ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: «Αυτοί που περιμένουν» και η ιστορία της Σεβαστής και της Νίτσας, στο πρώην Στρατόπεδο Καρατάσιου (φωτ.)

Μια συγκινητική εικαστική εγκατάσταση στο 50ο Φεστιβάλ της ΚΝΕ

 12/09/2024 19:34

Θεσσαλονίκη: «Αυτοί που περιμένουν» και η ιστορία της Σεβαστής και της Νίτσας, στο πρώην Στρατόπεδο Καρατάσιου (φωτ.)

Ελένη Θεοδωρίδου

Μια εικαστική εγκατάσταση φιλοξενείται για τρεις ημέρες στο πρώην στρατόπεδο Καρατάσιου στη Θεσσαλονίκη όπου ξεκινάει σήμερα το 50ο Φεστιβάλ ΚΝΕ - Οδηγητή

Παρουσιάζεται στο Στέκι Πολιτισμού, στον χώρο του Φεστιβάλ.

Πρόκειται για μια έκθεση μνήμης και τιμής στους φυλακισμένους και εκτελεσμένους αγωνιστές της περιόδου τη γερμανικής κατοχής και του εμφυλίου.

Η έκθεση περιλαμβάνει εννιά εκμαγεία με τίτλο «Αυτοί που περιμένουν» και συμβολίζουν τους κρατούμενους που περίμεναν τους δικούς τους ανθρώπους στα επισκεπτήρια.

aftekthesi-festival-kne-odigiti-2024-0421.jpg


Περιλαμβάνει επίσης ένα κρεμασμένο νυφικό που συμβολίζει την ιστορία της Σεβαστής και της Νίτσας. Ήταν κρατούμενες μαζί στο ίδιο κελί.

aftekthesi-festival-kne-odigiti-2024-0441.jpg


Η Σεβαστή είχε ζητήσει να εκτελεστεί με το νυφικό της και μια μέρα τη φώναξαν. Το έβαλε πήγε στο βασιλικό επίτροπο και τελικά εκείνος της έδωσε χάρη και ζήτησε να εκτελεστεί η Νίτσα. Γυρνάει πίσω στο κελί η Σεβαστή και της ανακοινώνει τα άσχημα νέα. Η Νίτσα ζητάει να βάλει το νυφικό και βγάζει τα ρούχα της τα αφήνει σε μια καρέκλα και εκτελείται. Η ιστορία τελειώνει με τα ρούχα της Νίτσας που λένε ότι έμειναν εκεί και κανείς δε τα ζήτησε ποτέ. Αυτή η ιστορία έχει δραματοποιηθεί και παρουσιάζεται σε video art στον ίδιο χώρο. Επίσης πάνω στο ίδιο θέμα θα πραγματοποιηθεί και μια performance αύριο, Παρασκευή, η οποία συνδυάζει και μια ακόμη ιστορία, αυτή της Ευθυμίας Πατσιά η οποία χόρευε πριν εκτελεστεί, δεμένη με χειροπέδες μαζί με τον Τηλέμαχο Βασδέκη.

Έξω από τον χώρο υπάρχουν τοποθετημένα άσπρα κουτιά μια εγκατάσταση που ονομάζεται «Μνήμη Καίουσα» και συμβολίζουν το νεκροταφείο καθώς οι εκτελεσμένοι στο Γεντί Κουλέ δεν είχαν ποτέ επίσημο νεκροταφείο και τάφους και έτσι η ομάδα απέτισε τον δικό της φόρο τιμής. Στο νεκροταφείο υπάρχουν παπαρούνες που συμβολίζουν το αίμα των νεκρών, τον αγώνα, την ελπίδα. Από πίσω υπάρχει μια εγκατάσταση - γλυπτό που συμβολίζει τους ανθρώπους που λείπουν, δηλαδή που εκτελέστηκαν.

aftekthesi-festival-kne-odigiti-2024-0481.jpg


Όλη η έκθεση συμπληρώνεται από ηχητικά που ηχογράφησαν μέλη της ομάδας. Τα κείμενα προέκυψαν από ένα βιωματικό εργαστήρι θεάτρου όπου δούλεψαν πάνω σε μαρτυρίες κρατουμένων: ποιητικά κείμενα και αποσπάσματα εφημερίδων και συνδυαστικά με αυτοσχεδιαστικά κείμενα σε ένα πλαίσιο δοκιμαστικής δημιουργικής γραφής. Στο χώρο υπάρχουν qr όπου ο κόσμος θα μπορεί να τα σκανάρει για να τα ακούσει.

Στην έκθεση έχει στηθεί επίσης ένα κολλάζ από εφημερίδες εκείνης της περιόδου.

Η έκθεση είναι μια δράση της καλλιτεχνικής ομάδας Fire Art που παρουσιάστηκε πρώτη φορά τον περασμένο Μάιο στο Επταπύργιο και αφορά την περίοδο που το Επταπύργιο λειτουργούσε ως κολαστήριο και συνήθης τόπος εκτελέσεων. Ως το τέλος του 1945 οι πολιτικοί κρατούμενοι στο Γεντί Κουλέ έφτασαν τους 498. Τον Σεπτέμβριο του 1949 παρόλο που είχε τελειώσει ο εμφύλιος, στη χώρα υπήρχαν πάνω από 25.000 πολιτικοί κρατούμενοι χωρίς βέβαια καμιά κυβέρνηση να τους έχει αναγνωρίσει αυτή την ιδιότητα. Το 1974 απελευθερώθηκαν και οι τελευταίοι πολιτικοί κρατούμενοι στη χώρα μας.

aftekthesi-festival-kne-odigiti-2024-0381.jpg
aftekthesi-festival-kne-odigiti-2024-0461.jpg



Μια εικαστική εγκατάσταση φιλοξενείται για τρεις ημέρες στο πρώην στρατόπεδο Καρατάσιου στη Θεσσαλονίκη όπου ξεκινάει σήμερα το 50ο Φεστιβάλ ΚΝΕ - Οδηγητή

Παρουσιάζεται στο Στέκι Πολιτισμού, στον χώρο του Φεστιβάλ.

Πρόκειται για μια έκθεση μνήμης και τιμής στους φυλακισμένους και εκτελεσμένους αγωνιστές της περιόδου τη γερμανικής κατοχής και του εμφυλίου.

Η έκθεση περιλαμβάνει εννιά εκμαγεία με τίτλο «Αυτοί που περιμένουν» και συμβολίζουν τους κρατούμενους που περίμεναν τους δικούς τους ανθρώπους στα επισκεπτήρια.

aftekthesi-festival-kne-odigiti-2024-0421.jpg


Περιλαμβάνει επίσης ένα κρεμασμένο νυφικό που συμβολίζει την ιστορία της Σεβαστής και της Νίτσας. Ήταν κρατούμενες μαζί στο ίδιο κελί.

aftekthesi-festival-kne-odigiti-2024-0441.jpg


Η Σεβαστή είχε ζητήσει να εκτελεστεί με το νυφικό της και μια μέρα τη φώναξαν. Το έβαλε πήγε στο βασιλικό επίτροπο και τελικά εκείνος της έδωσε χάρη και ζήτησε να εκτελεστεί η Νίτσα. Γυρνάει πίσω στο κελί η Σεβαστή και της ανακοινώνει τα άσχημα νέα. Η Νίτσα ζητάει να βάλει το νυφικό και βγάζει τα ρούχα της τα αφήνει σε μια καρέκλα και εκτελείται. Η ιστορία τελειώνει με τα ρούχα της Νίτσας που λένε ότι έμειναν εκεί και κανείς δε τα ζήτησε ποτέ. Αυτή η ιστορία έχει δραματοποιηθεί και παρουσιάζεται σε video art στον ίδιο χώρο. Επίσης πάνω στο ίδιο θέμα θα πραγματοποιηθεί και μια performance αύριο, Παρασκευή, η οποία συνδυάζει και μια ακόμη ιστορία, αυτή της Ευθυμίας Πατσιά η οποία χόρευε πριν εκτελεστεί, δεμένη με χειροπέδες μαζί με τον Τηλέμαχο Βασδέκη.

Έξω από τον χώρο υπάρχουν τοποθετημένα άσπρα κουτιά μια εγκατάσταση που ονομάζεται «Μνήμη Καίουσα» και συμβολίζουν το νεκροταφείο καθώς οι εκτελεσμένοι στο Γεντί Κουλέ δεν είχαν ποτέ επίσημο νεκροταφείο και τάφους και έτσι η ομάδα απέτισε τον δικό της φόρο τιμής. Στο νεκροταφείο υπάρχουν παπαρούνες που συμβολίζουν το αίμα των νεκρών, τον αγώνα, την ελπίδα. Από πίσω υπάρχει μια εγκατάσταση - γλυπτό που συμβολίζει τους ανθρώπους που λείπουν, δηλαδή που εκτελέστηκαν.

aftekthesi-festival-kne-odigiti-2024-0481.jpg


Όλη η έκθεση συμπληρώνεται από ηχητικά που ηχογράφησαν μέλη της ομάδας. Τα κείμενα προέκυψαν από ένα βιωματικό εργαστήρι θεάτρου όπου δούλεψαν πάνω σε μαρτυρίες κρατουμένων: ποιητικά κείμενα και αποσπάσματα εφημερίδων και συνδυαστικά με αυτοσχεδιαστικά κείμενα σε ένα πλαίσιο δοκιμαστικής δημιουργικής γραφής. Στο χώρο υπάρχουν qr όπου ο κόσμος θα μπορεί να τα σκανάρει για να τα ακούσει.

Στην έκθεση έχει στηθεί επίσης ένα κολλάζ από εφημερίδες εκείνης της περιόδου.

Η έκθεση είναι μια δράση της καλλιτεχνικής ομάδας Fire Art που παρουσιάστηκε πρώτη φορά τον περασμένο Μάιο στο Επταπύργιο και αφορά την περίοδο που το Επταπύργιο λειτουργούσε ως κολαστήριο και συνήθης τόπος εκτελέσεων. Ως το τέλος του 1945 οι πολιτικοί κρατούμενοι στο Γεντί Κουλέ έφτασαν τους 498. Τον Σεπτέμβριο του 1949 παρόλο που είχε τελειώσει ο εμφύλιος, στη χώρα υπήρχαν πάνω από 25.000 πολιτικοί κρατούμενοι χωρίς βέβαια καμιά κυβέρνηση να τους έχει αναγνωρίσει αυτή την ιδιότητα. Το 1974 απελευθερώθηκαν και οι τελευταίοι πολιτικοί κρατούμενοι στη χώρα μας.

aftekthesi-festival-kne-odigiti-2024-0381.jpg
aftekthesi-festival-kne-odigiti-2024-0461.jpg



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία