ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αγώνας δρόμου για μετρό μέχρι το τέλος του 2023 - Τι έχει γίνει στο σταθμό Βενιζέλου - Τι γίνεται στην επέκταση προς Καλαμαριά

Βήμα - βήμα η πορεία του έργου - Γ. Καραγιάννης: Είμαστε αποφασισμένοι και προχωράμε μπροστά για να έχει η πόλη μέχρι το τέλος του 2023 το πλέον σύγχρονο και λειτουργικό Μετρό

 08/03/2022 17:43

«Ανεβάζει ταχύτητα» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό για να είναι σε λειτουργία το μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι το 2023. Σήμερα πραγματοποιήθηκε πολύωρη σύσκεψη στα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη σχετικά με την πορεία των εργασιών της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης (ποσοστό ολοκλήρωσης 82%) καθώς και της επέκτασης προς την Καλαμαριά (ποσοστό ολοκλήρωσης 84%). 

Η σύσκεψη έγινε παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών κ.Γιώργου Καραγιάννη, του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΑTTIKO ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κ.Νίκου Κουρέτα, του Διευθυντή Έργου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε κ.Μιλτιάδη Μπούγαλη, υψηλόβαθμων στελεχών της Διεύθυνσης Έργου καθώς και του Διευθυντή Έργου της Αναδόχου Κοινοπραξίας κ Παναγιώτη Κορακίτη και των συνεργατών του.

Αμέσως μετά το τέλος της σύσκεψης ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Στο πλαίσιο της δέσμευσής μας για την τακτική επίβλεψη της πορείας του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήσαμε σήμερα σύσκεψη εργασίας στα γραφεία της Αττικό Μετρό με την κατασκευάστρια κοινοπραξία και όλους τους εμπλεκόμενους στο έργο. Στην σύσκεψη εργασίας συζητήθηκε η πορεία του έργου και διαπιστώθηκε η ικανοποιητική εξέλιξη του. Ειδικότερα, στη βασική γραμμή του έργου υπάρχει μεγάλη πρόοδος στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ παράλληλα ξεμπλόκαρε, μετά από αρκετά χρόνια, και πλέον υπογράφεται την ερχόμενη εβδομάδα η σύμβαση για τον υπολειπόμενο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό στο έργο της επέκτασης στην Καλαμαριά. Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 υπερσύγχρονων συρμών και συνεχίζονται επιτυχώς οι δοκιμαστικές λειτουργίες, ενώ προκηρύχθηκε και ο διαγωνισμός και η επιτροπή ελέγχει τα δικαιολογητικά για την προμήθεια των 15 επιπλέον συρμών του Μετρό. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου που βρίσκεται στο 97%. Αύριο μάλιστα θα εισαχθεί σε συνεδρίαση του ΚΑΣ, το θέμα της έγκρισης των μελετών για την αντιμετώπιση των υποκείμενων αρχαιοτήτων. Προχωράμε με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα στον προγραμματισμό που έχουμε κάνει και μένουμε πιστοί στα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει. Με πράξεις υλοποιούμε τη δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και του Κώστα Καραμανλή, η Θεσσαλονίκη να έχει και μετρό και αρχαία και διαψεύδουμε τις φωνές του διχασμού και της εσωστρέφειας. Είμαστε αποφασισμένοι και προχωράμε μπροστά για να έχει η πόλη μέχρι το τέλος του 2023 το πλέον σύγχρονο και λειτουργικό Μετρό σε όλη την Ελλάδα».

-QE4CW.jpg

Στη σύσκεψη διαπιστώθηκε η ικανοποιητική εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών και στους 18 σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά), η σταθερή και επιτυχημένη εξέλιξη των δοκιμών των συρμών και των συστημάτων στο Τμήμα Συντριβάνι – Αμαξοστάσιο Πυλαίας, καθώς και η εξέλιξη των Αρχαιολογικών εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου αλλά και στο σταθμό Αγία Σοφία. Παράλληλα έχει αφιχθεί και ο τελευταίος (18ος) συρμός του έργου.

Το έργο περιλαμβάνει:

  1. 13 σύγχρονους Σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600μ., μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.)
  2. 9,6χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
  3. 18υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων
  4. Μέγιστη Ικανότητα μεταφοράς : 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση
  5. Αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας
  6. Σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του συστήματος σηματοδότησης
  7. Εκτιμώμενη ημερήσια επιβατικήκίνηση: 250.000 επιβάτες
  8. Προμήθεια 18 συρμών

Σημερινή κατάσταση του βασικού έργου

Ο Ανάδοχος απασχολεί επιστημονικό, διοικητικό και εργατοτεχνικό προσωπικό 605 ατόμων. Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 82%. Το ποσοστό προόδου των εργασιών πολιτικού μηχανικού είναι περίπου 97.2% (εκτός των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων που βρίσκονται στο 77%). Οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται στο 64% περίπου. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου.

Ειδικότερα:

  • έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι δύο σήραγγες,
  • έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού στους 12 σταθμούς και στο αμαξοστάσιο,
    • Έως τις αρχές του Καλοκαιριού του τρέχοντος έτους θα έχουν ολοκληρωθεί και θα παραδοθούν προς χρήση τα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ στο Aμαξοστάσιο .
  • τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι εργασίες αποκατάστασης επιφάνειας οδού βρίσκονται σε εξέλιξη. Τους τελευταίους μήνες έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό οι εργασίες τελικής διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου στους σταθμούς «Ν. Σιδ. Σταθμός», «Δημοκρατίας», «Σιντριβάνι», «Πανεπιστήμιο», «Παπάφη», «Ευκλείδη» και «Μαρτίου». Στο Νότιο τμήμα του σταθμού«Αγία Σοφία»
    • ξεκίνησε η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων,
    • ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε η τελική διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου ενώ δόθηκε σταδιακά προς χρήση στο τέλος του 2021,
    • αποδόθηκε η οδός Εγνατία στην οριστική της μορφή μετά από 14 χρόνια,
  • έχουν κατασκευαστεί πλήρως (διπλή γραμμή) στο τμήμα από «Συντριβάνι» έως Αμαξοστάσιο (στο τμήμα όπου έχουν ξεκίνησει τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών) και στο υπόλοιπο τμήμα από «Ν. Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» αναμένεται να ολοκληρωθούν στο πρώτο εξάμηνο του 2022 (σήμερα είναι περίπου στο 94,00% ),
  • οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλους τους σταθμούς (εκτός των Σταθμών«Βενιζέλου», «Αγ. Σοφίας»), καθώς και στο Αμαξοστάσιο,
  • έχουν αφιχθεί στο Αμαξοστάσιο και οι 18 συρμοί που προβλέπονταν στη σύμβαση και βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές δοκιμές τους.
kentro-eleghchoy-1.png

Λεζάντα: Το κέντρο ελέγχου του μετρό στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας


Τον Ιούλιο του 2021ολοκληρώθηκαν οι εγκαταστάσεις όλων των απαραίτητων συστημάτων, ενεργοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση στο τμήμα «Σιντριβάνι» έως «Αμαξοστάσιο» και ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών στο συγκεκριμένο τμήμα ενώ παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές δοκιμές τους. Με την ολοκλήρωση των εργασιών στο σταθμό «Βενιζέλου» οι παραπάνω δοκιμές θα επεκταθούν στο υπόλοιπο τμήμα από «Ν. Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» και η επιτυχής έκβασή τους θα αποτελέσει την ολοκλήρωση του έργου.

Αρχαιολογικές εργασίες - σταθμός Βενιζέλου

Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου.

