Τέμπη: Αυτά είναι τα πορίσματα των κομμάτων - Τα κοινά στοιχεία και οι διαφορές
10/03/2024 16:17
10/03/2024 16:17
Τα πορίσματά τους μετά το πέρας των εργασιών της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής που εξέτασε το «έγκλημα στα Τέμπη» δίνουν σήμερα, Κυριακή, τα κόμματα του Κοινοβουλίου.
Όπως έχει συμβεί όμως στην πλειονότητα των περιπτώσεων στο παρελθόν μετά από εξεταστικές επιτροπές, δεν υπάρχει κοινό πόρισμα από έστω κάποια κόμματα, αλλά το καθένα επέμεινε να καταλήξει στο δικό του. Ωστόσο, στα πορίσματα των κομμάτων της αντιπολίτευσης υπάρχουν ορισμένα κοινά στοιχεία, με κυριότερο όλων εκείνο που αφορά τις ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων και ειδικά για τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή, επί της υπουργίας του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα και ενώ λίγες μέρες πριν όχι μόνο διαβεβαίωνε από τη Βουλή ότι ο σιδηρόδρομος είναι ασφαλής υπό την επίβλεψη του υπουργείου, αλλά σκόπευε την επόμενη ημέρα από το δυστύχημα να εγκαινιάσει μαζί με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης σε ένα μεγάλο κομμάτι του άξονα Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Βέβαια ελάχιστοι γνώριζαν τότε ότι τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε και βέβαια κανένα άλλο σύστημα ασφαλείας που θα έδινε περισσότερες δυνατότητες στους σταθμάρχες να αντιληφθούν ένα λάθος τους ή ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά.
Στο δικό της πόρισμα η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει ότι δεν υπήρξε η παραμικρή προσπάθεια συγκάλυψης ενώ για το περιβόητο μπάζωμα του χώρου του δυστυχήματος γράφει πως «οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο της μοιραίας σύγκρουσης έγιναν με απόφαση των αρμόδιων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών». Κατά την άποψη του κυβερνώντος κόμματος το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί εάν όλοι οι εργαζόμενοι είχαν εφαρμόσει τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ από την άλλη θεωρεί ότι υπάρχουν ποινικές ευθύνες στην τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή στον Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή, στον υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη και στον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργό, Χρήστο Τριαντόπουλο.
Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ επισημαίνει στο πόρισμά του ότι είναι αδύνατη η έκδοση ολοκληρωμένου πορίσματος καθώς «ούτε το σύνολο της δικογραφίας παραλάβαμε, ούτε ουσιώδεις μάρτυρες εξετάσθηκαν. Αυτή υπήρξε από την αρχή η επιδίωξη της κυβερνητικής πλειοψηφίας». Υπό αυτό το πρίσμα οι βουλευτές που συμμετείχαν στην επιτροπή ζητούν να μετατραπεί σε προανακριτική ώστε να μπορούν να αποδοθούν ευθύνες στους υπεύθυνους.
Στο ίδιο μήκος κύματος με το ΠΑΣΟΚ εκπέμπει και το πόρισμα της Νέας Αριστεράς, η οποία επίσης ζητά τη μετατροπή της εξεταστικής επιτροπής σε προανακριτική.
Ποινικές ευθύνες σε όλες τις ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από το 2012 και μετά «βλέπει» η Ελληνική Λύση στο δικό της πόρισμα.
Τα πορίσματά τους μετά το πέρας των εργασιών της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής που εξέτασε το «έγκλημα στα Τέμπη» δίνουν σήμερα, Κυριακή, τα κόμματα του Κοινοβουλίου.
Όπως έχει συμβεί όμως στην πλειονότητα των περιπτώσεων στο παρελθόν μετά από εξεταστικές επιτροπές, δεν υπάρχει κοινό πόρισμα από έστω κάποια κόμματα, αλλά το καθένα επέμεινε να καταλήξει στο δικό του. Ωστόσο, στα πορίσματα των κομμάτων της αντιπολίτευσης υπάρχουν ορισμένα κοινά στοιχεία, με κυριότερο όλων εκείνο που αφορά τις ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων και ειδικά για τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή, επί της υπουργίας του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα και ενώ λίγες μέρες πριν όχι μόνο διαβεβαίωνε από τη Βουλή ότι ο σιδηρόδρομος είναι ασφαλής υπό την επίβλεψη του υπουργείου, αλλά σκόπευε την επόμενη ημέρα από το δυστύχημα να εγκαινιάσει μαζί με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης σε ένα μεγάλο κομμάτι του άξονα Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Βέβαια ελάχιστοι γνώριζαν τότε ότι τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε και βέβαια κανένα άλλο σύστημα ασφαλείας που θα έδινε περισσότερες δυνατότητες στους σταθμάρχες να αντιληφθούν ένα λάθος τους ή ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά.
Στο δικό της πόρισμα η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει ότι δεν υπήρξε η παραμικρή προσπάθεια συγκάλυψης ενώ για το περιβόητο μπάζωμα του χώρου του δυστυχήματος γράφει πως «οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο της μοιραίας σύγκρουσης έγιναν με απόφαση των αρμόδιων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών». Κατά την άποψη του κυβερνώντος κόμματος το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί εάν όλοι οι εργαζόμενοι είχαν εφαρμόσει τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ από την άλλη θεωρεί ότι υπάρχουν ποινικές ευθύνες στην τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή στον Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή, στον υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη και στον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργό, Χρήστο Τριαντόπουλο.
Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ επισημαίνει στο πόρισμά του ότι είναι αδύνατη η έκδοση ολοκληρωμένου πορίσματος καθώς «ούτε το σύνολο της δικογραφίας παραλάβαμε, ούτε ουσιώδεις μάρτυρες εξετάσθηκαν. Αυτή υπήρξε από την αρχή η επιδίωξη της κυβερνητικής πλειοψηφίας». Υπό αυτό το πρίσμα οι βουλευτές που συμμετείχαν στην επιτροπή ζητούν να μετατραπεί σε προανακριτική ώστε να μπορούν να αποδοθούν ευθύνες στους υπεύθυνους.
Στο ίδιο μήκος κύματος με το ΠΑΣΟΚ εκπέμπει και το πόρισμα της Νέας Αριστεράς, η οποία επίσης ζητά τη μετατροπή της εξεταστικής επιτροπής σε προανακριτική.
Ποινικές ευθύνες σε όλες τις ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από το 2012 και μετά «βλέπει» η Ελληνική Λύση στο δικό της πόρισμα.
ΣΧΟΛΙΑ