ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τα βραβεία του 41ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορίνο

Αναλυτικά η λίστα με τους νικητές

 07/12/2023 17:25

Τα βραβεία του 41ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορίνο

41 χρόνια κλείνει ο θεσμός του Φεστιβάλ του Τορίνο, που ολοκληρώθηκε με την ανακοίνωση των βραβείων.

Οι νικητές ήταν οι εξής:

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ

Η κριτική επιτροπή του Διαγωνιστικού Τμήματος, συγκροτημένη από τους Lyda Patitucci (Ιταλία), Clément Rauger (Γαλλία), Martin Rejtman (Αργεντινή), Angel Sala (Ισπανία) και Elisabetta Sgarbi (Ιταλία), απένειμε τα παρακάτω βραβεία στην 41η έκδοση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορίνο.

Καλύτερη Ταινία (έπαθλο 18.000 €) της ενότητας ήταν το “LA PALISIADA” από τον Philip Sotnychenko (Ουκρανία). Το βραβείο δόθηκε με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Πρόκειται για μια πολύπλοκη ταινία που στηρίζεται στη μεγάλη σκηνοθετική ελευθερία και τη δόμηση συνεχόμενων σκηνών που ανακαλύπτουν το δικό τους ανεξάρτητο νόημα. Στο ντεμπούτο του, ο σκηνοθέτης επιδεικνύει απόλυτη επιδεξιότητα στη χρήση των [κινηματογραφικών] μέσων».

Ειδικό Βραβείο της Κριτικής (έπαθλο 7.000 €) στο “LE RAVISSEMENT” από την Iris Kaltenbäck (Γαλλία). Το βραβείο δόθηκε με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Είναι μια ταινία που πετυχαίνει το στόχο της, και όλα συνεισφέρουν στο εξαιρετικό τελικό αποτέλεσμα. Η Iris Kaltenbäck, με τη συνεργασία των ηθοποιών Hafsia Herzi, Alexi Manenti και ολόκληρου του καστ, παρουσιάζει ένα ώριμο και συναρπαστικό ντεμπούτο».

Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού δόθηκε στην HAFSIA HERZI για την ταινία “LE RAVISSEMENT / THE RAPTURE” σε σκηνοθεσία της Iris Kaltenbäck (Γαλλία).

Ειδική μνεία δόθηκε στη BARBARA RONCHI για την ταινία “NON RIATTACCARE” από τον Manfredi Lucibello (Ιταλία).

Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού δόθηκε στον MARTÍN SHANLY για την ταινία “ARTURO A LOS 30” από τον Martín Shanly (Αργεντινή).

Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου δίδεται στους SÉBASTIEN LAUDENBACH & CHIARA MALTA για την ταινία “LINDA VEUT DU POULET!” από τους ίδιους (Γαλλία/Ιταλία)

41ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορίνο: Τα Βραβεία

ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ – ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Η κριτική επιτροπή της Διεθνούς Διαγωνιστικής Κατηγορίας Ντοκιμαντέρ, συγκροτημένη από Tizza Covi (Ιταλία), Carlo Hintermann (Ελβετία/Ιταλία), Jessica Woodworth (Βέλγιο/Ηνωμένες Πολιτείες), απονέμει τα εξής βραβεία:

Καλύτερη Ταινία (έπαθλο 6.000 €) στο “NOTRE CORPS / OUR BODY” από την Claire Simon (Γαλλία).

Ειδικό Βραβείο της Κριτικής στο “CLORINDO TESTA” από τον Mariano Llinás (Αργεντινή).

Τιμητική μνεία στο “SILENCE OF REASON” από την Kumjana Novakova (Βοσνία).

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ – ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΤΑΛΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Η κριτική επιτροπή της Ιταλικής Διαγωνιστικής Κατηγορίας Ντοκιμαντέρ, συγκροτημένη από τους Valentina Bertani (Ιταλία), Fabio Bibbio (Ιταλία) και Costanza Quatriglio (Ιταλία), απονέμει τα παρακάτω βραβεία:

Καλύτερη Ταινία (έπαθλο 6.000 €) στο “GIGANTI ROSSE” από τον Riccardo Giacconi (Ιταλία). Το βραβείο δόθηκε με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Στο ασαφές όριο μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, σε ένα αφήγημα που σκέφτεται τους μηχανισμούς της αναπαράστασης και της σκηνοθέτησης της πραγματικότητας, αυτή η δημιουργία μας ταξιδεύει σε ένα συναισθηματικό ταξίδι μέσα από οικογενειακές συγκρούσεις και την δύσκολη μνήμη ενός βίαιου ομαδικού βασανισμού εναντίον ενός ανυπεράσπιστου ανθρώπου. Έτσι η κάμερα γίνεται ευκαιρία να αποκαλύψει ανείπωτα μυστικά και συναισθήματα».

Το Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής δόθηκε στο “TEMPO D’ATTESA” από την Claudia Brignone (Ιταλία) με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Οι μήνες που προηγούνται της γέννησης αποτελούν χρόνο κοινής διαμοιρασμένης ανησυχίας στην ταινία. Ένα βάλσαμο για τους φόβους που οι γυναίκες πολύ συχνά κρατούν για τον εαυτό τους και που εδώ αντιμετωπίζονται κοινωνικά, δημιουργώντας μια κοινότητα. Στην αμοιβαία ακρόαση των γυναικών και στην κατανόηση της σκηνοθέτιδας, ο χρόνος αναμονής είναι ο πολύτιμος χρόνος της φροντίδας».

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΤΑΛΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Η κριτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ιταλικών ταινιών μικρού μήκους, συγκροτημένη από τις Erica Favaro (Ιταλία), Ilaria Feole (Ιταλία) και Luisa Porrino (Ιταλία), απονέμει τα εξής βραβεία:

Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους ήταν το “UN RESPIRO PARZIALE MA INTERO” από τον Lorenzo Spinelli (Ιταλία). Το βραβείο δόθηκε με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«[Ξεχώρισε] για την πρωτότυπη και προσεκτική προσέγγιση με την οποία παρουσιάζεται η συνάντηση μεταξύ του δημιουργού και της Patrizia Cavalli καθώς και για τη δημιουργική επαναχρησιμοποίηση αρχειακού υλικού. Η ένταση και η ικανότητα να συγκινεί καθιστούν την ταινία παρόμοια με ένα μικρό ποίημα».

Ειδικό Βραβείο της Κριτικής (ex-aequo) δόθηκε στις ακόλουθες δύο ταινίες:

Πρώτη ταινία: “LE FENNE” από την Giulia Di Maggio (Ιταλία) με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«[Η ταινία] αφηγείται μια ιστορία ενηλικίωσης με ενόρατο και συμβολικό τρόπο, αλλά και με σπάνια αγνότητα και αθώα ματιά. Η δημιουργός εστιάζει με ενσυναίσθηση στην ευαίσθητη φάση της ανάπτυξης του νεαρού πρωταγωνιστή σε μια διαδοχή από τρυφερότητα και αγριότητα, ενώ στο παρασκήνιο οι ενήλικοι παραμένουν αδιάφοροι και απόμακροι».

Δεύτερη ταινία: “EVEN TIDE” από τον Francesco Clerici (Ελβετία/Ιταλία) με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Η μικρού μήκους ταινία εντυπωσιάζει με τα υψηλά επίκαιρα θέματα που θέτει· σε έναν κόσμο όπου η ανθρώπινη ζωή εξασθενεί, μόνα τα ζώα αναπτύσσονται. […]. Ποιος λοιπόν θα είναι ακόμη εκεί για να παρακολουθήσει αυτές τις [καταγεγραμμένες] εικόνες;»

Ειδική μνεία δόθηκε στο “OSAS E LE DONNE DI BENIN CITY” από τον Gabriele Gravagna (Ιταλία) με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Η κριτική επιθυμεί να δώσει περαιτέρω έμφαση σε μια δημιουργία μικρού μήκους που καταγράφει το εξαιρετικό έργο των Donne di Benin City, του πρώτου ιταλικού συλλόγου κατά της εκμετάλλευσης της πορνείας, που ιδρύθηκε και προεδρεύει στο Παλέρμο από την Osas Ekbon, που πάντοτε βρίσκεται στο προσκήνιο του αγώνα κατά της βίας κατά των γυναικών».

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ CRAZIES

Η κριτική επιτροπή του Διαγωνιστικού τμήματος Crazies, συγκροτημένη από τους Alessandro Boschi (Ιταλία), Anaïs Emery (Ελβετία) και Maurizio Tedesco (Ιταλία), απονέμει τα εξής βραβεία:

Καλύτερη Ταινία στην επίσημη πρόταση του Βελγίου για τα Όσκαρ, το “AUGURE / OMEN” από τον Baloji (Βέλγιο/Κονγκό/Ολλανδία/Γερμανία/Νότια Αφρική)

Ειδική μνεία δόθηκε στα “VISITORS – COMPLETE EDITION” από τον Kenichi Ugana (Ιαπωνία) και “THE COMPLEX FORMS” από τον Fabio D’Orta (Ιταλία).

ΒΡΑΒΕΙΟ FIPRESCI

Η κριτική επιτροπή [FIPRESCI] που αποτελείται από τους κριτικούς κινηματογράφου Roberto Baldassarre (Ιταλία), Joanna Orzechowska-Bonis (Γαλλία) και Harri Römpötti (Φινλανδία) απένειμε το Βραβείο Fipresci (Premio della Federazione Internazionale della Stampa Cinematografica) στο “BIRTH” από την Jiyoung Yoo (Νότια Κορέα) με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Το “Birth” αποτελεί μια ακριβή φεμινιστική διαίρεση του ρόλου των γυναικών που ισορροπούν μεταξύ μητρότητας, εργασίας και δημιουργικότητας στον ανταγωνιστικό μας κόσμο, από μια Κορεάτισσα σκηνοθέτι που εμπνέεται από τον κινηματογράφο του Yasujirō Ozu».

Πηγή: ΕΡΤ

41 χρόνια κλείνει ο θεσμός του Φεστιβάλ του Τορίνο, που ολοκληρώθηκε με την ανακοίνωση των βραβείων.

Οι νικητές ήταν οι εξής:

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ

Η κριτική επιτροπή του Διαγωνιστικού Τμήματος, συγκροτημένη από τους Lyda Patitucci (Ιταλία), Clément Rauger (Γαλλία), Martin Rejtman (Αργεντινή), Angel Sala (Ισπανία) και Elisabetta Sgarbi (Ιταλία), απένειμε τα παρακάτω βραβεία στην 41η έκδοση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορίνο.

Καλύτερη Ταινία (έπαθλο 18.000 €) της ενότητας ήταν το “LA PALISIADA” από τον Philip Sotnychenko (Ουκρανία). Το βραβείο δόθηκε με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Πρόκειται για μια πολύπλοκη ταινία που στηρίζεται στη μεγάλη σκηνοθετική ελευθερία και τη δόμηση συνεχόμενων σκηνών που ανακαλύπτουν το δικό τους ανεξάρτητο νόημα. Στο ντεμπούτο του, ο σκηνοθέτης επιδεικνύει απόλυτη επιδεξιότητα στη χρήση των [κινηματογραφικών] μέσων».

Ειδικό Βραβείο της Κριτικής (έπαθλο 7.000 €) στο “LE RAVISSEMENT” από την Iris Kaltenbäck (Γαλλία). Το βραβείο δόθηκε με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Είναι μια ταινία που πετυχαίνει το στόχο της, και όλα συνεισφέρουν στο εξαιρετικό τελικό αποτέλεσμα. Η Iris Kaltenbäck, με τη συνεργασία των ηθοποιών Hafsia Herzi, Alexi Manenti και ολόκληρου του καστ, παρουσιάζει ένα ώριμο και συναρπαστικό ντεμπούτο».

Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού δόθηκε στην HAFSIA HERZI για την ταινία “LE RAVISSEMENT / THE RAPTURE” σε σκηνοθεσία της Iris Kaltenbäck (Γαλλία).

Ειδική μνεία δόθηκε στη BARBARA RONCHI για την ταινία “NON RIATTACCARE” από τον Manfredi Lucibello (Ιταλία).

Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού δόθηκε στον MARTÍN SHANLY για την ταινία “ARTURO A LOS 30” από τον Martín Shanly (Αργεντινή).

Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου δίδεται στους SÉBASTIEN LAUDENBACH & CHIARA MALTA για την ταινία “LINDA VEUT DU POULET!” από τους ίδιους (Γαλλία/Ιταλία)

41ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορίνο: Τα Βραβεία

ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ – ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Η κριτική επιτροπή της Διεθνούς Διαγωνιστικής Κατηγορίας Ντοκιμαντέρ, συγκροτημένη από Tizza Covi (Ιταλία), Carlo Hintermann (Ελβετία/Ιταλία), Jessica Woodworth (Βέλγιο/Ηνωμένες Πολιτείες), απονέμει τα εξής βραβεία:

Καλύτερη Ταινία (έπαθλο 6.000 €) στο “NOTRE CORPS / OUR BODY” από την Claire Simon (Γαλλία).

Ειδικό Βραβείο της Κριτικής στο “CLORINDO TESTA” από τον Mariano Llinás (Αργεντινή).

Τιμητική μνεία στο “SILENCE OF REASON” από την Kumjana Novakova (Βοσνία).

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ – ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΤΑΛΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Η κριτική επιτροπή της Ιταλικής Διαγωνιστικής Κατηγορίας Ντοκιμαντέρ, συγκροτημένη από τους Valentina Bertani (Ιταλία), Fabio Bibbio (Ιταλία) και Costanza Quatriglio (Ιταλία), απονέμει τα παρακάτω βραβεία:

Καλύτερη Ταινία (έπαθλο 6.000 €) στο “GIGANTI ROSSE” από τον Riccardo Giacconi (Ιταλία). Το βραβείο δόθηκε με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Στο ασαφές όριο μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, σε ένα αφήγημα που σκέφτεται τους μηχανισμούς της αναπαράστασης και της σκηνοθέτησης της πραγματικότητας, αυτή η δημιουργία μας ταξιδεύει σε ένα συναισθηματικό ταξίδι μέσα από οικογενειακές συγκρούσεις και την δύσκολη μνήμη ενός βίαιου ομαδικού βασανισμού εναντίον ενός ανυπεράσπιστου ανθρώπου. Έτσι η κάμερα γίνεται ευκαιρία να αποκαλύψει ανείπωτα μυστικά και συναισθήματα».

Το Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής δόθηκε στο “TEMPO D’ATTESA” από την Claudia Brignone (Ιταλία) με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Οι μήνες που προηγούνται της γέννησης αποτελούν χρόνο κοινής διαμοιρασμένης ανησυχίας στην ταινία. Ένα βάλσαμο για τους φόβους που οι γυναίκες πολύ συχνά κρατούν για τον εαυτό τους και που εδώ αντιμετωπίζονται κοινωνικά, δημιουργώντας μια κοινότητα. Στην αμοιβαία ακρόαση των γυναικών και στην κατανόηση της σκηνοθέτιδας, ο χρόνος αναμονής είναι ο πολύτιμος χρόνος της φροντίδας».

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΤΑΛΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Η κριτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ιταλικών ταινιών μικρού μήκους, συγκροτημένη από τις Erica Favaro (Ιταλία), Ilaria Feole (Ιταλία) και Luisa Porrino (Ιταλία), απονέμει τα εξής βραβεία:

Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους ήταν το “UN RESPIRO PARZIALE MA INTERO” από τον Lorenzo Spinelli (Ιταλία). Το βραβείο δόθηκε με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«[Ξεχώρισε] για την πρωτότυπη και προσεκτική προσέγγιση με την οποία παρουσιάζεται η συνάντηση μεταξύ του δημιουργού και της Patrizia Cavalli καθώς και για τη δημιουργική επαναχρησιμοποίηση αρχειακού υλικού. Η ένταση και η ικανότητα να συγκινεί καθιστούν την ταινία παρόμοια με ένα μικρό ποίημα».

Ειδικό Βραβείο της Κριτικής (ex-aequo) δόθηκε στις ακόλουθες δύο ταινίες:

Πρώτη ταινία: “LE FENNE” από την Giulia Di Maggio (Ιταλία) με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«[Η ταινία] αφηγείται μια ιστορία ενηλικίωσης με ενόρατο και συμβολικό τρόπο, αλλά και με σπάνια αγνότητα και αθώα ματιά. Η δημιουργός εστιάζει με ενσυναίσθηση στην ευαίσθητη φάση της ανάπτυξης του νεαρού πρωταγωνιστή σε μια διαδοχή από τρυφερότητα και αγριότητα, ενώ στο παρασκήνιο οι ενήλικοι παραμένουν αδιάφοροι και απόμακροι».

Δεύτερη ταινία: “EVEN TIDE” από τον Francesco Clerici (Ελβετία/Ιταλία) με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Η μικρού μήκους ταινία εντυπωσιάζει με τα υψηλά επίκαιρα θέματα που θέτει· σε έναν κόσμο όπου η ανθρώπινη ζωή εξασθενεί, μόνα τα ζώα αναπτύσσονται. […]. Ποιος λοιπόν θα είναι ακόμη εκεί για να παρακολουθήσει αυτές τις [καταγεγραμμένες] εικόνες;»

Ειδική μνεία δόθηκε στο “OSAS E LE DONNE DI BENIN CITY” από τον Gabriele Gravagna (Ιταλία) με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Η κριτική επιθυμεί να δώσει περαιτέρω έμφαση σε μια δημιουργία μικρού μήκους που καταγράφει το εξαιρετικό έργο των Donne di Benin City, του πρώτου ιταλικού συλλόγου κατά της εκμετάλλευσης της πορνείας, που ιδρύθηκε και προεδρεύει στο Παλέρμο από την Osas Ekbon, που πάντοτε βρίσκεται στο προσκήνιο του αγώνα κατά της βίας κατά των γυναικών».

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ CRAZIES

Η κριτική επιτροπή του Διαγωνιστικού τμήματος Crazies, συγκροτημένη από τους Alessandro Boschi (Ιταλία), Anaïs Emery (Ελβετία) και Maurizio Tedesco (Ιταλία), απονέμει τα εξής βραβεία:

Καλύτερη Ταινία στην επίσημη πρόταση του Βελγίου για τα Όσκαρ, το “AUGURE / OMEN” από τον Baloji (Βέλγιο/Κονγκό/Ολλανδία/Γερμανία/Νότια Αφρική)

Ειδική μνεία δόθηκε στα “VISITORS – COMPLETE EDITION” από τον Kenichi Ugana (Ιαπωνία) και “THE COMPLEX FORMS” από τον Fabio D’Orta (Ιταλία).

ΒΡΑΒΕΙΟ FIPRESCI

Η κριτική επιτροπή [FIPRESCI] που αποτελείται από τους κριτικούς κινηματογράφου Roberto Baldassarre (Ιταλία), Joanna Orzechowska-Bonis (Γαλλία) και Harri Römpötti (Φινλανδία) απένειμε το Βραβείο Fipresci (Premio della Federazione Internazionale della Stampa Cinematografica) στο “BIRTH” από την Jiyoung Yoo (Νότια Κορέα) με την ακόλουθη αιτιολόγηση:

«Το “Birth” αποτελεί μια ακριβή φεμινιστική διαίρεση του ρόλου των γυναικών που ισορροπούν μεταξύ μητρότητας, εργασίας και δημιουργικότητας στον ανταγωνιστικό μας κόσμο, από μια Κορεάτισσα σκηνοθέτι που εμπνέεται από τον κινηματογράφο του Yasujirō Ozu».

Πηγή: ΕΡΤ

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία