Θεσσαλονίκη: “Ανάσα” στον ΟΑΣΘ με τα 500 νέα λεωφορεία που θα βγουν στους δρόμους τον Ιανουάριο
17/12/2020 20:20
17/12/2020 20:20
Δεκαετές πλάνο θα χρειαστεί για να ξανασταθεί στα πόδια του ο πολύπαθος ΟΑΣΘ και να λυθούν τα μεγάλα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί τα τελευταία χρόνια με τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη, ενώ τον Ιανουάριο του 2021 θα κυκλοφορούν περισσότερα από 500 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Τα παραπάνω ανέφεραν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, όπου συζητήθηκε το μείζον θέμα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης .
Ο κ. Σταθόπουλος έκανε και μια αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν λέγοντας ότι οι δυσκολίες στον ΟΑΣΘ κορυφώθηκαν τον Αύγουστο του 2019, όταν ο οργανισμός λειτουργούσε με το μισό στόλο και εκτελούσε τα μισά δρομολόγια, ενώ αναφερόμενος
στο στόλο των αστικών λεωφορείων σημείωσε ότι η μέση ηλικία των οχημάτων είναι τα 15 έτη, ηλικία, που όπως είπε, αποτελεί των αριθμό των ετών για την… απόσυρση ενός οχήματος.
«Η διεθνής πρακτική αποκατάστασης απαιτεί πλάνο δεκαετίας όπως και να δοθεί χρόνος στον Οργανισμό να επιλύσει τα συσσωρευμένα ζητήματα», επισήμανε. Θα πρέπει να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί ώστε μέσα στα επόμενα δυο χρόνια να διατεθούν 1.300 οχήματα επιπλέον για να ισοσταθμίσει το υπουργείο τον αριθμό εισαγωγών και αποσύρσεων και να πιάσει το απαιτούμενο νούμερο οχημάτων εν ενεργεία», δήλωσε ο γ.γ του υπουργείου Μεταφορών.
Παρέλαβαν χάος
Στην κατάσταση που επικρατεί στον Οργανισμό, όπως και στο χρονικό λειτουργίας του εδώ και 63 χρόνια, αλλά και για το σχέδιο διαχείρισης της κρίσης που διέρχεται ο Οργανισμός, αναφέρθηκε
ο πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, τονίζοντας ότι η διοίκησή του παρέλαβε τον ΟΑΣΘ υπό κατάρρευση, με αδυναμία εκτέλεσης της αστικής συγκοινωνίας, απηρχαιωμένο τροχαίο υλικό, στα όρια του επιτρεπτού χρόνου ζωής (που είχε παραταθεί δια νόμου), οικονομικά εξαθλιωμένο, με οφειλές 21,15 εκ. ευρώ (χωρίς προσαυξήσεις) προς το Δημόσιο για ΦΠΑ (της τελευταίας
διετίας), άτυπη αλλά πραγματική στάση πληρωμών προς προμηθευτές, με ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 5 εκ. ευρώ και ασαφές (χαώδες) νομικό πλαίσιο λειτουργίας.
Στο ίδιο πλαίσιο ενέταξε και την απώλεια της ρύθμισης των οφειλών προς τον ΕΦΚΑ (απέμεναν επτά μόνον δόσεις), με συνέπεια σήμερα να επιβάλλονται προσαυξήσεις εκατομμυρίων, την παντελή απουσία εταιρικής κουλτούρας, διαδικασιών και ασφαλιστικών δικλείδων, και, ανυπαρξία Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου (παρά την εκ του νόμου υποχρέωση), πλήρης αδιαφορία για την, αναπόφευκτη λόγω κρατικοποίησης, κατάταξη του ΟΑΣΘ στην “Γενική Κυβέρνηση” που συνεπάγεται υποχρεωτική εφαρμογή του ν. 4412/2016 (με τις οποίες αστοχίες του), μηνύσεις και καταγγελίες κατά πάντων, αγωγές εναντίον όλων κ.α
Μάλιστα στην παρουσίασή του ο κ. Σκόδρας έκανε λόγο για «ναρκοθετημένο περιβάλλον», λόγω της άρνησης προμηθευτών να διαθέσουν υλικά ή και να παράσχουν υπηρεσίες στον ΟΑΣΘ, λόγω του τσουνάμι αγωγών σε βάρος του Οργανισμού και λόγω των προστίμων από τον ΕΦΚΑ και την Εφορία.
Άμεσα μέτρα
Ο κ. Σκόδρας αναφέρθηκε και στα επόμενα βήματα της διοίκησης του ΟΑΣΘ, όπως:
-Προκήρυξη ανοιχτών δημόσιων διαγωνισμών για τις πάσης φύσεως προμήθειες και υπηρεσίες που λαμβάνει ο ΟΑΣΘ.
-Δημοπράτηση της δεύτερης φάσης της μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων (μέχρι 15 ετών, EURO 5).
-Αποσαφήνιση του μηχανισμού καταβολής και του ύψους της δαπάνης για την κοινωνική πολιτική (φοιτητές, ΑΜΕΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι, μαθητές κλπ.).
-Απαλλαγή της κρατικής χρηματοδότησης (κάλυψη ελλειμμάτων) από τον ΦΠΑ.
-Σχεδιασμός και οργάνωση Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου, που δεν υπάρχει (ολοκληρώθηκε η μελέτη).
-Ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (κανονισμός GDPR), που έπρεπε να υπάρχει από 28.05.2018.
-Θέση σε λειτουργία του συστήματος εισροών-εκροών για τον έλεγχο της διαχείρισης καυσίμων.
-Αδειοδότηση υποδομών και εγκαταστάσεων (πρατήρια καυσίμων, υπαίθριοι χώροι στάθμευσης κλπ.).
-Σχεδιασμός τριετούς προγράμματος εκπαίδευσης προσωπικού (ολοκληρώθηκε η μελέτη).
-Προσέλκυση (ένταξη στο σύστημα ΑΤΛΑΣ) ασκούμενων φοιτητών /σπουδαστών /μαθητών.
-Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του δικτύου στάσεων/δρομολογίων (υπό δημοπράτηση)
Πατουλίδου: Αναγκαία η προσθήκη των 550 λεωφορείων
Στην αναγκαία προσθήκη των 550 νέων λεωφορείων, που αναμένεται, όπως είπε, να λύσουν εν μέρει το πρόβλημα, αναφέρθηκε στην τοποθέτηση της, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, σημειώνοντας παράλληλα τις προτάσεις που έχει καταθέσει η ΠΚΜ για τη βελτίωση της τεχνολογίας με τη χρήση της ηλεκτροκίνησης.
«Θεωρώ ότι είναι ανάγκη να έχουμε αρχές του έτους αυτά τα 550 λεωφορεία. Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, παραμένει ενεργή με ανάλογες πρωτοβουλίες ενημέρωσης, όπως η σημερινή συνεδρίαση σχετικά με την πορεία του έργου εξυγίανσης του Οργανισμού, καθώς προς το παρόν αποτελεί το μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς των πολιτών της Θεσσαλονίκης» επισήμανε η ίδια.
Από την πλευρά του ο περιφερειακός σύμβουλος, εκπρόσωπος της ΠΚΜ στο Δ.Σ του ΟΑΣΘ, Θεόδωρος Καζαντζίδης, αναφέρθηκε στην έκρηξη της πανδημίας, που επηρέασε, όπως είπε, την χρήση νέων εργαλείων και την συμμετοχή σε προγράμματα τα οποία θα βελτίωναν το υφιστάμενο πρόβλημα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που επιφέρει. Δήλωσε επίσης πως αμέσως μετά την λήξη του lock down και ένταξη στην κανονικότητα θα γίνουν προτάσεις για συμμετοχές σε προγράμματα όπως το Interact, ώστε τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να ενταχθούν στον στόλο του ΟΑΣΘ.
Αντιπολίτευση: Απαράδεκτο το φαινόμενο του συνωστισμού
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Χρήστος Γιαννούλης, επέρριψε σοβαρές ευθύνες στις κυβερνήσεις πριν από το ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ανάγκη για πιο ρεαλιστική μελλοντική πρόταση από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Κατήγγειλε μάλιστα το απαράδεκτο φαινόμενο που σημειώνεται καθημερινά από τις αυξημένες αναμονές και το συνωστισμό πολιτών στα λεωφορεία, κατά την περίοδο της πανδημίας.
Απηύθυνε δε ερωτήματα σχετικά με την διερεύνηση παλαιότερων χρεών του Οργανισμού, την ακύρωση διαγωνισμού προμήθειας οχημάτων και την ανάγκη για επαναπροκήρυξή του, τις συνθήκες και το κόστος ανάθεσης επικοινωνιακής στρατηγικής για τον COVID-19 από τον Οργανισμό σε εταιρία, όπως και την συνεργασία του Οργανισμού με το Ελληνικό Δημόσιο.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης των Οικολόγων, Φίλιππος Γκανούλης, σημείωσε ότι ο ΟΑΣΘ κατά την πανδημία αποτέλεσε εστία υπερμετάδοσης του COVID-19 και ότι τα στοιχεία από τον Οργανισμό παρουσιάζουν βελτίωση, η οποία όμως, όπως είπε, δεν φαίνεται ακόμα στην κοινωνία.
Δήλωσε πως οι πολίτες καταγγέλλουν κακή κατάσταση λεωφορείων και συνωστισμό, ενώ ανέφερε ότι τα λεωφορεία και τα αυτοκίνητα συμβάλλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και την δημόσια υγεία.
Ο περιφερειακός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης, Θεόδωρος Ιγνατιάδης, χαρακτήρισε τραγική την κατάσταση του ΟΑΣΘ, λέγοντας πως δεν είναι φυσικό φαινόμενο. «Διαδοχικές κυβερνήσεις απαξίωσαν μεθοδευμένα τον Οργανισμό με βασικό εργαλείο τη τεράστια μείωση της κρατικής χρηματοδότησης όλα τα τελευταία χρόνια και έστρωσαν το έδαφος για την είσοδο ιδιωτών επενδυτών. Με την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία παρέδωσε τον Οργανισμό το καλοκαίρι του 2019, ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε την καλύτερη «πάσα» στη ΝΔ για να εμφανίζει ως λύση την περεταίρω ιδιωτικοποίηση, η οποία συνέχισε παραδίδοντας άλλες 25 γραμμές στα ΚΤΕΛ, φτάνοντας έτσι το 1/3 του μεταφορικού έργου του ΟΑΣΘ να έχει περάσει στους ιδιώτες» είπε ο ίδιος, ενώ τόνισε πως για να σταματήσει να στοιβάζεται ο λαός σε παλιά ανασφαλή λεωφορεία, χρειάζεται άμεση γενναία κρατική χρηματοδότηση, με αγορά καινούριων λεωφορείων, συντήρηση όσων έχουν λίγα χρόνια στο δρόμο και απόσυρση όλων των παλιών, με προσλήψεις οδηγών, τεχνικών, αλλά και ενίσχυση γραμμών με βάση τις εξελισσόμενες μεταφορικές ανάγκες περιοχών.
Μητράκας: Θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε το ζήτημα του ΟΑΣΘ
Ο πρόεδρος Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, Θεόδωρος Μητράκας δήλωσε ότι η διοίκηση της ΠΚΜ τήρησε τη δέσμευση που είχε αναλάβει να φέρει προς συζήτηση το θέμα του ΟΑΣΘ.
«Οι παρατάξεις της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης με επιμονή και μεθοδικότητα εκτελούν στο ακέραιο τα καθήκοντα που επιβάλλει ο ρόλος που οι πολίτες τους εμπιστεύθηκαν και έχουν αναδείξει την Μ.Ε και την λειτουργία της σε πρωταγωνιστή συμμέτοχο στην προσπάθεια του περιφερειάρχη Α. Τζιτζικώστα για την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με αυτούς τους ρυθμούς και θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε σοβαρά ζητήματα για τους πολίτες και την ζωή τους και να συμμετέχουμε αποτελεσματικά στην επίλυσή τους. Το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ θα συνεχίσει να παραμένει ψηλά στην ατζέντα μας και θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να συνδράμουμε στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό και την προάσπιση της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών που επιλέγουν τον ΟΑΣΘ για τις μετακινήσεις τους».
Δεκαετές πλάνο θα χρειαστεί για να ξανασταθεί στα πόδια του ο πολύπαθος ΟΑΣΘ και να λυθούν τα μεγάλα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί τα τελευταία χρόνια με τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη, ενώ τον Ιανουάριο του 2021 θα κυκλοφορούν περισσότερα από 500 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Τα παραπάνω ανέφεραν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, όπου συζητήθηκε το μείζον θέμα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης .
Ο κ. Σταθόπουλος έκανε και μια αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν λέγοντας ότι οι δυσκολίες στον ΟΑΣΘ κορυφώθηκαν τον Αύγουστο του 2019, όταν ο οργανισμός λειτουργούσε με το μισό στόλο και εκτελούσε τα μισά δρομολόγια, ενώ αναφερόμενος
στο στόλο των αστικών λεωφορείων σημείωσε ότι η μέση ηλικία των οχημάτων είναι τα 15 έτη, ηλικία, που όπως είπε, αποτελεί των αριθμό των ετών για την… απόσυρση ενός οχήματος.
«Η διεθνής πρακτική αποκατάστασης απαιτεί πλάνο δεκαετίας όπως και να δοθεί χρόνος στον Οργανισμό να επιλύσει τα συσσωρευμένα ζητήματα», επισήμανε. Θα πρέπει να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί ώστε μέσα στα επόμενα δυο χρόνια να διατεθούν 1.300 οχήματα επιπλέον για να ισοσταθμίσει το υπουργείο τον αριθμό εισαγωγών και αποσύρσεων και να πιάσει το απαιτούμενο νούμερο οχημάτων εν ενεργεία», δήλωσε ο γ.γ του υπουργείου Μεταφορών.
Παρέλαβαν χάος
Στην κατάσταση που επικρατεί στον Οργανισμό, όπως και στο χρονικό λειτουργίας του εδώ και 63 χρόνια, αλλά και για το σχέδιο διαχείρισης της κρίσης που διέρχεται ο Οργανισμός, αναφέρθηκε
ο πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, τονίζοντας ότι η διοίκησή του παρέλαβε τον ΟΑΣΘ υπό κατάρρευση, με αδυναμία εκτέλεσης της αστικής συγκοινωνίας, απηρχαιωμένο τροχαίο υλικό, στα όρια του επιτρεπτού χρόνου ζωής (που είχε παραταθεί δια νόμου), οικονομικά εξαθλιωμένο, με οφειλές 21,15 εκ. ευρώ (χωρίς προσαυξήσεις) προς το Δημόσιο για ΦΠΑ (της τελευταίας
διετίας), άτυπη αλλά πραγματική στάση πληρωμών προς προμηθευτές, με ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 5 εκ. ευρώ και ασαφές (χαώδες) νομικό πλαίσιο λειτουργίας.
Στο ίδιο πλαίσιο ενέταξε και την απώλεια της ρύθμισης των οφειλών προς τον ΕΦΚΑ (απέμεναν επτά μόνον δόσεις), με συνέπεια σήμερα να επιβάλλονται προσαυξήσεις εκατομμυρίων, την παντελή απουσία εταιρικής κουλτούρας, διαδικασιών και ασφαλιστικών δικλείδων, και, ανυπαρξία Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου (παρά την εκ του νόμου υποχρέωση), πλήρης αδιαφορία για την, αναπόφευκτη λόγω κρατικοποίησης, κατάταξη του ΟΑΣΘ στην “Γενική Κυβέρνηση” που συνεπάγεται υποχρεωτική εφαρμογή του ν. 4412/2016 (με τις οποίες αστοχίες του), μηνύσεις και καταγγελίες κατά πάντων, αγωγές εναντίον όλων κ.α
Μάλιστα στην παρουσίασή του ο κ. Σκόδρας έκανε λόγο για «ναρκοθετημένο περιβάλλον», λόγω της άρνησης προμηθευτών να διαθέσουν υλικά ή και να παράσχουν υπηρεσίες στον ΟΑΣΘ, λόγω του τσουνάμι αγωγών σε βάρος του Οργανισμού και λόγω των προστίμων από τον ΕΦΚΑ και την Εφορία.
Άμεσα μέτρα
Ο κ. Σκόδρας αναφέρθηκε και στα επόμενα βήματα της διοίκησης του ΟΑΣΘ, όπως:
-Προκήρυξη ανοιχτών δημόσιων διαγωνισμών για τις πάσης φύσεως προμήθειες και υπηρεσίες που λαμβάνει ο ΟΑΣΘ.
-Δημοπράτηση της δεύτερης φάσης της μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων (μέχρι 15 ετών, EURO 5).
-Αποσαφήνιση του μηχανισμού καταβολής και του ύψους της δαπάνης για την κοινωνική πολιτική (φοιτητές, ΑΜΕΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι, μαθητές κλπ.).
-Απαλλαγή της κρατικής χρηματοδότησης (κάλυψη ελλειμμάτων) από τον ΦΠΑ.
-Σχεδιασμός και οργάνωση Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου, που δεν υπάρχει (ολοκληρώθηκε η μελέτη).
-Ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (κανονισμός GDPR), που έπρεπε να υπάρχει από 28.05.2018.
-Θέση σε λειτουργία του συστήματος εισροών-εκροών για τον έλεγχο της διαχείρισης καυσίμων.
-Αδειοδότηση υποδομών και εγκαταστάσεων (πρατήρια καυσίμων, υπαίθριοι χώροι στάθμευσης κλπ.).
-Σχεδιασμός τριετούς προγράμματος εκπαίδευσης προσωπικού (ολοκληρώθηκε η μελέτη).
-Προσέλκυση (ένταξη στο σύστημα ΑΤΛΑΣ) ασκούμενων φοιτητών /σπουδαστών /μαθητών.
-Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του δικτύου στάσεων/δρομολογίων (υπό δημοπράτηση)
Πατουλίδου: Αναγκαία η προσθήκη των 550 λεωφορείων
Στην αναγκαία προσθήκη των 550 νέων λεωφορείων, που αναμένεται, όπως είπε, να λύσουν εν μέρει το πρόβλημα, αναφέρθηκε στην τοποθέτηση της, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, σημειώνοντας παράλληλα τις προτάσεις που έχει καταθέσει η ΠΚΜ για τη βελτίωση της τεχνολογίας με τη χρήση της ηλεκτροκίνησης.
«Θεωρώ ότι είναι ανάγκη να έχουμε αρχές του έτους αυτά τα 550 λεωφορεία. Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, παραμένει ενεργή με ανάλογες πρωτοβουλίες ενημέρωσης, όπως η σημερινή συνεδρίαση σχετικά με την πορεία του έργου εξυγίανσης του Οργανισμού, καθώς προς το παρόν αποτελεί το μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς των πολιτών της Θεσσαλονίκης» επισήμανε η ίδια.
Από την πλευρά του ο περιφερειακός σύμβουλος, εκπρόσωπος της ΠΚΜ στο Δ.Σ του ΟΑΣΘ, Θεόδωρος Καζαντζίδης, αναφέρθηκε στην έκρηξη της πανδημίας, που επηρέασε, όπως είπε, την χρήση νέων εργαλείων και την συμμετοχή σε προγράμματα τα οποία θα βελτίωναν το υφιστάμενο πρόβλημα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που επιφέρει. Δήλωσε επίσης πως αμέσως μετά την λήξη του lock down και ένταξη στην κανονικότητα θα γίνουν προτάσεις για συμμετοχές σε προγράμματα όπως το Interact, ώστε τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να ενταχθούν στον στόλο του ΟΑΣΘ.
Αντιπολίτευση: Απαράδεκτο το φαινόμενο του συνωστισμού
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Χρήστος Γιαννούλης, επέρριψε σοβαρές ευθύνες στις κυβερνήσεις πριν από το ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ανάγκη για πιο ρεαλιστική μελλοντική πρόταση από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Κατήγγειλε μάλιστα το απαράδεκτο φαινόμενο που σημειώνεται καθημερινά από τις αυξημένες αναμονές και το συνωστισμό πολιτών στα λεωφορεία, κατά την περίοδο της πανδημίας.
Απηύθυνε δε ερωτήματα σχετικά με την διερεύνηση παλαιότερων χρεών του Οργανισμού, την ακύρωση διαγωνισμού προμήθειας οχημάτων και την ανάγκη για επαναπροκήρυξή του, τις συνθήκες και το κόστος ανάθεσης επικοινωνιακής στρατηγικής για τον COVID-19 από τον Οργανισμό σε εταιρία, όπως και την συνεργασία του Οργανισμού με το Ελληνικό Δημόσιο.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης των Οικολόγων, Φίλιππος Γκανούλης, σημείωσε ότι ο ΟΑΣΘ κατά την πανδημία αποτέλεσε εστία υπερμετάδοσης του COVID-19 και ότι τα στοιχεία από τον Οργανισμό παρουσιάζουν βελτίωση, η οποία όμως, όπως είπε, δεν φαίνεται ακόμα στην κοινωνία.
Δήλωσε πως οι πολίτες καταγγέλλουν κακή κατάσταση λεωφορείων και συνωστισμό, ενώ ανέφερε ότι τα λεωφορεία και τα αυτοκίνητα συμβάλλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και την δημόσια υγεία.
Ο περιφερειακός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης, Θεόδωρος Ιγνατιάδης, χαρακτήρισε τραγική την κατάσταση του ΟΑΣΘ, λέγοντας πως δεν είναι φυσικό φαινόμενο. «Διαδοχικές κυβερνήσεις απαξίωσαν μεθοδευμένα τον Οργανισμό με βασικό εργαλείο τη τεράστια μείωση της κρατικής χρηματοδότησης όλα τα τελευταία χρόνια και έστρωσαν το έδαφος για την είσοδο ιδιωτών επενδυτών. Με την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία παρέδωσε τον Οργανισμό το καλοκαίρι του 2019, ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε την καλύτερη «πάσα» στη ΝΔ για να εμφανίζει ως λύση την περεταίρω ιδιωτικοποίηση, η οποία συνέχισε παραδίδοντας άλλες 25 γραμμές στα ΚΤΕΛ, φτάνοντας έτσι το 1/3 του μεταφορικού έργου του ΟΑΣΘ να έχει περάσει στους ιδιώτες» είπε ο ίδιος, ενώ τόνισε πως για να σταματήσει να στοιβάζεται ο λαός σε παλιά ανασφαλή λεωφορεία, χρειάζεται άμεση γενναία κρατική χρηματοδότηση, με αγορά καινούριων λεωφορείων, συντήρηση όσων έχουν λίγα χρόνια στο δρόμο και απόσυρση όλων των παλιών, με προσλήψεις οδηγών, τεχνικών, αλλά και ενίσχυση γραμμών με βάση τις εξελισσόμενες μεταφορικές ανάγκες περιοχών.
Μητράκας: Θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε το ζήτημα του ΟΑΣΘ
Ο πρόεδρος Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, Θεόδωρος Μητράκας δήλωσε ότι η διοίκηση της ΠΚΜ τήρησε τη δέσμευση που είχε αναλάβει να φέρει προς συζήτηση το θέμα του ΟΑΣΘ.
«Οι παρατάξεις της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης με επιμονή και μεθοδικότητα εκτελούν στο ακέραιο τα καθήκοντα που επιβάλλει ο ρόλος που οι πολίτες τους εμπιστεύθηκαν και έχουν αναδείξει την Μ.Ε και την λειτουργία της σε πρωταγωνιστή συμμέτοχο στην προσπάθεια του περιφερειάρχη Α. Τζιτζικώστα για την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με αυτούς τους ρυθμούς και θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε σοβαρά ζητήματα για τους πολίτες και την ζωή τους και να συμμετέχουμε αποτελεσματικά στην επίλυσή τους. Το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ θα συνεχίσει να παραμένει ψηλά στην ατζέντα μας και θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να συνδράμουμε στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό και την προάσπιση της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών που επιλέγουν τον ΟΑΣΘ για τις μετακινήσεις τους».
ΣΧΟΛΙΑ