Ταχιάος: H Θεσσαλονίκη σε αναζήτηση ταυτότητας - Να πέσει ιδιωτικό χρήμα από Θεσσαλονικείς
04/12/2023 19:37
04/12/2023 19:37
“Η κυβέρνηση θα υλοποιήσει τα έργα που έχουν ωριμάσει και δρομολογηθεί, αλλά και οι ιδιώτες, οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς, θα πρέπει να επενδύσουμε στην πόλη μας. Πρέπει να δούμε και το ιδιωτικό χρήμα.
“Η Θεσσαλονίκη δεν πρόκειται να γίνει πρωτεύουσα των Βαλκανίων, αλλά μπορεί να γίνει μία μεγάλη περιφερειακή μητρόπολη, αφού πρώτα οι πολίτες της και οι φορείς της, καταλήξουν στην ταυτότητα που θέλουν να έχει η πόλη, γιατί σήμερα η Θεσσαλονίκη δεν έχει ταυτότητα”.
Τα παραπάνω τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, από το βήμα της εκδήλωσης προβληματισμού “Για μια καλύτερη Θεσσαλονίκη” , που διοργάνωση το τεχνικό περιοδικό ΚΤΙΡΙΟ και το ΚΤΙΡΙΟ for Thess, o οποίος διαβεβαίωσε ότι το Μετρό, θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία, σε λιγότερο από ένα χρόνο από σήμερα, ενώ για το έργο του Fly Over, πρόσθεσε ότι παρά την γκρίνια που υπάρχει στην πόλη, οι εργασίες πηγαίνουν ταχύτερα απ’ ότι είχε υπολογιστεί.
Όπως είπε ο Υφυπουργός, το κύριο εργοτάξιο του αναδόχου θα εγκατασταθεί στο επόμενο τετράμηνο, προσθέτοντας ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος.
Δυτικός Προαστιακός και σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ
Σε ό,τι αφορά στα έργα που προωθεί το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, στην πόλη, ο κ. Ταχιάος είπε ότι προτάσσονται δύο, η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ και ο Δυτικός Προαστιακός. Αυτά τα δύο έργα θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ.
Από πλευράς κυβερνητικής, σύντομο χαιρετισμό έκανε και ο ΥΜΑΘ Στάθης Κωνσταντινίδης ο οποίος αναφέρθηκε στις επενδύσεις που γίνονται στην πόλη και την επιτάχυνση της ανάπτυξης, που καταγράφεται, ενώ τοποθέτηση έκανε και ο Γ.Γ. Επικοινωνίας , Δημήτριος Γαλαμάτης, που έκανε μία ανασκόπηση της εξέλιξης της Θεσσαλονίκης.
Ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης, Στράτος Σιμόπουλος αναφέρθηκε στο ρόλο των βουλευτών και το πως οι πολίτες αντιμετωπίζουν το πολιτικό προσωπικό και τις προσδοκίες που έχουν από αυτό
Η συζήτηση άνοιξε με κρίσιμες επισημάνσεις από τους πανεπιστημιακούς κ.κ. Γιώργο Πενέλη και Νικόλαο Μουσιόπουλο, με τον κ. Πενέλη να επισημαίνει ότι η Θεσσαλονίκη διαθέτει αναπτυξιακή δυναμική, αλλά τα τεχνοκρατικά επιλεγμένα έργα που προτείνονται , θα πρέπει να εξασφαλίζουν τη μεγαλύτερη δυνατή κοινωνική συναίνεση.
Ο κ. Μουσιόπουλος, απέδωσε τη γκρίνια που κατάντησε να είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των Θεσσαλονικέων και της πόλης, ότι αυτή οφείλεται κυρίως στην απουσία αποτελεσματικής μητροπολιτικής διακυβέρνησης.
Απαιτούνται, πρόσθεσε ο καθηγητής, εμπεριστατωμένες μελέτες και σωστά ιεραρχημένα έργα για τη Θεσσαλονίκη- μητροπολιτικό κέντρο.
Ο πρόεδρος του Ομιλου ISOMAT, Στέφανος Τζιρίτης, αναφέρθηκε στα πολλά παραδείγματα έργων ανάπτυξης που είτε ακυρώθηκαν, είτε εξελίσσονται με μεγάλες χρονοκαθυστερήσεις, επειδή για την Θεσσαλονίκης, διαχρονικά, δεν υπάρχει ξεκάθαρο όραμα και στρατηγική.
Το κατά κεφαλήν εισόδημα της πλούσιας σε παραγωγικούς πόρους Κεντρική Μακεδονία, είναι πολύ χαμηλότερο αυτού της Αττικής, όπου το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι 75% μεγαλύτερο από ότι στην Κεντρική Μακεδονία, επειδή το εθνικό κέντρο τραβάει όλες τις σημαντικές πρωτοβουλίες, όλες τις μεγάλες επενδύσεις, μεγάλο μέρος του ανθρώπινου δυναμικού.
Το όνειρο για μία καλύτερη Θεσσαλονίκη
Ο εκδότης του ΚΤΙΡΙΟ Πέτρος Παπαϊωάννου αναφέρθηκε στις κακοδαιμονίες της Θεσσαλονίκης, ωστόσο, όπως είπε, μπορούμε να ονειρευόμαστε για “μία Παραλία που θα φτάνει ως το αεροδρόμιο ανατολικά και ως το Καλοχώρι δυτικά, αλλά και για ένα εθνικό πάρκο σε μεγάλο τμήμα του Σέϊχ Σου.
“Θέλουμε ενεργό εκθεσιακό κέντρο στη ΔΕΘ, χώρους πάρκινγκ, καλές δημόσιες συγκοινωνίες”, πρόσθεσε ο κ. Παπαϊωάννου προτείνοντας τη μετεγκατάσταση των δημοσίων υπηρεσιών εκτός κέντρου πόλης.
Ο πρόεδρος της ΔΕΘ Helexpo, Τάσος Τζήκας, παρουσίασε το σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου Θεσσαλονίκης για να πει, ότι τον Ιανουάριο αναμένονται ανακοινώσεις για την υλοποίηση του έργου της ΔΕθ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία Οδος ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, αναφέρθηκε στο μεγάλο αγκάθι στην εκτέλεση έργων, που είναι η αύξηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών , σε περίοδο που έχει μειωθεί το ανθρώπινο δυναμικό της τεχνικής εταιρείας του δημοσίου.
Την πορεία των επενδύσεων της ΟΛΘ Α.Ε. παρουσίασε το μέλος της διοίκησης, Ειρήνη Χάδιαρη.
Η συζήτηση συνεχίσθηκε με τοποθετήσεις συμμετεχόντων, ενώ το ρόλο συντονιστού είχε η δημοσιογράφος Σύνθια Σάπικα.
“Η κυβέρνηση θα υλοποιήσει τα έργα που έχουν ωριμάσει και δρομολογηθεί, αλλά και οι ιδιώτες, οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς, θα πρέπει να επενδύσουμε στην πόλη μας. Πρέπει να δούμε και το ιδιωτικό χρήμα.
“Η Θεσσαλονίκη δεν πρόκειται να γίνει πρωτεύουσα των Βαλκανίων, αλλά μπορεί να γίνει μία μεγάλη περιφερειακή μητρόπολη, αφού πρώτα οι πολίτες της και οι φορείς της, καταλήξουν στην ταυτότητα που θέλουν να έχει η πόλη, γιατί σήμερα η Θεσσαλονίκη δεν έχει ταυτότητα”.
Τα παραπάνω τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, από το βήμα της εκδήλωσης προβληματισμού “Για μια καλύτερη Θεσσαλονίκη” , που διοργάνωση το τεχνικό περιοδικό ΚΤΙΡΙΟ και το ΚΤΙΡΙΟ for Thess, o οποίος διαβεβαίωσε ότι το Μετρό, θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία, σε λιγότερο από ένα χρόνο από σήμερα, ενώ για το έργο του Fly Over, πρόσθεσε ότι παρά την γκρίνια που υπάρχει στην πόλη, οι εργασίες πηγαίνουν ταχύτερα απ’ ότι είχε υπολογιστεί.
Όπως είπε ο Υφυπουργός, το κύριο εργοτάξιο του αναδόχου θα εγκατασταθεί στο επόμενο τετράμηνο, προσθέτοντας ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος.
Δυτικός Προαστιακός και σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ
Σε ό,τι αφορά στα έργα που προωθεί το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, στην πόλη, ο κ. Ταχιάος είπε ότι προτάσσονται δύο, η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ και ο Δυτικός Προαστιακός. Αυτά τα δύο έργα θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ.
Από πλευράς κυβερνητικής, σύντομο χαιρετισμό έκανε και ο ΥΜΑΘ Στάθης Κωνσταντινίδης ο οποίος αναφέρθηκε στις επενδύσεις που γίνονται στην πόλη και την επιτάχυνση της ανάπτυξης, που καταγράφεται, ενώ τοποθέτηση έκανε και ο Γ.Γ. Επικοινωνίας , Δημήτριος Γαλαμάτης, που έκανε μία ανασκόπηση της εξέλιξης της Θεσσαλονίκης.
Ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης, Στράτος Σιμόπουλος αναφέρθηκε στο ρόλο των βουλευτών και το πως οι πολίτες αντιμετωπίζουν το πολιτικό προσωπικό και τις προσδοκίες που έχουν από αυτό
Η συζήτηση άνοιξε με κρίσιμες επισημάνσεις από τους πανεπιστημιακούς κ.κ. Γιώργο Πενέλη και Νικόλαο Μουσιόπουλο, με τον κ. Πενέλη να επισημαίνει ότι η Θεσσαλονίκη διαθέτει αναπτυξιακή δυναμική, αλλά τα τεχνοκρατικά επιλεγμένα έργα που προτείνονται , θα πρέπει να εξασφαλίζουν τη μεγαλύτερη δυνατή κοινωνική συναίνεση.
Ο κ. Μουσιόπουλος, απέδωσε τη γκρίνια που κατάντησε να είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των Θεσσαλονικέων και της πόλης, ότι αυτή οφείλεται κυρίως στην απουσία αποτελεσματικής μητροπολιτικής διακυβέρνησης.
Απαιτούνται, πρόσθεσε ο καθηγητής, εμπεριστατωμένες μελέτες και σωστά ιεραρχημένα έργα για τη Θεσσαλονίκη- μητροπολιτικό κέντρο.
Ο πρόεδρος του Ομιλου ISOMAT, Στέφανος Τζιρίτης, αναφέρθηκε στα πολλά παραδείγματα έργων ανάπτυξης που είτε ακυρώθηκαν, είτε εξελίσσονται με μεγάλες χρονοκαθυστερήσεις, επειδή για την Θεσσαλονίκης, διαχρονικά, δεν υπάρχει ξεκάθαρο όραμα και στρατηγική.
Το κατά κεφαλήν εισόδημα της πλούσιας σε παραγωγικούς πόρους Κεντρική Μακεδονία, είναι πολύ χαμηλότερο αυτού της Αττικής, όπου το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι 75% μεγαλύτερο από ότι στην Κεντρική Μακεδονία, επειδή το εθνικό κέντρο τραβάει όλες τις σημαντικές πρωτοβουλίες, όλες τις μεγάλες επενδύσεις, μεγάλο μέρος του ανθρώπινου δυναμικού.
Το όνειρο για μία καλύτερη Θεσσαλονίκη
Ο εκδότης του ΚΤΙΡΙΟ Πέτρος Παπαϊωάννου αναφέρθηκε στις κακοδαιμονίες της Θεσσαλονίκης, ωστόσο, όπως είπε, μπορούμε να ονειρευόμαστε για “μία Παραλία που θα φτάνει ως το αεροδρόμιο ανατολικά και ως το Καλοχώρι δυτικά, αλλά και για ένα εθνικό πάρκο σε μεγάλο τμήμα του Σέϊχ Σου.
“Θέλουμε ενεργό εκθεσιακό κέντρο στη ΔΕΘ, χώρους πάρκινγκ, καλές δημόσιες συγκοινωνίες”, πρόσθεσε ο κ. Παπαϊωάννου προτείνοντας τη μετεγκατάσταση των δημοσίων υπηρεσιών εκτός κέντρου πόλης.
Ο πρόεδρος της ΔΕΘ Helexpo, Τάσος Τζήκας, παρουσίασε το σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου Θεσσαλονίκης για να πει, ότι τον Ιανουάριο αναμένονται ανακοινώσεις για την υλοποίηση του έργου της ΔΕθ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία Οδος ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, αναφέρθηκε στο μεγάλο αγκάθι στην εκτέλεση έργων, που είναι η αύξηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών , σε περίοδο που έχει μειωθεί το ανθρώπινο δυναμικό της τεχνικής εταιρείας του δημοσίου.
Την πορεία των επενδύσεων της ΟΛΘ Α.Ε. παρουσίασε το μέλος της διοίκησης, Ειρήνη Χάδιαρη.
Η συζήτηση συνεχίσθηκε με τοποθετήσεις συμμετεχόντων, ενώ το ρόλο συντονιστού είχε η δημοσιογράφος Σύνθια Σάπικα.
ΣΧΟΛΙΑ