ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Tα fake news στα εργαστήρια του hackathon

Διήμερο δημιουργίας για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ

 16/09/2022 17:18

Tα fake news στα εργαστήρια του hackathon

Το Disinfo Hackathon, μέρος του προγράμματος Disinfo Hacks, ένα διήμερο δημιουργίας για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, ολοκληρώθηκε την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ με τη συμμετοχή 50 φοιτητών και επαγγελματιών των μέσων ενημέρωσης, της τεχνολογίας και της επιχειρηματικότητας. Οι συμμετέχοντες, αφού χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες με εκπροσώπους από διαφορετικά υπόβαθρα, προσπάθησαν να προσεγγίσουν τις τέσσερις θεματικές ενότητες γύρω από τις συνέπειες της παραπληροφόρησης στη δημοσιογραφία, την υγεία, τη διαφήμιση και τα brands και τη θρησκεία μέσω της ομαδικής συνεργασίας στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων με τη συνδρομή έμπειρων μεντόρων από διαφορετικούς κλάδους του οικοσυστήματος καινοτομίας.

Η ομάδα FACTUALS, με την ιδέα τους για την κατασκευή ενός chatbot που απαντάει στις ερωτήσεις των χρηστών με επιβεβαιωμένες δημοσιογραφικές και ακαδημαϊκές πηγές, ξεχώρισε και επιλέχθηκε για μία θέση στη δεύτερη φάση του Διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας του προγράμματος NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας. Η ανακοίνωση της νίκης τους πραγματοποιήθηκε στο κλείσιμο του Disinfo Hackathon από τον Δρ. Σπύρο Αρσένη, επικεφαλής Ανάπτυξης Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας και του προγράμματος Business Seeds.

Πρωτοποριακές ιδέες παρουσιάστηκαν και από τις υπόλοιπες ομάδες του διαγωνισμού. Οι Adhacks πρότειναν τη δημιουργία ενός εργαλείου που ελέγχει τον βαθμό συσχέτισης ανάμεσα στις διαφημίσεις που προτείνονται σε έναν χρήση του διαδικτύου και τις προηγούμενες αναζητήσεις του, ενώ οι Health Check ελέγχουν μέσω αλγορίθμου τον βαθμό αλήθειας πηγών στο διαδίκτυο που σχετίζονται με την υγεία συγκριτικά με άρθρα σε επίσημα ιατρικά περιοδικά (journals). Την προσέγγιση μικρότερων ηλικιακών κατηγοριών, όπως παιδιά και έφηβοι, μέσα από παραμύθια και γνωστές ιστορίες με στόχο την αύξηση της επίγνωσης των προβλημάτων που προκαλεί η παραπληροφόρηση σκέφτηκαν οι Disfairytellers, ενώ τέλος μια ιδέα ελέγχου ψυχολογικών παραμέτρων, όπως η στάση του σώματος και ο τόνος της φωνής, σε βίντεο στο YouTube για να τσεκάρετε η αλήθεια των λεγόμενων του ομιλητή προτάθηκε από την ομάδα YouCheck.

Ο διαγωνισμός καινοτομίας, που στόχο είχε να προσφέρει στους συμμετέχοντες/ουσες μία βιωματική εμπειρία συνεργασίας στην ανάπτυξη λύσεων με τη συμβολή της τεχνολογίας και των ψηφιακών πρότυπων εφαρμογών, διοργανώθηκε από το DCN Global, το AD&PR Lab του Παντείου Πανεπιστημίου και την ΜΚΟ YET, με σκοπό τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος με τη συμμετοχή επαγγελματιών των μέσων, της τεχνολογίας και της επικοινωνίας για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης σε διαφορετικά πεδία. Το πρόγραμμα, που υλοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, υποστηρίχθηκε από την Αμερικανική Πρεσβεία στην Ελλάδα και με την υποστήριξη και συνεργασία των Amazon Web Services (AWS), NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας, Ele

Το Disinfo Hackathon, μέρος του προγράμματος Disinfo Hacks, ένα διήμερο δημιουργίας για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, ολοκληρώθηκε την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ με τη συμμετοχή 50 φοιτητών και επαγγελματιών των μέσων ενημέρωσης, της τεχνολογίας και της επιχειρηματικότητας. Οι συμμετέχοντες, αφού χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες με εκπροσώπους από διαφορετικά υπόβαθρα, προσπάθησαν να προσεγγίσουν τις τέσσερις θεματικές ενότητες γύρω από τις συνέπειες της παραπληροφόρησης στη δημοσιογραφία, την υγεία, τη διαφήμιση και τα brands και τη θρησκεία μέσω της ομαδικής συνεργασίας στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων με τη συνδρομή έμπειρων μεντόρων από διαφορετικούς κλάδους του οικοσυστήματος καινοτομίας.

Η ομάδα FACTUALS, με την ιδέα τους για την κατασκευή ενός chatbot που απαντάει στις ερωτήσεις των χρηστών με επιβεβαιωμένες δημοσιογραφικές και ακαδημαϊκές πηγές, ξεχώρισε και επιλέχθηκε για μία θέση στη δεύτερη φάση του Διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας του προγράμματος NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας. Η ανακοίνωση της νίκης τους πραγματοποιήθηκε στο κλείσιμο του Disinfo Hackathon από τον Δρ. Σπύρο Αρσένη, επικεφαλής Ανάπτυξης Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας και του προγράμματος Business Seeds.

Πρωτοποριακές ιδέες παρουσιάστηκαν και από τις υπόλοιπες ομάδες του διαγωνισμού. Οι Adhacks πρότειναν τη δημιουργία ενός εργαλείου που ελέγχει τον βαθμό συσχέτισης ανάμεσα στις διαφημίσεις που προτείνονται σε έναν χρήση του διαδικτύου και τις προηγούμενες αναζητήσεις του, ενώ οι Health Check ελέγχουν μέσω αλγορίθμου τον βαθμό αλήθειας πηγών στο διαδίκτυο που σχετίζονται με την υγεία συγκριτικά με άρθρα σε επίσημα ιατρικά περιοδικά (journals). Την προσέγγιση μικρότερων ηλικιακών κατηγοριών, όπως παιδιά και έφηβοι, μέσα από παραμύθια και γνωστές ιστορίες με στόχο την αύξηση της επίγνωσης των προβλημάτων που προκαλεί η παραπληροφόρηση σκέφτηκαν οι Disfairytellers, ενώ τέλος μια ιδέα ελέγχου ψυχολογικών παραμέτρων, όπως η στάση του σώματος και ο τόνος της φωνής, σε βίντεο στο YouTube για να τσεκάρετε η αλήθεια των λεγόμενων του ομιλητή προτάθηκε από την ομάδα YouCheck.

Ο διαγωνισμός καινοτομίας, που στόχο είχε να προσφέρει στους συμμετέχοντες/ουσες μία βιωματική εμπειρία συνεργασίας στην ανάπτυξη λύσεων με τη συμβολή της τεχνολογίας και των ψηφιακών πρότυπων εφαρμογών, διοργανώθηκε από το DCN Global, το AD&PR Lab του Παντείου Πανεπιστημίου και την ΜΚΟ YET, με σκοπό τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος με τη συμμετοχή επαγγελματιών των μέσων, της τεχνολογίας και της επικοινωνίας για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης σε διαφορετικά πεδία. Το πρόγραμμα, που υλοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, υποστηρίχθηκε από την Αμερικανική Πρεσβεία στην Ελλάδα και με την υποστήριξη και συνεργασία των Amazon Web Services (AWS), NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας, Ele

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία