφασμένων στις πτυχές του υφάσματος.

Η ανάλυση εμβαθύνει επιπλέον στις τεχνικές που χρησιμοποιούσαν οι γλύπτες στη δημιουργία των αγαλμάτων. Οι αρχαίοι καλλιτέχνες χρησιμοποιούσαν διαφορετικές μεθόδους και εργαλεία για να απεικονίσουν τα υφάσματα που φορούσαν οι Ολύμπιοι θεοί. Τόνισαν περίπλοκες λεπτομέρειες όπως λινό, μαλλί και γυαλισμένο δέρμα.

Παλαιότερα πίστευαν ότι τα αγάλματα του Παρθενώνα φορούσαν σχετικά συγκρατημένα ρούχα για να τονίσουν τις περίπλοκα σκαλιστές λεπτομέρειες. Ωστόσο, φαίνεται ότι η πολυχρωμία σε αυτά τα αγάλματα μπορεί να ήταν εξίσου περίπλοκη. Τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι τα μάρμαρα ήταν αρχικά στολισμένα με περίπλοκες και λεπτές βαφές. Τα καθιστά μερικά από τα καλύτερα διατηρημένα παραδείγματα σωζόμενης πολυχρωμίας από τα μέσα του 5ου αιώνα π.Χ. στην Αθήνα.

Διαπίστωση που ξεπέρασε τις προσδοκίες

Ο Δρ Giovanni Verri, ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας, τόνισε την έκπληξη του όταν ανακάλυψε αυτά τα ίχνη μπογιάς καθώς ήταν αόρατα με γυμνό μάτι. Παρατήρησε ότι αυτό το εύρημα «ξεπέρασε τις προσδοκίες». Η έρευνα χρησιμοποίησε μια μη επεμβατική διαδικασία απεικόνισης που ονομάζεται ορατή-επαγόμενη φωταύγεια για να ανιχνεύσει ίχνη αιγυπτιακού μπλε, μια αρχαία χρωστική ουσία. Αυτή η χρωστική ουσία, όταν υποβλήθηκε στην τεχνική σάρωσης, εξέπεμπε μια φωτεινή λευκή λάμψη, αποκαλύπτοντας τα κρυμμένα σχέδια.

Ωστόσο, ακόμη και με νέα παραδείγματα ζωγραφικής που παρουσιάζονται τώρα, ο Verry είπε ότι η πλήρης κατανόηση των τεχνικών ζωγραφικής των καλλιτεχνών παραμένει άπιαστη. Τόνισε ότι είναι σχεδόν αδύνατο να φανταστεί κανείς με ακρίβεια την αρχική τους εμφάνιση, αφού η γνώση των χρωστικών που χρησιμοποιούνται δεν αρκεί για να κατανοήσει την όλη εικόνα.

Πηγή: Greek Reporter

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία