Τα social media παίζουν… μεγάλη μπάλα στην Ισπανία
28/11/2019 15:10
28/11/2019 15:10
Η ζωή εξελίσσεται πολύ πιο γρήγορα από το ποδόσφαιρο και οι Λίγκες ανά την υφήλιο καλούνται να προσαρμοστούν στην ταχύτατη αλλαγή δεδομένων. Κι αν για τους παραδόπιστους Άγγλους οποιοσδήποτε νεωτερισμός προκαλεί μία κάποια… δυσπεψία, οι Ισπανοί έχουν αποδείξει την προσαρμοστικότητά τους. Έτσι, από την επόμενη σεζόν στην εξίσωση για τα έσοδα των συλλόγων από τα τηλεοπτικά δικαιώματα θα λαμβάνεται υπόψη και η συνάρτηση των social media.
Κακά τα ψέματα, η Πριμέρα Ντιβισιόν μπορεί και να περιγραφεί ως το δίπολο Μπαρτσελόνα-Ρεάλ Μαδρίτης και όλοι οι υπόλοιποι. Οι κραυγές αγωνίας «όλων των υπόλοιπων» για την απληστία των δύο μεγάλων βρήκαν ανταπόκριση τα τελευταία χρόνια, καθώς άρχισε να κλείνει η ψαλίδα των εσόδων. Ωστόσο, από τη στιγμή που θα ληφθεί υπόψη η διαδραστικότητα των συλλόγων στο διαδίκτυο, Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης δείχνουν ικανές να ξαναφήσουν χιλιόμετρα πίσω τις άλλες ομάδες.
Τι περιλαμβάνει το συγκεκριμένο σχέδιο; Καταρχάς, θα λαμβάνεται υπόψη η ποσότητα των followers κάθε συλλόγου σε facebook, twitter και instagram. Ακόμη πιο σημαντική, όμως, θα είναι η απήχηση των αναρτήσεών τους, όπως και η αλληλεπίδραση των followers. Όσο περισσότερα τα repost, τα likes, τα favorites και τα retweets, τόσο περισσότερα και τα χρήματα.
Μάλιστα, η Ρεάλ Μπέτις πρότεινε στο παιχνίδι να μπει και το youtube, ώστε στο σύνολο να προσμετρούνται και όσοι παρακολουθούν τα βίντεο των ομάδων. Η ιδέα θα τεθεί μελλοντικά προς συζήτηση, αφού οι υπόλοιποι σύλλογοι δεν την απέρριψαν.
Ραγδαία ανάπτυξη
Εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο η Πριμέρα Ντιβισιόν έχει χάσει τον έναν από τους δύο βασικούς πυλώνες έλξης της. Ο Κριστιάνο Ρονάλντο αποχώρησε για την Ιταλία, αλλά το ισπανικό πρωτάθλημα όχι μόνο δεν έχασε κάποια από την αίγλη του, αλλά συνέχισε να αυξάνει τη δημοφιλία του. Μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξαν τα social media.
Τα στιγμιότυπα των ισπανικών αγώνων κατέχουν την πρώτη θέση παγκοσμίως στη λίστα των views ξεπερνώντας ακόμη και πρωταθλήματα-κολοσσούς, όπως το ΝΒΑ και την Πρέμιερ Λιγκ. Παράλληλα, παρότι η LaLiga δεν έχει τους περισσότερους followers στο twitter (η Πρέμιερ Λιγκ έχει πενταπλάσιους), η κυριαρχία των συλλόγων της δεν αμφισβητείται. Με αιχμή του δόρατος τις Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης, το ισπανικό ποδόσφαιρο απολαμβάνει τη μερίδα του λεόντος αφήνοντας δεύτερη την Πρέμιερ Λιγκ, τρίτο το ΝΒΑ και τέταρτο το NFL.
Η υπεροχή των Άγγλων
Στον τομέα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, πάντως, τα νούμερα των Άγγλων ούτε μπορούν, ούτε πρόκειται να τα πλησιάσουν οι Ισπανοί. Μπαρτσελόνα και Ρεάλ παίρνουν λιγότερα χρήματα ακόμη κι από την ομάδα που προβιβάζεται στην Πρέμιερ Λιγκ μέσω του τελικού των πλέι οφ. Κάπως έτσι, η ισπανική Λίγκα αντιλαμβάνεται πως ο ρεαλιστικός στόχος είναι να μειωθεί και όχι να εκμηδενιστεί η διαφορά.
Για να επιτευχθεί αυτό, οι Ισπανοί εμπνεύστηκαν και έθεσαν σε λειτουργία το La Liga Global Network, το παγκόσμιο δίκτυο αξιοποίησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, πρόγραμμα που μπορεί σε βάθος χρόνου να διπλασιάσει τα έσοδα.
Η LaLiga διατηρεί γραφεία σε οκτώ χώρες (ΗΠΑ, Βέλγιο, Κατάρ, Κίνα, Νότια Αφρική, Νιγηρία, Ινδία και Μεξικό), ενώ συνεργάζεται και με 34 επιχειρηματικούς συμβούλους σε ισάριθμες χώρες. Όσο για την Ελλάδα, η LaLiga την έχει εντάξει σε κοινό πρόγραμμα με την Τουρκία.
* Δημοσιεύτηκε στη "Μακεδονία της Κυριακής" στις 24 Νοεμβρίου
Η ζωή εξελίσσεται πολύ πιο γρήγορα από το ποδόσφαιρο και οι Λίγκες ανά την υφήλιο καλούνται να προσαρμοστούν στην ταχύτατη αλλαγή δεδομένων. Κι αν για τους παραδόπιστους Άγγλους οποιοσδήποτε νεωτερισμός προκαλεί μία κάποια… δυσπεψία, οι Ισπανοί έχουν αποδείξει την προσαρμοστικότητά τους. Έτσι, από την επόμενη σεζόν στην εξίσωση για τα έσοδα των συλλόγων από τα τηλεοπτικά δικαιώματα θα λαμβάνεται υπόψη και η συνάρτηση των social media.
Κακά τα ψέματα, η Πριμέρα Ντιβισιόν μπορεί και να περιγραφεί ως το δίπολο Μπαρτσελόνα-Ρεάλ Μαδρίτης και όλοι οι υπόλοιποι. Οι κραυγές αγωνίας «όλων των υπόλοιπων» για την απληστία των δύο μεγάλων βρήκαν ανταπόκριση τα τελευταία χρόνια, καθώς άρχισε να κλείνει η ψαλίδα των εσόδων. Ωστόσο, από τη στιγμή που θα ληφθεί υπόψη η διαδραστικότητα των συλλόγων στο διαδίκτυο, Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης δείχνουν ικανές να ξαναφήσουν χιλιόμετρα πίσω τις άλλες ομάδες.
Τι περιλαμβάνει το συγκεκριμένο σχέδιο; Καταρχάς, θα λαμβάνεται υπόψη η ποσότητα των followers κάθε συλλόγου σε facebook, twitter και instagram. Ακόμη πιο σημαντική, όμως, θα είναι η απήχηση των αναρτήσεών τους, όπως και η αλληλεπίδραση των followers. Όσο περισσότερα τα repost, τα likes, τα favorites και τα retweets, τόσο περισσότερα και τα χρήματα.
Μάλιστα, η Ρεάλ Μπέτις πρότεινε στο παιχνίδι να μπει και το youtube, ώστε στο σύνολο να προσμετρούνται και όσοι παρακολουθούν τα βίντεο των ομάδων. Η ιδέα θα τεθεί μελλοντικά προς συζήτηση, αφού οι υπόλοιποι σύλλογοι δεν την απέρριψαν.
Ραγδαία ανάπτυξη
Εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο η Πριμέρα Ντιβισιόν έχει χάσει τον έναν από τους δύο βασικούς πυλώνες έλξης της. Ο Κριστιάνο Ρονάλντο αποχώρησε για την Ιταλία, αλλά το ισπανικό πρωτάθλημα όχι μόνο δεν έχασε κάποια από την αίγλη του, αλλά συνέχισε να αυξάνει τη δημοφιλία του. Μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξαν τα social media.
Τα στιγμιότυπα των ισπανικών αγώνων κατέχουν την πρώτη θέση παγκοσμίως στη λίστα των views ξεπερνώντας ακόμη και πρωταθλήματα-κολοσσούς, όπως το ΝΒΑ και την Πρέμιερ Λιγκ. Παράλληλα, παρότι η LaLiga δεν έχει τους περισσότερους followers στο twitter (η Πρέμιερ Λιγκ έχει πενταπλάσιους), η κυριαρχία των συλλόγων της δεν αμφισβητείται. Με αιχμή του δόρατος τις Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης, το ισπανικό ποδόσφαιρο απολαμβάνει τη μερίδα του λεόντος αφήνοντας δεύτερη την Πρέμιερ Λιγκ, τρίτο το ΝΒΑ και τέταρτο το NFL.
Η υπεροχή των Άγγλων
Στον τομέα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, πάντως, τα νούμερα των Άγγλων ούτε μπορούν, ούτε πρόκειται να τα πλησιάσουν οι Ισπανοί. Μπαρτσελόνα και Ρεάλ παίρνουν λιγότερα χρήματα ακόμη κι από την ομάδα που προβιβάζεται στην Πρέμιερ Λιγκ μέσω του τελικού των πλέι οφ. Κάπως έτσι, η ισπανική Λίγκα αντιλαμβάνεται πως ο ρεαλιστικός στόχος είναι να μειωθεί και όχι να εκμηδενιστεί η διαφορά.
Για να επιτευχθεί αυτό, οι Ισπανοί εμπνεύστηκαν και έθεσαν σε λειτουργία το La Liga Global Network, το παγκόσμιο δίκτυο αξιοποίησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, πρόγραμμα που μπορεί σε βάθος χρόνου να διπλασιάσει τα έσοδα.
Η LaLiga διατηρεί γραφεία σε οκτώ χώρες (ΗΠΑ, Βέλγιο, Κατάρ, Κίνα, Νότια Αφρική, Νιγηρία, Ινδία και Μεξικό), ενώ συνεργάζεται και με 34 επιχειρηματικούς συμβούλους σε ισάριθμες χώρες. Όσο για την Ελλάδα, η LaLiga την έχει εντάξει σε κοινό πρόγραμμα με την Τουρκία.
* Δημοσιεύτηκε στη "Μακεδονία της Κυριακής" στις 24 Νοεμβρίου
ΣΧΟΛΙΑ