Θεσσαλονίκη: Χειροποίητα ρούχα αποτελούν τη βάση για τη νέα έκθεση ζωγραφικής στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ
03/09/2024 17:20
03/09/2024 17:20
Στη θέα κάποιων γυναικών από μια άλλη εποχή, το βήμα του περαστικού από την οδό Καρόλου Ντηλ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, επιβραδύνεται. Καθώς παρατηρεί τις εικόνες που «στολίζουν» τις βιτρίνες μπροστά του, παρατηρεί έντονα στοιχεία φύσης και εργόχειρων, ενώ ταυτόχρονα «εισπράττει» το μήνυμα να επιβραδύνει και τους ρυθμούς της ζωής του.
Πρόκειται για την έκθεση με τίτλο «Σπονδαί», που αποτελεί το νέο θέμα στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ. Βασικές πηγές έμπνευσης για τη δημιουργό των έργων, Δέσποινα Μπρόβα, είναι τα εργόχειρα και η φύση. Η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί κομμάτι της πτυχιακής της εργασίας για τη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, από την οποία αποφοίτησε το 2022.
«Μέσω της δουλειάς μου, τονίζεται η δημιουργική φύση της γυναίκας καθώς με απασχολεί το πώς, με την πάροδο των αιώνων, το γυναικείο στοιχείο έρχεται σε επαφή με τη φύση δια του χειρός ποιείν. Με κατά κύριο λόγο φυσικά υλικά (βαμβάκι, λινό, γραφίτη, μαλλί κλπ.) δημιουργώ σπονδές που εξυμνούν τη σχέση με τη φυσική μου καταγωγή», αναφέρει η ίδια σε σημείωμά της που συνοδεύει την έκθεση.
Μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων κάνει γνωστό ότι όλα τα έργα που εκτίθενται στις Βιτρίνες του ΟΤΕ, δημιουργήθηκαν την περίοδο της καραντίνας, μεγάλο μέρος της οποίας πέρασε με την αγαπημένη της γιαγιά. «Η γιαγιά μου κεντάει πάρα πολύ και με συνεπήρε το γεγονός ότι απλά με κλωστές, έφτιαχνε πολύ εντυπωσιακά κεντήματα. Με τον καιρό μου το πέρασε αυτό και άρχισα κι εγώ να κεντάω, να πλέκω και σιγά-σιγά να ράβω και ρούχα», δηλώνει η Δέσποινα Μπρόβα για το νέο χόμπι που απέκτησε, το οποίο όμως θέλησε να συνδυάσει με τη ζωγραφική και με τα έργα που έκανε στη σχολή της.
«Έτσι ξεκίνησα να φτιάχνω ρούχα -τα οποία παραπέμπουν σε παλιά εποχή- στη συνέχεια τα φορούσα, έβγαζα φωτογραφίες τον εαυτό μου και μετά αυτές τις φωτογραφίες τις αποτύπωνα στο χαρτί κάνοντας κάποιες αλλαγές. Για παράδειγμα έκανα πολύ μακριές κοτσίδες στα μαλλιά, οι οποίες παραπέμπουν τόσο στο πλέξιμο, όσο και στο να κάνεις πράγματα με τα χέρια σου», εξηγεί η εικαστικός.
Για τη συγκεκριμένη αποτύπωση στο χαρτί, χρησιμοποιούσε μολύβι, δημιουργούσε σκιές και έντονα κοντράστ. «Το αποτέλεσμα ήταν ατμοσφαιρικό, ίσως και λίγο μουντό, γιατί κάπως έτσι ήταν η καθημερινότητα εκείνη την εποχή. Όμως ένιωθα πως ήταν κάπως σαν να εξαγνίζεται, δηλαδή το χαρτί και το εργόχειρο λειτουργούσαν ως μέσον για να φύγει από μέσα μου όλη αυτή η μουντή κατάσταση που επικρατούσε τότε», τονίζει η κ. Μπρόβα.
Ένα δεύτερο πράγμα που την ηρεμεί εξίσου, είναι η φύση, με την οποία είναι εξοικειωμένη καθώς μεγάλωσε στα Πεύκα Θεσσαλονίκης. Τα έργα της που είναι εμπνευσμένα από τη φύση είναι φτιαγμένα με λάδι. Ο περαστικός θα δει επίσης στις Βιτρίνες και ένα από τα εργόχειρά της, ένα λευκό ρούχο. «Το σκεπτικό γι’ αυτήν την έκθεση ήταν να αποτελέσει μία προτροπή στους ανθρώπους να κάνουν λίγο …slow down, να κοιτάξουν τη φύση και να συνειδητοποιήσουν το πώς μπορεί να μας βοηθήσει να ρίξουμε ρυθμούς, όπως συνέβαινε παλιά που οι άνθρωποι ήταν λίγο πιο συνειδητοποιημένοι και είχαν λιγότερο άγχος», προσθέτει η εικαστικός.
Δηλώνει τέλος ευγνώμων που τα έργα της κοσμούν τις Βιτρίνες του ΟΤΕ, τις οποίες χαρακτηρίζει μία πολύ έξυπνη ιδέα να έρθει ο κόσμος σε επαφή με την τέχνη, περπατώντας απλώς στο δρόμο. Τις Βιτρίνες του ΟΤΕ επιμελείται ο Γιάννης Αργυριάδης.
Στη θέα κάποιων γυναικών από μια άλλη εποχή, το βήμα του περαστικού από την οδό Καρόλου Ντηλ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, επιβραδύνεται. Καθώς παρατηρεί τις εικόνες που «στολίζουν» τις βιτρίνες μπροστά του, παρατηρεί έντονα στοιχεία φύσης και εργόχειρων, ενώ ταυτόχρονα «εισπράττει» το μήνυμα να επιβραδύνει και τους ρυθμούς της ζωής του.
Πρόκειται για την έκθεση με τίτλο «Σπονδαί», που αποτελεί το νέο θέμα στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ. Βασικές πηγές έμπνευσης για τη δημιουργό των έργων, Δέσποινα Μπρόβα, είναι τα εργόχειρα και η φύση. Η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί κομμάτι της πτυχιακής της εργασίας για τη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, από την οποία αποφοίτησε το 2022.
«Μέσω της δουλειάς μου, τονίζεται η δημιουργική φύση της γυναίκας καθώς με απασχολεί το πώς, με την πάροδο των αιώνων, το γυναικείο στοιχείο έρχεται σε επαφή με τη φύση δια του χειρός ποιείν. Με κατά κύριο λόγο φυσικά υλικά (βαμβάκι, λινό, γραφίτη, μαλλί κλπ.) δημιουργώ σπονδές που εξυμνούν τη σχέση με τη φυσική μου καταγωγή», αναφέρει η ίδια σε σημείωμά της που συνοδεύει την έκθεση.
Μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων κάνει γνωστό ότι όλα τα έργα που εκτίθενται στις Βιτρίνες του ΟΤΕ, δημιουργήθηκαν την περίοδο της καραντίνας, μεγάλο μέρος της οποίας πέρασε με την αγαπημένη της γιαγιά. «Η γιαγιά μου κεντάει πάρα πολύ και με συνεπήρε το γεγονός ότι απλά με κλωστές, έφτιαχνε πολύ εντυπωσιακά κεντήματα. Με τον καιρό μου το πέρασε αυτό και άρχισα κι εγώ να κεντάω, να πλέκω και σιγά-σιγά να ράβω και ρούχα», δηλώνει η Δέσποινα Μπρόβα για το νέο χόμπι που απέκτησε, το οποίο όμως θέλησε να συνδυάσει με τη ζωγραφική και με τα έργα που έκανε στη σχολή της.
«Έτσι ξεκίνησα να φτιάχνω ρούχα -τα οποία παραπέμπουν σε παλιά εποχή- στη συνέχεια τα φορούσα, έβγαζα φωτογραφίες τον εαυτό μου και μετά αυτές τις φωτογραφίες τις αποτύπωνα στο χαρτί κάνοντας κάποιες αλλαγές. Για παράδειγμα έκανα πολύ μακριές κοτσίδες στα μαλλιά, οι οποίες παραπέμπουν τόσο στο πλέξιμο, όσο και στο να κάνεις πράγματα με τα χέρια σου», εξηγεί η εικαστικός.
Για τη συγκεκριμένη αποτύπωση στο χαρτί, χρησιμοποιούσε μολύβι, δημιουργούσε σκιές και έντονα κοντράστ. «Το αποτέλεσμα ήταν ατμοσφαιρικό, ίσως και λίγο μουντό, γιατί κάπως έτσι ήταν η καθημερινότητα εκείνη την εποχή. Όμως ένιωθα πως ήταν κάπως σαν να εξαγνίζεται, δηλαδή το χαρτί και το εργόχειρο λειτουργούσαν ως μέσον για να φύγει από μέσα μου όλη αυτή η μουντή κατάσταση που επικρατούσε τότε», τονίζει η κ. Μπρόβα.
Ένα δεύτερο πράγμα που την ηρεμεί εξίσου, είναι η φύση, με την οποία είναι εξοικειωμένη καθώς μεγάλωσε στα Πεύκα Θεσσαλονίκης. Τα έργα της που είναι εμπνευσμένα από τη φύση είναι φτιαγμένα με λάδι. Ο περαστικός θα δει επίσης στις Βιτρίνες και ένα από τα εργόχειρά της, ένα λευκό ρούχο. «Το σκεπτικό γι’ αυτήν την έκθεση ήταν να αποτελέσει μία προτροπή στους ανθρώπους να κάνουν λίγο …slow down, να κοιτάξουν τη φύση και να συνειδητοποιήσουν το πώς μπορεί να μας βοηθήσει να ρίξουμε ρυθμούς, όπως συνέβαινε παλιά που οι άνθρωποι ήταν λίγο πιο συνειδητοποιημένοι και είχαν λιγότερο άγχος», προσθέτει η εικαστικός.
Δηλώνει τέλος ευγνώμων που τα έργα της κοσμούν τις Βιτρίνες του ΟΤΕ, τις οποίες χαρακτηρίζει μία πολύ έξυπνη ιδέα να έρθει ο κόσμος σε επαφή με την τέχνη, περπατώντας απλώς στο δρόμο. Τις Βιτρίνες του ΟΤΕ επιμελείται ο Γιάννης Αργυριάδης.
ΣΧΟΛΙΑ