Θεσσαλονίκη: 1.400 θέσεις στάθμευσης δικύκλων στο κέντρο, καταργούνται θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, πού βρίσκονται (πίνακας)
12/12/2024 07:00
12/12/2024 07:00
Στη χωροθέτηση επιπλέον 610 θέσεων στάθμευσης δικύκλων στο κέντρο της πόλης προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται ότι στα όρια της Α' Δημοτικής Κοινότητας υπάρχουν ήδη χωροθετημένες 794 θέσεις για δίκυκλα, συνεπώς, ο συνολικός αριθμός θα ανέλθει στις 1.404 θέσεις.
Τη σχετική απόφαση πρόκειται να λάβει το δημοτικό συμβούλιο στη συνεδρίαση της προσεχούς Δευτέρας 16 Δεκεμβρίου. Όπως αναφέρεται στην εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων, στην Α’ Δημοτική Κοινότητα υπάρχουν χωροθετημένες περίπου 800 θέσεις για την αποκλειστική στάθμευση δικύκλων, αριθμός που αποδεικνύεται ανεπαρκής για την κάλυψη των αναγκών στάθμευσης των δικύκλων, αφού σε όλο το κέντρο της πόλης παρατηρούνται σταθμευμένα δίκυκλα στους πεζόδρομους και επάνω στα πεζοδρόμια, με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η όδευση πεζών και ΑμεΑ και να τίθεται σε κίνδυνο η ασφαλής κίνησή τους.
Από στατιστικά στοιχεία προκύπτει ότι στο σύνολο των Ι.Χ. αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν τα έτη 2014 και 2022 στο νομό Θεσσαλονίκης τα δίκυκλα είναι το 20%, ενώ τα επιβατικά αυτοκίνητα το 80%. Εν τούτοις, το ποσοστό των διαθέσιμων θέσεων αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων παρά την οδό στην Α’ Δημοτική Κοινότητα είναι μόλις το 9% σε σχέση με την συνολική προσφορά στάθμευσης.
“Από τα παραπάνω γίνεται εμφανής η ανάγκη να ανακατανεμηθούν ορισμένες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων με σκοπό την στάθμευση δικύκλων. Επισημαίνεται ότι για την δημιουργία 5 θέσεων στάθμευσης δικύκλων απαιτείται μόνο 1 θέση στάθμευσης ΙΧ επιβατικού αυτοκινήτου”, αναφέρει η εισήγηση προς το δημοτικό συμβούλιο.
Επίσης, με την επικείμενη λειτουργία του μετρό και την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ που θα λειτουργούν τροφοδοτικά σε αυτό, αναμένεται να μειωθεί ο αριθμός των Ι.Χ. αυτοκινήτων που θα έχουν προορισμό το κέντρο της πόλης, τουλάχιστον τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής, αφού θα εξασφαλίζει εύκολη, γρήγορη και οικονομική μετακίνηση χωρίς ανάγκη για εύρεση χώρου στάθμευσης.
“Συνεπώς αναμένεται να μειωθεί σε σημαντικό βαθμό η ζήτηση στάθμευσης οχημάτων επισκεπτών ειδικά στο κέντρο της πόλης, που συγκεντρώνει και τις περισσότερες εμπορικές δραστηριότητες, αναψυχή, υπηρεσίες κ.λπ. Αντίθετα, η κυκλοφορία των δικύκλων δεν αναμένεται να επηρεαστεί από την λειτουργία του μετρό” εκτιμά η αρμόδια Διεύθυνση.
Με βάση αυτό το σκεπτικό η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας, στοχεύοντας στην απελευθέρωση των πεζοδρομίων από την παράνομη στάθμευση δικύκλων, προέβη σε αυτοψίες, αξιολόγησε τα αιτήματα των δημοτών, τις προτάσεις της Α’ Δημοτικής Κοινότητας, τα σημεία στα οποία καταγράφεται συστηματική παραβατικότητα στην στάθμευση των δικύκλων και αφού έλαβε υπόψη τους περιορισμούς του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εκπόνησε μελέτη για την εξασφάλιση ικανών χώρων για την αποκλειστική στάθμευση δικύκλων με τελικό στόχο την αύξηση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών του κέντρου.
Από την μελέτη προέκυψε η δημιουργία 45 νέων χώρων αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων σε όλο το ιστορικό κέντρο, για 610 θέσεις δικύκλων. Από αυτές οι 500 δημιουργούνται σε 100 θέσεις στάθμευσης επισκεπτών με το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης, οι 20 σε 4 θέσεις στάθμευσης κατοίκων και οι 90 (18 θέσεις ΙΧ) σε ελεύθερες θέσεις στάθμευσης. Από τις 610 νέες θέσεις, οι 405 ανήκουν στο βασικό οδικό δίκτυο και οι υπόλοιπες 205 στο δημοτικό οδικό δίκτυο.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ |
|||
1 |
Νικ.Γερμανού(έναντιΚΘΒΕ) |
15 |
|
2 |
*Νικ.Γερμανού (έναντιΧΑΝΘ) |
15 |
|
3 |
*ΕθνικήςΑμύνης3(κάτωαπόΜητροπόλεως) |
10 |
|
4 |
*ΕθνικήςΑμύνης5 (κάτωαπόΤσιμισκή) |
10 |
|
5 |
*Παύλου Μελά7 (μεταξύΤσιμισκή&Μητροπόλεως) |
20 |
|
6 |
EθνικήςΑμύνης11(πάνωαπότην Μανουσογιαννάκη) |
15 |
|
7 |
*Εθνικής Αμυνης29-31 (πάνωαπότην Αλ.Σβώλου) |
10 |
|
8 |
ΕθνικήςΑμύνης37(κάτωαπόΕγνατία) |
15 |
|
9 |
*Ι.Μιχαήλ 10-10(δημιουργίαεσοχήςστο παρτέρι) |
15 |
|
10 |
*Π.Π. Γερμανού19-21(πάνωαπόΠ.Μελά) |
20 |
|
11 |
ΚαρόλουΝτηλ18 |
10 |
|
12 |
Πλουτάρχου10 |
10 |
|
13 |
Μητροπόλεως41 |
15 |
|
14 |
Κομνηνών7 |
10 |
|
15 |
Μητροπόλεως 19 (πριντηνΚομνηνών) |
10 |
|
16 |
ΊωνοςΔραγούμη 10 (πριντηνΑγίουΜηνά) |
10 |
|
17 |
Βίκτωρος Ουγκώ1 (πριντηνΠολυτεχνείου) |
10 |
|
18 |
ΒασιλέωςΗρακλείου5 -7 |
20 |
|
19 |
*Ελ.Βενιζέλου15(πάνωαπότην Βασ. Ηρακλείου) |
15 |
|
20 |
Ελ.Βενιζέλου25 (Μπεζεστένι) |
20 |
|
21 |
Φιλίππου21(μετάτηνΕλ.Βενιζέλου) |
15 |
|
22 |
Αγίου Δημητρίου70(μετάτηνΤάσκουΠαπαγεωργίου) |
20 |
|
23 |
*ΑγίουΔημητρίου έναντι98 (πριντηνΑγ. Νικολάου) |
15 |
|
24 |
Αγίου Δημητρίου116 (εσοχή) |
20 |
|
25 |
*ΑγίουΔημητρίου 124 |
15 |
|
26 |
*ΑγίουΔημητρίου 140 |
10 |
|
27 |
*ΑγίουΔημητρίου 150 |
10 |
|
28 |
EθνικήςΑμύνης(κάθοδος)πριντηνείδοσοτουΝοσοκομείου |
10 |
|
29 |
*Αρμενοπούλου21 |
10 |
|
30 |
3ης Σεπτεμβρίου στηνκάθοδοπριντηνΜαν.Ανδρόνικου |
25 |
|
31 |
3ηςΣεπτεμβρίου στην άνοδο πριντηνΛεωφ. Βασ.Γεωργίου |
15 |
|
32 |
*Π.Μελά (άρτιοιοικ.αρ.)πριντησυμβολήμεΕθν. Αμύνης |
15 |
|
33 |
Π.Μελά(άρτιοιοικ.αρ.)μετάτησυμβολήμεΣτ.Τσιρογιάννη |
10 |
|
34 |
Εθνικής Αμύνης(κάθοδο)πριντηνΕγνατία |
10 |
|
35 |
Φράγκων2 (ΔιοικητικάΔικαστήρια) |
15 |
|
36 |
Φράγκων7 (πριντην Δωδεκανήσου) |
10 |
|
37 |
Φράγκων6-8(πριντην Δωδεκανήσου) |
10 |
|
38 |
Φράγκων10 (μετάτην Δωδεκανήσου) |
10 |
|
39 |
Αντιγονιδών2(άνοδος) πάνω απότηνΕγνατία |
20 |
|
40 |
*Αντιγονιδών23(κάθοδος)πριντηνΠλ. Αντιγονιδών |
20 |
|
41 |
Αγίου Δημητρίου84(ΜακεδονικήςΑμύνης) |
10 |
|
42 |
*ΚαρόλουΝτηλ26 |
10 |
|
43 |
*Αγίου Δημητρίου 117(πριν την Αισχύλου) |
10 |
|
44 |
Αγίου Δημητρίου 166 (επέκταση υφιστάμενης) |
10 |
|
45 |
*Μητροπόλεως 65 (πριντην Αγίας Σοφίας) |
10 |
|
ΣΥΝΟΛΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ |
610 |
||
Σύνολο δικύκλων σε θέσεις επισκεπτών: |
500 |
||
Σύνολο δικύκλων σε θέσεις κατοίκων: |
20 |
||
Σύνολο δικύκλων σε ελεύθερους χώρους στάθμευσης: |
90 |
Στη χωροθέτηση επιπλέον 610 θέσεων στάθμευσης δικύκλων στο κέντρο της πόλης προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται ότι στα όρια της Α' Δημοτικής Κοινότητας υπάρχουν ήδη χωροθετημένες 794 θέσεις για δίκυκλα, συνεπώς, ο συνολικός αριθμός θα ανέλθει στις 1.404 θέσεις.
Τη σχετική απόφαση πρόκειται να λάβει το δημοτικό συμβούλιο στη συνεδρίαση της προσεχούς Δευτέρας 16 Δεκεμβρίου. Όπως αναφέρεται στην εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων, στην Α’ Δημοτική Κοινότητα υπάρχουν χωροθετημένες περίπου 800 θέσεις για την αποκλειστική στάθμευση δικύκλων, αριθμός που αποδεικνύεται ανεπαρκής για την κάλυψη των αναγκών στάθμευσης των δικύκλων, αφού σε όλο το κέντρο της πόλης παρατηρούνται σταθμευμένα δίκυκλα στους πεζόδρομους και επάνω στα πεζοδρόμια, με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η όδευση πεζών και ΑμεΑ και να τίθεται σε κίνδυνο η ασφαλής κίνησή τους.
Από στατιστικά στοιχεία προκύπτει ότι στο σύνολο των Ι.Χ. αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν τα έτη 2014 και 2022 στο νομό Θεσσαλονίκης τα δίκυκλα είναι το 20%, ενώ τα επιβατικά αυτοκίνητα το 80%. Εν τούτοις, το ποσοστό των διαθέσιμων θέσεων αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων παρά την οδό στην Α’ Δημοτική Κοινότητα είναι μόλις το 9% σε σχέση με την συνολική προσφορά στάθμευσης.
“Από τα παραπάνω γίνεται εμφανής η ανάγκη να ανακατανεμηθούν ορισμένες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων με σκοπό την στάθμευση δικύκλων. Επισημαίνεται ότι για την δημιουργία 5 θέσεων στάθμευσης δικύκλων απαιτείται μόνο 1 θέση στάθμευσης ΙΧ επιβατικού αυτοκινήτου”, αναφέρει η εισήγηση προς το δημοτικό συμβούλιο.
Επίσης, με την επικείμενη λειτουργία του μετρό και την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ που θα λειτουργούν τροφοδοτικά σε αυτό, αναμένεται να μειωθεί ο αριθμός των Ι.Χ. αυτοκινήτων που θα έχουν προορισμό το κέντρο της πόλης, τουλάχιστον τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής, αφού θα εξασφαλίζει εύκολη, γρήγορη και οικονομική μετακίνηση χωρίς ανάγκη για εύρεση χώρου στάθμευσης.
“Συνεπώς αναμένεται να μειωθεί σε σημαντικό βαθμό η ζήτηση στάθμευσης οχημάτων επισκεπτών ειδικά στο κέντρο της πόλης, που συγκεντρώνει και τις περισσότερες εμπορικές δραστηριότητες, αναψυχή, υπηρεσίες κ.λπ. Αντίθετα, η κυκλοφορία των δικύκλων δεν αναμένεται να επηρεαστεί από την λειτουργία του μετρό” εκτιμά η αρμόδια Διεύθυνση.
Με βάση αυτό το σκεπτικό η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας, στοχεύοντας στην απελευθέρωση των πεζοδρομίων από την παράνομη στάθμευση δικύκλων, προέβη σε αυτοψίες, αξιολόγησε τα αιτήματα των δημοτών, τις προτάσεις της Α’ Δημοτικής Κοινότητας, τα σημεία στα οποία καταγράφεται συστηματική παραβατικότητα στην στάθμευση των δικύκλων και αφού έλαβε υπόψη τους περιορισμούς του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εκπόνησε μελέτη για την εξασφάλιση ικανών χώρων για την αποκλειστική στάθμευση δικύκλων με τελικό στόχο την αύξηση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών του κέντρου.
Από την μελέτη προέκυψε η δημιουργία 45 νέων χώρων αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων σε όλο το ιστορικό κέντρο, για 610 θέσεις δικύκλων. Από αυτές οι 500 δημιουργούνται σε 100 θέσεις στάθμευσης επισκεπτών με το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης, οι 20 σε 4 θέσεις στάθμευσης κατοίκων και οι 90 (18 θέσεις ΙΧ) σε ελεύθερες θέσεις στάθμευσης. Από τις 610 νέες θέσεις, οι 405 ανήκουν στο βασικό οδικό δίκτυο και οι υπόλοιπες 205 στο δημοτικό οδικό δίκτυο.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ |
|||
1 |
Νικ.Γερμανού(έναντιΚΘΒΕ) |
15 |
|
2 |
*Νικ.Γερμανού (έναντιΧΑΝΘ) |
15 |
|
3 |
*ΕθνικήςΑμύνης3(κάτωαπόΜητροπόλεως) |
10 |
|
4 |
*ΕθνικήςΑμύνης5 (κάτωαπόΤσιμισκή) |
10 |
|
5 |
*Παύλου Μελά7 (μεταξύΤσιμισκή&Μητροπόλεως) |
20 |
|
6 |
EθνικήςΑμύνης11(πάνωαπότην Μανουσογιαννάκη) |
15 |
|
7 |
*Εθνικής Αμυνης29-31 (πάνωαπότην Αλ.Σβώλου) |
10 |
|
8 |
ΕθνικήςΑμύνης37(κάτωαπόΕγνατία) |
15 |
|
9 |
*Ι.Μιχαήλ 10-10(δημιουργίαεσοχήςστο παρτέρι) |
15 |
|
10 |
*Π.Π. Γερμανού19-21(πάνωαπόΠ.Μελά) |
20 |
|
11 |
ΚαρόλουΝτηλ18 |
10 |
|
12 |
Πλουτάρχου10 |
10 |
|
13 |
Μητροπόλεως41 |
15 |
|
14 |
Κομνηνών7 |
10 |
|
15 |
Μητροπόλεως 19 (πριντηνΚομνηνών) |
10 |
|
16 |
ΊωνοςΔραγούμη 10 (πριντηνΑγίουΜηνά) |
10 |
|
17 |
Βίκτωρος Ουγκώ1 (πριντηνΠολυτεχνείου) |
10 |
|
18 |
ΒασιλέωςΗρακλείου5 -7 |
20 |
|
19 |
*Ελ.Βενιζέλου15(πάνωαπότην Βασ. Ηρακλείου) |
15 |
|
20 |
Ελ.Βενιζέλου25 (Μπεζεστένι) |
20 |
|
21 |
Φιλίππου21(μετάτηνΕλ.Βενιζέλου) |
15 |
|
22 |
Αγίου Δημητρίου70(μετάτηνΤάσκουΠαπαγεωργίου) |
20 |
|
23 |
*ΑγίουΔημητρίου έναντι98 (πριντηνΑγ. Νικολάου) |
15 |
|
24 |
Αγίου Δημητρίου116 (εσοχή) |
20 |
|
25 |
*ΑγίουΔημητρίου 124 |
15 |
|
26 |
*ΑγίουΔημητρίου 140 |
10 |
|
27 |
*ΑγίουΔημητρίου 150 |
10 |
|
28 |
EθνικήςΑμύνης(κάθοδος)πριντηνείδοσοτουΝοσοκομείου |
10 |
|
29 |
*Αρμενοπούλου21 |
10 |
|
30 |
3ης Σεπτεμβρίου στηνκάθοδοπριντηνΜαν.Ανδρόνικου |
25 |
|
31 |
3ηςΣεπτεμβρίου στην άνοδο πριντηνΛεωφ. Βασ.Γεωργίου |
15 |
|
32 |
*Π.Μελά (άρτιοιοικ.αρ.)πριντησυμβολήμεΕθν. Αμύνης |
15 |
|
33 |
Π.Μελά(άρτιοιοικ.αρ.)μετάτησυμβολήμεΣτ.Τσιρογιάννη |
10 |
|
34 |
Εθνικής Αμύνης(κάθοδο)πριντηνΕγνατία |
10 |
|
35 |
Φράγκων2 (ΔιοικητικάΔικαστήρια) |
15 |
|
36 |
Φράγκων7 (πριντην Δωδεκανήσου) |
10 |
|
37 |
Φράγκων6-8(πριντην Δωδεκανήσου) |
10 |
|
38 |
Φράγκων10 (μετάτην Δωδεκανήσου) |
10 |
|
39 |
Αντιγονιδών2(άνοδος) πάνω απότηνΕγνατία |
20 |
|
40 |
*Αντιγονιδών23(κάθοδος)πριντηνΠλ. Αντιγονιδών |
20 |
|
41 |
Αγίου Δημητρίου84(ΜακεδονικήςΑμύνης) |
10 |
|
42 |
*ΚαρόλουΝτηλ26 |
10 |
|
43 |
*Αγίου Δημητρίου 117(πριν την Αισχύλου) |
10 |
|
44 |
Αγίου Δημητρίου 166 (επέκταση υφιστάμενης) |
10 |
|
45 |
*Μητροπόλεως 65 (πριντην Αγίας Σοφίας) |
10 |
|
ΣΥΝΟΛΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ |
610 |
||
Σύνολο δικύκλων σε θέσεις επισκεπτών: |
500 |
||
Σύνολο δικύκλων σε θέσεις κατοίκων: |
20 |
||
Σύνολο δικύκλων σε ελεύθερους χώρους στάθμευσης: |
90 |
ΣΧΟΛΙΑ