Σταθμός Βενιζέλου

  • Μέχρι σήμερα:
  • Έχει αποσπασθεί το οδόστρωμα της Μέσης οδού ‘decumanusmaximus’ ολόκληρο (ανά τμήματα), όπως περιγράφεται στην εγκεκριμένη μελέτη, μαζί με τα υποκείμενα οδοστρώματα, έως την άνω επιφάνεια των υποκείμενων αγωγών ΑΓ12 και ΑΓ13. Είχε προηγηθεί ανασκαφική έρευνα στα ενδιάμεσα διαστήματα των προς απόσπαση τμημάτων. Υπολείπεται η απόσπαση της αρχαιολογικής ενότητας D28.
  • Αποσπάσθηκε ολόκληρο το νοτιότερο τμήμα του cardo (C1).
  • Αποδομήθηκαν οι λασπόκτιστοι τοίχοι από το προσωπικό της εξειδικευμένης εταιρείας INTERGEO ΕΠΕ.
  • Έχει αποσπασθεί το τετράπυλο και οι πεσσοί.
  • Στην οριοθετημένη περιοχή στο Νότιο τμήμα του σταθμού, όπου σε παλαιότερη ανασκαφή είχε εντοπισθεί υδράργυρος, εκτελέστηκαν εργασίες απόσπασης με την συνεχή επίβλεψη της INTERGEO ΕΠΕ με χρήση ειδικών Μ.Α.Π. βάσει των προτάσεων της εταιρείας που υπεβλήθησαν και εγκρίθηκαν από το ΥΠ.ΠΟ.Α.

Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου, οι αρχαιότητες θα επανατοποθετηθούν στην αυτή θέση.

  • Τον Αύγουστο του 2021 ξεκίνησαν οι εργασίες προσωρινής αντιστήριξης της Βόρειας Πρόσβασης του Σταθμού «Βενιζέλου», απαραίτητες για την έναρξη αρχαιολογικής ανασκαφής στην εν λόγω περιοχή. Ολοκληρώθηκαν τέλος Δεκεμβρίου 2021 και κατόπιν ξεκίνησε η αρχαιολογική ανασκαφή η οποία διενεργείται σε έκταση 323,00 τ.μ. και θα φτάσει σε βάθος 9,5μ. περίπου.
  • Υπολείπεται επίσης η αρχαιολογική έρευνα στο ΝΑ φρέαρ του Σταθμού, σε έκταση 83 τ.μ. και σε βάθος 7,5μ. περίπου.

Επέκταση του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ προς Καλαμαριά

Παράλληλα με την εξέλιξη των εργασιών του βασικού έργου του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εργασίες για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ.

  • Υπογραφή της Σύμβασης :25.06.2013
  • Ανάδοχος: ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.

Το έργο περιλαμβάνει:

  • 5 Σταθμούς, 5 φρέατα
  • 4,77χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
  • Μέρος των σιδηροδρομικών και ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων
1.png

Λεζάντα: Προχωράνε οι εργασίες και στην επέκταση προς την Καλαμαριά

Σημερινή κατάσταση της επέκτασης Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά

Ο Ανάδοχος απασχολεί επιστημονικό, διοικητικό και εργατοτεχνικό προσωπικό 220 ατόμων. Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 84,3%. Το ποσοστό προόδου των εργασιών πολιτικού μηχανικού είναι 96,82%. Οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται στο 53,78% περίπου.

Ειδικότερα:

  • έχουν ήδη ολοκληρωθεί πλήρως οι δύο σήραγγες,
  • τον Ιούνιο του 2021 ξεκίνησαν οι εργασίες τελικής διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου στους σταθμούς «Νομαρχία», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα». Έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό οι εργασίες τελικής διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, κατασκευής νησίδων και πεζοδρομίων στην περιοχή του σταθμού «Καλαμαριά».
  • Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή της επιδομής, της τρίτης γραμμής και των καναλιών πεζοδρομίων. Έχουν κατασκευαστεί πλήρως (διπλή γραμμή) η επιδομή, η τρίτη γραμμή και τα κανάλια πεζοδρομίων, εκτός από τις 5 αλλαγές των οποίων η εγκατάσταση έχει πρόσφατα ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2022 (σήμερα είναι περίπου στο 89%).

Για την ολοκλήρωση του Έργου της επέκτασης, απαιτείτο η Δημοπράτηση Η/Μ Συστημάτων. Αναφορικά με τα εν λόγω συστήματα, σήμερα:

  • για 2 Η/Μ Συστήματα έχουν ήδη εγκατασταθεί Ανάδοχοι (Σηματοδότηση και BACS),
  • για 8 Η/Μ Συστήματα ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία με ανάδειξη προσωρινού Αναδόχου (αφορούν CCTV, PA, DTS, SMS, TETRA, PIS, ICCS, PRCS). Η Σύμβαση υπογράφεται στις 14 Μαρτίου 2022
  • προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την προμήθεια 15 νέων συρμών, προϋπολογισμού 142.000.000€. Οι προσφορές αποσφραγισθηκαν την 1η Φεβρουαρίου 2022 και η Επιτροπή Διαγωνισμού ελέγχει τα σχετικά δικαιολογητικά.

«Ανεβάζει ταχύτητα» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό για να είναι σε λειτουργία το μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι το 2023. Σήμερα πραγματοποιήθηκε πολύωρη σύσκεψη στα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη σχετικά με την πορεία των εργασιών της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης (ποσοστό ολοκλήρωσης 82%) καθώς και της επέκτασης προς την Καλαμαριά (ποσοστό ολοκλήρωσης 84%). 

Η σύσκεψη έγινε παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών κ.Γιώργου Καραγιάννη, του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΑTTIKO ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κ.Νίκου Κουρέτα, του Διευθυντή Έργου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε κ.Μιλτιάδη Μπούγαλη, υψηλόβαθμων στελεχών της Διεύθυνσης Έργου καθώς και του Διευθυντή Έργου της Αναδόχου Κοινοπραξίας κ Παναγιώτη Κορακίτη και των συνεργατών του.

Αμέσως μετά το τέλος της σύσκεψης ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Στο πλαίσιο της δέσμευσής μας για την τακτική επίβλεψη της πορείας του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήσαμε σήμερα σύσκεψη εργασίας στα γραφεία της Αττικό Μετρό με την κατασκευάστρια κοινοπραξία και όλους τους εμπλεκόμενους στο έργο. Στην σύσκεψη εργασίας συζητήθηκε η πορεία του έργου και διαπιστώθηκε η ικανοποιητική εξέλιξη του. Ειδικότερα, στη βασική γραμμή του έργου υπάρχει μεγάλη πρόοδος στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ παράλληλα ξεμπλόκαρε, μετά από αρκετά χρόνια, και πλέον υπογράφεται την ερχόμενη εβδομάδα η σύμβαση για τον υπολειπόμενο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό στο έργο της επέκτασης στην Καλαμαριά. Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 υπερσύγχρονων συρμών και συνεχίζονται επιτυχώς οι δοκιμαστικές λειτουργίες, ενώ προκηρύχθηκε και ο διαγωνισμός και η επιτροπή ελέγχει τα δικαιολογητικά για την προμήθεια των 15 επιπλέον συρμών του Μετρό. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου που βρίσκεται στο 97%. Αύριο μάλιστα θα εισαχθεί σε συνεδρίαση του ΚΑΣ, το θέμα της έγκρισης των μελετών για την αντιμετώπιση των υποκείμενων αρχαιοτήτων. Προχωράμε με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα στον προγραμματισμό που έχουμε κάνει και μένουμε πιστοί στα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει. Με πράξεις υλοποιούμε τη δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και του Κώστα Καραμανλή, η Θεσσαλονίκη να έχει και μετρό και αρχαία και διαψεύδουμε τις φωνές του διχασμού και της εσωστρέφειας. Είμαστε αποφασισμένοι και προχωράμε μπροστά για να έχει η πόλη μέχρι το τέλος του 2023 το πλέον σύγχρονο και λειτουργικό Μετρό σε όλη την Ελλάδα».

-QE4CW.jpg

Στη σύσκεψη διαπιστώθηκε η ικανοποιητική εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών και στους 18 σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά), η σταθερή και επιτυχημένη εξέλιξη των δοκιμών των συρμών και των συστημάτων στο Τμήμα Συντριβάνι – Αμαξοστάσιο Πυλαίας, καθώς και η εξέλιξη των Αρχαιολογικών εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου αλλά και στο σταθμό Αγία Σοφία. Παράλληλα έχει αφιχθεί και ο τελευταίος (18ος) συρμός του έργου.

Το έργο περιλαμβάνει:

  1. 13 σύγχρονους Σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600μ., μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.)
  2. 9,6χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
  3. 18υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων
  4. Μέγιστη Ικανότητα μεταφοράς : 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση
  5. Αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας
  6. Σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του συστήματος σηματοδότησης
  7. Εκτιμώμενη ημερήσια επιβατικήκίνηση: 250.000 επιβάτες
  8. Προμήθεια 18 συρμών

Σημερινή κατάσταση του βασικού έργου

Ο Ανάδοχος απασχολεί επιστημονικό, διοικητικό και εργατοτεχνικό προσωπικό 605 ατόμων. Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 82%. Το ποσοστό προόδου των εργασιών πολιτικού μηχανικού είναι περίπου 97.2% (εκτός των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων που βρίσκονται στο 77%). Οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται στο 64% περίπου. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου.

Ειδικότερα:

  • έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι δύο σήραγγες,
  • έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού στους 12 σταθμούς και στο αμαξοστάσιο,
    • Έως τις αρχές του Καλοκαιριού του τρέχοντος έτους θα έχουν ολοκληρωθεί και θα παραδοθούν προς χρήση τα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ στο Aμαξοστάσιο .
  • τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι εργασίες αποκατάστασης επιφάνειας οδού βρίσκονται σε εξέλιξη. Τους τελευταίους μήνες έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό οι εργασίες τελικής διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου στους σταθμούς «Ν. Σιδ. Σταθμός», «Δημοκρατίας», «Σιντριβάνι», «Πανεπιστήμιο», «Παπάφη», «Ευκλείδη» και «Μαρτίου». Στο Νότιο τμήμα του σταθμού«Αγία Σοφία»
    • ξεκίνησε η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων,
    • ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε η τελική διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου ενώ δόθηκε σταδιακά προς χρήση στο τέλος του 2021,
    • αποδόθηκε η οδός Εγνατία στην οριστική της μορφή μετά από 14 χρόνια,
  • έχουν κατασκευαστεί πλήρως (διπλή γραμμή) στο τμήμα από «Συντριβάνι» έως Αμαξοστάσιο (στο τμήμα όπου έχουν ξεκίνησει τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών) και στο υπόλοιπο τμήμα από «Ν. Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» αναμένεται να ολοκληρωθούν στο πρώτο εξάμηνο του 2022 (σήμερα είναι περίπου στο 94,00% ),
  • οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλους τους σταθμούς (εκτός των Σταθμών«Βενιζέλου», «Αγ. Σοφίας»), καθώς και στο Αμαξοστάσιο,
  • έχουν αφιχθεί στο Αμαξοστάσιο και οι 18 συρμοί που προβλέπονταν στη σύμβαση και βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές δοκιμές τους.
kentro-eleghchoy-1.png

Λεζάντα: Το κέντρο ελέγχου του μετρό στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας


Τον Ιούλιο του 2021ολοκληρώθηκαν οι εγκαταστάσεις όλων των απαραίτητων συστημάτων, ενεργοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση στο τμήμα «Σιντριβάνι» έως «Αμαξοστάσιο» και ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών στο συγκεκριμένο τμήμα ενώ παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές δοκιμές τους. Με την ολοκλήρωση των εργασιών στο σταθμό «Βενιζέλου» οι παραπάνω δοκιμές θα επεκταθούν στο υπόλοιπο τμήμα από «Ν. Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» και η επιτυχής έκβασή τους θα αποτελέσει την ολοκλήρωση του έργου.

Αρχαιολογικές εργασίες - σταθμός Βενιζέλου

Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου.

Σταθμός Βενιζέλου

  • Μέχρι σήμερα:
  • Έχει αποσπασθεί το οδόστρωμα της Μέσης οδού ‘decumanusmaximus’ ολόκληρο (ανά τμήματα), όπως περιγράφεται στην εγκεκριμένη μελέτη, μαζί με τα υποκείμενα οδοστρώματα, έως την άνω επιφάνεια των υποκείμενων αγωγών ΑΓ12 και ΑΓ13. Είχε προηγηθεί ανασκαφική έρευνα στα ενδιάμεσα διαστήματα των προς απόσπαση τμημάτων. Υπολείπεται η απόσπαση της αρχαιολογικής ενότητας D28.
  • Αποσπάσθηκε ολόκληρο το νοτιότερο τμήμα του cardo (C1).
  • Αποδομήθηκαν οι λασπόκτιστοι τοίχοι από το προσωπικό της εξειδικευμένης εταιρείας INTERGEO ΕΠΕ.
  • Έχει αποσπασθεί το τετράπυλο και οι πεσσοί.
  • Στην οριοθετημένη περιοχή στο Νότιο τμήμα του σταθμού, όπου σε παλαιότερη ανασκαφή είχε εντοπισθεί υδράργυρος, εκτελέστηκαν εργασίες απόσπασης με την συνεχή επίβλεψη της INTERGEO ΕΠΕ με χρήση ειδικών Μ.Α.Π. βάσει των προτάσεων της εταιρείας που υπεβλήθησαν και εγκρίθηκαν από το ΥΠ.ΠΟ.Α.

Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου, οι αρχαιότητες θα επανατοποθετηθούν στην αυτή θέση.

  • Τον Αύγουστο του 2021 ξεκίνησαν οι εργασίες προσωρινής αντιστήριξης της Βόρειας Πρόσβασης του Σταθμού «Βενιζέλου», απαραίτητες για την έναρξη αρχαιολογικής ανασκαφής στην εν λόγω περιοχή. Ολοκληρώθηκαν τέλος Δεκεμβρίου 2021 και κατόπιν ξεκίνησε η αρχαιολογική ανασκαφή η οποία διενεργείται σε έκταση 323,00 τ.μ. και θα φτάσει σε βάθος 9,5μ. περίπου.
  • Υπολείπεται επίσης η αρχαιολογική έρευνα στο ΝΑ φρέαρ του Σταθμού, σε έκταση 83 τ.μ. και σε βάθος 7,5μ. περίπου.

Επέκταση του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ προς Καλαμαριά

Παράλληλα με την εξέλιξη των εργασιών του βασικού έργου του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εργασίες για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ.

  • Υπογραφή της Σύμβασης :25.06.2013
  • Ανάδοχος: ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.

Το έργο περιλαμβάνει:

  • 5 Σταθμούς, 5 φρέατα
  • 4,77χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
  • Μέρος των σιδηροδρομικών και ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων
1.png

Λεζάντα: Προχωράνε οι εργασίες και στην επέκταση προς την Καλαμαριά

Σημερινή κατάσταση της επέκτασης Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά

Ο Ανάδοχος απασχολεί επιστημονικό, διοικητικό και εργατοτεχνικό προσωπικό 220 ατόμων. Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 84,3%. Το ποσοστό προόδου των εργασιών πολιτικού μηχανικού είναι 96,82%. Οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται στο 53,78% περίπου.

Ειδικότερα:

  • έχουν ήδη ολοκληρωθεί πλήρως οι δύο σήραγγες,
  • τον Ιούνιο του 2021 ξεκίνησαν οι εργασίες τελικής διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου στους σταθμούς «Νομαρχία», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα». Έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό οι εργασίες τελικής διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, κατασκευής νησίδων και πεζοδρομίων στην περιοχή του σταθμού «Καλαμαριά».
  • Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή της επιδομής, της τρίτης γραμμής και των καναλιών πεζοδρομίων. Έχουν κατασκευαστεί πλήρως (διπλή γραμμή) η επιδομή, η τρίτη γραμμή και τα κανάλια πεζοδρομίων, εκτός από τις 5 αλλαγές των οποίων η εγκατάσταση έχει πρόσφατα ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2022 (σήμερα είναι περίπου στο 89%).

Για την ολοκλήρωση του Έργου της επέκτασης, απαιτείτο η Δημοπράτηση Η/Μ Συστημάτων. Αναφορικά με τα εν λόγω συστήματα, σήμερα:

  • για 2 Η/Μ Συστήματα έχουν ήδη εγκατασταθεί Ανάδοχοι (Σηματοδότηση και BACS),
  • για 8 Η/Μ Συστήματα ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία με ανάδειξη προσωρινού Αναδόχου (αφορούν CCTV, PA, DTS, SMS, TETRA, PIS, ICCS, PRCS). Η Σύμβαση υπογράφεται στις 14 Μαρτίου 2022
  • προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την προμήθεια 15 νέων συρμών, προϋπολογισμού 142.000.000€. Οι προσφορές αποσφραγισθηκαν την 1η Φεβρουαρίου 2022 και η Επιτροπή Διαγωνισμού ελέγχει τα σχετικά δικαιολογητικά.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία