Τέμπη: Νέο βίντεο ρίχνει φως στο τι συνέβη μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών
11/03/2024 21:29
11/03/2024 21:29
Με καταιγιστικούς ρυθμούς έρχονται στη δημοσιότητα νεότερα στοιχεία για τη μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Ο τεχνικός σύμβουλος του Συλλόγου Οικογενειών θυμάτων των Τεμπών, για θέματα πυρκαγιάς, Βασίλης Κοκοτσάκης, αποκάλυψε πως μαζί με τον καθηγητή στο Χιούστον Μανώλη Παπαδάκη παρέλαβαν και νέο υλικό βίντεο από άλλη κάμερα που κατέγραψε το δυστύχημα τις εκρήξεις και την πυρκαγιά, αναφέρει το in.gr.
την έκθεση του ειδικού πραγματογνώμονα που ορίστηκε από τις οικογένειες των θυμάτων (Βασίλης Κοκοτσάκης) τα νέα στοιχεία φαίνεται πως «κουμπώνουν» απόλυτα «εδραιώνοντας την τεχνική έκθεση».
Αυτό γιατί σύμφωνα με τον κ. Κοκοτσάκη (Radio984) παρελήφθη και νέο υλικό βίντεο από άλλη κάμερα που κατέγραψε το δυστύχημα, τις εκρήξεις και την πυρκαγιά, που πλέον, μετά τις αποκαλύψεις με την ανάλυση του βίντεο της πρώτης κάμερας, «εδραιώνει πλήρως την τεχνική τους έκθεση για το τι συνέβη μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, στην εμπορική, και την έκρηξη σε βαγόνι κοντέινερ αυτής».
Σύμφωνα με την έκθεση, που ενισχύει τις ενδείξεις για την ύπαρξη ξυλόλιου, «στα 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τη σύγκρουση υπάρχει η πρώτη ηλεκτρική εκκένωση από την εκτροπή των ηλεκτρικών αγωγών».
Παράλληλα στην έκθεση αναφέρεται πως «στα 133 χιλιοστά του δευτερολέπτου ακολουθεί δεύτερη ηλεκτρική έκρηξη λόγω παράσυρσης των αγωγών. Η ηλεκτρική έκρηξη ολοκληρώνεται στα 390 χιλιοστά του δευτερολέπτου μετά την σύγκρουση όταν και κάνει την εμφάνιση του το αεριώδες νέφος, το οποίο δεν έχει ακόμη αναφλεγεί και εκδηλώνεται χαμηλά στα τρένα κυρίως στην εμπορική αμαξοστοιχία και αποτελεί και την εστία της φωτιάς».
Γίνεται αναφορά στο νέφος που αναφλέγεται και προκάλεσε το φαινόμενο της πυρόσφαιρας.
«Το νέφος στη συνέχεια αναφλέγεται δημιουργώντας το φαινόμενο της πυρόσφαιρας. Η κίνηση του φαινομένου παρατηρείται μπροστά δεξιά σύμφωνα με την κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, προς τη μεριά των τούνελ. Η επιβατική αμαξοστοιχία εν τω μεταξύ αν και εκτροχιασμένη συνεχίζει να κινείται, εισέρχεται στην πυρόσφαιρα και αναφλέγεται. Από την ανάλυση και την καρέ φωτογράφιση απεικονίζεται η στιγμή της ανάφλεξης και εκτίναξης του βαγονιού της επιβατικής στο δεξιό άκρο του πλάνου ως μία εκ των τριών πλέον εστιών. Εστιών που παρέμειναν μετά την ολοκλήρωση του φαινομένου της πυρόσφαιρας και που ήταν μία στο κέντρο (εμπορική αμαξοστοιχία επί των γραμμών) αριστερά κοντά στο τοιχίο αντιστήριξης και στο βαγόνι της επιβατικής εκτός γραμμών», υπογραμμίζεται στην έκθεση.
Παράλληλα σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες που έχουν ορίσει οι συγγενείς των θυμάτων σε βίντεο που έχει έρθει στο φως της δημοσιότητας διακρίνονται τρεις διαδοχικές εκρήξεις ενώ ακολουθεί δημιουργία νέφους.
Τι μας έδειξε το πρώτο βίντεο
Το ξυλόλιο πρόκειται για μία ουσία η οποία χρησιμοποιείται κυρίως ως διαλύτης. Για παράδειγμα στο τρένο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την αφαίρεση γκράφιτι από το εξωτερικό ενός συρμού. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι θα μπορούσε να βρεθεί σε μικρή ποσότητα και όχι σε αυτή που υπολογίζεται ότι υπήρχε στην αμαξοστοιχία.
Την ίδια ώρα χρησιμοποιείται διαδεδομένα και στη νοθεία καυσίμων. Κάτι που όπως είναι φυσιολογικό δημιουργεί πολλά σενάρια για τους λόγους που δεν φαίνεται να είναι δηλωμένο στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Τα μέλη της επιτροπής των ανεξάρτητων πραγματογνωμόνων που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων, διαπίστωσαν πως η έκρηξη και το «μανιτάρι» φωτιάς που κατέγραψαν κάμερες ασφαλείας, ήταν αποτέλεσμα της ύπαρξης ξυλολίου που υπήρχε στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Ο Βασίλης Κοκοτσάκης αναφέρθηκε και στην «κοπτοραπτική» αναλύσεων από διάφορους ειδικούς, μετά την κατάθεση στην ανάκριση της τεχνικής τους έκθεσης και την αναλυτική της παρουσίαση στην εκπομπή της ΚΡΗΤΗ TV «Αντιθέσεις» την περασμένη Παρασκευή, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα:
«Τα όσα καταγράφουμε με στοιχεία στη τεχνική μας έκθεση τα έχουμε καταθέσει από την Παρασκευή το πρωί, διαμέσου εκπροσώπων του Συλλόγου Οικογενειών Θυμάτων των Τεμπών, με την υπογραφή μας, προς υποβοήθηση περαιτέρω της ανάκρισης, για να έρθει όλη η αλήθεια στο φως. Σε αντίθεση με όσους «ειδικούς» ή «μη» , που σχολιάζουν επί αυτής της τεχνικής έκθεσης ότι νομίζουν ή και πολιτικολογώντας ορισμένοι κατά πώς τους βολεύει. Η δική μας δουλειά δεν είναι αυτή. Με την υπογραφή μας, δίνουμε στοιχεία προς έρευνα, στις ανακριτικές αρχές. Και είναι πικρόχολο κάποιοι να παίζουν με τα στοιχεία αυτά. Εκπτώσεις με τον θάνατο 57 συνανθρώπων μας εμείς δεν θα κάνουμε».
Στην καταιγίδα αποκαλύψεων έρχεται να προστεθεί το ηχηρό «καμπανάκι» της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης που σημειώνει πως «ένα χρόνο μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη τα πράγματα στον σιδηρόδρομο παραμένουν όχι μόνο στάσιμα αλλά δραματικά χειρότερα», κατηγορώντας την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ ότι έχουν αφήσει τη χώρα χωρίς τρένα, ενώ καταγγέλλουν σωρεία προβλημάτων αναφορικά με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου.
Ενδεικτικό είναι ότι όπως αναφέρουν οι μηχανοδηγοί εδώ και 7 μήνες η κυκλοφορία των τρένων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη για μήκος διαδρομής 95 χιλιομέτρων γίνεται σε μονή γραμμή κυκλοφορίας χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση.
Με καταιγιστικούς ρυθμούς έρχονται στη δημοσιότητα νεότερα στοιχεία για τη μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Ο τεχνικός σύμβουλος του Συλλόγου Οικογενειών θυμάτων των Τεμπών, για θέματα πυρκαγιάς, Βασίλης Κοκοτσάκης, αποκάλυψε πως μαζί με τον καθηγητή στο Χιούστον Μανώλη Παπαδάκη παρέλαβαν και νέο υλικό βίντεο από άλλη κάμερα που κατέγραψε το δυστύχημα τις εκρήξεις και την πυρκαγιά, αναφέρει το in.gr.
την έκθεση του ειδικού πραγματογνώμονα που ορίστηκε από τις οικογένειες των θυμάτων (Βασίλης Κοκοτσάκης) τα νέα στοιχεία φαίνεται πως «κουμπώνουν» απόλυτα «εδραιώνοντας την τεχνική έκθεση».
Αυτό γιατί σύμφωνα με τον κ. Κοκοτσάκη (Radio984) παρελήφθη και νέο υλικό βίντεο από άλλη κάμερα που κατέγραψε το δυστύχημα, τις εκρήξεις και την πυρκαγιά, που πλέον, μετά τις αποκαλύψεις με την ανάλυση του βίντεο της πρώτης κάμερας, «εδραιώνει πλήρως την τεχνική τους έκθεση για το τι συνέβη μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, στην εμπορική, και την έκρηξη σε βαγόνι κοντέινερ αυτής».
Σύμφωνα με την έκθεση, που ενισχύει τις ενδείξεις για την ύπαρξη ξυλόλιου, «στα 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τη σύγκρουση υπάρχει η πρώτη ηλεκτρική εκκένωση από την εκτροπή των ηλεκτρικών αγωγών».
Παράλληλα στην έκθεση αναφέρεται πως «στα 133 χιλιοστά του δευτερολέπτου ακολουθεί δεύτερη ηλεκτρική έκρηξη λόγω παράσυρσης των αγωγών. Η ηλεκτρική έκρηξη ολοκληρώνεται στα 390 χιλιοστά του δευτερολέπτου μετά την σύγκρουση όταν και κάνει την εμφάνιση του το αεριώδες νέφος, το οποίο δεν έχει ακόμη αναφλεγεί και εκδηλώνεται χαμηλά στα τρένα κυρίως στην εμπορική αμαξοστοιχία και αποτελεί και την εστία της φωτιάς».
Γίνεται αναφορά στο νέφος που αναφλέγεται και προκάλεσε το φαινόμενο της πυρόσφαιρας.
«Το νέφος στη συνέχεια αναφλέγεται δημιουργώντας το φαινόμενο της πυρόσφαιρας. Η κίνηση του φαινομένου παρατηρείται μπροστά δεξιά σύμφωνα με την κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, προς τη μεριά των τούνελ. Η επιβατική αμαξοστοιχία εν τω μεταξύ αν και εκτροχιασμένη συνεχίζει να κινείται, εισέρχεται στην πυρόσφαιρα και αναφλέγεται. Από την ανάλυση και την καρέ φωτογράφιση απεικονίζεται η στιγμή της ανάφλεξης και εκτίναξης του βαγονιού της επιβατικής στο δεξιό άκρο του πλάνου ως μία εκ των τριών πλέον εστιών. Εστιών που παρέμειναν μετά την ολοκλήρωση του φαινομένου της πυρόσφαιρας και που ήταν μία στο κέντρο (εμπορική αμαξοστοιχία επί των γραμμών) αριστερά κοντά στο τοιχίο αντιστήριξης και στο βαγόνι της επιβατικής εκτός γραμμών», υπογραμμίζεται στην έκθεση.
Παράλληλα σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες που έχουν ορίσει οι συγγενείς των θυμάτων σε βίντεο που έχει έρθει στο φως της δημοσιότητας διακρίνονται τρεις διαδοχικές εκρήξεις ενώ ακολουθεί δημιουργία νέφους.
Τι μας έδειξε το πρώτο βίντεο
Το ξυλόλιο πρόκειται για μία ουσία η οποία χρησιμοποιείται κυρίως ως διαλύτης. Για παράδειγμα στο τρένο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την αφαίρεση γκράφιτι από το εξωτερικό ενός συρμού. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι θα μπορούσε να βρεθεί σε μικρή ποσότητα και όχι σε αυτή που υπολογίζεται ότι υπήρχε στην αμαξοστοιχία.
Την ίδια ώρα χρησιμοποιείται διαδεδομένα και στη νοθεία καυσίμων. Κάτι που όπως είναι φυσιολογικό δημιουργεί πολλά σενάρια για τους λόγους που δεν φαίνεται να είναι δηλωμένο στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Τα μέλη της επιτροπής των ανεξάρτητων πραγματογνωμόνων που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων, διαπίστωσαν πως η έκρηξη και το «μανιτάρι» φωτιάς που κατέγραψαν κάμερες ασφαλείας, ήταν αποτέλεσμα της ύπαρξης ξυλολίου που υπήρχε στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Ο Βασίλης Κοκοτσάκης αναφέρθηκε και στην «κοπτοραπτική» αναλύσεων από διάφορους ειδικούς, μετά την κατάθεση στην ανάκριση της τεχνικής τους έκθεσης και την αναλυτική της παρουσίαση στην εκπομπή της ΚΡΗΤΗ TV «Αντιθέσεις» την περασμένη Παρασκευή, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα:
«Τα όσα καταγράφουμε με στοιχεία στη τεχνική μας έκθεση τα έχουμε καταθέσει από την Παρασκευή το πρωί, διαμέσου εκπροσώπων του Συλλόγου Οικογενειών Θυμάτων των Τεμπών, με την υπογραφή μας, προς υποβοήθηση περαιτέρω της ανάκρισης, για να έρθει όλη η αλήθεια στο φως. Σε αντίθεση με όσους «ειδικούς» ή «μη» , που σχολιάζουν επί αυτής της τεχνικής έκθεσης ότι νομίζουν ή και πολιτικολογώντας ορισμένοι κατά πώς τους βολεύει. Η δική μας δουλειά δεν είναι αυτή. Με την υπογραφή μας, δίνουμε στοιχεία προς έρευνα, στις ανακριτικές αρχές. Και είναι πικρόχολο κάποιοι να παίζουν με τα στοιχεία αυτά. Εκπτώσεις με τον θάνατο 57 συνανθρώπων μας εμείς δεν θα κάνουμε».
Στην καταιγίδα αποκαλύψεων έρχεται να προστεθεί το ηχηρό «καμπανάκι» της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης που σημειώνει πως «ένα χρόνο μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη τα πράγματα στον σιδηρόδρομο παραμένουν όχι μόνο στάσιμα αλλά δραματικά χειρότερα», κατηγορώντας την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ ότι έχουν αφήσει τη χώρα χωρίς τρένα, ενώ καταγγέλλουν σωρεία προβλημάτων αναφορικά με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου.
Ενδεικτικό είναι ότι όπως αναφέρουν οι μηχανοδηγοί εδώ και 7 μήνες η κυκλοφορία των τρένων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη για μήκος διαδρομής 95 χιλιομέτρων γίνεται σε μονή γραμμή κυκλοφορίας χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση.
ΣΧΟΛΙΑ