ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τα μηνύματα από τη συζήτηση στη Βουλή και η «επιχείρηση ΔΕΘ»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης λίγο πριν ανέβει στη Θεσσαλονίκη - Ικανοποίηση για την πορεία υλοποίησης των έργων της πόλης

 28/08/2022 21:30

Τα μηνύματα από τη συζήτηση στη Βουλή και η «επιχείρηση ΔΕΘ»

Νίκος Οικονόμου

Όσο και αν το θέμα των παρακολουθήσεων ήταν αυτές τις ημέρες και λόγω της συζήτησης στη Βουλή ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης και του Μεγάρου Μαξίμου, η «επιχείρηση 86η ΔΕΘ» και η παρουσία του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη για την Έκθεση αποτελεί την απόλυτη κυβερνητική προτεραιότητα και το θέμα που απασχολεί τους συνεργάτες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σε διπλό επίπεδο. Πρώτον σε ό,τι αφορά στις ανακοινώσεις του λεγόμενου «καλάθι της ΔΕΘ» και δεύτερον σε ό,τι αφορά στην κυβερνητική ατζέντα για την πόλη, ένα θέμα που απασχολεί την κυβέρνηση. Κι αυτό γιατί η περίοδος είναι πλέον προεκλογική και η εκλογική δύναμη της ΝΔ στον Βορρά απασχολεί το «γαλάζιο» στρατόπεδο σε πολλά επίπεδα.

Στο «καλάθι της ΔΕΘ», δηλαδή τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, ρίχνονται αυτές τις ώρες οι τελευταίες πινελιές. Φαίνεται ότι τα νέα μέτρα στήριξης θα περιλαμβάνουν στοχευμένες παρεμβάσεις για νέους, συνταξιούχους και ευάλωτα νοικοκυριά. Τέτοια μέτρα είναι η χορήγηση άτοκων δανείων για την αγορά ή την επισκευή πρώτης κατοικίας και η επιδότηση ενοικίου σε νέα ζευγάρια, ενώ αναμένονται ανακοινώσεις για τη διευκόλυνση των νέων στην εξεύρεση εργασίας. Επίσης αναμένονται ανακοινώσεις με γενναίες αυξήσεις στις συντάξεις, μετά από 12 χρόνια, που αφορούν 1 εκατ. δικαιούχους, καθώς και στεγαστικό επίδομα στις αδύναμες κοινωνικά ομάδες, ενώ έχει προαναγγελθεί το τέλος του επιδόματος αλληλεγγύης για τους δημόσιους υπαλλήλους.

Στην κυβέρνηση είναι ευχαριστημένοι από τη μάχη της Βουλής, που διαδραματίστηκε την Παρασκευή και από την εμφάνιση του πρωθυπουργού, αλλά και από τη στρατηγική που ακολούθησε. Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν σαφές: με το έγινε γνωστή η υπόθεση της παρακολούθησης του κινητού του Νίκου Ανδρουλάκη κινήθηκε με γρήγορους ρυθμούς, ενώ προχώρησε σε μια σειρά προτάσεων που θωρακίζουν καλύτερα τη λειτουργία της ΕΥΠ στο μέλλον. Σε πολιτικό επίπεδο το «όχι» στις εκλογές ήταν και πάλι πολύ ηχηρό, όπως και οι αποστάσεις που πήρε ο πρωθυπουργός τόσο από το ΚΙΝΑΛ όσο και από τον Ευάγγελο Βενιζέλο. Η αντί-ΣΥΡΙΖΑ γραμμή είναι δεδομένο ότι θα αποτελέσει βασικό πυλώνα της προεκλογικής του τακτικής. Ταυτόχρονα ο κ. Μητσοτάκης αξιοποίησε την ευκαιρία της συζήτησης στη Βουλή και σηκώνοντας το γάντι προκάλεσε τον Αλέξη Τσίπρα να προχωρήσει σε πρόταση μομφής, κάτι που όπως είπε θα επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά τη συνοχή και την ενότητα της ΚΟ της ΝΔ.

Η επιχείρηση… Θεσσαλονίκη

Για τη Θεσσαλονίκη και την κυβερνητική ατζέντα της πόλης αναμένεται να επιλεγεί ο δρόμος της παρουσίασης του απολογισμού της πορείας μέχρι σήμερα, χωρίς νέες ανακοινώσεις. Πέρσι είχε αναγγελθεί στην πρωθυπουργική ομιλία στη ΔΕΘ το νέο ογκολογικό και η επέκταση του μετρό προς τα δυτικά. Φέτος έχει ήδη ανακοινωθεί η χωροθέτηση του ογκολογικού στο στρατόπεδο Καρατάσιου και δεν υπάρχουν ενδείξεις για σοβαρές εξελίξεις στο θέμα της επέκτασης του μετρό στα δυτικά.

