Θ. Τζάκρη: Η μοναδική μετωπική σύγκρουση στην ιστορία του ελληνικού σιδηρόδρομου, με 57 νεκρούς, έγινε επί ΝΔ
15/11/2023 12:36
15/11/2023 12:36
«Η μοναδική μετωπική σύγκρουση στην ιστορία του ελληνικού σιδηρόδρομου, με 57 νεκρούς, έγινε επί ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη, και αυτό δεν ήταν καθόλου τυχαίο» τόνισε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θεοδώρα Τζάκρη κατά την εισηγητική της ομιλία επί της πρότασης του ΚΚΕ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής με θέμα: «Τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό».
Όπως δήλωσε η κ. Τζάκρη, ο ΣΥΡΙΖΑ «δεν αντιτίθεται» στην παρούσα πρόταση» του ΚΚΕ, ωστόσο:
Καταθέτει πρόταση «για σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης στη βάση του έγγραφου της ευρωπαϊκής εισαγγελικής αρχής, σύμφωνα με το οποίο παραπέμπεται προς εξέταση για τυχόν τέλεση κακουργηματικής απιστίας και παράβαση καθήκοντος, ο υπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής του Αχιλλέως, ενώ και παρά το γεγονός ότι από τη δικογραφία δεν προκύπτει τίποτα το συγκεκριμένο για υποτιθέμενη παράβαση καθήκοντος του Χρήστου Σπίρτζη, εμείς λέμε "όλα στο φως".
Επιπλέον, επειδή το πρόβλημα με τη σύμβαση 717 του 2014 ξεκινά από τις σκανδαλωδώς προβληματικές μελέτες που δημοπρατήθηκαν το 2013, ζητούμε τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών και των υπουργών της περιόδου εκείνης επειδή οι ελλείψεις αυτών προσδιορίζουν και την προβληματική εκτέλεση της σύμβασης 717».
Επίσης, η κ. Τζάκρη δήλωσε εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ότι «θα καταθέσουμε πρόταση για σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για την ύπαρξη πιθανόν ποινικών ευθυνών του τέως υπουργού και των αρμόδιων υφυπουργών Υποδομών και Μεταφορών για το έγκλημα των Τεμπών».
Στην ομιλία της, η κ. Τζάκρη είπε ότι η μοναδική μετωπική σύγκρουση στην ιστορία του ελληνικού σιδηρόδρομου, με 57 νεκρούς, έγινε επί της ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη και αυτό δεν ήταν καθόλου τυχαίο. Γιατί δε γινόταν τόσα χρόνια ακόμα και με μονή γραμμή; αναρωτήθηκε η κα Τζάκρη: «Διότι μπορεί να ήταν μόνη γραμμή αλλά λειτουργούσαν συστήματα ασφαλείας που διορθώνονται τα λάθη, που σε ένα εκτεταμένο σύστημα συμβαίνουν».
Σημείωσε επίσης ότι «οι λόγοι που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών δεν ήταν η ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως υποστηρίζει το ΚΚΕ, αλλά ήταν η πολιτική εγκατάλειψης του ΟΣΕ, του κρατικού διαχειριστή υποδομής, και η δραματική υποστελέχωση του, αφού έμεινε με μόλις 700 εργαζόμενους, αποτέλεσμα της ιδεολογίας της ΝΔ που απαξιώνει συστηματικά κάθε δημόσια υποδομή, στην υγεία, την παιδεία, τις υποδομές, και σε τόσους άλλους τομείς, για να τις παραδώσει βορά τα ιδιωτικά συμφέροντα που εξυπηρετεί και στους μεγαλόσχημους φίλους της».
Η κ. Τζάκρη κατέγραψε επίσης «διάλυση του τριπλού συστήματος ασφαλείας που λειτουργούσε επί ΣΥΡΙΖΑ, πελατειακή λογική, ρουσφέτια του μοιραίου υπουργού» αλλά και «πολλαπλή ανικανότητα της ΝΔ που διέλυσε το σύστημα ασφαλείας, το οποίο βρήκε εν λειτουργία στο σιδηρόδρομο, και ανικανότητα ολοκλήρωσης της υπάρχουσας σύμβασης ασφαλείας της τηλεδιοίκησης». Επισήμανε τέλος, «ότι ήταν ιδιαίτερα προσβλητικός ο χαρακτηρισμός από τον πρωθυπουργό του εγκλήματος ως "θυσίας"»
«Η μοναδική μετωπική σύγκρουση στην ιστορία του ελληνικού σιδηρόδρομου, με 57 νεκρούς, έγινε επί ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη, και αυτό δεν ήταν καθόλου τυχαίο» τόνισε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θεοδώρα Τζάκρη κατά την εισηγητική της ομιλία επί της πρότασης του ΚΚΕ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής με θέμα: «Τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό».
Όπως δήλωσε η κ. Τζάκρη, ο ΣΥΡΙΖΑ «δεν αντιτίθεται» στην παρούσα πρόταση» του ΚΚΕ, ωστόσο:
Καταθέτει πρόταση «για σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης στη βάση του έγγραφου της ευρωπαϊκής εισαγγελικής αρχής, σύμφωνα με το οποίο παραπέμπεται προς εξέταση για τυχόν τέλεση κακουργηματικής απιστίας και παράβαση καθήκοντος, ο υπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής του Αχιλλέως, ενώ και παρά το γεγονός ότι από τη δικογραφία δεν προκύπτει τίποτα το συγκεκριμένο για υποτιθέμενη παράβαση καθήκοντος του Χρήστου Σπίρτζη, εμείς λέμε "όλα στο φως".
Επιπλέον, επειδή το πρόβλημα με τη σύμβαση 717 του 2014 ξεκινά από τις σκανδαλωδώς προβληματικές μελέτες που δημοπρατήθηκαν το 2013, ζητούμε τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών και των υπουργών της περιόδου εκείνης επειδή οι ελλείψεις αυτών προσδιορίζουν και την προβληματική εκτέλεση της σύμβασης 717».
Επίσης, η κ. Τζάκρη δήλωσε εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ότι «θα καταθέσουμε πρόταση για σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για την ύπαρξη πιθανόν ποινικών ευθυνών του τέως υπουργού και των αρμόδιων υφυπουργών Υποδομών και Μεταφορών για το έγκλημα των Τεμπών».
Στην ομιλία της, η κ. Τζάκρη είπε ότι η μοναδική μετωπική σύγκρουση στην ιστορία του ελληνικού σιδηρόδρομου, με 57 νεκρούς, έγινε επί της ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη και αυτό δεν ήταν καθόλου τυχαίο. Γιατί δε γινόταν τόσα χρόνια ακόμα και με μονή γραμμή; αναρωτήθηκε η κα Τζάκρη: «Διότι μπορεί να ήταν μόνη γραμμή αλλά λειτουργούσαν συστήματα ασφαλείας που διορθώνονται τα λάθη, που σε ένα εκτεταμένο σύστημα συμβαίνουν».
Σημείωσε επίσης ότι «οι λόγοι που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών δεν ήταν η ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως υποστηρίζει το ΚΚΕ, αλλά ήταν η πολιτική εγκατάλειψης του ΟΣΕ, του κρατικού διαχειριστή υποδομής, και η δραματική υποστελέχωση του, αφού έμεινε με μόλις 700 εργαζόμενους, αποτέλεσμα της ιδεολογίας της ΝΔ που απαξιώνει συστηματικά κάθε δημόσια υποδομή, στην υγεία, την παιδεία, τις υποδομές, και σε τόσους άλλους τομείς, για να τις παραδώσει βορά τα ιδιωτικά συμφέροντα που εξυπηρετεί και στους μεγαλόσχημους φίλους της».
Η κ. Τζάκρη κατέγραψε επίσης «διάλυση του τριπλού συστήματος ασφαλείας που λειτουργούσε επί ΣΥΡΙΖΑ, πελατειακή λογική, ρουσφέτια του μοιραίου υπουργού» αλλά και «πολλαπλή ανικανότητα της ΝΔ που διέλυσε το σύστημα ασφαλείας, το οποίο βρήκε εν λειτουργία στο σιδηρόδρομο, και ανικανότητα ολοκλήρωσης της υπάρχουσας σύμβασης ασφαλείας της τηλεδιοίκησης». Επισήμανε τέλος, «ότι ήταν ιδιαίτερα προσβλητικός ο χαρακτηρισμός από τον πρωθυπουργό του εγκλήματος ως "θυσίας"»
ΣΧΟΛΙΑ