ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τα δώρα του Μητσοτάκη για τη Θεσσαλονίκη

Τι είπε ο πρωθυπουργός για το μετρό, τον ΟΑΣΘ, το πρότζεκτ πάρκο καινοτομίας, τα μακεδονικά προϊόντα και το γήπεδο του ΠΑΟΚ

 07/09/2019 22:52

Τα δώρα του Μητσοτάκη για τη Θεσσαλονίκη
Φωτογραφία intimenews

Νίκος Οικονόμου

Ενίσχυση του ΟΑΣΘ, ανατροπή στο θέμα των Αρχαίων της Βενιζέλου και παραχώρηση 760 στρεμμάτων για ένα νέο πάρκο καινοτομίας στην Περαία ήταν τα «δώρα» του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη Θεσσαλονίκη, τα οποία ανακοίνωσε κατά την ομιλία του στη ΔΕΘ.

Ο πρωθυπουργός γνωστοποίησε την πρόθεση της κυβέρνησης να παραχωρήσει 760 στρέμματα του Δημοσίου στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας. Το ακίνητο στην Περαία θα φιλοξενήσει το «Thess/Intec», ένα νέο πάρκο καινοτομίας, το οποίο θα χρηματοδοτήσει η ιδιωτική πρωτοβουλία. «Πρόκειται για ένα τεχνολογικό πάρκο που θα προσελκύσει επενδύσεις στην οικονομία της γνώσης. Όμως θέλω να είμαι σαφής. Αν το έργο δεν αποδείξει έμπρακτα τη βιωσιμότητα του προσελκύοντας ιδιωτικά κεφάλαια για τη χρηματοδότησή του, εντός διετίας το οικόπεδο θα επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο», σημείωσε.

Για το μετρό επισημοποίησε αυτό που ακουγόταν έντονα τις τελευταίες ημέρες, ότι δηλαδή η απόφαση για τα αρχαία της Βενιζέλου αλλάζει. «Θα μιλήσω αληθινά, ειλικρινά, ρεαλιστικά. Τέλος τα μεγάλα λόγια, οι υπεκφυγές, οι εντυπώσεις, τα ψεύτικα εγκαίνια και οι βαμμένοι μουσαμάδες.

Καθαρές κουβέντες: Με τα σημερινά δεδομένα η λειτουργία του Μετρό θα άρχιζε χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου, τέλη του 2022. Αλλά αυτό θα σήμαινε ένα έργο «κολοβό». Επιστρέφουμε, λοιπόν, στην αρχική λύση για τον σταθμό- με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων. Έτσι, το μετρό θα λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023» σημείωσε.

Για τον ΟΑΣΘ είπε ότι περίπου 150 με 200 λεωφορεία θα μπουν αμέσως στην εξυπηρέτηση της πόλης, ότι η σύμβαση θα υπογραφεί ως το τέλος του μήνα και ότι η έναρξη των νέων δρομολογίων θα γίνει τον Οκτώβριο. Ακόμη ότι θα ανατεθούν στα ΚΤΕΛ οι περιαστικές και υπεραστικές διαδρομές, ώστε ο ΟΑΣΘ να καλύπτει επαρκέστερα τη μητροπολιτική ζώνη.

Ακόμη για τη Βόρεια Ελλάδα είπε ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η προστασία και ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων με τη δημιουργία και διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά, μίλησε για έναν νέο ρόλο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με στόχο την επόμενη διετία να γίνει μεταφορικός κόμβος για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική.

Στο μέτωπο των οδικών υποδομών βασικό στοίχημα της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού. «Ο άξονας Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας έχει ήδη μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών, ενώ για τον δρόμο Θεσσαλονίκης- Έδεσσας, έργο δυστυχώς τελείως ανώριμο, οι μελέτες ξεκινούν άμεσα απ’ το υπουργείο υποδομών» σημείωσε.

Με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα προχωρεί η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή νέας, υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου και με τις μελέτες να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2020, ενώ μετά θα ακολουθήσει η προκήρυξη του έργου.

Για την ανάπλαση της ΔΕΘ δεσμεύτηκε ότι σε λίγες εβδομάδες θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα και ότι στις αρχές του 2020 θα προκηρυχθεί ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. «Στο διάστημα 2020-2021 θα είναι έτοιμες οι μελέτες και θα αναζητηθεί το μικτό σχήμα που θα χρηματοδοτήσει και θα ξεκινήσει την επένδυση», είπε ο πρωθυπουργός.

Στο ίδιο πνεύμα δημιουργικής αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας η κυβέρνηση σχεδιάζει στη δυτική πλευρά της πόλης την καθιέρωση Ελεύθερης Ζώνης αποκλειστικά για επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό. Η ζώνη θα ιδρυθεί στο πρώην στρατόπεδο «Γκόνου», σε έκταση 670 στρεμμάτων, κατά το μοντέλο των αντίστοιχων ζωνών στα λιμάνια του Πειραιά και του Ηρακλείου και οι επιχειρήσεις που θα εγκατασταθούν εκεί θα απαλλάσσονται από δασμούς και ΦΠΑ.

Ακόμη όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης σε τροχιά υλοποίησης είναι και η οργάνωση της βιομηχανικής ζώνης στο Καλοχώρι που σήμερα ταλανίζεται από άναρχες εγκαταστάσεις, υστερήσεις σε υποδομές και περιβαλλοντικά προβλήματα.

«Μέσα στο 2020 θα συσταθεί Ειδική Εταιρία Ανάπτυξης που θα αναλάβει τη μετατροπή της περιοχής σε επιχειρηματικό πάρκο, κατά το πρότυπο ανάλογων εγκαταστάσεων στα Οινόφυτα», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Ακόμη στο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά οι χώροι θα ανακαινιστούν ως χώροι πολιτισμού και ιστορίας, φιλοξενώντας τρία ξεχωριστά μουσεία: Το πρώτο, με ευρήματα από τις ανασκαφές του Μετρό, το δεύτερο για την Εθνική Αντίσταση και το τρίτο για τον Προσφυγικό Ελληνισμό.

Όσον αφορά την ανακατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟΚ σημείωσε με νόημα: «Δεν θα μιλήσω πολύ. Είμαστε έτοιμοι να τρέξουμε το σχέδιο ανάπλασης των εγκαταστάσεών του και της γύρω περιοχής. Και περιμένουμε την ωρίμανση των σχετικών μελετών από τη διοίκηση του ομάδας ως φορέα υλοποίησης του έργου».

Ενίσχυση του ΟΑΣΘ, ανατροπή στο θέμα των Αρχαίων της Βενιζέλου και παραχώρηση 760 στρεμμάτων για ένα νέο πάρκο καινοτομίας στην Περαία ήταν τα «δώρα» του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη Θεσσαλονίκη, τα οποία ανακοίνωσε κατά την ομιλία του στη ΔΕΘ.

Ο πρωθυπουργός γνωστοποίησε την πρόθεση της κυβέρνησης να παραχωρήσει 760 στρέμματα του Δημοσίου στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας. Το ακίνητο στην Περαία θα φιλοξενήσει το «Thess/Intec», ένα νέο πάρκο καινοτομίας, το οποίο θα χρηματοδοτήσει η ιδιωτική πρωτοβουλία. «Πρόκειται για ένα τεχνολογικό πάρκο που θα προσελκύσει επενδύσεις στην οικονομία της γνώσης. Όμως θέλω να είμαι σαφής. Αν το έργο δεν αποδείξει έμπρακτα τη βιωσιμότητα του προσελκύοντας ιδιωτικά κεφάλαια για τη χρηματοδότησή του, εντός διετίας το οικόπεδο θα επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο», σημείωσε.

Για το μετρό επισημοποίησε αυτό που ακουγόταν έντονα τις τελευταίες ημέρες, ότι δηλαδή η απόφαση για τα αρχαία της Βενιζέλου αλλάζει. «Θα μιλήσω αληθινά, ειλικρινά, ρεαλιστικά. Τέλος τα μεγάλα λόγια, οι υπεκφυγές, οι εντυπώσεις, τα ψεύτικα εγκαίνια και οι βαμμένοι μουσαμάδες.

Καθαρές κουβέντες: Με τα σημερινά δεδομένα η λειτουργία του Μετρό θα άρχιζε χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου, τέλη του 2022. Αλλά αυτό θα σήμαινε ένα έργο «κολοβό». Επιστρέφουμε, λοιπόν, στην αρχική λύση για τον σταθμό- με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων. Έτσι, το μετρό θα λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023» σημείωσε.

Για τον ΟΑΣΘ είπε ότι περίπου 150 με 200 λεωφορεία θα μπουν αμέσως στην εξυπηρέτηση της πόλης, ότι η σύμβαση θα υπογραφεί ως το τέλος του μήνα και ότι η έναρξη των νέων δρομολογίων θα γίνει τον Οκτώβριο. Ακόμη ότι θα ανατεθούν στα ΚΤΕΛ οι περιαστικές και υπεραστικές διαδρομές, ώστε ο ΟΑΣΘ να καλύπτει επαρκέστερα τη μητροπολιτική ζώνη.

Ακόμη για τη Βόρεια Ελλάδα είπε ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η προστασία και ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων με τη δημιουργία και διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά, μίλησε για έναν νέο ρόλο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με στόχο την επόμενη διετία να γίνει μεταφορικός κόμβος για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική.

Στο μέτωπο των οδικών υποδομών βασικό στοίχημα της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού. «Ο άξονας Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας έχει ήδη μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών, ενώ για τον δρόμο Θεσσαλονίκης- Έδεσσας, έργο δυστυχώς τελείως ανώριμο, οι μελέτες ξεκινούν άμεσα απ’ το υπουργείο υποδομών» σημείωσε.

Με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα προχωρεί η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή νέας, υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου και με τις μελέτες να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2020, ενώ μετά θα ακολουθήσει η προκήρυξη του έργου.

Για την ανάπλαση της ΔΕΘ δεσμεύτηκε ότι σε λίγες εβδομάδες θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα και ότι στις αρχές του 2020 θα προκηρυχθεί ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. «Στο διάστημα 2020-2021 θα είναι έτοιμες οι μελέτες και θα αναζητηθεί το μικτό σχήμα που θα χρηματοδοτήσει και θα ξεκινήσει την επένδυση», είπε ο πρωθυπουργός.

Στο ίδιο πνεύμα δημιουργικής αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας η κυβέρνηση σχεδιάζει στη δυτική πλευρά της πόλης την καθιέρωση Ελεύθερης Ζώνης αποκλειστικά για επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό. Η ζώνη θα ιδρυθεί στο πρώην στρατόπεδο «Γκόνου», σε έκταση 670 στρεμμάτων, κατά το μοντέλο των αντίστοιχων ζωνών στα λιμάνια του Πειραιά και του Ηρακλείου και οι επιχειρήσεις που θα εγκατασταθούν εκεί θα απαλλάσσονται από δασμούς και ΦΠΑ.

Ακόμη όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης σε τροχιά υλοποίησης είναι και η οργάνωση της βιομηχανικής ζώνης στο Καλοχώρι που σήμερα ταλανίζεται από άναρχες εγκαταστάσεις, υστερήσεις σε υποδομές και περιβαλλοντικά προβλήματα.

«Μέσα στο 2020 θα συσταθεί Ειδική Εταιρία Ανάπτυξης που θα αναλάβει τη μετατροπή της περιοχής σε επιχειρηματικό πάρκο, κατά το πρότυπο ανάλογων εγκαταστάσεων στα Οινόφυτα», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Ακόμη στο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά οι χώροι θα ανακαινιστούν ως χώροι πολιτισμού και ιστορίας, φιλοξενώντας τρία ξεχωριστά μουσεία: Το πρώτο, με ευρήματα από τις ανασκαφές του Μετρό, το δεύτερο για την Εθνική Αντίσταση και το τρίτο για τον Προσφυγικό Ελληνισμό.

Όσον αφορά την ανακατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟΚ σημείωσε με νόημα: «Δεν θα μιλήσω πολύ. Είμαστε έτοιμοι να τρέξουμε το σχέδιο ανάπλασης των εγκαταστάσεών του και της γύρω περιοχής. Και περιμένουμε την ωρίμανση των σχετικών μελετών από τη διοίκηση του ομάδας ως φορέα υλοποίησης του έργου».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία