Ταχιάος για απόφαση ΥΠΠΟ: Μόνη λύση η απόσπαση των αρχαίων της Βενιζέλου
05/03/2020 13:55
05/03/2020 13:55
“Για την Αττικό Μετρό και δεν εννοώ μόνο τη διοίκηση, αλλά και τη μεγάλη πλειοψηφία του συνόλου του προσωπικού, πρόκειται για τη μόνη λύση, η οποία καθιστά εφικτή την κατασκευή του σταθμού της Βενιζέλου” δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Ταχιάος, αναφερόμενος στην χθεσινή υπουργική απόφαση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό της Βενιζέλου, μετά τη σχετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ).
“Κατά συνέπεια είμαστε υποχρεωμένοι να βαδίσουμε πάνω σε αυτόν τον δρόμο, ακολουθώντας τα βήματα που υπαγορεύουν τόσο οι κανόνες της τεχνικής, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η Αττικό Μετρό, όπως βεβαίως και οι κανόνες που επιβάλλει το ΚΑΣ, για ένα έργο το οποίο έρχεται να συνδυάσει τις αρχαιότητες, τα αρχαιολογικά ευρήματα, με έναν από τους πιο σύγχρονους σταθμούς και ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης”, σημείωσε ο κ.Ταχιάος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, “Πρακτορείο 104,9 FM”.
“Ο σταθμός μπορεί να είναι έτοιμος μόνο όταν ολοκληρωθεί η επανατοποθέτηση”, είπε και εξήγησε: “οι λόγοι δεν είναι απλώς λόγοι δέσμευσης απέναντι στο ΚΑΣ –λόγοι ηθικοί ας το πούμε έτσι- είναι και πρακτικοί, διότι δεν μπορεί να κλείσει η Εγνατία Οδός αν δεν επανατοποθετηθούν τα αρχαία, κατά συνέπεια δεν θα μπορεί να φτιαχτεί η οροφή του σταθμού”.
“Είμαστε αναγκασμένοι μέσα στο στενό χρονοδιάγραμμα που έχουμε, της επόμενης τριετίας, πέρα από την ολοκλήρωση του έργου - δηλαδή των υπόλοιπων σταθμών και του συνόλου του δικτύου- που εκ των πραγμάτων οδηγείται σε αυτόν τον χρόνο, να ολοκληρώσουμε και την κατασκευή του σταθμού της Βενιζέλου. Δεν είναι απραγματοποίητο, αν πάρουμε υπόψη μας ότι στον σταθμό της Αγίας Σοφίας, όπου επίσης υπήρχαν πολλά αρχαιολογικά ευρήματα και πολλές αρχαιολογικές εμπλοκές, τα πράγματα πήραν έναν πολύ σύντομο δρόμο, αμέσως μόλις απελευθερώθηκαν οι εργασίες από αυτές” τόνισε.
Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις που υπάρχουν για το θέμα της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων ο κ. Ταχιάος δήλωσε: “Θεωρώ ότι το θέμα δεν έχει τεθεί στις πραγματικές του διαστάσεις, έχει πάρει έναν πολύ ισχυρό συναισθηματικό χαρακτήρα, θεωρώ ότι υπερβάλουμε εαυτούς στη Θεσσαλονίκη, κάνουμε ένα λάθος, όλοι θέλουμε να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα, απλώς ο καθένας θέλει να υποδείξει τον δικό του δρόμο. Εμείς έχουμε επιλέξει τον δικό μας δρόμο, ο δρόμος που υπαγορεύεται από την τεχνική είναι ο δρόμος με τις ελάχιστες αβεβαιότητες, που φέρνει το ίδιο αποτέλεσμα, είναι ο δρόμος που είναι πιο φθηνός και πιο σύντομος. Είναι σίγουρος δρόμος. Δεν είναι ένας δρόμος ο οποίος θα είναι ναρκοπέδιο”.
“Θέλουμε ένα έργο για τους πολίτες οι οποίοι έχουν ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ. Προφανώς ο πολιτισμός και η ιστορία της πόλης αφορά όλους μας. Η συζήτηση η οποία πλέον γίνεται, θα μου επιτρέψετε να πω, ότι έχει ένα θεωρητικό περιεχόμενο, το οποίο ο πολύς κόσμος δεν μπορεί να το παρακολουθήσει. Έχει σίγουρα ένα ιδεολογικό περιεχόμενο και εν πολλοίς έχει από πίσω πολιτικές σκοπιμότητες. Εν πάση περιπτώσει, όσο συνεχίζει έτσι, θα αποδεικνύεται άγονη” πρόσθεσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ.
“Για την Αττικό Μετρό και δεν εννοώ μόνο τη διοίκηση, αλλά και τη μεγάλη πλειοψηφία του συνόλου του προσωπικού, πρόκειται για τη μόνη λύση, η οποία καθιστά εφικτή την κατασκευή του σταθμού της Βενιζέλου” δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Ταχιάος, αναφερόμενος στην χθεσινή υπουργική απόφαση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό της Βενιζέλου, μετά τη σχετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ).
“Κατά συνέπεια είμαστε υποχρεωμένοι να βαδίσουμε πάνω σε αυτόν τον δρόμο, ακολουθώντας τα βήματα που υπαγορεύουν τόσο οι κανόνες της τεχνικής, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η Αττικό Μετρό, όπως βεβαίως και οι κανόνες που επιβάλλει το ΚΑΣ, για ένα έργο το οποίο έρχεται να συνδυάσει τις αρχαιότητες, τα αρχαιολογικά ευρήματα, με έναν από τους πιο σύγχρονους σταθμούς και ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης”, σημείωσε ο κ.Ταχιάος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, “Πρακτορείο 104,9 FM”.
“Ο σταθμός μπορεί να είναι έτοιμος μόνο όταν ολοκληρωθεί η επανατοποθέτηση”, είπε και εξήγησε: “οι λόγοι δεν είναι απλώς λόγοι δέσμευσης απέναντι στο ΚΑΣ –λόγοι ηθικοί ας το πούμε έτσι- είναι και πρακτικοί, διότι δεν μπορεί να κλείσει η Εγνατία Οδός αν δεν επανατοποθετηθούν τα αρχαία, κατά συνέπεια δεν θα μπορεί να φτιαχτεί η οροφή του σταθμού”.
“Είμαστε αναγκασμένοι μέσα στο στενό χρονοδιάγραμμα που έχουμε, της επόμενης τριετίας, πέρα από την ολοκλήρωση του έργου - δηλαδή των υπόλοιπων σταθμών και του συνόλου του δικτύου- που εκ των πραγμάτων οδηγείται σε αυτόν τον χρόνο, να ολοκληρώσουμε και την κατασκευή του σταθμού της Βενιζέλου. Δεν είναι απραγματοποίητο, αν πάρουμε υπόψη μας ότι στον σταθμό της Αγίας Σοφίας, όπου επίσης υπήρχαν πολλά αρχαιολογικά ευρήματα και πολλές αρχαιολογικές εμπλοκές, τα πράγματα πήραν έναν πολύ σύντομο δρόμο, αμέσως μόλις απελευθερώθηκαν οι εργασίες από αυτές” τόνισε.
Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις που υπάρχουν για το θέμα της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων ο κ. Ταχιάος δήλωσε: “Θεωρώ ότι το θέμα δεν έχει τεθεί στις πραγματικές του διαστάσεις, έχει πάρει έναν πολύ ισχυρό συναισθηματικό χαρακτήρα, θεωρώ ότι υπερβάλουμε εαυτούς στη Θεσσαλονίκη, κάνουμε ένα λάθος, όλοι θέλουμε να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα, απλώς ο καθένας θέλει να υποδείξει τον δικό του δρόμο. Εμείς έχουμε επιλέξει τον δικό μας δρόμο, ο δρόμος που υπαγορεύεται από την τεχνική είναι ο δρόμος με τις ελάχιστες αβεβαιότητες, που φέρνει το ίδιο αποτέλεσμα, είναι ο δρόμος που είναι πιο φθηνός και πιο σύντομος. Είναι σίγουρος δρόμος. Δεν είναι ένας δρόμος ο οποίος θα είναι ναρκοπέδιο”.
“Θέλουμε ένα έργο για τους πολίτες οι οποίοι έχουν ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ. Προφανώς ο πολιτισμός και η ιστορία της πόλης αφορά όλους μας. Η συζήτηση η οποία πλέον γίνεται, θα μου επιτρέψετε να πω, ότι έχει ένα θεωρητικό περιεχόμενο, το οποίο ο πολύς κόσμος δεν μπορεί να το παρακολουθήσει. Έχει σίγουρα ένα ιδεολογικό περιεχόμενο και εν πολλοίς έχει από πίσω πολιτικές σκοπιμότητες. Εν πάση περιπτώσει, όσο συνεχίζει έτσι, θα αποδεικνύεται άγονη” πρόσθεσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ.
ΣΧΟΛΙΑ