ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ταχιάος: Παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης μετά τον Απρίλιο του 2023

«Υπάρχει μια ολίσθηση στο χρονοδιάγραμμα αλλά δεν πηγαίνει πέρα από το 2023» ανέφερε ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, λόγω και της αργοπορίας έκδοσης απόφασης από το ΣτΕ - Στο 70% το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου

 06/05/2021 11:48

Ταχιάος: Παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης μετά τον Απρίλιο του 2023
Φωτογραφία αρχείου

Μετά τον Απρίλιο του 2023 όπως ήταν η τελευταία πρόβλεψη του χρονοδιαγράμματος της Αττικό Μετρό θα παραδοθεί το έργο στους Θεσσαλονικείς μετά και την εξάμηνη καθυστέρηση έκδοσης απόφασης από την Ολομέλεια του ΣτΕ, επί των προσφυγών που είχαν κατατεθεί για την κατασκευή με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, στο σταθμό Βενιζέλου. Το ΣτΕ άναψε το πράσινο φως για να προχωρήσει η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων του σταθμού Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ανοίγοντας, ουσιαστικά, μετά και την καθαρογραφή της απόφασης το δρόμο για την κατασκευή του σταθμού.

«Υπάρχει μια ολίσθηση στο χρονοδιάγραμμα αλλά δεν πηγαίνει πέρα από το 2023»

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο ethnos.gr, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Νίκος Ταχιάος δήλωσε πως «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει μια ολίσθηση στο χρονοδιάγραμμα. Εκείνο, όμως, που είναι ορατό τώρα είναι ότι αυτή δεν μας πηγαίνει πέρα από το 2023. Δηλαδή είμαστε αυτή την στιγμή σε θέση να την αξιολογούμε αυτήν την καθυστέρηση ότι μπορούμε να την απορροφήσουμε και να παραδώσουμε μέσα στο 2023, πλήρως, λειτουργικό και με τη Βενιζέλου το μετρό. Είμαστε ακόμη on track. Σε ένα βαθμό όλα θα εξαρτηθούν από το πόσο γρήγορα θα προχωρήσουν και οι υπόλοιπες ανασκαφές. Έχουμε εξαιρετική συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και νομίζω ότι θα επισπευσθούν τα πράγματα, εφόσον χρειαστεί να επισπευσθούν». Συνολικά αν συμπεριληφθούν και οι δοκιμές που πρέπει να γίνουν το έργο του μετρό είναι προχωρημένο σήμερα σε ποσοστό πάνω από 70% όπως ανέφερε ο κ. Ταχιάος.

Εκτός από το χρονοδιάγραμμα έχει εκτροχιαστεί και ο λογαριασμός κατασκευής του έργου με τον προϋπολογισμό να φτάνει μέχρι στιγμής το 1.5 δισ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) ξεφεύγοντας κατά 300 εκατ. ευρώ λόγω εκδίκασης αποζημιώσεων στην κοινοπραξία από τα δικαστήρια αλλά και των παρατεταμένων αρχαιολογικών ανασκαφών που έχουν γίνει. Νέες αποζημιώσεις (θετικές ζημίες) ύψους 100 εκατ. διεκδικεί η κοινοπραξία από τη νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό οι οποίες αφορούν παλιές και νέες καθυστερήσεις.

Έρχονται και νέα βαγόνια στη Θεσσαλονίκη τον Μάιο

Μέσα στο καλοκαίρι οι συρμοί θα μπουν κανονικά στη σήραγγα αλλά αυτό θα μπορεί να γίνει μέχρι τον σταθμό στο Συντριβάνι. Δεν μπορούν να προχωρήσουν παρακάτω γιατί στο σταθμό Βενιζέλου δεν έχει γίνει η επιδομή. Μέχρι στιγμής έχουν έρθει 13 συρμοί και μέσα στο Μάιο θα 'ρθει και ο 14ος φτάνοντας συνολικά τους 18. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα προκηρύξει διαγωνισμό για άλλους 15 συρμούς εκ των οποίων οι 7 θα χρησιμοποιηθούν για να επιτευχθεί η χρονοαπόσταση των 90 δευτερολέπτων μεταξύ των δρομολογίων στη βασική γραμμή και οι υπόλοιποι για να εξυπηρετηθεί η γραμμή της Καλαμαριάς.

Σύντομα θα υπογραφεί και η συμφωνία-πλαίσιο για τις πρόδρομες εργασίες για την δυτική επέκταση του μετρό. Σε εξέλιξη βρίσκονται τοπογραφικές εργασίες για την επέκταση του μετρό προς αεροδρόμιο, έργο το οποίο θα ενταχθεί στη νέα γενιά έργων που θα εκτελεστούν στη Θεσσαλονίκη όπως ανέφερε ο κ. Ταχιάος. Σήμερα στα εργοτάξια του μετρό δουλεύουν συνεργεία για τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και την ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων από το αμαξοστάσιο μέχρι και τον σιδηροδρομικό σταθμό.

Όπως είπε ο κ. Ταχιάος κατά τη φάση των δοκιμών δεν απαιτείται να είναι είναι λειτουργικός ο σταθμός της Βενιζέλου. Μπορούν αυτές να πραγματοποιούνται και παράλληλα να κατασκευάζεται ο σταθμός. «Αυτό δεν σημαίνει ότι όταν θα παραδώσουμε το μετρό σε εμπορική λειτουργία, δεν θα είναι η Βενιζέλου στο δίκτυο. Θα είναι ένας κανονικά κατασκευασμένος σταθμός».

«Αντικειμενικός στόχος του Μπουτάρη το 2015 ήταν η κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου»

Ερωτηθείς για την στάση Μπουτάρη τόνισε ότι «πρέπει να καταλάβουμε ότι ο αντικειμενικός στόχος του δήμου και του κ. Μπουτάρη όταν κίνησε το θέμα των αρχαίων το 2015 και ζήτησε να επαναξεταστεί η απόφαση για απόσπαση και επανατοθετηση δεν αφορούσε την κατασκευή του σταθμού .Ήταν ξεκάθαρο ότι αφορούσε την κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου».

«Κάποιοι έχουν βάλει στοίχημα ζωής να χτίσουν καριέρα πάνω στο μετρό. Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να το δεχτεί άλλο αυτό»

Σχολιάζοντας την πολύχρονη καθυστέρηση κατασκευής του έργου ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι αυτή τη στιγμή «πρέπει να συνυπάρξουμε και πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να τελειώσουμε το έργο του μετρό. Πρέπει να καταλάβουν ότι όσοι έχουν βάλει στοίχημα ζωής να χτίσουν καριέρα πάνω στο μετρό η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να το δεχτεί άλλο αυτό» και πρόσθεσε: «Αυτό που διαπιστώνω είναι ότι στην Αθήνα όλοι οι φορείς συμπλέουν όταν αφορά ένα έργο το οποίο εκτελείται στην πόλη κάτι το οποίο πρέπει να διδαχθούμε και στη Θεσσαλονίκη. Γιατί το κενό ανάμεσα στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη πολλές φορές μεγαλώνει και με δικές μας ευθύνες. Έχει και η πόλη τις δικές της ευθύνες».

Αυξημένη ζήτηση για το μετρό δείχνουν οι μελέτες

Σύμφωνα με τις μελέτες της Αττικό Μετρό Α.Ε. υπάρχουν ενδείξεις ότι θα υπάρχει μεγάλη ζήτηση όταν τεθεί σε εμπορική χρήση η βασική γραμμή. Στις ώρες αιχμής προβλέπεται στο τμήμα από Συντριβάνι μέχρι πανεπιστήμιο ότι θα έχει 15.600 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, που σημαίνει ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει με πολύ θετικές προσδοκίες από την πρώτη στιγμή.

Μετά τον Απρίλιο του 2023 όπως ήταν η τελευταία πρόβλεψη του χρονοδιαγράμματος της Αττικό Μετρό θα παραδοθεί το έργο στους Θεσσαλονικείς μετά και την εξάμηνη καθυστέρηση έκδοσης απόφασης από την Ολομέλεια του ΣτΕ, επί των προσφυγών που είχαν κατατεθεί για την κατασκευή με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, στο σταθμό Βενιζέλου. Το ΣτΕ άναψε το πράσινο φως για να προχωρήσει η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων του σταθμού Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ανοίγοντας, ουσιαστικά, μετά και την καθαρογραφή της απόφασης το δρόμο για την κατασκευή του σταθμού.

«Υπάρχει μια ολίσθηση στο χρονοδιάγραμμα αλλά δεν πηγαίνει πέρα από το 2023»

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο ethnos.gr, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Νίκος Ταχιάος δήλωσε πως «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει μια ολίσθηση στο χρονοδιάγραμμα. Εκείνο, όμως, που είναι ορατό τώρα είναι ότι αυτή δεν μας πηγαίνει πέρα από το 2023. Δηλαδή είμαστε αυτή την στιγμή σε θέση να την αξιολογούμε αυτήν την καθυστέρηση ότι μπορούμε να την απορροφήσουμε και να παραδώσουμε μέσα στο 2023, πλήρως, λειτουργικό και με τη Βενιζέλου το μετρό. Είμαστε ακόμη on track. Σε ένα βαθμό όλα θα εξαρτηθούν από το πόσο γρήγορα θα προχωρήσουν και οι υπόλοιπες ανασκαφές. Έχουμε εξαιρετική συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και νομίζω ότι θα επισπευσθούν τα πράγματα, εφόσον χρειαστεί να επισπευσθούν». Συνολικά αν συμπεριληφθούν και οι δοκιμές που πρέπει να γίνουν το έργο του μετρό είναι προχωρημένο σήμερα σε ποσοστό πάνω από 70% όπως ανέφερε ο κ. Ταχιάος.

Εκτός από το χρονοδιάγραμμα έχει εκτροχιαστεί και ο λογαριασμός κατασκευής του έργου με τον προϋπολογισμό να φτάνει μέχρι στιγμής το 1.5 δισ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) ξεφεύγοντας κατά 300 εκατ. ευρώ λόγω εκδίκασης αποζημιώσεων στην κοινοπραξία από τα δικαστήρια αλλά και των παρατεταμένων αρχαιολογικών ανασκαφών που έχουν γίνει. Νέες αποζημιώσεις (θετικές ζημίες) ύψους 100 εκατ. διεκδικεί η κοινοπραξία από τη νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό οι οποίες αφορούν παλιές και νέες καθυστερήσεις.

Έρχονται και νέα βαγόνια στη Θεσσαλονίκη τον Μάιο

Μέσα στο καλοκαίρι οι συρμοί θα μπουν κανονικά στη σήραγγα αλλά αυτό θα μπορεί να γίνει μέχρι τον σταθμό στο Συντριβάνι. Δεν μπορούν να προχωρήσουν παρακάτω γιατί στο σταθμό Βενιζέλου δεν έχει γίνει η επιδομή. Μέχρι στιγμής έχουν έρθει 13 συρμοί και μέσα στο Μάιο θα 'ρθει και ο 14ος φτάνοντας συνολικά τους 18. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα προκηρύξει διαγωνισμό για άλλους 15 συρμούς εκ των οποίων οι 7 θα χρησιμοποιηθούν για να επιτευχθεί η χρονοαπόσταση των 90 δευτερολέπτων μεταξύ των δρομολογίων στη βασική γραμμή και οι υπόλοιποι για να εξυπηρετηθεί η γραμμή της Καλαμαριάς.

Σύντομα θα υπογραφεί και η συμφωνία-πλαίσιο για τις πρόδρομες εργασίες για την δυτική επέκταση του μετρό. Σε εξέλιξη βρίσκονται τοπογραφικές εργασίες για την επέκταση του μετρό προς αεροδρόμιο, έργο το οποίο θα ενταχθεί στη νέα γενιά έργων που θα εκτελεστούν στη Θεσσαλονίκη όπως ανέφερε ο κ. Ταχιάος. Σήμερα στα εργοτάξια του μετρό δουλεύουν συνεργεία για τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και την ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων από το αμαξοστάσιο μέχρι και τον σιδηροδρομικό σταθμό.

Όπως είπε ο κ. Ταχιάος κατά τη φάση των δοκιμών δεν απαιτείται να είναι είναι λειτουργικός ο σταθμός της Βενιζέλου. Μπορούν αυτές να πραγματοποιούνται και παράλληλα να κατασκευάζεται ο σταθμός. «Αυτό δεν σημαίνει ότι όταν θα παραδώσουμε το μετρό σε εμπορική λειτουργία, δεν θα είναι η Βενιζέλου στο δίκτυο. Θα είναι ένας κανονικά κατασκευασμένος σταθμός».

«Αντικειμενικός στόχος του Μπουτάρη το 2015 ήταν η κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου»

Ερωτηθείς για την στάση Μπουτάρη τόνισε ότι «πρέπει να καταλάβουμε ότι ο αντικειμενικός στόχος του δήμου και του κ. Μπουτάρη όταν κίνησε το θέμα των αρχαίων το 2015 και ζήτησε να επαναξεταστεί η απόφαση για απόσπαση και επανατοθετηση δεν αφορούσε την κατασκευή του σταθμού .Ήταν ξεκάθαρο ότι αφορούσε την κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου».

«Κάποιοι έχουν βάλει στοίχημα ζωής να χτίσουν καριέρα πάνω στο μετρό. Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να το δεχτεί άλλο αυτό»

Σχολιάζοντας την πολύχρονη καθυστέρηση κατασκευής του έργου ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι αυτή τη στιγμή «πρέπει να συνυπάρξουμε και πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να τελειώσουμε το έργο του μετρό. Πρέπει να καταλάβουν ότι όσοι έχουν βάλει στοίχημα ζωής να χτίσουν καριέρα πάνω στο μετρό η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να το δεχτεί άλλο αυτό» και πρόσθεσε: «Αυτό που διαπιστώνω είναι ότι στην Αθήνα όλοι οι φορείς συμπλέουν όταν αφορά ένα έργο το οποίο εκτελείται στην πόλη κάτι το οποίο πρέπει να διδαχθούμε και στη Θεσσαλονίκη. Γιατί το κενό ανάμεσα στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη πολλές φορές μεγαλώνει και με δικές μας ευθύνες. Έχει και η πόλη τις δικές της ευθύνες».

Αυξημένη ζήτηση για το μετρό δείχνουν οι μελέτες

Σύμφωνα με τις μελέτες της Αττικό Μετρό Α.Ε. υπάρχουν ενδείξεις ότι θα υπάρχει μεγάλη ζήτηση όταν τεθεί σε εμπορική χρήση η βασική γραμμή. Στις ώρες αιχμής προβλέπεται στο τμήμα από Συντριβάνι μέχρι πανεπιστήμιο ότι θα έχει 15.600 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, που σημαίνει ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει με πολύ θετικές προσδοκίες από την πρώτη στιγμή.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία