ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τα μεγάλα «παιδιά» επέστρεψαν στα σχολεία τους για να δώσουν χρώμα και χαρά (φωτ.)

Ευαισθητοποιώντας και τους σημερινούς μαθητές, οι οποίοι πήραν πινέλα και μπογιές και έδωσαν νέα όψη σε τοίχους και αυλές

 07/06/2022 07:00

Δημήτρης Λαζόπουλος

Το ενδιαφέρον των μαθητών προς τα σχολεία τους επιχειρεί να στρέψει ο δήμος Θεσσαλονίκης, μέσα από μία δράση που αφορά τον καλλωπισμό τους.

Η δράση που φέρει τον τίτλο «Δώσε χρώμα στο σχολείο σου» ξεκίνησε τον Μάρτιο με μία τοιχογραφία στο 18ο λύκειο στην Παπάφη με φόντο τη δολοφονία του Άλκη Καμπανού και θέμα την οπαδική συμφιλίωση. Για αυτό και συμμετείχαν παιδιά όλων των ομάδων και φυλών, εξηγεί στο makthes.gr η αντιδήμαρχος Παιδείας, Ιωάννα Κοσμοπούλου.

Η συνέχεια της δράσης ήρθε το Σάββατο 26 Μαΐου στο 26ο δημοτικό, όπου μικροί και μεγάλοι ζωγράφισαν με τα πινέλα τους στην είσοδο του σχολείου ένα mural που απεικονίζει τον ήλιο, τη Γη, τους υπόλοιπους πλανήτες, όπως επίσης και ένα πιάνο στην αυλή του σχολείου. «Η συμμετοχή γονιών και παιδιών ήταν μια γιορτή» και «φιλοδοξούμε να επεκτείνουμε και σε άλλα σχολεία, είτε σε εξωτερικούς είτε σε εσωτερικούς τοίχους», τονίζει η κα. Κοσμοπούλου. 

Η ίδια κάνει ειδική μνεία στον εικαστικό Γιάννη Κανίογλου ο οποίος εμπνεύστηκε και τις δύο τοιχογραφίες. «Ήρθε από την Καβάλα, γιατί παλιά έμενε στη Θεσσαλονίκη και το 18ο λύκειο ήταν το σχολείο του. Ήρθε ειδικά για να ζωγραφίσει αυτά τα δύο σχολεία. Ο Γιάννης Κανίογλου ζωγραφίζει σχολεία σε όλη την Ελλάδα», λέει χαρακτηριστικά μιλώντας για το αφιλοκερδές έργο του εικαστικού.

Και στις δύο δράσεις τα υλικά προσφέρθηκαν από χορηγούς, οι οποίοι ήταν απόφοιτοι των δύο συγκεκριμένων σχολείων, οπότε από το φθινόπωρο ο δήμος θα απευθυνθεί σε καλλιτέχνες ζητώντας τους να συμβάλλουν εθελοντικά σε παρόμοιες δράσεις, ενώ παρόμοιες «κρούσεις» θα γίνουν και σε εν δυνάμει χορηγούς για την εξασφάλιση των υλικών.

Ο σκοπός της δράσης είναι διττός. Από τη μία τα σχολικά κτίρια να γίνουν πιο ελκυστικά για τα παιδιά και από την άλλη να τους εμφυσήσουν το αίσθημα της συλλογικότητας και της συμμετοχής, διευκρινίζει η αντιδήμαρχος Παιδείας.

Ρεύμα και αέριο συνθλίβουν τους δήμους

Εξάλλου, η ίδια επισημαίνει ενόψει και των απαραίτητων τεχνικών επεμβάσεων συντήρησης που οφείλει να κάνει ο δήμος στα σχολεία της πόλης πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ότι υπάρχει έλλειψη πόρων, «διότι πάρα πολλά χρήματα αναλώνονται στα λειτουργικά» έξοδα και ειδικά φέτος «μας έχει συνθλίψει το κόστος του φυσικού αερίου και του ηλεκτρικού ρεύματος», σπεύδει να συμπληρώσει.

Μέχρι σήμερα οι δύο σχολικές επιτροπές του δήμου Θεσσαλονίκης έχουν λάβει μόνο από 150.000 ευρώ έκαστη, ως έκτακτη επιχορήγηση, παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες. Αυτά τα ποσά «ήταν ένα 15νθήμερο λογαριασμού αερίου», διευκρινίζει η αντιδήμαρχος και εκφράζει την ελπίδα της η κυβέρνηση να προβεί σε νέα επιχορήγηση ή να έλθει σε συνεννόηση με τους ιδιώτες παρόχους για την παροχή εκπτώσεων.

Στο ίδιο πλαίσιο, η κα. Κοσμοπούλου υπενθυμίζει ότι τον χειμώνα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, «τα σχολεία λειτούργησαν με ανοιχτά παράθυρα» και σε συνδυασμό με την κακή μόνωση που διαθέτουν τα παλιά σχολικά κτίρια, επιβαρύνθηκε η ενεργειακή κατανάλωση.

* Στη photogallery μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από τη δράση στο 26ο δημοτικό

Το ενδιαφέρον των μαθητών προς τα σχολεία τους επιχειρεί να στρέψει ο δήμος Θεσσαλονίκης, μέσα από μία δράση που αφορά τον καλλωπισμό τους.

Η δράση που φέρει τον τίτλο «Δώσε χρώμα στο σχολείο σου» ξεκίνησε τον Μάρτιο με μία τοιχογραφία στο 18ο λύκειο στην Παπάφη με φόντο τη δολοφονία του Άλκη Καμπανού και θέμα την οπαδική συμφιλίωση. Για αυτό και συμμετείχαν παιδιά όλων των ομάδων και φυλών, εξηγεί στο makthes.gr η αντιδήμαρχος Παιδείας, Ιωάννα Κοσμοπούλου.

Η συνέχεια της δράσης ήρθε το Σάββατο 26 Μαΐου στο 26ο δημοτικό, όπου μικροί και μεγάλοι ζωγράφισαν με τα πινέλα τους στην είσοδο του σχολείου ένα mural που απεικονίζει τον ήλιο, τη Γη, τους υπόλοιπους πλανήτες, όπως επίσης και ένα πιάνο στην αυλή του σχολείου. «Η συμμετοχή γονιών και παιδιών ήταν μια γιορτή» και «φιλοδοξούμε να επεκτείνουμε και σε άλλα σχολεία, είτε σε εξωτερικούς είτε σε εσωτερικούς τοίχους», τονίζει η κα. Κοσμοπούλου. 

Η ίδια κάνει ειδική μνεία στον εικαστικό Γιάννη Κανίογλου ο οποίος εμπνεύστηκε και τις δύο τοιχογραφίες. «Ήρθε από την Καβάλα, γιατί παλιά έμενε στη Θεσσαλονίκη και το 18ο λύκειο ήταν το σχολείο του. Ήρθε ειδικά για να ζωγραφίσει αυτά τα δύο σχολεία. Ο Γιάννης Κανίογλου ζωγραφίζει σχολεία σε όλη την Ελλάδα», λέει χαρακτηριστικά μιλώντας για το αφιλοκερδές έργο του εικαστικού.

Και στις δύο δράσεις τα υλικά προσφέρθηκαν από χορηγούς, οι οποίοι ήταν απόφοιτοι των δύο συγκεκριμένων σχολείων, οπότε από το φθινόπωρο ο δήμος θα απευθυνθεί σε καλλιτέχνες ζητώντας τους να συμβάλλουν εθελοντικά σε παρόμοιες δράσεις, ενώ παρόμοιες «κρούσεις» θα γίνουν και σε εν δυνάμει χορηγούς για την εξασφάλιση των υλικών.

Ο σκοπός της δράσης είναι διττός. Από τη μία τα σχολικά κτίρια να γίνουν πιο ελκυστικά για τα παιδιά και από την άλλη να τους εμφυσήσουν το αίσθημα της συλλογικότητας και της συμμετοχής, διευκρινίζει η αντιδήμαρχος Παιδείας.

Ρεύμα και αέριο συνθλίβουν τους δήμους

Εξάλλου, η ίδια επισημαίνει ενόψει και των απαραίτητων τεχνικών επεμβάσεων συντήρησης που οφείλει να κάνει ο δήμος στα σχολεία της πόλης πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ότι υπάρχει έλλειψη πόρων, «διότι πάρα πολλά χρήματα αναλώνονται στα λειτουργικά» έξοδα και ειδικά φέτος «μας έχει συνθλίψει το κόστος του φυσικού αερίου και του ηλεκτρικού ρεύματος», σπεύδει να συμπληρώσει.

Μέχρι σήμερα οι δύο σχολικές επιτροπές του δήμου Θεσσαλονίκης έχουν λάβει μόνο από 150.000 ευρώ έκαστη, ως έκτακτη επιχορήγηση, παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες. Αυτά τα ποσά «ήταν ένα 15νθήμερο λογαριασμού αερίου», διευκρινίζει η αντιδήμαρχος και εκφράζει την ελπίδα της η κυβέρνηση να προβεί σε νέα επιχορήγηση ή να έλθει σε συνεννόηση με τους ιδιώτες παρόχους για την παροχή εκπτώσεων.

Στο ίδιο πλαίσιο, η κα. Κοσμοπούλου υπενθυμίζει ότι τον χειμώνα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, «τα σχολεία λειτούργησαν με ανοιχτά παράθυρα» και σε συνδυασμό με την κακή μόνωση που διαθέτουν τα παλιά σχολικά κτίρια, επιβαρύνθηκε η ενεργειακή κατανάλωση.

* Στη photogallery μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από τη δράση στο 26ο δημοτικό

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία