ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Τέλος τα εγκαταλειμμένα δίκυκλα στο δήμο Θεσσαλονίκης

Καθιερώνεται δράση απομάκρυνσής τους - Ατέρμονη μάχη η περισυλλογή αυτοκινήτων

 12/02/2019 08:00

Τέλος τα εγκαταλειμμένα δίκυκλα στο δήμο Θεσσαλονίκης

Δημήτρης Λαζόπουλος

Στην περισυλλογή των εγκαταλειμμένων δικύκλων -τα οποία δεν φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας και παρεμποδίζουν τη μετακίνηση σε δρόμους και πεζοδρόμια- προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης, αρχής γενομένης από τις 11 Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο για θέματα καθαριότητας, τα «ορφανά» δίκυκλα θα περισυλλέγονται από τα συνεργεία της διεύθυνσης Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων του δήμου ως στερεά ογκώδη απόβλητα, χαρακτηριζόμενα ρύποι.

Περαιτέρω, ο Λάζαρος Ζαχαριάδης εξηγεί στη «ΜτΚ» ότι τα εν λόγω δίκυκλα θα εναποτίθενται για περίπου έξι μήνες σε φυλασσόμενο χώρο στα κοιμητήρια Αναστάσεως του Κυρίου. Εφόσον κάποιος ιδιοκτήτης αναζητήσει το όχημά του, θα του επιστρέφεται, αρκεί να προσκομίσει την άδεια κυκλοφορίας και να αναφέρει το σημείο όπου το είχε εγκαταλείψει.

Σιγή ιχθύος από το υπουργείο Μεταφορών

Ακόμη και σήμερα «υπάρχει κενό νόμου σε σχέση με τη διαχείριση των δικύκλων» καθώς «στις ισχύουσες διατάξεις που αφορούν τα αυτοκίνητα, για τα δίκυκλα δε γίνεται καμία αναφορά», τονίζει ο κ. Ζαχαριάδης, ο οποίος ακολούθως ενημερώνει ότι από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Μάρτιο του 2018 «κάναμε δύο ερωτήματα προς το υπουργείο Συγκοινωνιών (σ.σ. Μεταφορών και Υποδομών) για διευκρινιστικές. Δεν υπήρχε απάντηση. Επειδή όμως το φαινόμενο στην πόλη είναι πάρα πολύ έντονο, ο κ. Παππάς (σ.σ. αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος, Καθαριότητας), έβγαλε μία απόφαση όπου θα χαρακτηρίζονται ρύποι» τα δίτροχα χωρίς πινακίδες και θα μετακινούνται.

Απομάκρυνση, φύλαξη και ανακύκλωση

Ως δήμος ήδη «ενημερώνουμε με κάθε τρόπο όσους ιδιοκτήτες τούς ενδιαφέρει το δίκυκλό τους, οπότε μπορούνε να το πάρουνε και να μεριμνήσουν για τη διαχείρισή του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ανταπόκριση από κανέναν, εμείς θα αρχίσουμε σταδιακά από τις 11 Φεβρουαρίου και μετά, σύμφωνα με τις δυνατότητες που έχουμε, γιατί αυτή είναι μία διαρκής προσπάθεια. Δεν τελειώνει σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Θα πηγαίνει η υπηρεσία, θα φωτογραφίζει το συγκεκριμένο δίκυκλο από ποιο σημείο το παίρνουμε και θα πηγαίνει στον χώρο του δήμου». Σε περίπτωση που δεν ενδιαφερθεί ο ιδιοκτήτης για το δίκυκλο και «εάν ξεπεράσει το εξάμηνο, τότε θα πηγαίνει για ανακύκλωση», προειδοποιεί ο κ. Ζαχαριάδης.

«Συμμετρική» απειλή τα παρατημένα δίτροχα

Σκιαγραφώντας την έκταση του προβλήματος, ο κ. Ζαχαριάδης τονίζει στη «ΜτΚ», ότι «έχουμε εκατοντάδες μηχανάκια παρατημένα σε κοινόχρηστους χώρους. Είναι δεμένα πολλές φορές σε κοινόχρηστους χώρους. Σε όποιο πεζοδρόμιο βρούμε παρατημένο μηχανάκι χωρίς πινακίδες, θα το πάρουμε».

Παρότι τα περισσότερα εγκαταλειμμένα δίκυκλα εντοπίζονται περιφερειακά στις κοινότητες του δήμου, ωστόσο «λίγο-πολύ το πρόβλημα είναι ίδιο παντού. Έχουμε σοβαρό πρόβλημα», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Από την εξαγγελία της δράσης, «δεχόμαστε κάθε μέρα στο τηλεφωνικό κέντρο δεκάδες τηλεφωνήματα σχετικά με δίτροχα που οι συμπολίτες έχουν παρατηρήσει ότι είναι παρατημένα. Αυτά τα καταγράφουμε» λέει ο κ. Ζαχαριάδης. Σε ορισμένες περιπτώσεις δε, πολίτες καταγγέλλουν ότι κάποια δίτροχα είναι παρατημένα ακόμη και για μία πενταετία στο ίδιο σημείο.

Οι διαδικασίες για τα εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα

Αναφορικά με τα Ι.Χ. «έχουμε παρατημένα αυτοκίνητα ακόμη και με πινακίδες», σημειώνει ο κ. Ζαχαριάδης και διευκρινίζει πως «εφόσον είναι παρατημένο και ακίνητο, κολλάμε ένα αυτοκόλλητο με τις ισχύουσες διατάξεις, περιμένουμε περίπου 40 ημέρες και αν δεν το πάρει ο ιδιοκτήτης, τότε το σηκώνουμε και πηγαίνει κατευθείαν σε γραμμή όπου αποσυναρμολογείται και ανακυκλώνεται».

Ωστόσο, «έχουμε μία μάχη γάτα με το ποντίκι», διότι συνήθως οι ιδιοκτήτες «μετακινούν το αυτοκίνητο, όταν πλησιάζει η καταληκτική ημερομηνία, μπορεί να το πάνε 15 μέτρα πιο εκεί και μετά αρχίζει η διαδικασία πάλι από την αρχή». Για να λυθεί το πρόβλημα, ο δήμος ετοιμάζει μία πρόταση προς το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου η νομοθεσία να λάβει υπ’ όψιν την παραπάνω πρακτική.

Με αυτά τα δεδομένα «υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην απόσυρση των ΙΧ οχημάτων», παραδέχεται ο κ. Ζαχαριάδης.

Το πρόβλημα με τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα παρατηρείται λόγω της οικονομικής κρίσης, η οποία έχει οδηγήσει μερίδα πολιτών να παραδώσουν τις πινακίδες, ωστόσο τα οχήματα παραμένουν λειτουργικά. «Όταν παραδίδει κάποιος πινακίδες, δεσμεύεται σε ποιον χώρο θα το αποθηκεύσει και ο χώρος πρέπει να είναι φυλασσόμενος. Δεν μπορεί να παρατήσει στο οδόστρωμα αυτοκίνητο χωρίς πινακίδα. Συνήθως όμως, οι πολίτες, λόγω κρίσης, το αφήνουν στο οδόστρωμα», δηλώνει στη «ΜτΚ» ο κ. Ζαχαριάδης. Ακολούθως, ο δήμος εφαρμόζει την προαναφερθείσα διαδικασία, ο ιδιοκτήτης συνήθως το μετακινεί παραπέρα και το… κυνηγητό «γάτας-ποντικιού» συνεχίζεται.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 10 Φεβρουαρίου 2019

Στην περισυλλογή των εγκαταλειμμένων δικύκλων -τα οποία δεν φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας και παρεμποδίζουν τη μετακίνηση σε δρόμους και πεζοδρόμια- προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης, αρχής γενομένης από τις 11 Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο για θέματα καθαριότητας, τα «ορφανά» δίκυκλα θα περισυλλέγονται από τα συνεργεία της διεύθυνσης Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων του δήμου ως στερεά ογκώδη απόβλητα, χαρακτηριζόμενα ρύποι.

Περαιτέρω, ο Λάζαρος Ζαχαριάδης εξηγεί στη «ΜτΚ» ότι τα εν λόγω δίκυκλα θα εναποτίθενται για περίπου έξι μήνες σε φυλασσόμενο χώρο στα κοιμητήρια Αναστάσεως του Κυρίου. Εφόσον κάποιος ιδιοκτήτης αναζητήσει το όχημά του, θα του επιστρέφεται, αρκεί να προσκομίσει την άδεια κυκλοφορίας και να αναφέρει το σημείο όπου το είχε εγκαταλείψει.

Σιγή ιχθύος από το υπουργείο Μεταφορών

Ακόμη και σήμερα «υπάρχει κενό νόμου σε σχέση με τη διαχείριση των δικύκλων» καθώς «στις ισχύουσες διατάξεις που αφορούν τα αυτοκίνητα, για τα δίκυκλα δε γίνεται καμία αναφορά», τονίζει ο κ. Ζαχαριάδης, ο οποίος ακολούθως ενημερώνει ότι από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Μάρτιο του 2018 «κάναμε δύο ερωτήματα προς το υπουργείο Συγκοινωνιών (σ.σ. Μεταφορών και Υποδομών) για διευκρινιστικές. Δεν υπήρχε απάντηση. Επειδή όμως το φαινόμενο στην πόλη είναι πάρα πολύ έντονο, ο κ. Παππάς (σ.σ. αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος, Καθαριότητας), έβγαλε μία απόφαση όπου θα χαρακτηρίζονται ρύποι» τα δίτροχα χωρίς πινακίδες και θα μετακινούνται.

Απομάκρυνση, φύλαξη και ανακύκλωση

Ως δήμος ήδη «ενημερώνουμε με κάθε τρόπο όσους ιδιοκτήτες τούς ενδιαφέρει το δίκυκλό τους, οπότε μπορούνε να το πάρουνε και να μεριμνήσουν για τη διαχείρισή του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ανταπόκριση από κανέναν, εμείς θα αρχίσουμε σταδιακά από τις 11 Φεβρουαρίου και μετά, σύμφωνα με τις δυνατότητες που έχουμε, γιατί αυτή είναι μία διαρκής προσπάθεια. Δεν τελειώνει σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Θα πηγαίνει η υπηρεσία, θα φωτογραφίζει το συγκεκριμένο δίκυκλο από ποιο σημείο το παίρνουμε και θα πηγαίνει στον χώρο του δήμου». Σε περίπτωση που δεν ενδιαφερθεί ο ιδιοκτήτης για το δίκυκλο και «εάν ξεπεράσει το εξάμηνο, τότε θα πηγαίνει για ανακύκλωση», προειδοποιεί ο κ. Ζαχαριάδης.

«Συμμετρική» απειλή τα παρατημένα δίτροχα

Σκιαγραφώντας την έκταση του προβλήματος, ο κ. Ζαχαριάδης τονίζει στη «ΜτΚ», ότι «έχουμε εκατοντάδες μηχανάκια παρατημένα σε κοινόχρηστους χώρους. Είναι δεμένα πολλές φορές σε κοινόχρηστους χώρους. Σε όποιο πεζοδρόμιο βρούμε παρατημένο μηχανάκι χωρίς πινακίδες, θα το πάρουμε».

Παρότι τα περισσότερα εγκαταλειμμένα δίκυκλα εντοπίζονται περιφερειακά στις κοινότητες του δήμου, ωστόσο «λίγο-πολύ το πρόβλημα είναι ίδιο παντού. Έχουμε σοβαρό πρόβλημα», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Από την εξαγγελία της δράσης, «δεχόμαστε κάθε μέρα στο τηλεφωνικό κέντρο δεκάδες τηλεφωνήματα σχετικά με δίτροχα που οι συμπολίτες έχουν παρατηρήσει ότι είναι παρατημένα. Αυτά τα καταγράφουμε» λέει ο κ. Ζαχαριάδης. Σε ορισμένες περιπτώσεις δε, πολίτες καταγγέλλουν ότι κάποια δίτροχα είναι παρατημένα ακόμη και για μία πενταετία στο ίδιο σημείο.

Οι διαδικασίες για τα εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα

Αναφορικά με τα Ι.Χ. «έχουμε παρατημένα αυτοκίνητα ακόμη και με πινακίδες», σημειώνει ο κ. Ζαχαριάδης και διευκρινίζει πως «εφόσον είναι παρατημένο και ακίνητο, κολλάμε ένα αυτοκόλλητο με τις ισχύουσες διατάξεις, περιμένουμε περίπου 40 ημέρες και αν δεν το πάρει ο ιδιοκτήτης, τότε το σηκώνουμε και πηγαίνει κατευθείαν σε γραμμή όπου αποσυναρμολογείται και ανακυκλώνεται».

Ωστόσο, «έχουμε μία μάχη γάτα με το ποντίκι», διότι συνήθως οι ιδιοκτήτες «μετακινούν το αυτοκίνητο, όταν πλησιάζει η καταληκτική ημερομηνία, μπορεί να το πάνε 15 μέτρα πιο εκεί και μετά αρχίζει η διαδικασία πάλι από την αρχή». Για να λυθεί το πρόβλημα, ο δήμος ετοιμάζει μία πρόταση προς το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου η νομοθεσία να λάβει υπ’ όψιν την παραπάνω πρακτική.

Με αυτά τα δεδομένα «υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην απόσυρση των ΙΧ οχημάτων», παραδέχεται ο κ. Ζαχαριάδης.

Το πρόβλημα με τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα παρατηρείται λόγω της οικονομικής κρίσης, η οποία έχει οδηγήσει μερίδα πολιτών να παραδώσουν τις πινακίδες, ωστόσο τα οχήματα παραμένουν λειτουργικά. «Όταν παραδίδει κάποιος πινακίδες, δεσμεύεται σε ποιον χώρο θα το αποθηκεύσει και ο χώρος πρέπει να είναι φυλασσόμενος. Δεν μπορεί να παρατήσει στο οδόστρωμα αυτοκίνητο χωρίς πινακίδα. Συνήθως όμως, οι πολίτες, λόγω κρίσης, το αφήνουν στο οδόστρωμα», δηλώνει στη «ΜτΚ» ο κ. Ζαχαριάδης. Ακολούθως, ο δήμος εφαρμόζει την προαναφερθείσα διαδικασία, ο ιδιοκτήτης συνήθως το μετακινεί παραπέρα και το… κυνηγητό «γάτας-ποντικιού» συνεχίζεται.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 10 Φεβρουαρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία