Αγώνας δρόμου για μετρό μέχρι το τέλος του 2023 - Τι έχει γίνει στο σταθμό Βενιζέλου - Τι γίνεται στην επέκταση προς Καλαμαριά
08/03/2022 17:43
08/03/2022 17:43
«Ανεβάζει ταχύτητα» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό για να είναι σε λειτουργία το μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι το 2023. Σήμερα πραγματοποιήθηκε πολύωρη σύσκεψη στα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη σχετικά με την πορεία των εργασιών της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης (ποσοστό ολοκλήρωσης 82%) καθώς και της επέκτασης προς την Καλαμαριά (ποσοστό ολοκλήρωσης 84%).
Η σύσκεψη έγινε παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών κ.Γιώργου Καραγιάννη, του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΑTTIKO ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κ.Νίκου Κουρέτα, του Διευθυντή Έργου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε κ.Μιλτιάδη Μπούγαλη, υψηλόβαθμων στελεχών της Διεύθυνσης Έργου καθώς και του Διευθυντή Έργου της Αναδόχου Κοινοπραξίας κ Παναγιώτη Κορακίτη και των συνεργατών του.
Αμέσως μετά το τέλος της σύσκεψης ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Στο πλαίσιο της δέσμευσής μας για την τακτική επίβλεψη της πορείας του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήσαμε σήμερα σύσκεψη εργασίας στα γραφεία της Αττικό Μετρό με την κατασκευάστρια κοινοπραξία και όλους τους εμπλεκόμενους στο έργο. Στην σύσκεψη εργασίας συζητήθηκε η πορεία του έργου και διαπιστώθηκε η ικανοποιητική εξέλιξη του. Ειδικότερα, στη βασική γραμμή του έργου υπάρχει μεγάλη πρόοδος στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ παράλληλα ξεμπλόκαρε, μετά από αρκετά χρόνια, και πλέον υπογράφεται την ερχόμενη εβδομάδα η σύμβαση για τον υπολειπόμενο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό στο έργο της επέκτασης στην Καλαμαριά. Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 υπερσύγχρονων συρμών και συνεχίζονται επιτυχώς οι δοκιμαστικές λειτουργίες, ενώ προκηρύχθηκε και ο διαγωνισμός και η επιτροπή ελέγχει τα δικαιολογητικά για την προμήθεια των 15 επιπλέον συρμών του Μετρό. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου που βρίσκεται στο 97%. Αύριο μάλιστα θα εισαχθεί σε συνεδρίαση του ΚΑΣ, το θέμα της έγκρισης των μελετών για την αντιμετώπιση των υποκείμενων αρχαιοτήτων. Προχωράμε με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα στον προγραμματισμό που έχουμε κάνει και μένουμε πιστοί στα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει. Με πράξεις υλοποιούμε τη δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και του Κώστα Καραμανλή, η Θεσσαλονίκη να έχει και μετρό και αρχαία και διαψεύδουμε τις φωνές του διχασμού και της εσωστρέφειας. Είμαστε αποφασισμένοι και προχωράμε μπροστά για να έχει η πόλη μέχρι το τέλος του 2023 το πλέον σύγχρονο και λειτουργικό Μετρό σε όλη την Ελλάδα».
Στη σύσκεψη διαπιστώθηκε η ικανοποιητική εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών και στους 18 σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά), η σταθερή και επιτυχημένη εξέλιξη των δοκιμών των συρμών και των συστημάτων στο Τμήμα Συντριβάνι – Αμαξοστάσιο Πυλαίας, καθώς και η εξέλιξη των Αρχαιολογικών εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου αλλά και στο σταθμό Αγία Σοφία. Παράλληλα έχει αφιχθεί και ο τελευταίος (18ος) συρμός του έργου.
Το έργο περιλαμβάνει:
Σημερινή κατάσταση του βασικού έργου
Ο Ανάδοχος απασχολεί επιστημονικό, διοικητικό και εργατοτεχνικό προσωπικό 605 ατόμων. Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 82%. Το ποσοστό προόδου των εργασιών πολιτικού μηχανικού είναι περίπου 97.2% (εκτός των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων που βρίσκονται στο 77%). Οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται στο 64% περίπου. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου.
Ειδικότερα:
Λεζάντα: Το κέντρο ελέγχου του μετρό στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας
Τον Ιούλιο του 2021ολοκληρώθηκαν οι εγκαταστάσεις όλων των απαραίτητων συστημάτων, ενεργοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση στο τμήμα «Σιντριβάνι» έως «Αμαξοστάσιο» και ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών στο συγκεκριμένο τμήμα ενώ παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές δοκιμές τους. Με την ολοκλήρωση των εργασιών στο σταθμό «Βενιζέλου» οι παραπάνω δοκιμές θα επεκταθούν στο υπόλοιπο τμήμα από «Ν. Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» και η επιτυχής έκβασή τους θα αποτελέσει την ολοκλήρωση του έργου.
Αρχαιολογικές εργασίες - σταθμός Βενιζέλου
Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου.
Σταθμός Βενιζέλου
Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου, οι αρχαιότητες θα επανατοποθετηθούν στην αυτή θέση.
Επέκταση του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ προς Καλαμαριά
Παράλληλα με την εξέλιξη των εργασιών του βασικού έργου του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εργασίες για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ.
Το έργο περιλαμβάνει:
Λεζάντα: Προχωράνε οι εργασίες και στην επέκταση προς την Καλαμαριά
Σημερινή κατάσταση της επέκτασης Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά
Ο Ανάδοχος απασχολεί επιστημονικό, διοικητικό και εργατοτεχνικό προσωπικό 220 ατόμων. Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 84,3%. Το ποσοστό προόδου των εργασιών πολιτικού μηχανικού είναι 96,82%. Οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται στο 53,78% περίπου.
Ειδικότερα:
Για την ολοκλήρωση του Έργου της επέκτασης, απαιτείτο η Δημοπράτηση Η/Μ Συστημάτων. Αναφορικά με τα εν λόγω συστήματα, σήμερα:
«Ανεβάζει ταχύτητα» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό για να είναι σε λειτουργία το μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι το 2023. Σήμερα πραγματοποιήθηκε πολύωρη σύσκεψη στα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη σχετικά με την πορεία των εργασιών της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης (ποσοστό ολοκλήρωσης 82%) καθώς και της επέκτασης προς την Καλαμαριά (ποσοστό ολοκλήρωσης 84%).
Η σύσκεψη έγινε παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών κ.Γιώργου Καραγιάννη, του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΑTTIKO ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κ.Νίκου Κουρέτα, του Διευθυντή Έργου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε κ.Μιλτιάδη Μπούγαλη, υψηλόβαθμων στελεχών της Διεύθυνσης Έργου καθώς και του Διευθυντή Έργου της Αναδόχου Κοινοπραξίας κ Παναγιώτη Κορακίτη και των συνεργατών του.
