Τα τραγικά λάθη του «αθηναϊκού κράτους» στη Θράκη
16/03/2020 18:11
16/03/2020 18:11
Όσο και αν διαφωνούν μερικοί κήνσορές του, «αθηναϊκό κράτος» υπάρχει και είναι αυτό που οδήγησε σε παρακμή και σε μερική διάλυση την ελληνική κοινωνία.
Οι ανήσυχοι ακρίτες της Θράκης το γνωρίζουν πολύ καλά γιατί καθημερινά αντιμετωπίζουν προβλήματα για τα οποία στην Αθήνα είτε αδιαφορούν, είτε λοιδορούν.
Είναι ο «επαρχιωτισμός της πρωτεύουσας», για τον οποίο θα μιλήσουμε άλλη φορά.
Προχθές στις «Ανιχνεύσεις» αναδημοσιεύθηκε από το slpress ένα άρθρο του γνωστού για τη δράση του Δημοτικού Συμβούλου Κομοτηνής με την παράταξη «Σπάρτακος», Κώστα Καραϊσκου στο οποίο τόνιζε τη συμπαράσταση σημαντικού μέρους της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης στην ελληνική πολιτεία και τις δυνάμεις ασφαλείας στην προσπάθεια που καταβάλλουν για την αντιμετώπιση της υβριδικής απειλής του Ερντογάν.
Με δύο λόγια ο Καραϊσκος τόνιζε πως όσοι ΔΕΝ βρίσκονται στην άμεση επιρροή του προξενείου , στάθηκαν θετικά απέναντι στην προσπάθεια που καταβάλλεται για αντιμετώπιση της Ερντογανικής απειλής ενώ οι του προξενείου αναπαρήγαγαν τις τουρκικές θέσεις.
Ποιο είναι το πρόβλημα με το «αθηναϊκό κράτος»; Ότι είναι ψοφοδεές.
Υπάρχουν πολλοί από τη μουσουλμανική μειονότητα που θέλουν να απεγκλωβιστούν από τις δαγκάνες του τουρκικού προξενείου. Το ελληνικό κράτος αντί να τους βοηθήσει, τους αποθαρρύνει.
Ο Καραϊσκος μιλούσε στο άρθρο του για ένα ιστολόγιο στην τουρκική γλώσσα, το azinlikca, το οποίο ασκεί αντικειμενική δημοσιογραφία, μακριά από τις επιρροές του τούρκου προξένου στην Κομοτηνή που καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να χειραγωγήσει τα Μέσα Ενημέρωσης της Θράκης.
Το ιστολόγιο διαβάζεται, πάει καλά, και από ό,τι μαθαίνω αφήνει και κάποιο κέρδος στους διαχειριστές του. Μακάρι.
Η ελληνική πολιτεία, μακριά από λογικές χειραγώγησης έπρεπε να ενθαρρύνει Μέσα Ενημέρωσης που προσπαθούν να ενημερώσουν έλληνες πολίτες μουσουλμανικού θρησκεύματος που διαβάζουν τουρκόφωνες ιστοσελίδες.
Προσέξτε τη μικρή ιστορία δύο εκ των διαχειριστών της ιστοσελίδας.
Eργάζονταν στην ΕΡΑ Κομοτηνής και απελύθησαν. Και η παραμικρή βοήθεια που έδινε το ελληνικό κράτος ως ενίσχυση του τοπικού τύπου διακόπηκε και αυτή.
Η Τουρκία απαγόρευσε την είσοδό τους στη γειτονική χώρα και η Αθήνα την είσοδο συγγενών τους στην Ελλάδα για να συναντώνται μια φορά το χρόνο.
Με δυσκολία, επίσης, διαβάζεται η ιστοσελίδα τους στην Τουρκία γιατί της δημιουργεί, συνέχεια, προβλήματα η ηλεκτρονική λογοκρισία και οι δύο δημοσιογράφοι αναγκάζονται να αλλάζουν συνεχώς τον κωδικό για να ξεγελούν τους Τούρκους λογοκριτές....
Αλήθεια, πρέπει να έχει κανείς ισχυρή θέληση για να μην υποκύψει στις δελεαστικές προτάσεις του τουρκικού προξενείου.
Η ελληνική πολιτεία έχει υποχρέωση να απασχολεί ανθρώπους και της μειονότητας στους θεσμούς του κράτους που λειτουργούν στη Θράκη. Και οφείλει να δώσει εξηγήσεις γιατί απέλυσε από την ΕΡΑ τους δύο προαναφερθέντες δημοσιογράφους που το επιτυχές ιστολόγιό τους μαρτυρά την ικανότητά τους. Έχουμε υπόψη και άλλα ζητήματα που τους απασχολούν και η Αθήνα τους συμπεριφέρεται σαν εχθρούς. Ενώ, έπρεπε να κάνει το αντίθετο.
Ο Καραϊσκος αναφέρθηκε, επίσης, και στον πρόεδρο της Διαχειριστικής Επιτροπής Μουσουλμανικῆς Περιουσίας (ΔΕΜΠ) Κομοτηνῆς και την αντίστοιχη της Αλεξανδρούπολης Σελήμ Ισά ο οποίος με το πολύπλευρο έργο του έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του μέσου μουσουλμάνου στην Θράκη. Να θυμίσω πως η Επιτροπή παρέδωσε φακούς και γάντια μιας χρήσεως για χρήση των ενστόλων στον Έβρο, σε μια κίνηση συμβολική μα και ουσίας, που δεν έτυχε ιδιαίτερης προβολής. Γιατί να το κάνουν; Στην Αθήνα δεν καταλαβαίνουν από τη σημασία τέτοιων λεπτών κινήσεων. Ή, δεν ενδιαφέρονται.
Τον Σελίμ Ισά το τουρκικό προξενείο δεν μπορεί να τον πειράξει λόγω του κύρους που απολαμβάνει στους μουσουλμάνους και τον αντιμετωπίζει με μια προσπάθεια περιθωριοποίησής του.
Την ίδια, δυστυχώς, συμπεριφορά απέναντί του έχουν και ορισμένοι χριστιανοί ιθύνοντες οι οποίοι προσβλέπουν στην υποστήριξη του τούρκου προξένου για να διατηρήσουν τις θέσεις τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ένας από τους δύο διαχειριστές του ιστολογίου που αναφέρθηκε, είναι αποκλειστικός συνομιλητής του Οργανισμού της Ισλαμικής Διάσκεψης από την Ελλάδα, όπως ήταν και ο μουφτής Κομοτηνής Μέτσο Τζαμαλή, πριν πεθάνει.
Και κάποιες προτάσεις.
Σε μια περίοδο που στην Ελλάδα δεν λειτουργεί ούτε ένα ιστολόγιο στα τουρκικά μήπως θα πρέπει να ενθαρρυνθεί από την επιχειρηματική κοινότητα το εγνωσμένης αξίας και αντικειμενικής ενημέρωσης ιστολόγιο azinlikca;
Μήπως θα πρέπει να ξαναβγεί στον αέρα η πετυχημένη εκπομπή των τριών δημοσιογράφων της μειονότητας στην ΕΡΑ Κομοτηνής η οποία άφησε πολύ καλές εντυπώσεις πριν λίγα χρόνια, συνδεδεμένη με τον αντίστοιχο ραδιοσταθμό του Διδυμοτείχου;
Μήπως θα πρέπει στο κρατικό ραδιόφωνο της περιοχής να υπάρξει εκπομπή και στην πομακική γλώσσα; Για να τονιστεί ότι η μειονότητα δεν είναι, μόνο, τουρκόφωνη; Η περίπτωση του Σεμπαεδίν Καραχότζα με το πετυχημένο δελτίο στο «Κανάλι 6», μέχρι που σταμάτησε με γνωστές παρεμβάσεις , είναι χαρακτηριστική.
Μήπως πρέπει να δοθεί εκπομπή ακόμη και στην κ. Σουλεϊμάν Σαμπιχά, μουσουλμάνα Ρομά την οποία τόσο κατάφωρα προσέβαλε ο Συριζα;
Αλλά, το πιο σημαντικό.
Η χώρα διαθέτει τρία δημόσια κανάλια τα οποία πρέπει να δικαιολογήσουν την ύπαρξή τους. Δεν την δικαιολογούν αλληλοκαλυπτόμενα.
Μήπως στην ΕΡΤ3 πρέπει να λειτουργήσει ένα σημαντικό τμήμα παραγωγής εκπομπών στην τουρκική γλώσσα ώστε να ενημερώνεται για την πολιτική της χώρας και το τι γίνεται σ αυτήν η μουσουλμανική μειονότητα;
Μήπως αυτή η ενημέρωση πρέπει να είναι τόσο σοβαρή ώστε να συντονίζονται με την ΕΡΤ3 (σε δορυφορική εκπομπή) ακόμη και τούρκοι πολίτες της γειτονικής χώρας όχι, μόνο, για να ενημερώνονται για την πολιτική της Αθήνας αλλά και για τις άλλες διεθνείς εξελίξεις;
Θα είναι μια προσφορά της Ελλάδας προς τον τουρκικό λαό ο οποίος στενάζει κάτω από την μπότα του δικτάτορα.
Μήπως, τέλος, θα πρέπει από την ΕΡΤ3 να υπάρξουν εκπομπές και σε άλλες βαλκανικές γλώσσες;
Ας το σκεφθούν βαθύτερα οι ιθύνοντες.
Όσο και αν διαφωνούν μερικοί κήνσορές του, «αθηναϊκό κράτος» υπάρχει και είναι αυτό που οδήγησε σε παρακμή και σε μερική διάλυση την ελληνική κοινωνία.
Οι ανήσυχοι ακρίτες της Θράκης το γνωρίζουν πολύ καλά γιατί καθημερινά αντιμετωπίζουν προβλήματα για τα οποία στην Αθήνα είτε αδιαφορούν, είτε λοιδορούν.
Είναι ο «επαρχιωτισμός της πρωτεύουσας», για τον οποίο θα μιλήσουμε άλλη φορά.
Προχθές στις «Ανιχνεύσεις» αναδημοσιεύθηκε από το slpress ένα άρθρο του γνωστού για τη δράση του Δημοτικού Συμβούλου Κομοτηνής με την παράταξη «Σπάρτακος», Κώστα Καραϊσκου στο οποίο τόνιζε τη συμπαράσταση σημαντικού μέρους της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης στην ελληνική πολιτεία και τις δυνάμεις ασφαλείας στην προσπάθεια που καταβάλλουν για την αντιμετώπιση της υβριδικής απειλής του Ερντογάν.
Με δύο λόγια ο Καραϊσκος τόνιζε πως όσοι ΔΕΝ βρίσκονται στην άμεση επιρροή του προξενείου , στάθηκαν θετικά απέναντι στην προσπάθεια που καταβάλλεται για αντιμετώπιση της Ερντογανικής απειλής ενώ οι του προξενείου αναπαρήγαγαν τις τουρκικές θέσεις.
Ποιο είναι το πρόβλημα με το «αθηναϊκό κράτος»; Ότι είναι ψοφοδεές.
Υπάρχουν πολλοί από τη μουσουλμανική μειονότητα που θέλουν να απεγκλωβιστούν από τις δαγκάνες του τουρκικού προξενείου. Το ελληνικό κράτος αντί να τους βοηθήσει, τους αποθαρρύνει.
Ο Καραϊσκος μιλούσε στο άρθρο του για ένα ιστολόγιο στην τουρκική γλώσσα, το azinlikca, το οποίο ασκεί αντικειμενική δημοσιογραφία, μακριά από τις επιρροές του τούρκου προξένου στην Κομοτηνή που καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να χειραγωγήσει τα Μέσα Ενημέρωσης της Θράκης.
Το ιστολόγιο διαβάζεται, πάει καλά, και από ό,τι μαθαίνω αφήνει και κάποιο κέρδος στους διαχειριστές του. Μακάρι.
Η ελληνική πολιτεία, μακριά από λογικές χειραγώγησης έπρεπε να ενθαρρύνει Μέσα Ενημέρωσης που προσπαθούν να ενημερώσουν έλληνες πολίτες μουσουλμανικού θρησκεύματος που διαβάζουν τουρκόφωνες ιστοσελίδες.
Προσέξτε τη μικρή ιστορία δύο εκ των διαχειριστών της ιστοσελίδας.
Eργάζονταν στην ΕΡΑ Κομοτηνής και απελύθησαν. Και η παραμικρή βοήθεια που έδινε το ελληνικό κράτος ως ενίσχυση του τοπικού τύπου διακόπηκε και αυτή.
Η Τουρκία απαγόρευσε την είσοδό τους στη γειτονική χώρα και η Αθήνα την είσοδο συγγενών τους στην Ελλάδα για να συναντώνται μια φορά το χρόνο.
Με δυσκολία, επίσης, διαβάζεται η ιστοσελίδα τους στην Τουρκία γιατί της δημιουργεί, συνέχεια, προβλήματα η ηλεκτρονική λογοκρισία και οι δύο δημοσιογράφοι αναγκάζονται να αλλάζουν συνεχώς τον κωδικό για να ξεγελούν τους Τούρκους λογοκριτές....
Αλήθεια, πρέπει να έχει κανείς ισχυρή θέληση για να μην υποκύψει στις δελεαστικές προτάσεις του τουρκικού προξενείου.
Η ελληνική πολιτεία έχει υποχρέωση να απασχολεί ανθρώπους και της μειονότητας στους θεσμούς του κράτους που λειτουργούν στη Θράκη. Και οφείλει να δώσει εξηγήσεις γιατί απέλυσε από την ΕΡΑ τους δύο προαναφερθέντες δημοσιογράφους που το επιτυχές ιστολόγιό τους μαρτυρά την ικανότητά τους. Έχουμε υπόψη και άλλα ζητήματα που τους απασχολούν και η Αθήνα τους συμπεριφέρεται σαν εχθρούς. Ενώ, έπρεπε να κάνει το αντίθετο.
Ο Καραϊσκος αναφέρθηκε, επίσης, και στον πρόεδρο της Διαχειριστικής Επιτροπής Μουσουλμανικῆς Περιουσίας (ΔΕΜΠ) Κομοτηνῆς και την αντίστοιχη της Αλεξανδρούπολης Σελήμ Ισά ο οποίος με το πολύπλευρο έργο του έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του μέσου μουσουλμάνου στην Θράκη. Να θυμίσω πως η Επιτροπή παρέδωσε φακούς και γάντια μιας χρήσεως για χρήση των ενστόλων στον Έβρο, σε μια κίνηση συμβολική μα και ουσίας, που δεν έτυχε ιδιαίτερης προβολής. Γιατί να το κάνουν; Στην Αθήνα δεν καταλαβαίνουν από τη σημασία τέτοιων λεπτών κινήσεων. Ή, δεν ενδιαφέρονται.
Τον Σελίμ Ισά το τουρκικό προξενείο δεν μπορεί να τον πειράξει λόγω του κύρους που απολαμβάνει στους μουσουλμάνους και τον αντιμετωπίζει με μια προσπάθεια περιθωριοποίησής του.
Την ίδια, δυστυχώς, συμπεριφορά απέναντί του έχουν και ορισμένοι χριστιανοί ιθύνοντες οι οποίοι προσβλέπουν στην υποστήριξη του τούρκου προξένου για να διατηρήσουν τις θέσεις τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ένας από τους δύο διαχειριστές του ιστολογίου που αναφέρθηκε, είναι αποκλειστικός συνομιλητής του Οργανισμού της Ισλαμικής Διάσκεψης από την Ελλάδα, όπως ήταν και ο μουφτής Κομοτηνής Μέτσο Τζαμαλή, πριν πεθάνει.
Και κάποιες προτάσεις.
Σε μια περίοδο που στην Ελλάδα δεν λειτουργεί ούτε ένα ιστολόγιο στα τουρκικά μήπως θα πρέπει να ενθαρρυνθεί από την επιχειρηματική κοινότητα το εγνωσμένης αξίας και αντικειμενικής ενημέρωσης ιστολόγιο azinlikca;
Μήπως θα πρέπει να ξαναβγεί στον αέρα η πετυχημένη εκπομπή των τριών δημοσιογράφων της μειονότητας στην ΕΡΑ Κομοτηνής η οποία άφησε πολύ καλές εντυπώσεις πριν λίγα χρόνια, συνδεδεμένη με τον αντίστοιχο ραδιοσταθμό του Διδυμοτείχου;
Μήπως θα πρέπει στο κρατικό ραδιόφωνο της περιοχής να υπάρξει εκπομπή και στην πομακική γλώσσα; Για να τονιστεί ότι η μειονότητα δεν είναι, μόνο, τουρκόφωνη; Η περίπτωση του Σεμπαεδίν Καραχότζα με το πετυχημένο δελτίο στο «Κανάλι 6», μέχρι που σταμάτησε με γνωστές παρεμβάσεις , είναι χαρακτηριστική.
Μήπως πρέπει να δοθεί εκπομπή ακόμη και στην κ. Σουλεϊμάν Σαμπιχά, μουσουλμάνα Ρομά την οποία τόσο κατάφωρα προσέβαλε ο Συριζα;
Αλλά, το πιο σημαντικό.
Η χώρα διαθέτει τρία δημόσια κανάλια τα οποία πρέπει να δικαιολογήσουν την ύπαρξή τους. Δεν την δικαιολογούν αλληλοκαλυπτόμενα.
Μήπως στην ΕΡΤ3 πρέπει να λειτουργήσει ένα σημαντικό τμήμα παραγωγής εκπομπών στην τουρκική γλώσσα ώστε να ενημερώνεται για την πολιτική της χώρας και το τι γίνεται σ αυτήν η μουσουλμανική μειονότητα;
Μήπως αυτή η ενημέρωση πρέπει να είναι τόσο σοβαρή ώστε να συντονίζονται με την ΕΡΤ3 (σε δορυφορική εκπομπή) ακόμη και τούρκοι πολίτες της γειτονικής χώρας όχι, μόνο, για να ενημερώνονται για την πολιτική της Αθήνας αλλά και για τις άλλες διεθνείς εξελίξεις;
Θα είναι μια προσφορά της Ελλάδας προς τον τουρκικό λαό ο οποίος στενάζει κάτω από την μπότα του δικτάτορα.
Μήπως, τέλος, θα πρέπει από την ΕΡΤ3 να υπάρξουν εκπομπές και σε άλλες βαλκανικές γλώσσες;
Ας το σκεφθούν βαθύτερα οι ιθύνοντες.
ΣΧΟΛΙΑ