Τα έβαψαν «μαύρα» για να δουν άσπρη μέρα
28/11/2019 17:39
28/11/2019 17:39
Η αγορά της Θεσσαλονίκης κινείται σε ρυθμούς Black Friday όχι μόνο λίγες ώρες πριν το ρολόι δείξει 00:00 και έρθει η... Παρασκευή αλλά όλη την βδομάδα -ή ακόμα και ολόκληρο το μήνα. Η φρενίτιδα του θεσμού που ξεκίνησε από την Αμερική καλά κρατεί, με τους επιχειρηματίες και τους προμηθευτές πάσης φύσεως προϊόντων να υπόσχονται πως θα «σκοτώσουν» τις τιμές. Άγνωστο ωστόσο παραμένει εάν ο κόσμος τελικά θα ανταποκριθεί στις «σειρήνες προσφορών» και θα σχηματίσει για άλλη μια φορά ουρές έξω από τα πολυκαταστήματα. Οι έμποροι πάντως από την πλευρά τους κρατούν μικρό καλάθι και ελπίζουν ότι η αγορά θα «ζεσταθεί» το επόμενο τριήμερο, αρχής γενομένης από σήμερα Πέμπτη.
Ηλεκτρονικές συσκευές, ρούχα, κοσμήματα, παπούτσια, έπιπλα, κολόνιες, κρέμες ακόμα και τρόφιμα, θέσεις στάθμευσης, personal training, μενού σε εστιατόρια, κρασιά, μασάζ ή συνεδρίες σε ψυχίατρο πωλούνται ανήμερα Παρασκευή με εκπτώσεις που ξεκινούν από 10% και μπορεί να φτάσουν το 70%. Χθες Τετάρτη καταναλωτές όλη τη μέρα έκαναν βόλτα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης διερευνώντας προσφορές, κάνοντας συγκρίσεις και αναζητώντας τιμές. Από την πλευρά τους, οι καταστηματάρχες σε μια προσπάθεια να κάνουν ταμείο -κάτι που δεν έκαναν στο πρόσφατο εκπτωτικό δεκαήμερο, ούτε όμως το Σαββατοκύριακο της ΔΕΘ- διαλαλούν με κάθε τρόπο τις προσφορές τους. Όπως υποστηρίζουν στη «Θ» η κίνηση στα καταστήματα παραμένει υποτονική και ελπίζουν πως θα δουλέψουν σήμερα, αύριο (ανήμερα της Black Friday) και το Σάββατο.
Και σε μικρά μαγαζιά
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελή Φιλιππίδη που μίλησε στη «Θ», ο θεσμός του Black Friday υιοθετήθηκε από πολλές μικρές επιχειρήσεις τα τελευταία δυο χρόνια. «Δεν δίνουμε χώρο στις πολυεθνικές» αναφέρει ο κ. Φιλιππίδης και ξεκαθαρίζει ότι τις πραγματικές προσφορές ανήμερα της Black Friday την κάνουν οι μικρομεσαίοι καταστηματάρχες. «Τα πολυκαταστήματα συνήθως κάνουν προσφορούλες και αυτές της πλάκας» σχολιάζει και συμπληρώνει πως τα ποσοστά των εκπτώσεων που θα βρουν οι καταναλωτές μπορεί να αγγίξουν ακόμα και το 70%. «Πολύ φοβάμαι ότι ο κόσμος θα κουραστεί και θα γυρίσει την πλάτη του. Δεν θα δούμε τις ουρές ούτε τις κοπάνες που έκαναν οι μαθητές από τα σχολεία για να αγοράσουν ηλεκτρονικά είδη» συμπληρώνει ο κ. Φιλιππίδης, τονίζοντας ότι υπάρχουν πολυκαταστήματα που κάνουν πολύ μικρές εκπτώσεις και όχι τις εκπτώσεις που πρέπει να γίνονται και επιβάλλει ο θεσμός της Black Friday. «Ακόμα και τσαγκάρηδες κάνουν Black Friday και ανακοινώνουν προσφορές. Ελπίζω οι προσφορές αυτές να είναι πραγματικές και όχι για τα μάτια του κόσμου» τονίζει.
Ποιοι συμμετέχουν;
Όπως λέει ο πρόεδρος του ΕΣΘ, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης η πλειονότητα των καταστημάτων έχει στολίσει τις βιτρίνες με μεγάλες «μαύρες» αφίσες της επικείμενης «μαύρης» Παρασκευής. Δεν είναι ίδια οι εικόνα των καταστημάτων περιφερειακά του κέντρου της Θεσσαλονίκης, όπως για παράδειγμα στην Μπότσαρη, τον Εύοσμο, τη Θέρμη.
Σε ανακοίνωσή του, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης ενημερώνει τα μέλη του αλλά και τους καταναλωτές πως: «θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα και αυτό ισχύει και για τη «Black Friday». Η τήρηση των προϋποθέσεων αυτών είναι αυτονόητη, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους και μάλιστα σε αυτήν τη δύσκολη εποχή».
Αν και την πρώτη χρονιά της ελληνικής Black Friday το 2016 τον θεσμό «υιοθέτησαν» κυρίως μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών και gaming, πλέον και τα... κομμωτήρια γιορτάζουν τη «μαύρη» Παρασκευή.
Τι λένε οι καταστηματάρχες
Ο κ. Μιχάλης Ράπτης διατηρεί στο κέντρο της πόλης κατάστημα με ανδρικά υποδήματα. Όπως αναφέρει στη «Θ» ελπίζει το προσεχές τριήμερο -όσο και θα κρατήσουν οι προσφορές- να «ζεσταθεί» λίγο η αγορά. Στο κατάστημα του κ. Ράπτη μπορεί κανείς να βρει προσφορές με 25% έκπτωση. «Αν υπολογίσουμε πώς πέρσι κινήθηκε η αγορά, ελπίζουμε να ισχύει κάτι τέτοιο και φέτος. Ο κόσμος όλο το προηγούμενο διάστημα ερχόταν, ρωτούσε και ενδιαφερόταν εάν θα υπάρξουν χαμηλότερες τιμές. Το κλίμα σε σχέση με πέρσι είναι καλύτερο και υπάρχει μικρή βελτίωση» αναφέρει ο κ. Ράπτης.
Εκπτώσεις και προσφορές υπόσχεται και η έμπορος Τίμη Μουφτόγλου για όσους επισκεφτούν το κατάστημα εσωρούχων που διατηρεί στην Τσιμισκή. Όπως λέει, οι προσφορές σε συγκεκριμένα είδη μπορεί να αγγίξουν ακόμα και το 50%.
Από την πλευρά του, ο Μάνος Καπετανής, ιδιοκτήτης κέντρου ακοής στην Εγνατία, αναφέρει πως και η δική του επιχείρηση την Παρασκευή θα έχει προσφορές για όσους επιθυμούν να αγοράσουν ακουστικά βαρηκοΐας. Όπως λέει ο κ. Καπετανής οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν αγορές με έκπτωση έως και 25% σε συγκεκριμένα προϊόντα.
Υποτονικό χαρακτηρίζει το κλίμα στην αγορά η Ελένη Κωνσταντινίδου που διατηρεί κατάστημα με γυναικεία ρούχα στην αρχή της Τσιμισκή. Και η δική της επιχείρηση συμμετέχει στην Black Friday της αγοράς, προσφέροντας μάλιστα με την αγορά δυο ρούχων άλλο ένα δώρο. Όπως εξηγεί η κ. Κωνσταντινίδου, το τελευταίο διάστημα «ο κόσμος δεν ψωνίζει. Ούτε το δεκαήμερο των εκπτώσεων είχαμε κίνηση. Ελπίζουμε πως το τριήμερο θα δουλέψουμε» αναφέρει.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Θ" στις 28 Νοεμβρίου 2019
Η αγορά της Θεσσαλονίκης κινείται σε ρυθμούς Black Friday όχι μόνο λίγες ώρες πριν το ρολόι δείξει 00:00 και έρθει η... Παρασκευή αλλά όλη την βδομάδα -ή ακόμα και ολόκληρο το μήνα. Η φρενίτιδα του θεσμού που ξεκίνησε από την Αμερική καλά κρατεί, με τους επιχειρηματίες και τους προμηθευτές πάσης φύσεως προϊόντων να υπόσχονται πως θα «σκοτώσουν» τις τιμές. Άγνωστο ωστόσο παραμένει εάν ο κόσμος τελικά θα ανταποκριθεί στις «σειρήνες προσφορών» και θα σχηματίσει για άλλη μια φορά ουρές έξω από τα πολυκαταστήματα. Οι έμποροι πάντως από την πλευρά τους κρατούν μικρό καλάθι και ελπίζουν ότι η αγορά θα «ζεσταθεί» το επόμενο τριήμερο, αρχής γενομένης από σήμερα Πέμπτη.
Ηλεκτρονικές συσκευές, ρούχα, κοσμήματα, παπούτσια, έπιπλα, κολόνιες, κρέμες ακόμα και τρόφιμα, θέσεις στάθμευσης, personal training, μενού σε εστιατόρια, κρασιά, μασάζ ή συνεδρίες σε ψυχίατρο πωλούνται ανήμερα Παρασκευή με εκπτώσεις που ξεκινούν από 10% και μπορεί να φτάσουν το 70%. Χθες Τετάρτη καταναλωτές όλη τη μέρα έκαναν βόλτα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης διερευνώντας προσφορές, κάνοντας συγκρίσεις και αναζητώντας τιμές. Από την πλευρά τους, οι καταστηματάρχες σε μια προσπάθεια να κάνουν ταμείο -κάτι που δεν έκαναν στο πρόσφατο εκπτωτικό δεκαήμερο, ούτε όμως το Σαββατοκύριακο της ΔΕΘ- διαλαλούν με κάθε τρόπο τις προσφορές τους. Όπως υποστηρίζουν στη «Θ» η κίνηση στα καταστήματα παραμένει υποτονική και ελπίζουν πως θα δουλέψουν σήμερα, αύριο (ανήμερα της Black Friday) και το Σάββατο.
Και σε μικρά μαγαζιά
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελή Φιλιππίδη που μίλησε στη «Θ», ο θεσμός του Black Friday υιοθετήθηκε από πολλές μικρές επιχειρήσεις τα τελευταία δυο χρόνια. «Δεν δίνουμε χώρο στις πολυεθνικές» αναφέρει ο κ. Φιλιππίδης και ξεκαθαρίζει ότι τις πραγματικές προσφορές ανήμερα της Black Friday την κάνουν οι μικρομεσαίοι καταστηματάρχες. «Τα πολυκαταστήματα συνήθως κάνουν προσφορούλες και αυτές της πλάκας» σχολιάζει και συμπληρώνει πως τα ποσοστά των εκπτώσεων που θα βρουν οι καταναλωτές μπορεί να αγγίξουν ακόμα και το 70%. «Πολύ φοβάμαι ότι ο κόσμος θα κουραστεί και θα γυρίσει την πλάτη του. Δεν θα δούμε τις ουρές ούτε τις κοπάνες που έκαναν οι μαθητές από τα σχολεία για να αγοράσουν ηλεκτρονικά είδη» συμπληρώνει ο κ. Φιλιππίδης, τονίζοντας ότι υπάρχουν πολυκαταστήματα που κάνουν πολύ μικρές εκπτώσεις και όχι τις εκπτώσεις που πρέπει να γίνονται και επιβάλλει ο θεσμός της Black Friday. «Ακόμα και τσαγκάρηδες κάνουν Black Friday και ανακοινώνουν προσφορές. Ελπίζω οι προσφορές αυτές να είναι πραγματικές και όχι για τα μάτια του κόσμου» τονίζει.
Ποιοι συμμετέχουν;
Όπως λέει ο πρόεδρος του ΕΣΘ, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης η πλειονότητα των καταστημάτων έχει στολίσει τις βιτρίνες με μεγάλες «μαύρες» αφίσες της επικείμενης «μαύρης» Παρασκευής. Δεν είναι ίδια οι εικόνα των καταστημάτων περιφερειακά του κέντρου της Θεσσαλονίκης, όπως για παράδειγμα στην Μπότσαρη, τον Εύοσμο, τη Θέρμη.
Σε ανακοίνωσή του, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης ενημερώνει τα μέλη του αλλά και τους καταναλωτές πως: «θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα και αυτό ισχύει και για τη «Black Friday». Η τήρηση των προϋποθέσεων αυτών είναι αυτονόητη, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους και μάλιστα σε αυτήν τη δύσκολη εποχή».
Αν και την πρώτη χρονιά της ελληνικής Black Friday το 2016 τον θεσμό «υιοθέτησαν» κυρίως μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών και gaming, πλέον και τα... κομμωτήρια γιορτάζουν τη «μαύρη» Παρασκευή.
Τι λένε οι καταστηματάρχες
Ο κ. Μιχάλης Ράπτης διατηρεί στο κέντρο της πόλης κατάστημα με ανδρικά υποδήματα. Όπως αναφέρει στη «Θ» ελπίζει το προσεχές τριήμερο -όσο και θα κρατήσουν οι προσφορές- να «ζεσταθεί» λίγο η αγορά. Στο κατάστημα του κ. Ράπτη μπορεί κανείς να βρει προσφορές με 25% έκπτωση. «Αν υπολογίσουμε πώς πέρσι κινήθηκε η αγορά, ελπίζουμε να ισχύει κάτι τέτοιο και φέτος. Ο κόσμος όλο το προηγούμενο διάστημα ερχόταν, ρωτούσε και ενδιαφερόταν εάν θα υπάρξουν χαμηλότερες τιμές. Το κλίμα σε σχέση με πέρσι είναι καλύτερο και υπάρχει μικρή βελτίωση» αναφέρει ο κ. Ράπτης.
Εκπτώσεις και προσφορές υπόσχεται και η έμπορος Τίμη Μουφτόγλου για όσους επισκεφτούν το κατάστημα εσωρούχων που διατηρεί στην Τσιμισκή. Όπως λέει, οι προσφορές σε συγκεκριμένα είδη μπορεί να αγγίξουν ακόμα και το 50%.
Από την πλευρά του, ο Μάνος Καπετανής, ιδιοκτήτης κέντρου ακοής στην Εγνατία, αναφέρει πως και η δική του επιχείρηση την Παρασκευή θα έχει προσφορές για όσους επιθυμούν να αγοράσουν ακουστικά βαρηκοΐας. Όπως λέει ο κ. Καπετανής οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν αγορές με έκπτωση έως και 25% σε συγκεκριμένα προϊόντα.
Υποτονικό χαρακτηρίζει το κλίμα στην αγορά η Ελένη Κωνσταντινίδου που διατηρεί κατάστημα με γυναικεία ρούχα στην αρχή της Τσιμισκή. Και η δική της επιχείρηση συμμετέχει στην Black Friday της αγοράς, προσφέροντας μάλιστα με την αγορά δυο ρούχων άλλο ένα δώρο. Όπως εξηγεί η κ. Κωνσταντινίδου, το τελευταίο διάστημα «ο κόσμος δεν ψωνίζει. Ούτε το δεκαήμερο των εκπτώσεων είχαμε κίνηση. Ελπίζουμε πως το τριήμερο θα δουλέψουμε» αναφέρει.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Θ" στις 28 Νοεμβρίου 2019
ΣΧΟΛΙΑ