ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Αυξήσεις στις χρεώσεις έως 120% στο πολυώροφο πάρκινγκ μετά την παραχώρηση από την ΕΤΑΔ

Από τις 4 Σεπτεμβρίου οπότε ανέλαβε τη λειτουργία ιδιωτική εταιρεία, βουλγαρικών συμφερόντων, οι τιμές στάθμευσης έχουν εκτοξευτεί

 03/11/2023 07:00

Θεσσαλονίκη: Αυξήσεις στις χρεώσεις έως 120% στο πολυώροφο πάρκινγκ μετά την παραχώρηση από την ΕΤΑΔ

Νίκος Ηλιάδης

Δυσφορία σε πολλούς επαγγελματίες καθώς και εργαζόμενους οι οποίοι δραστηριοποιούνται ή απασχολούνται σε υπηρεσίες και ιδιωτικές εταιρείες πλησίον των Δικαστηρίων της Θεσσαλονίκης προκάλεσαν οι νέες χρεώσεις στο πολυώροφο πάρκινγκ το οποίο περικλείεται από τις οδούς Πολυτεχνείου, Ναυμαχίας Λήμνου και Ν. Κουντουριώτη, στην περιοχή μεταξύ του Λιμανιού και των Δικαστηρίων. 

Συγκεκριμένα, από τις 4 Σεπτεμβρίου οπότε ανέλαβε τη λειτουργία του πάρκινγκ ιδιωτική εταιρεία, βουλγαρικών συμφερόντων, έπειτα από διαγωνισμό τον οποίο διενήργησε η ΕΤΑΔ οι τιμές στάθμευσης έχουν αυξηθεί. Σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις έχουν εκτοξευτεί.

Συγκεκριμένα, το κόστος της μηνιαίας στάθμευσης ήταν στα 75 ευρώ πριν από την παραχώρηση και τώρα ανήλθε στα 150 ευρώ, δηλαδή στο διπλάσιο. Επίσης, η μηνιαία χρέωση σε εξάμηνες συμβάσεις ήταν στα 60 ευρώ και τώρα ανέρχεται σε 133 ευρώ, αύξηση της τάξης του 121%.

Σημειώνεται ότι σε γειτονικά πάρκινγκ οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες. Για παράδειγμα, τόσο στο πάρκινγκ το οποίο λειτουργεί στο λιμάνι, όσο και σε ένα μικρότερο πάρκινγκ το οποίο βρίσκεται κι αυτό επί της οδού Πολυτεχνείου, εγγύτερα προς τα Δικαστήρια, η μηνιαία χρέωση είναι στα 100 ευρώ. Χαμηλότερες είναι και ορισμένες από τις υπόλοιπες χρεώσεις που αφορούν την ημερήσια στάθμευση, τη διανυκτέρευση κ.ο.κ.

Το πολυώροφο πάρκινγκ έχει δυναμικότητα 850 θέσεων και είναι από τους μεγαλύτερους στεγασμένους σταθμούς αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη. Καθημερινά εξυπηρετεί εκατοντάδες επαγγελματίες και εργαζόμενους, πολλοί εκ των οποίων έχουν σχέση με τη λειτουργία των Δικαστηρίων που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής. Τώρα, όσοι εξ αυτών χρησιμοποιούσαν το συγκεκριμένο πάρκινγκ σε σταθερή μηνιαία βάση καλούνται να πληρώσουν τα διπλάσια προκειμένου να εξυπηρετηθούν.

Το ζήτημα έθεσε υπόψη του υπουργού Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, με ερώτησή του στη Βουλή ο ανεξάρτητος βουλευτής Θεσσαλονίκης Μιχάλης Χουρδάκης.

Σε αυτήν ο βουλευτής επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι “εκατοντάδες επαγγελματίες βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς αδυνατούν να ανταποκριθούν στο διπλάσιο μίσθωμα. Και αυτονοήτως δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τις διαχρονικά ανεπαρκείς αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Το μετρό ακόμη αργεί. Κινητικότητα με ποδήλατο ή άλλο ήπιο μέσο είναι ανύπαρκτη. Η κατάσταση αυτή αναμένεται να επιβαρύνει δραματικά την κίνηση στο συγκεκριμένο τμήμα της πόλης, με αύξηση του αριθμού των κινούμενων οχημάτων που αναζητούν θέση. Και δεν είναι μόνο αυτή η δυσμενής συνέπεια. Ο διπλασιασμός του μηνιαίου μισθώματος, στρεβλώνει την αγορά καθώς δίνει ελεύθερο χώρο και στους λοιπούς ιδιώτες εκμεταλλευτές να κάνουν και αυτοί ανάλογες αυξήσεις, αφού ο βασικός ανταγωνιστής τους, ανταγωνίζεται για την πιο υψηλή τιμή”.

Με βάση τα ανωτέρω ο κ. Χουρδάκης ερωτά τον υπουργό:

1. Έτυχε της έγκρισης του υπουργού Οικονομικών η απόφαση των αρμοδίων οργάνων της ΕΤΑΔ να προκηρύξει διαγωνισμό για την εκμίσθωση του Σταθμού και μάλιστα χωρίς να τίθενται όροι στον ανάδοχο για την παροχή υπηρεσιών σε επαγγελματικές ομάδες με εύλογο μηνιαίο μίσθωμα;

2. Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο δημόσιο ακίνητο έχει κατασκευαστεί για την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου και όχι για κερδοσκοπική εκμετάλλευση, είναι αποδεκτή από τον υπουργό η επιλογή της ΕΤΑΔ να μην απολαμβάνει την εξυπηρέτηση αυτή μεγάλη μερίδα εργαζομένων και φορολογούμενων συμπολιτών μας;

3. Προτίθεται η ΕΤΑΔ να ζητήσει από τον Ανάδοχο να προσφέρει πακέτα μηνιαίων συνδρομών σε επαγγελματικές ομάδες με εύλογους οικονομικούς όρους (π.χ. μηνιαίο μίσθωμα για τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή) για την εξυπηρέτηση της καθημερινότητάς τους;

Στον βουλευτή απάντησε το υπουργείο μέσω της ΕΤΑΔ η οποία δηλώνει “ιδιαίτερα ικανοποιημένη από την επιτυχή ολοκλήρωση του διαγωνισμού, δεδομένου ότι μέσω αυτής αυξάνει τα έσοδά της και κατ’ επέκταση τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου”, καθώς ο διαγωνισμός προσέλκυσε το ενδιαφέρον 13 συμμετεχόντων γεγονός που αύξησε το τελικό τίμημα κατά 130% σε σχέση με την τιμή εκκίνησης. Η ΕΤΑΔ επισημαίνει επίσης ότι “στο τεύχος Προκήρυξης ελήφθη υπόψη η διατήρηση των υφιστάμενων συμβάσεων μίσθωσης θέσεων με τρίτους για στάθμευση αυτοκινήτων εντός του Σταθμού μέχρι τη λήξη τους και η δέσμευση αυτή αποτυπώθηκε στη σύμβαση μίσθωσης, όπου ο μισθωτής αναλαμβάνει την υποχρέωση να συνεχίσει με τους ίδιους όρους όλες τις υφιστάμενες υποχρεώσεις προς τους Τρίτους”.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων η ιδιοκτησία του Σταθμού πέρασε το 2011 στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ και το 2018 μεταβιβάστηκε στην ΕΤΑΔ. Τον Οκτώβριο του 2022 η ΕΤΑΔ προχώρησε σε ηλεκτρονικό ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό ο οποίος ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2023. Από τις 4 Σεπτεμβρίου 2023 η λειτουργία του σταθμού πέρασε για τα επόμενα τέσσερα χρόνια σε εταιρεία βουλγαρικών συμφερόντων.


Δυσφορία σε πολλούς επαγγελματίες καθώς και εργαζόμενους οι οποίοι δραστηριοποιούνται ή απασχολούνται σε υπηρεσίες και ιδιωτικές εταιρείες πλησίον των Δικαστηρίων της Θεσσαλονίκης προκάλεσαν οι νέες χρεώσεις στο πολυώροφο πάρκινγκ το οποίο περικλείεται από τις οδούς Πολυτεχνείου, Ναυμαχίας Λήμνου και Ν. Κουντουριώτη, στην περιοχή μεταξύ του Λιμανιού και των Δικαστηρίων. 

Συγκεκριμένα, από τις 4 Σεπτεμβρίου οπότε ανέλαβε τη λειτουργία του πάρκινγκ ιδιωτική εταιρεία, βουλγαρικών συμφερόντων, έπειτα από διαγωνισμό τον οποίο διενήργησε η ΕΤΑΔ οι τιμές στάθμευσης έχουν αυξηθεί. Σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις έχουν εκτοξευτεί.

Συγκεκριμένα, το κόστος της μηνιαίας στάθμευσης ήταν στα 75 ευρώ πριν από την παραχώρηση και τώρα ανήλθε στα 150 ευρώ, δηλαδή στο διπλάσιο. Επίσης, η μηνιαία χρέωση σε εξάμηνες συμβάσεις ήταν στα 60 ευρώ και τώρα ανέρχεται σε 133 ευρώ, αύξηση της τάξης του 121%.

Σημειώνεται ότι σε γειτονικά πάρκινγκ οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες. Για παράδειγμα, τόσο στο πάρκινγκ το οποίο λειτουργεί στο λιμάνι, όσο και σε ένα μικρότερο πάρκινγκ το οποίο βρίσκεται κι αυτό επί της οδού Πολυτεχνείου, εγγύτερα προς τα Δικαστήρια, η μηνιαία χρέωση είναι στα 100 ευρώ. Χαμηλότερες είναι και ορισμένες από τις υπόλοιπες χρεώσεις που αφορούν την ημερήσια στάθμευση, τη διανυκτέρευση κ.ο.κ.

Το πολυώροφο πάρκινγκ έχει δυναμικότητα 850 θέσεων και είναι από τους μεγαλύτερους στεγασμένους σταθμούς αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη. Καθημερινά εξυπηρετεί εκατοντάδες επαγγελματίες και εργαζόμενους, πολλοί εκ των οποίων έχουν σχέση με τη λειτουργία των Δικαστηρίων που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής. Τώρα, όσοι εξ αυτών χρησιμοποιούσαν το συγκεκριμένο πάρκινγκ σε σταθερή μηνιαία βάση καλούνται να πληρώσουν τα διπλάσια προκειμένου να εξυπηρετηθούν.

Το ζήτημα έθεσε υπόψη του υπουργού Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, με ερώτησή του στη Βουλή ο ανεξάρτητος βουλευτής Θεσσαλονίκης Μιχάλης Χουρδάκης.

Σε αυτήν ο βουλευτής επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι “εκατοντάδες επαγγελματίες βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς αδυνατούν να ανταποκριθούν στο διπλάσιο μίσθωμα. Και αυτονοήτως δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τις διαχρονικά ανεπαρκείς αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Το μετρό ακόμη αργεί. Κινητικότητα με ποδήλατο ή άλλο ήπιο μέσο είναι ανύπαρκτη. Η κατάσταση αυτή αναμένεται να επιβαρύνει δραματικά την κίνηση στο συγκεκριμένο τμήμα της πόλης, με αύξηση του αριθμού των κινούμενων οχημάτων που αναζητούν θέση. Και δεν είναι μόνο αυτή η δυσμενής συνέπεια. Ο διπλασιασμός του μηνιαίου μισθώματος, στρεβλώνει την αγορά καθώς δίνει ελεύθερο χώρο και στους λοιπούς ιδιώτες εκμεταλλευτές να κάνουν και αυτοί ανάλογες αυξήσεις, αφού ο βασικός ανταγωνιστής τους, ανταγωνίζεται για την πιο υψηλή τιμή”.

Με βάση τα ανωτέρω ο κ. Χουρδάκης ερωτά τον υπουργό:

1. Έτυχε της έγκρισης του υπουργού Οικονομικών η απόφαση των αρμοδίων οργάνων της ΕΤΑΔ να προκηρύξει διαγωνισμό για την εκμίσθωση του Σταθμού και μάλιστα χωρίς να τίθενται όροι στον ανάδοχο για την παροχή υπηρεσιών σε επαγγελματικές ομάδες με εύλογο μηνιαίο μίσθωμα;

2. Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο δημόσιο ακίνητο έχει κατασκευαστεί για την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου και όχι για κερδοσκοπική εκμετάλλευση, είναι αποδεκτή από τον υπουργό η επιλογή της ΕΤΑΔ να μην απολαμβάνει την εξυπηρέτηση αυτή μεγάλη μερίδα εργαζομένων και φορολογούμενων συμπολιτών μας;

3. Προτίθεται η ΕΤΑΔ να ζητήσει από τον Ανάδοχο να προσφέρει πακέτα μηνιαίων συνδρομών σε επαγγελματικές ομάδες με εύλογους οικονομικούς όρους (π.χ. μηνιαίο μίσθωμα για τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή) για την εξυπηρέτηση της καθημερινότητάς τους;

Στον βουλευτή απάντησε το υπουργείο μέσω της ΕΤΑΔ η οποία δηλώνει “ιδιαίτερα ικανοποιημένη από την επιτυχή ολοκλήρωση του διαγωνισμού, δεδομένου ότι μέσω αυτής αυξάνει τα έσοδά της και κατ’ επέκταση τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου”, καθώς ο διαγωνισμός προσέλκυσε το ενδιαφέρον 13 συμμετεχόντων γεγονός που αύξησε το τελικό τίμημα κατά 130% σε σχέση με την τιμή εκκίνησης. Η ΕΤΑΔ επισημαίνει επίσης ότι “στο τεύχος Προκήρυξης ελήφθη υπόψη η διατήρηση των υφιστάμενων συμβάσεων μίσθωσης θέσεων με τρίτους για στάθμευση αυτοκινήτων εντός του Σταθμού μέχρι τη λήξη τους και η δέσμευση αυτή αποτυπώθηκε στη σύμβαση μίσθωσης, όπου ο μισθωτής αναλαμβάνει την υποχρέωση να συνεχίσει με τους ίδιους όρους όλες τις υφιστάμενες υποχρεώσεις προς τους Τρίτους”.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων η ιδιοκτησία του Σταθμού πέρασε το 2011 στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ και το 2018 μεταβιβάστηκε στην ΕΤΑΔ. Τον Οκτώβριο του 2022 η ΕΤΑΔ προχώρησε σε ηλεκτρονικό ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό ο οποίος ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2023. Από τις 4 Σεπτεμβρίου 2023 η λειτουργία του σταθμού πέρασε για τα επόμενα τέσσερα χρόνια σε εταιρεία βουλγαρικών συμφερόντων.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία