Ταξί: Η ΑΑΔΕ λύνει τα προβλήματα με τους οδηγούς που δεν δέχονται κάρτες πληρωμών

Οι καταγγελίες και τα πρόστιμα

 23/07/2024 08:10

Ταξί: Η ΑΑΔΕ λύνει τα προβλήματα με τους οδηγούς που δεν δέχονται κάρτες πληρωμών
Δικαιολογίες τύπου «το μηχάνημα δεν έχει μπαταρία», «δεν έχω σήμα στο μηχάνημα πληρωμής», καθώς και περίεργα tablet που λειτουργούν ως ταξίμετρα αλλά χρεωνουν κατά το δοκούν, δεν έχουν πια μέλλον στα ταξί. Σύντομα, τα ταξί θα φέρουν υποχρεωτικά ειδική σήμανση που θα θυμίζει στους επιβάτες ότι ο οδηγός πρέπει να αποδέχεται κάρτα πληρωμής και θα τους παρέχει ειδικό τηλέφωνο καταγγελιών σε περίπτωση που βρεθούν αντιμέτωποι με παραβάσεις και αρνητική συμπεριφορά.

Το ειδικό σήμα που θα πρέπει να αναρτήσουν τα ταξί υπό την απειλή προστίμου 1.000 ευρώ ετοιμάζεται από την ΑΑΔΕ, η οποία θα είναι υπεύθυνη για τον εντοπισμό παρατυπιών και τον καταλογισμό του προστίμου.

Πρόκειται για ένα μοντέλο πίεσης των οδηγών και διευκόλυνσης των πολιτών, προκειμένου η παροχή της υπηρεσίας μεταφοράς να είναι σύννομη με τις υποχρεώσεις του νόμου. Δηλαδή, η πληρωμή της «κούρσας» με μετρητά θα πρέπει να είναι επιλογή του πελάτη και όχι του οδηγού, όπως άλλωστε και η έκδοση απόδειξης που στην περίπτωση των μετρητών καμιά φορά… χάνεται! Με τον τρόπο αυτό, εκτιμάται ότι θα μπει τέλος στα συνεχιζόμενα φαινόμενα με τα ταξί με κατεβασμένες σημαίες σε τουριστικές περιοχές, που περιμένουν να μεταφέρουν τουρίστες σε λιμάνια και αεροδρόμια με «προκαθορισμένες τιμές μετρητών». Ίσως έτσι αυξηθούν και τα διαθέσιμα ταξί για όσους ψάχνουν και δεν βρίσκουν οδηγό μέσω των εφαρμογών.

Στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θυμίζουν με νόημα ότι η κυβέρνηση έχει στηρίξει τον κλάδο με πολλούς τρόπους και περιμένει από τους επαγγελματίες, στο σύνολό τους, να τηρήσουν στο ακέραιο τις υποχρεώσεις τους, ειδικά εν μέσω της τουριστικής σεζόν. Όπως λένε αρμόδια στελέχη, τα ταξί παραμένουν σε χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, έγιναν δύο αυξήσεις στα κόμιστρα, ενώ ο κλάδος παραμένει κλειστό επάγγελμα!

Ειδική νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή προβλέπει ότι σε ειδικές δραστηριότητες, στις οποίες παρατηρείται φοροδιαφυγή μέσω αποφυγής πληρωμής με κάρτα, οι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να τοποθετούν ειδική σήμανση (ταμπέλα), με την οποία στα ελληνικά και στα αγγλικά θα ενημερώνουν τους πελάτες τους για τη δυνατότητά τους να δέχονται πληρωμές μέσω POS, και θα παρέχουν και τηλέφωνο για σχετικές καταγγελίες. Σε όσους παραλείπουν αυτή την υποχρέωση θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ ή τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Υπενθυμίζεται ότι για τη μη διασύνδεση ταμειακών και POS προβλέπεται πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ, εφόσον πρόκειται για υπόχρεο τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος, ή 20.000 ευρώ, εφόσον πρόκειται για υπόχρεο τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος. Το πρόστιμο μειώνεται κατά 50%, όταν επιβάλλεται σε χρήστες τερματικών POS που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, πλην των τόπων που έχουν ανακηρυχθεί ως τουριστικοί.

Αν η ίδια παράβαση διαπραχθεί εντός πενταετίας από την κοινοποίηση της αρχικής πράξης επιβολής προστίμου, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση εντός πενταετίας από την κοινοποίηση της αρχικής πράξης επιβολής προστίμου τριπλασιάζονται.
Δικαιολογίες τύπου «το μηχάνημα δεν έχει μπαταρία», «δεν έχω σήμα στο μηχάνημα πληρωμής», καθώς και περίεργα tablet που λειτουργούν ως ταξίμετρα αλλά χρεωνουν κατά το δοκούν, δεν έχουν πια μέλλον στα ταξί. Σύντομα, τα ταξί θα φέρουν υποχρεωτικά ειδική σήμανση που θα θυμίζει στους επιβάτες ότι ο οδηγός πρέπει να αποδέχεται κάρτα πληρωμής και θα τους παρέχει ειδικό τηλέφωνο καταγγελιών σε περίπτωση που βρεθούν αντιμέτωποι με παραβάσεις και αρνητική συμπεριφορά.

Το ειδικό σήμα που θα πρέπει να αναρτήσουν τα ταξί υπό την απειλή προστίμου 1.000 ευρώ ετοιμάζεται από την ΑΑΔΕ, η οποία θα είναι υπεύθυνη για τον εντοπισμό παρατυπιών και τον καταλογισμό του προστίμου.

Πρόκειται για ένα μοντέλο πίεσης των οδηγών και διευκόλυνσης των πολιτών, προκειμένου η παροχή της υπηρεσίας μεταφοράς να είναι σύννομη με τις υποχρεώσεις του νόμου. Δηλαδή, η πληρωμή της «κούρσας» με μετρητά θα πρέπει να είναι επιλογή του πελάτη και όχι του οδηγού, όπως άλλωστε και η έκδοση απόδειξης που στην περίπτωση των μετρητών καμιά φορά… χάνεται! Με τον τρόπο αυτό, εκτιμάται ότι θα μπει τέλος στα συνεχιζόμενα φαινόμενα με τα ταξί με κατεβασμένες σημαίες σε τουριστικές περιοχές, που περιμένουν να μεταφέρουν τουρίστες σε λιμάνια και αεροδρόμια με «προκαθορισμένες τιμές μετρητών». Ίσως έτσι αυξηθούν και τα διαθέσιμα ταξί για όσους ψάχνουν και δεν βρίσκουν οδηγό μέσω των εφαρμογών.

Στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θυμίζουν με νόημα ότι η κυβέρνηση έχει στηρίξει τον κλάδο με πολλούς τρόπους και περιμένει από τους επαγγελματίες, στο σύνολό τους, να τηρήσουν στο ακέραιο τις υποχρεώσεις τους, ειδικά εν μέσω της τουριστικής σεζόν. Όπως λένε αρμόδια στελέχη, τα ταξί παραμένουν σε χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, έγιναν δύο αυξήσεις στα κόμιστρα, ενώ ο κλάδος παραμένει κλειστό επάγγελμα!

Ειδική νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή προβλέπει ότι σε ειδικές δραστηριότητες, στις οποίες παρατηρείται φοροδιαφυγή μέσω αποφυγής πληρωμής με κάρτα, οι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να τοποθετούν ειδική σήμανση (ταμπέλα), με την οποία στα ελληνικά και στα αγγλικά θα ενημερώνουν τους πελάτες τους για τη δυνατότητά τους να δέχονται πληρωμές μέσω POS, και θα παρέχουν και τηλέφωνο για σχετικές καταγγελίες. Σε όσους παραλείπουν αυτή την υποχρέωση θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ ή τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Υπενθυμίζεται ότι για τη μη διασύνδεση ταμειακών και POS προβλέπεται πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ, εφόσον πρόκειται για υπόχρεο τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος, ή 20.000 ευρώ, εφόσον πρόκειται για υπόχρεο τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος. Το πρόστιμο μειώνεται κατά 50%, όταν επιβάλλεται σε χρήστες τερματικών POS που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, πλην των τόπων που έχουν ανακηρυχθεί ως τουριστικοί.

Αν η ίδια παράβαση διαπραχθεί εντός πενταετίας από την κοινοποίηση της αρχικής πράξης επιβολής προστίμου, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση εντός πενταετίας από την κοινοποίηση της αρχικής πράξης επιβολής προστίμου τριπλασιάζονται.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία