Τέλος στους δρόμους - ποτάμια, βάζει νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ- Σε ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ τα φρεάτια ομβρίων
02/03/2024 08:00
02/03/2024 08:00
Τέλος στα φραγμένα φρεάτια, στους πλημμυρισμένους δρόμους όπως και στο πινγκ- πονγκ των ευθυνών μεταξύ Δήμων και της Περιφέρειας, θέλει να βάλει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με νομοθετική ρύθμιση , η οποία θα προβλέπει ότι ο καθαρισμός και η συντήρηση των φρεατίων ομβρίων υδάτων, θα περάσει στην ΕΥΑΘ Α.Ε., στη Θεσσαλονίκη και, στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε., στην Αττική.
Αυτή η υπόθεση, αυτός ο κακός χαμός που συμβαίνει στην πόλη, με τους πλημμυρισμένους, αδιάβατους για τους πεζούς δρόμους, αλλά και επικίνδυνους ακόμη και για οχήματα, είναι ένα πρόβλημα χρόνιο. Δεν γίνεται να πλημμυρίζουν οι δρόμοι αλλά, πολλές φορές και παρακείμενα καταστήματα και ισόγεια ή ημι-υπόγεια διαμερίσματα, επειδή «έβρεξε πολύ» και τα φραγμένα φρεάτια δεν μπορούσαν να απορροφήσουν τα νερά της βροχής.
Το προλαμβάνειν είναι καλύτερο του θεραπεύειν και σίγουρα λύση στο πρόβλημα δεν δίνουν οι αντλήσεις υδάτων από την Πυροσβεστική.
Όπως λοιπόν πληροφορείται το makthes.gr, σε σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ που θα ρυθμίζει και άλλα ζητήματα, όπως το χαρακτήρα και τις αρμόδιες του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας, θα δοθεί η συγκεκριμένη αρμοδιότητα στις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.
Η Εταιρεία της Θεσσαλονίκης θα αναλάβει τον καθαρισμό όλων των φρεατίων ομβρίων, στην περιοχή ευθύνης της και θα πληρώνεται από το ΥΠΕΝ, με προγραμματικές συμβάσεις.
Η ΕΥΑΘ Α.Ε. καθαρίζει περί τις 10.000 φρεάτια ομβρίων κάθε χρόνο, ενώ βάσει εργασιών και παλαιοτέρων ετών, η Εταιρεία έχει καθαρίσει ως και 25.000 φρεάτια. Για τον καθαρισμό των 10.000 φρεατίων η ΕΥΑΘ πληρώνεται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με τριετείς συμβάσεις και καταβολές πληρωμών ανά εξάμηνο.
Ο καθαρισμός των υπολοίπων 15.000 φρεατίων είναι υποχρέωση των Δήμων. Θα πρέπει λοιπόν να καταγραφούν τα φρεάτια που βρίσκονται σε δημοτικούς δρόμους, που εκτιμάται ότι σήμερα είναι περισσότερα ( σ.σ. διανοίξεις οδών, κατασκευή και άλλων φρεατίων κ.ο.κ.), ενώ βεβαίως υπάρχουν και περιοχές του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, που εντάχθηκαν τα τελευταία χρόνια στο δίκτυο της ΕΥΑΘ.
Ο καθαρισμός και η συντήρηση των φρεατίων για τα όμβρια ύδατα, είναι σημαντικό έργο για την αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων και, είναι πολύ ορθότερο να γίνεται από ένα φορέα, εν προκειμένω την ΕΥΑΘ στη Θεσσαλονίκη και την ΕΥΔΑΠ στην Αττική.
Αλλά για να αναλάβουν αυτό το έργο οι δύο εισηγμένες εταιρείες, το οποίο προφανώς μέσω διαγωνισμών θα αναθέτουν σε υπεργολάβους, θα πρέπει να συμφωνηθεί με το Υπουργείο, η κοστολόγηση των εργασιών. Πέραν αυτού θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στις εταιρείες που θα έχουν την ευθύνη του καθαρισμού και συντήρησης των φρεατίων, να διακόπτουν την κυκλοφορία στους δρόμους, όπου και όταν χρειάζεται, για την εκτέλεση εργασιών.
Αναμφίβολα, όταν ψηφιστεί η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση, θα λυθεί ένα πρόβλημα που συχνά αντιμετωπίζεται στις δύο μεγαλύτερες αστικές συγκεντρώσεις της χώρας και το οποίο, δεν πρέπει, εύκολα και επειδή βολεύει σε όσους δεν κάνουν σωστά τους καθαρισμούς και συντηρήσεις, να αποδίδεται στην κλιματική αλλαγή.
Τέλος στα φραγμένα φρεάτια, στους πλημμυρισμένους δρόμους όπως και στο πινγκ- πονγκ των ευθυνών μεταξύ Δήμων και της Περιφέρειας, θέλει να βάλει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με νομοθετική ρύθμιση , η οποία θα προβλέπει ότι ο καθαρισμός και η συντήρηση των φρεατίων ομβρίων υδάτων, θα περάσει στην ΕΥΑΘ Α.Ε., στη Θεσσαλονίκη και, στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε., στην Αττική.
Αυτή η υπόθεση, αυτός ο κακός χαμός που συμβαίνει στην πόλη, με τους πλημμυρισμένους, αδιάβατους για τους πεζούς δρόμους, αλλά και επικίνδυνους ακόμη και για οχήματα, είναι ένα πρόβλημα χρόνιο. Δεν γίνεται να πλημμυρίζουν οι δρόμοι αλλά, πολλές φορές και παρακείμενα καταστήματα και ισόγεια ή ημι-υπόγεια διαμερίσματα, επειδή «έβρεξε πολύ» και τα φραγμένα φρεάτια δεν μπορούσαν να απορροφήσουν τα νερά της βροχής.
Το προλαμβάνειν είναι καλύτερο του θεραπεύειν και σίγουρα λύση στο πρόβλημα δεν δίνουν οι αντλήσεις υδάτων από την Πυροσβεστική.
Όπως λοιπόν πληροφορείται το makthes.gr, σε σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ που θα ρυθμίζει και άλλα ζητήματα, όπως το χαρακτήρα και τις αρμόδιες του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας, θα δοθεί η συγκεκριμένη αρμοδιότητα στις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.
Η Εταιρεία της Θεσσαλονίκης θα αναλάβει τον καθαρισμό όλων των φρεατίων ομβρίων, στην περιοχή ευθύνης της και θα πληρώνεται από το ΥΠΕΝ, με προγραμματικές συμβάσεις.
Η ΕΥΑΘ Α.Ε. καθαρίζει περί τις 10.000 φρεάτια ομβρίων κάθε χρόνο, ενώ βάσει εργασιών και παλαιοτέρων ετών, η Εταιρεία έχει καθαρίσει ως και 25.000 φρεάτια. Για τον καθαρισμό των 10.000 φρεατίων η ΕΥΑΘ πληρώνεται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με τριετείς συμβάσεις και καταβολές πληρωμών ανά εξάμηνο.
Ο καθαρισμός των υπολοίπων 15.000 φρεατίων είναι υποχρέωση των Δήμων. Θα πρέπει λοιπόν να καταγραφούν τα φρεάτια που βρίσκονται σε δημοτικούς δρόμους, που εκτιμάται ότι σήμερα είναι περισσότερα ( σ.σ. διανοίξεις οδών, κατασκευή και άλλων φρεατίων κ.ο.κ.), ενώ βεβαίως υπάρχουν και περιοχές του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, που εντάχθηκαν τα τελευταία χρόνια στο δίκτυο της ΕΥΑΘ.
Ο καθαρισμός και η συντήρηση των φρεατίων για τα όμβρια ύδατα, είναι σημαντικό έργο για την αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων και, είναι πολύ ορθότερο να γίνεται από ένα φορέα, εν προκειμένω την ΕΥΑΘ στη Θεσσαλονίκη και την ΕΥΔΑΠ στην Αττική.
Αλλά για να αναλάβουν αυτό το έργο οι δύο εισηγμένες εταιρείες, το οποίο προφανώς μέσω διαγωνισμών θα αναθέτουν σε υπεργολάβους, θα πρέπει να συμφωνηθεί με το Υπουργείο, η κοστολόγηση των εργασιών. Πέραν αυτού θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στις εταιρείες που θα έχουν την ευθύνη του καθαρισμού και συντήρησης των φρεατίων, να διακόπτουν την κυκλοφορία στους δρόμους, όπου και όταν χρειάζεται, για την εκτέλεση εργασιών.
Αναμφίβολα, όταν ψηφιστεί η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση, θα λυθεί ένα πρόβλημα που συχνά αντιμετωπίζεται στις δύο μεγαλύτερες αστικές συγκεντρώσεις της χώρας και το οποίο, δεν πρέπει, εύκολα και επειδή βολεύει σε όσους δεν κάνουν σωστά τους καθαρισμούς και συντηρήσεις, να αποδίδεται στην κλιματική αλλαγή.
ΣΧΟΛΙΑ