Γενικά στην κυβέρνηση είναι ευχαριστημένοι από την πορεία υλοποίησης των έργων στη πόλη, καθώς μέσα σε τρία χρόνια σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη Βόρεια Ελλάδα έργα που ξεπερνούν 5 δισ. ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα: για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού και τον προαστιακό δυτικής Θεσσαλονίκης, τα έργα που υλοποιούνται, προϋπολογισμού 55,1 εκατ., έχουν προκηρυχθεί και προχωρούν. Εντάσσονται δε στο μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4,5 δισ., το οποίο στην πλειονότητά του αφορά στη Θεσσαλονίκη.

Σε ό,τι αφορά στην οδική διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία, ένα έργο το οποίο εκκρεμούσε από το 2000, έχει συμβασιοποιηθεί και η κατασκευή, που θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023,βρίσκεται σε εξέλιξη.

Για το Μετρό και τη βασική του γραμμή στην κυβέρνηση τονίζουν ότι μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 85%, ενώ στο αμαξοστάσιο του έργου έχουν φτάσει και οι 18 συρμοί και βρίσκονται σε εξέλιξη οι δοκιμές παραλαβής τους. Επίσης προχωρά και η επέκταση προς Καλαμαριά που έχει υλοποιηθεί κατά 85%.

Για το FlyOver η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί εντός του φθινοπώρου και η κατασκευαστική περίοδος των 4 ετών αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2022.

Και η σύνδεση Θέρμης-Γαλάτιστας προχώρησε. Οι παρεμβάσεις αφορούν έργα σε μήκος 12,5 χλμ. από τα οποία τα 3 χλμ. αφορούν νέα χάραξη και τα οποία παραδόθηκαν ήδη, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι αναμένεται να παραδοθεί τις επόμενες ημέρες.

Την ίδια στιγμή τρέχει η κατασκευή 17 νέων σύγχρονων σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, από τα οποία τα 16 είναι στη Θεσσαλονίκη, όπου η ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου θα γίνει εντός του Σεπτεμβρίου.

Έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την κατασκευή των νέων Δικαστικών Μεγάρων Σερρών, Έδεσσας και Κιλκίς και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, ενώ οι δεσμευτικές προσφορές θα ζητηθούν μέχρι τέλος του 2022.

Στα Αντιπλημμυρικά προχωρούν τα έργα στην ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς (προϋπολογισμού 31 εκατ.), ενώ

προχωρούν επίσης τα έργα Αποχέτευσης Ομβρίων Υδάτων στο δήμο Καλαμαριάς (προϋπολογισμού 12 εκατ.), Διευθέτησης Ρεμάτων και της κατασκευής απαραίτητων δικτύων ομβρίων στο Ωραιόκαστρο (προϋπολογισμού 15,5 εκατ.).

Γ. Καραγιάννης: Έργα 5 δισ. στη Θεσσαλονίκη

Όπως δηλώνει στη «ΜτΚ» ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης «μέσα σε τρία χρόνια από την ανάληψη της διακυβέρνησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετήσαμε σχεδιάσαμε και υλοποιούμε στη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα έργα που ξεπερνούν τα 5 δισ. Στον σχεδιασμό μας λάβαμε υπόψη τη γεωστρατηγική θέση της περιοχής και την καθημερινότητα των πολιτών. Χρειάστηκε πολλή δουλειά για να φτάσουμε στο σήμερα όπου πλέον το μετρό Θεσσαλονίκης έχει ορατό ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023, με απόλυτο σεβασμό όλων των αρχαιοτήτων και ειδικότερα του σταθμού Βενιζέλου. Το FlyOver, έχει προσωρινό ανάδοχο και έως το τέλος του έτους θα έχει και ενεργά εργοτάξια. Η οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα που λίμναζε, σήμερα κατασκευάζεται, ενώ προχωρά και ο διαγωνισμός για τη σιδηροδρομική σύνδεσή του από την ΕΡΓΟΣΕ μαζί με το σημαντικό έργο του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης. Ολοκληρώσαμε το ορφανό χιλιόμετρο στην Ποτίδαια και δίνουμε στην κυκλοφορία το Θέρμη-Γαλάτιστα. Προχωράμε με ακόμα δύο νέα μεγάλα οδικά έργα, το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και το Δράμα-Αμφίπολη που θα δώσουν νέα αναπτυξιακή δυναμική σε όλη τη Μακεδονία.

Πρόκειται για έργα ζωής, για νέες, σύγχρονες και ποιοτικές υποδομές που δίνουν στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα τη δυνατότητα να κερδίσουν το στοίχημα της ανάπτυξης και της εξωστρέφειας».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 29.08.2022

Όσο και αν το θέμα των παρακολουθήσεων ήταν αυτές τις ημέρες και λόγω της συζήτησης στη Βουλή ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης και του Μεγάρου Μαξίμου, η «επιχείρηση 86η ΔΕΘ» και η παρουσία του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη για την Έκθεση αποτελεί την απόλυτη κυβερνητική προτεραιότητα και το θέμα που απασχολεί τους συνεργάτες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σε διπλό επίπεδο. Πρώτον σε ό,τι αφορά στις ανακοινώσεις του λεγόμενου «καλάθι της ΔΕΘ» και δεύτερον σε ό,τι αφορά στην κυβερνητική ατζέντα για την πόλη, ένα θέμα που απασχολεί την κυβέρνηση. Κι αυτό γιατί η περίοδος είναι πλέον προεκλογική και η εκλογική δύναμη της ΝΔ στον Βορρά απασχολεί το «γαλάζιο» στρατόπεδο σε πολλά επίπεδα.

Στο «καλάθι της ΔΕΘ», δηλαδή τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, ρίχνονται αυτές τις ώρες οι τελευταίες πινελιές. Φαίνεται ότι τα νέα μέτρα στήριξης θα περιλαμβάνουν στοχευμένες παρεμβάσεις για νέους, συνταξιούχους και ευάλωτα νοικοκυριά. Τέτοια μέτρα είναι η χορήγηση άτοκων δανείων για την αγορά ή την επισκευή πρώτης κατοικίας και η επιδότηση ενοικίου σε νέα ζευγάρια, ενώ αναμένονται ανακοινώσεις για τη διευκόλυνση των νέων στην εξεύρεση εργασίας. Επίσης αναμένονται ανακοινώσεις με γενναίες αυξήσεις στις συντάξεις, μετά από 12 χρόνια, που αφορούν 1 εκατ. δικαιούχους, καθώς και στεγαστικό επίδομα στις αδύναμες κοινωνικά ομάδες, ενώ έχει προαναγγελθεί το τέλος του επιδόματος αλληλεγγύης για τους δημόσιους υπαλλήλους.

Στην κυβέρνηση είναι ευχαριστημένοι από τη μάχη της Βουλής, που διαδραματίστηκε την Παρασκευή και από την εμφάνιση του πρωθυπουργού, αλλά και από τη στρατηγική που ακολούθησε. Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν σαφές: με το έγινε γνωστή η υπόθεση της παρακολούθησης του κινητού του Νίκου Ανδρουλάκη κινήθηκε με γρήγορους ρυθμούς, ενώ προχώρησε σε μια σειρά προτάσεων που θωρακίζουν καλύτερα τη λειτουργία της ΕΥΠ στο μέλλον. Σε πολιτικό επίπεδο το «όχι» στις εκλογές ήταν και πάλι πολύ ηχηρό, όπως και οι αποστάσεις που πήρε ο πρωθυπουργός τόσο από το ΚΙΝΑΛ όσο και από τον Ευάγγελο Βενιζέλο. Η αντί-ΣΥΡΙΖΑ γραμμή είναι δεδομένο ότι θα αποτελέσει βασικό πυλώνα της προεκλογικής του τακτικής. Ταυτόχρονα ο κ. Μητσοτάκης αξιοποίησε την ευκαιρία της συζήτησης στη Βουλή και σηκώνοντας το γάντι προκάλεσε τον Αλέξη Τσίπρα να προχωρήσει σε πρόταση μομφής, κάτι που όπως είπε θα επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά τη συνοχή και την ενότητα της ΚΟ της ΝΔ.

Η επιχείρηση… Θεσσαλονίκη

Για τη Θεσσαλονίκη και την κυβερνητική ατζέντα της πόλης αναμένεται να επιλεγεί ο δρόμος της παρουσίασης του απολογισμού της πορείας μέχρι σήμερα, χωρίς νέες ανακοινώσεις. Πέρσι είχε αναγγελθεί στην πρωθυπουργική ομιλία στη ΔΕΘ το νέο ογκολογικό και η επέκταση του μετρό προς τα δυτικά. Φέτος έχει ήδη ανακοινωθεί η χωροθέτηση του ογκολογικού στο στρατόπεδο Καρατάσιου και δεν υπάρχουν ενδείξεις για σοβαρές εξελίξεις στο θέμα της επέκτασης του μετρό στα δυτικά.

Γενικά στην κυβέρνηση είναι ευχαριστημένοι από την πορεία υλοποίησης των έργων στη πόλη, καθώς μέσα σε τρία χρόνια σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη Βόρεια Ελλάδα έργα που ξεπερνούν 5 δισ. ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα: για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού και τον προαστιακό δυτικής Θεσσαλονίκης, τα έργα που υλοποιούνται, προϋπολογισμού 55,1 εκατ., έχουν προκηρυχθεί και προχωρούν. Εντάσσονται δε στο μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4,5 δισ., το οποίο στην πλειονότητά του αφορά στη Θεσσαλονίκη.

Σε ό,τι αφορά στην οδική διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία, ένα έργο το οποίο εκκρεμούσε από το 2000, έχει συμβασιοποιηθεί και η κατασκευή, που θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023,βρίσκεται σε εξέλιξη.

Για το Μετρό και τη βασική του γραμμή στην κυβέρνηση τονίζουν ότι μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 85%, ενώ στο αμαξοστάσιο του έργου έχουν φτάσει και οι 18 συρμοί και βρίσκονται σε εξέλιξη οι δοκιμές παραλαβής τους. Επίσης προχωρά και η επέκταση προς Καλαμαριά που έχει υλοποιηθεί κατά 85%.

Για το FlyOver η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί εντός του φθινοπώρου και η κατασκευαστική περίοδος των 4 ετών αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2022.

Και η σύνδεση Θέρμης-Γαλάτιστας προχώρησε. Οι παρεμβάσεις αφορούν έργα σε μήκος 12,5 χλμ. από τα οποία τα 3 χλμ. αφορούν νέα χάραξη και τα οποία παραδόθηκαν ήδη, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι αναμένεται να παραδοθεί τις επόμενες ημέρες.

Την ίδια στιγμή τρέχει η κατασκευή 17 νέων σύγχρονων σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, από τα οποία τα 16 είναι στη Θεσσαλονίκη, όπου η ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου θα γίνει εντός του Σεπτεμβρίου.

Έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την κατασκευή των νέων Δικαστικών Μεγάρων Σερρών, Έδεσσας και Κιλκίς και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, ενώ οι δεσμευτικές προσφορές θα ζητηθούν μέχρι τέλος του 2022.

Στα Αντιπλημμυρικά προχωρούν τα έργα στην ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς (προϋπολογισμού 31 εκατ.), ενώ

προχωρούν επίσης τα έργα Αποχέτευσης Ομβρίων Υδάτων στο δήμο Καλαμαριάς (προϋπολογισμού 12 εκατ.), Διευθέτησης Ρεμάτων και της κατασκευής απαραίτητων δικτύων ομβρίων στο Ωραιόκαστρο (προϋπολογισμού 15,5 εκατ.).

Γ. Καραγιάννης: Έργα 5 δισ. στη Θεσσαλονίκη

Όπως δηλώνει στη «ΜτΚ» ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης «μέσα σε τρία χρόνια από την ανάληψη της διακυβέρνησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετήσαμε σχεδιάσαμε και υλοποιούμε στη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα έργα που ξεπερνούν τα 5 δισ. Στον σχεδιασμό μας λάβαμε υπόψη τη γεωστρατηγική θέση της περιοχής και την καθημερινότητα των πολιτών. Χρειάστηκε πολλή δουλειά για να φτάσουμε στο σήμερα όπου πλέον το μετρό Θεσσαλονίκης έχει ορατό ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023, με απόλυτο σεβασμό όλων των αρχαιοτήτων και ειδικότερα του σταθμού Βενιζέλου. Το FlyOver, έχει προσωρινό ανάδοχο και έως το τέλος του έτους θα έχει και ενεργά εργοτάξια. Η οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα που λίμναζε, σήμερα κατασκευάζεται, ενώ προχωρά και ο διαγωνισμός για τη σιδηροδρομική σύνδεσή του από την ΕΡΓΟΣΕ μαζί με το σημαντικό έργο του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης. Ολοκληρώσαμε το ορφανό χιλιόμετρο στην Ποτίδαια και δίνουμε στην κυκλοφορία το Θέρμη-Γαλάτιστα. Προχωράμε με ακόμα δύο νέα μεγάλα οδικά έργα, το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και το Δράμα-Αμφίπολη που θα δώσουν νέα αναπτυξιακή δυναμική σε όλη τη Μακεδονία.

Πρόκειται για έργα ζωής, για νέες, σύγχρονες και ποιοτικές υποδομές που δίνουν στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα τη δυνατότητα να κερδίσουν το στοίχημα της ανάπτυξης και της εξωστρέφειας».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 29.08.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία