Μονόλογοι

Τα τρία χαμένα χρόνια του ΟΑΣΘ και το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης που έγινε «μονοπώλιο» των Σερρών

07/08/2022 07:00

Τρία χρόνια έχουν περάσει και ακόμα η κυβέρνηση, ενώ μιλά για έργα και μεγάλες επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη, δεν έχει αποσαφηνίσει εάν θα διατηρήσει τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης (και πιο συγκεκριμένα τον ΟΑΣΘ) κρατικές ή επιθυμεί να τις ιδιωτικοποιήσει με διεθνή δημόσιο διαγωνισμό.


Τρία χρόνια οι ενέργειες που έχουν γίνει στον πολύπαθο ΟΑΣΘ είναι... μπαλώματα και δεν έχουν δοθεί λύσεις στα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν τον Οργανισμό, την ώρα που σε όλες τις δημοσκοπήσεις οι Θεσσαλονικείς απαντούν πως το νούμερο ένα πρόβλημα της πόλης είναι οι αστικές συγκοινωνίες και ο ΟΑΣΘ.


Λεωφορεία που δεν έχουν οδηγούς, λεωφορεία χωρίς κλιματισμό, παρκαρισμένα σε αμαξοστάσια, άλλα από τη Λειψία, άλλα από ιδιώτη που μισθώθηκαν μέσω leasing άλλα από τα ΚΤΕΛ. Το μόνο που κατάφερε το υπουργείο είναι να αλλάξει μετά από τρία χρόνια πρόεδρο στον Οργανισμό.


Κινήσεις και καλύτερα... απουσία κινήσεων που εκθέτουν την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Αξιοποιήθηκαν μέχρι και ΚΤΕΛ γειτονικών της Θεσσαλονίκης νομών μεγάλης ψηφοσυλλεκτικής σπουδαιότητας.

Τρία χρόνια λοιπόν μετά, η μεγάλη αλλαγή στον ταλαιπωρημένο ΟΑΣΘ ήταν να απομακρυνθεί από τη θέση του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Γιώργος Σκόδρας. Σε αυτόν «χρεώνουν» μαθαίνω το γεγονός ότι δεν κατάφερε να βρει λύση και να κρατήσει πειθαρχημένους τους εργαζόμενους, οι οποίοι το τελευταίο διάστημα προχώρησαν σε απεργίες και στάσεις εργασίας.


Ο Σκόδρας από τη στιγμή που δεν υπήρχε Κοινή Υπουργική Απόφαση ΚΥΑ που νομιμοποιεί τα επιδόματα που δόθηκαν στους εργαζόμενους (επί ΣΥΡΙΖΑ) για να μην αντιδράσουν στους ζογκλερισμούς του πατρός Παππά, αναγκάστηκε να διακόψει την παροχή τους και καταλόγισε σε αυτούς τα αχρεωστήτως καταβληθέντα. 

Μόνο ύστερα από τις απεργιακές κινητοποιήσεις και την απίστευτη ταλαιπωρία των φουκαράδων Θεσσαλονικιών, το θέμα λύθηκε κατά το ήμισυ, καθώς η κυβέρνηση ρύθμισε το ζήτημα της μη επιστροφής των έξτρα αμοιβών που είχαν αποδοθεί έως τώρα, αλλά δεν υπόγραψε νέα συλλογική σύμβαση εργασίας με συμπερίληψη σε αυτήν των επιδομάτων Θέσης Ευθύνης και Ανθυγιεινής Εργασίας.


Αυτό μαθαίνω -ενδεχομένως κι άλλα που δεν κατάφερα να αλιεύσω- πλήρωσε ο Σκόδρας που εξωθήθηκε σε παραίτηση. Τον 50χρονο (plus) Σκόδρα, (καθηγητή και πρώην πρόεδρο της ΕΥΑΘ) διαδέχεται ο 68χρονος Κώστας Ταγγίρης που αναλαμβάνει υφιστάμενος του 34χρονου γενικού γραμματέα Μεταφορών Ξιφαρά.


Δεν έχω προς Θεού κάτι με τις ηλικίες. Και μένα τα χρόνια με έχουν πάρει. Ψάχνοντας ωστόσο το βιογραφικό του νέου, δεν βλέπω να έχει κάποια σχέση με τις συγκοινωνίες (δεν είναι συγκοινωνιολόγος, ούτε μηχανικός) ούτε έχει κάποια εμπειρία στην διοίκηση μεγάλων επιχειρήσεων. Οικονομολόγος έχει σπουδάσει ο άνθρωπος -πτυχιούχος της Ανωτάτης Βιομηχανικής (Σχολή του Γένους, την αποκαλούσαν σκωπτικά τα χρόνια της Μεταπολίτευσης) και προπομπού του ΠΑΜΑΚ, ο οποίος καθ' όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας με λογιστήρια και φοροτεχνικά ζητήματα ασχολείται.


Α, ξέχασα. Είναι επώνυμο τοπικό στέλεχος της ΝΔ και έλκει την καταγωγή του από τας Σέρρας, όπως άλλωστε και ο πρόεδρος του έτερου Οργανισμού αρμόδιου για τα συγκοινωνιακά της πόλης (τον ΟΑΣΘ, δηλαδή, γιατί κάτι άλλο, όπως προείπα, οι φουκαράδες οι Θεσσαλονικείς δεν έχουμε), του ΟΣΕΘ. Ίσως μάλιστα αναλάβει (σε συνεργασία με τον συντοπίτη του που έχει επίσημα την αρμοδιότητα της κατάρτισης σύμβασης και των υπογραφών) να παραχωρήσει -ένα ακόμη- τμήμα του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης, στο ΚΤΕΛ Σερρών.

Έτσι για να το ευχαριστηθούν οι… ακανέδες.


O… ανθηρόστομος