Θεσσαλονίκη: «Αλμυρό» το εορταστικό τραπέζι – Άλμα στις τιμές αμνοεριφίων, μοσχαριού
20/12/2021 07:00
20/12/2021 07:00
«Τσιμπημένες» σε σχέση με πέρσι θα είναι οι τιμές των βασικών ειδών που απαρτίζουν το εορταστικό τραπέζι με αμνοερίφια και μοσχάρι να πρωταγωνιστούν στις αυξήσεις την ώρα που η κίνηση στην αγορά "ζεσταίνεται" με τα Χριστούγεννα να...κοντοζυγώνουν.
«Οι τιμές έχουν διακυμάνσεις οι οποίες εξαρτώνται και από την ποιότητα του κρέατος προφανώς», επισημαίνει ο πρόεδρος της ένωσης κρεοπωλών Θεσσαλονίκης, Σάββας Κεσίδης. «Σε γενικές γραμμές οι τιμές σε χοιρινά, κοτόπουλα και γαλοπούλα είναι σχεδόν ίδιες με το 2020 ενώ στα αμνοερίφια καταγράφονται αυξήσεις κατά 15% περίπου και στα μοσχάρια 7%. Αυτό οφείλεται στο υψηλό μεταφορικό κόστος για τα μοσχάρια και για τα αμνοερίφια (κατσίκια, αρνιά) στην έλλειψη προσφοράς (καθώς δεν διαθέτουμε πολλά κοπάδια), η οποία δεδομένης της υψηλής ζήτησης ανεβάζει τις τιμές», προσθέτει.
Προτρέπει παράλληλα τους καταναλωτές να ψωνίζουν από το κρεοπωλείο της γειτονιάς τους, στηρίζοντας την τοπική αγορά. «Η κίνηση από σήμερα σταδιακά θα αρχίσει να αυξάνεται, οι καταναλωτές καλό θα ήταν να φροντίσουν να προχωρήσουν έγκαιρα στις παραγγελίες τους προτιμώντας τα κρεοπωλεία της γειτονιάς», σημειώνει.
Αυξημένη κατά 5% είναι η μέση τιμή για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2021 σε σχέση με το 2020, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η μελέτη του ΙΕΛΚΑ παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2021. Βασίζεται σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σούπερ μάρκετ που πραγματοποιούν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ (13-15/12) και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς για την εκτίμηση-πρόβλεψη τους για τις τιμές την εβδομάδα ως τα Χριστούγεννα (κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς σε συγκεκριμένα φρέσκα προϊόντα οι τιμές διαφοροποιούνται συνεχώς).
Η έρευνα αφορά 22 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κ.α.).
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της μελέτης, οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα σούπερ μάρκετ το 2021 είναι αυξημένες κατά 5% κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2020, ενώ είναι αυξημένες κατά 1% σε σχέση με την υψηλότερη τιμή που καταγράφηκε το 2015. Συγκεκριμένα το τυπικό καλάθι υπολογίζεται σε 86,18 ευρώ το 2021 έναντι 81,81 ευρώ το 2020.
Από τις 22 υποκατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στην τιμή του αρνιού κατά 24%, η τιμή του οποίου παραμένει υψηλότερα από το Πάσχα και μετά με τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης να μην έχουν αλλάξει ως τότε. Αντίστροφα η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στην τιμή της τομάτας κατά 25%, λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών. Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35-38% της αξίας τους. Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές. Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα πάνω από 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια, όπως εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα, εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο), εκπτωτικά κουπόνια, δωροεπιταγές για επόμενες αγορές, επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών.
15/04/2023 18:11
«Τσιμπημένες» σε σχέση με πέρσι θα είναι οι τιμές των βασικών ειδών που απαρτίζουν το εορταστικό τραπέζι με αμνοερίφια και μοσχάρι να πρωταγωνιστούν στις αυξήσεις την ώρα που η κίνηση στην αγορά "ζεσταίνεται" με τα Χριστούγεννα να...κοντοζυγώνουν.
«Οι τιμές έχουν διακυμάνσεις οι οποίες εξαρτώνται και από την ποιότητα του κρέατος προφανώς», επισημαίνει ο πρόεδρος της ένωσης κρεοπωλών Θεσσαλονίκης, Σάββας Κεσίδης. «Σε γενικές γραμμές οι τιμές σε χοιρινά, κοτόπουλα και γαλοπούλα είναι σχεδόν ίδιες με το 2020 ενώ στα αμνοερίφια καταγράφονται αυξήσεις κατά 15% περίπου και στα μοσχάρια 7%. Αυτό οφείλεται στο υψηλό μεταφορικό κόστος για τα μοσχάρια και για τα αμνοερίφια (κατσίκια, αρνιά) στην έλλειψη προσφοράς (καθώς δεν διαθέτουμε πολλά κοπάδια), η οποία δεδομένης της υψηλής ζήτησης ανεβάζει τις τιμές», προσθέτει.
Προτρέπει παράλληλα τους καταναλωτές να ψωνίζουν από το κρεοπωλείο της γειτονιάς τους, στηρίζοντας την τοπική αγορά. «Η κίνηση από σήμερα σταδιακά θα αρχίσει να αυξάνεται, οι καταναλωτές καλό θα ήταν να φροντίσουν να προχωρήσουν έγκαιρα στις παραγγελίες τους προτιμώντας τα κρεοπωλεία της γειτονιάς», σημειώνει.
Αυξημένη κατά 5% είναι η μέση τιμή για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2021 σε σχέση με το 2020, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η μελέτη του ΙΕΛΚΑ παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2021. Βασίζεται σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σούπερ μάρκετ που πραγματοποιούν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ (13-15/12) και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς για την εκτίμηση-πρόβλεψη τους για τις τιμές την εβδομάδα ως τα Χριστούγεννα (κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς σε συγκεκριμένα φρέσκα προϊόντα οι τιμές διαφοροποιούνται συνεχώς).
Η έρευνα αφορά 22 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κ.α.).
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της μελέτης, οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα σούπερ μάρκετ το 2021 είναι αυξημένες κατά 5% κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2020, ενώ είναι αυξημένες κατά 1% σε σχέση με την υψηλότερη τιμή που καταγράφηκε το 2015. Συγκεκριμένα το τυπικό καλάθι υπολογίζεται σε 86,18 ευρώ το 2021 έναντι 81,81 ευρώ το 2020.
Από τις 22 υποκατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στην τιμή του αρνιού κατά 24%, η τιμή του οποίου παραμένει υψηλότερα από το Πάσχα και μετά με τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης να μην έχουν αλλάξει ως τότε. Αντίστροφα η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στην τιμή της τομάτας κατά 25%, λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών. Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35-38% της αξίας τους. Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές. Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα πάνω από 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια, όπως εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα, εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο), εκπτωτικά κουπόνια, δωροεπιταγές για επόμενες αγορές, επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών.
ΣΧΟΛΙΑ