Αμέσως μετά το τέλος της σύσκεψης ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Στο πλαίσιο της δέσμευσής μας για την τακτική επίβλεψη της πορείας του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήσαμε σήμερα σύσκεψη εργασίας στα γραφεία της Αττικό Μετρό με την κατασκευάστρια κοινοπραξία και όλους τους εμπλεκόμενους στο έργο. Στην σύσκεψη εργασίας συζητήθηκε η πορεία του έργου και διαπιστώθηκε η ικανοποιητική εξέλιξη του. Ειδικότερα, στη βασική γραμμή του έργου υπάρχει μεγάλη πρόοδος στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ παράλληλα ξεμπλόκαρε, μετά από αρκετά χρόνια, και πλέον υπογράφεται την ερχόμενη εβδομάδα η σύμβαση για τον υπολειπόμενο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό στο έργο της επέκτασης στην Καλαμαριά. Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 υπερσύγχρονων συρμών και συνεχίζονται επιτυχώς οι δοκιμαστικές λειτουργίες, ενώ προκηρύχθηκε και ο διαγωνισμός και η επιτροπή ελέγχει τα δικαιολογητικά για την προμήθεια των 15 επιπλέον συρμών του Μετρό. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου που βρίσκεται στο 97%. Αύριο μάλιστα θα εισαχθεί σε συνεδρίαση του ΚΑΣ, το θέμα της έγκρισης των μελετών για την αντιμετώπιση των υποκείμενων αρχαιοτήτων. Προχωράμε με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα στον προγραμματισμό που έχουμε κάνει και μένουμε πιστοί στα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει. Με πράξεις υλοποιούμε τη δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και του Κώστα Καραμανλή, η Θεσσαλονίκη να έχει και μετρό και αρχαία και διαψεύδουμε τις φωνές του διχασμού και της εσωστρέφειας. Είμαστε αποφασισμένοι και προχωράμε μπροστά για να έχει η πόλη μέχρι το τέλος του 2023 το πλέον σύγχρονο και λειτουργικό Μετρό σε όλη την Ελλάδα».
Στη σύσκεψη διαπιστώθηκε η ικανοποιητική εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών και στους 18 σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά), η σταθερή και επιτυχημένη εξέλιξη των δοκιμών των συρμών και των συστημάτων στο Τμήμα Συντριβάνι – Αμαξοστάσιο Πυλαίας, καθώς και η εξέλιξη των Αρχαιολογικών εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου αλλά και στο σταθμό Αγία Σοφία. Παράλληλα έχει αφιχθεί και ο τελευταίος (18ος) συρμός του έργου.
Το έργο περιλαμβάνει:
Σημερινή κατάσταση του βασικού έργου
Ο Ανάδοχος απασχολεί επιστημονικό, διοικητικό και εργατοτεχνικό προσωπικό 605 ατόμων. Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 82%. Το ποσοστό προόδου των εργασιών πολιτικού μηχανικού είναι περίπου 97.2% (εκτός των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων που βρίσκονται στο 77%). Οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται στο 64% περίπου. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου.
Ειδικότερα:
Λεζάντα: Το κέντρο ελέγχου του μετρό στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας
Τον Ιούλιο του 2021ολοκληρώθηκαν οι εγκαταστάσεις όλων των απαραίτητων συστημάτων, ενεργοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση στο τμήμα «Σιντριβάνι» έως «Αμαξοστάσιο» και ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών στο συγκεκριμένο τμήμα ενώ παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές δοκιμές τους. Με την ολοκλήρωση των εργασιών στο σταθμό «Βενιζέλου» οι παραπάνω δοκιμές θα επεκταθούν στο υπόλοιπο τμήμα από «Ν. Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» και η επιτυχής έκβασή τους θα αποτελέσει την ολοκλήρωση του έργου.
Αρχαιολογικές εργασίες - σταθμός Βενιζέλου
Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου.
Σταθμός Βενιζέλου
Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου, οι αρχαιότητες θα επανατοποθετηθούν στην αυτή θέση.
Επέκταση του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ προς Καλαμαριά
Παράλληλα με την εξέλιξη των εργασιών του βασικού έργου του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εργασίες για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ.
Το έργο περιλαμβάνει:
Λεζάντα: Προχωράνε οι εργασίες και στην επέκταση προς την Καλαμαριά
Σημερινή κατάσταση της επέκτασης Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά
Ο Ανάδοχος απασχολεί επιστημονικό, διοικητικό και εργατοτεχνικό προσωπικό 220 ατόμων. Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 84,3%. Το ποσοστό προόδου των εργασιών πολιτικού μηχανικού είναι 96,82%. Οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται στο 53,78% περίπου.
Ειδικότερα:
Για την ολοκλήρωση του Έργου της επέκτασης, απαιτείτο η Δημοπράτηση Η/Μ Συστημάτων. Αναφορικά με τα εν λόγω συστήματα, σήμερα:
ΣΧΟΛΙΑ