ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Θεσσαλονίκη: Έγινε το πρώτο βήμα για τη… μεταμόρφωση του θαλάσσιου μετώπου (Φωτό)

Παραδόθηκε στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η μελέτη του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου – Θα σταλεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος προς έγκριση, ενώ σε ένα χρόνο αναμένεται έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος

 16/05/2020 08:00

Θεσσαλονίκη: Έγινε το πρώτο βήμα για τη… μεταμόρφωση του θαλάσσιου μετώπου (Φωτό)

Φανή Σοβιτσλή

Τάξη στο θαλάσσιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας έναν ενιαίο χώρο, από το Καλοχώρι μέχρι το Αγγελοχώρι, μήκους 40 χλμ. με σαφή καθορισμό των χρήσεων γης, πρόκειται να βάλει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο της παράκτιας ζώνης, η μελέτη του οποίου κατατέθηκε χθες, προς έγκριση, στις αρμόδιες υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Πρόκειται για το πρώτο αλλά ουσιαστικό βήμα στο οποίο προχώρησε η διοίκηση της ΠΚΜ, για την υλοποίηση ενός οράματος που την επόμενη δεκαετία αναμένεται να μεταμορφώσει το παράκτιο τμήμα της Θεσσαλονίκης, που είναι άρρητα συνδεδεμένο μαζί της.

Μιλώντας στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας τόνισε ότι «έγινε το πρώτο, αλλά σπουδαίο, βήμα, για την ολοκλήρωση ενός οράματος για τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη της πόλης. Μιας πόλης φιλικής προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες της».

Η μελέτη του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, όπως είπε, θα σταλεί στη συνέχεια στο τμήμα Μητροπολιτικού Σχεδιασμού του υπουργείου Περιβάλλοντος για κάποιες ενδεχομένως αλλαγές και τροποποιήσεις, ενώ μετά θα δοθεί για διαβούλευση με τους φορείς και η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

«Εκτιμώ ότι οι διαδικασίες για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το παράκτιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης, θα τρέξουν, παρά την καθυστέρηση που οφείλεται στην κρίση της πανδημίας και ελπίζω πως σε ένα χρόνο από σήμερα, θα προωθηθεί για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος» ανέφερε ο κ. Μπίλλιας, εξηγώντας ωστόσο ότι ο σχεδιασμός αυτός ακριβώς επειδή είναι φιλόδοξος θα είναι χρονοβόρος, καθώς το δεύτερο μεγάλο στοίχημα είναι η εξειδίκευση των έργων που θα πρέπει να γίνουν στις κατά τόπους περιοχές σε συνεργασία με τους οικείους δήμους.

Ο ίδιος, δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο η ΠΚΜ να κληθεί να λύσει χρόνιες παθογένειες, και αυτό, επειδή, όπως είπε, υπάρχουν περιοχές που δεν έχουν θεσμικό, πολεοδομικό πλαίσιο, γεγονός που μπορεί να δημιουργεί καθυστερήσεις. «Τα λαμβάνουμε όλα υπόψη, ωστόσο θεωρώ ότι μέσα από το Χωρικό Σχέδιο θα επισπευστούν οι διαδικασίες και θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα» υπογράμμισε ο κ. Μπίλλιας.

xartis-01.jpg

Αναφορικά με το μείζον ζήτημα της χρηματοδότησης των έργων που θα προταθούν, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπολογίζει σε χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους, αλλά και μέσω ΣΔΙΤ, εργαλεία που είναι διαθέσιμα και μπορούν να αξιοποιηθούν.

κοινός στόχος όλων είναι να αποτελέσει το παραλιακό μέτωπο το νέο τοπόσημο της Θεσσαλονίκης. Πρέπει ενωμένοι να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και τη γραφειοκρατία, επειδή πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Θεωρώ ότι μέχρι σήμερα τα καταφέραμε καλά και επειδή όλοι αντιλαμβάνονται το σπουδαίο διακύβευμα θα προχωρήσουμε τηρώντας τα χρονοδιαγράμματα».

Ποια είναι τα πρώτα έργα που προβλέπεται

Κληθείς να απαντήσει αν υπάρχουν έργα σημαία για το παραλιακό μέτωπο που θα αλλάξουν τη πόλη, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων δήλωσε ότι προτάσεις για αυτό το σχέδιο θα καταθέσουν οι επτά δήμοι που εμπλέκονται σε αυτό και πως τα έργα θα προκύψουν από τις μελέτες και θα συζητηθούν με τους δήμους, ώστε να υπάρξει κοινή συνισταμένη με την περιφέρεια.

«Δική μας βούληση είναι τα πρώτα έργα να τρέξουν στη δυτική Θεσσαλονίκη, στην περιοχή του Καλοχωρίου και της περιοχής των Αμπελοκήπων και της Μενεμένης, που είναι μια υποβαθμισμένη περιοχή. Ήδη η περιφέρεια με εργαλείο, ένα παλιό πρόγραμμα, έχει κάνει κάποιες μελέτες και νομίζω ότι εκεί θα είμαστε σε θέση να προχωρήσουνε πιο γρήγορα και αν όλα πάνε καλά, έως το τέλος του 2023 να ξεκινήσουν κάποιες πρώτες παρεμβάσεις» ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης.

received-1134343773631342.jpeg

Μεταξύ των έργων που προβλέπονται με την ολοκλήρωση των αρχιτεκτονικών μελετών, είναι:

*Εξυγίανση και ανάπλαση της περιοχής του Δενδροποτάμου και των βυρσοδεψείων

*η δημιουργία του Μητροπολιτικού Δυτικού Πάρκου στο χώρο του παλιού σιδηροδρομικού σταθμού, που έχει δρομολογηθεί με το Μουσείο Ολοκαυτώματος

*Ο περιπατητικός άξονας από το νέο Μουσείο έως την Πλατεία Ελευθερίας, ενδιάμεσα από τις εγκαταστάσεις του παλαιού Εμπορευματικού Σταθμού

*Η ανάπλαση της παλιάς παραλίας Θεσσαλονίκης

*Παρεμβάσεις στο παράκτιο μέτωπο του δήμου Καλαμαριάς

*Παρεμβάσεις στην περιοχή του Μεγάρου Μουσικής – Ποσειδωνίου – Αλλατίνη (Ανατολικός Μητροπολιτικός Πόλος Πολιτισμού και Αθλητισμού)

*Στο αγρόκτημα του ΑΠΘ και το Βοτανικό Κήπο στην έκταση του ΑΠΘ κοντά στο αεροδρόμιο κ.α

«Μακεδονική Ριβιέρα»

Αναφερόμενος στους στόχους του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το παράκτιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης, ο επικεφαλής της μελετητικής ομάδας, μέλος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Τάκης Δούμας, τόνισε ότι πρόκειται για μια μεγάλη εικόνα που θα στοχεύει στο άνοιγμα του πολεοδομικού συγκροτήματος, από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι, σε όλο το ανάπτυγμα του προς την θάλασσα, μετασχηματίζοντας τον παράκτιο χώρο, με την ανασύνθεση των πολεοδομικών ρυθμίσεών του. «Θα στοχεύει στη συνεχόμενη παράκτια αναψυχή και άξονα περιπάτου, την απρόσκοπτη μετακίνηση με ποδήλατο εντόςαυτής, την εξυπηρέτησή της με την προβλεπόμενη θαλάσσια συγκοινωνία και τις μελλοντικές επεκτάσεις του Metro, το συνταίριασμα της με τους υφιστάμενους χώρους πολιτισμού, αθλητισμού, υπαίθριας αναψυχής κ.α» ανέφερε ο κ. Δούμας. 

Πρόσθεσε μάλιστα ότι η ολοκλήρωση και η υψηλού επιπέδου θεσμική έγκριση με Π.Δ, της μελέτης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου θα επιτρέψει την υλοποίηση της Μακεδονικής Ριβιέρας, που είναι μια σημαντική πρόκληση για την πόλη.

xartis-03.jpg

Τάξη στο θαλάσσιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας έναν ενιαίο χώρο, από το Καλοχώρι μέχρι το Αγγελοχώρι, μήκους 40 χλμ. με σαφή καθορισμό των χρήσεων γης, πρόκειται να βάλει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο της παράκτιας ζώνης, η μελέτη του οποίου κατατέθηκε χθες, προς έγκριση, στις αρμόδιες υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Πρόκειται για το πρώτο αλλά ουσιαστικό βήμα στο οποίο προχώρησε η διοίκηση της ΠΚΜ, για την υλοποίηση ενός οράματος που την επόμενη δεκαετία αναμένεται να μεταμορφώσει το παράκτιο τμήμα της Θεσσαλονίκης, που είναι άρρητα συνδεδεμένο μαζί της.

Μιλώντας στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας τόνισε ότι «έγινε το πρώτο, αλλά σπουδαίο, βήμα, για την ολοκλήρωση ενός οράματος για τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη της πόλης. Μιας πόλης φιλικής προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες της».

Η μελέτη του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, όπως είπε, θα σταλεί στη συνέχεια στο τμήμα Μητροπολιτικού Σχεδιασμού του υπουργείου Περιβάλλοντος για κάποιες ενδεχομένως αλλαγές και τροποποιήσεις, ενώ μετά θα δοθεί για διαβούλευση με τους φορείς και η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

«Εκτιμώ ότι οι διαδικασίες για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το παράκτιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης, θα τρέξουν, παρά την καθυστέρηση που οφείλεται στην κρίση της πανδημίας και ελπίζω πως σε ένα χρόνο από σήμερα, θα προωθηθεί για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος» ανέφερε ο κ. Μπίλλιας, εξηγώντας ωστόσο ότι ο σχεδιασμός αυτός ακριβώς επειδή είναι φιλόδοξος θα είναι χρονοβόρος, καθώς το δεύτερο μεγάλο στοίχημα είναι η εξειδίκευση των έργων που θα πρέπει να γίνουν στις κατά τόπους περιοχές σε συνεργασία με τους οικείους δήμους.

Ο ίδιος, δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο η ΠΚΜ να κληθεί να λύσει χρόνιες παθογένειες, και αυτό, επειδή, όπως είπε, υπάρχουν περιοχές που δεν έχουν θεσμικό, πολεοδομικό πλαίσιο, γεγονός που μπορεί να δημιουργεί καθυστερήσεις. «Τα λαμβάνουμε όλα υπόψη, ωστόσο θεωρώ ότι μέσα από το Χωρικό Σχέδιο θα επισπευστούν οι διαδικασίες και θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα» υπογράμμισε ο κ. Μπίλλιας.

xartis-01.jpg

Αναφορικά με το μείζον ζήτημα της χρηματοδότησης των έργων που θα προταθούν, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπολογίζει σε χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους, αλλά και μέσω ΣΔΙΤ, εργαλεία που είναι διαθέσιμα και μπορούν να αξιοποιηθούν.

κοινός στόχος όλων είναι να αποτελέσει το παραλιακό μέτωπο το νέο τοπόσημο της Θεσσαλονίκης. Πρέπει ενωμένοι να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και τη γραφειοκρατία, επειδή πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Θεωρώ ότι μέχρι σήμερα τα καταφέραμε καλά και επειδή όλοι αντιλαμβάνονται το σπουδαίο διακύβευμα θα προχωρήσουμε τηρώντας τα χρονοδιαγράμματα».

Ποια είναι τα πρώτα έργα που προβλέπεται

Κληθείς να απαντήσει αν υπάρχουν έργα σημαία για το παραλιακό μέτωπο που θα αλλάξουν τη πόλη, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων δήλωσε ότι προτάσεις για αυτό το σχέδιο θα καταθέσουν οι επτά δήμοι που εμπλέκονται σε αυτό και πως τα έργα θα προκύψουν από τις μελέτες και θα συζητηθούν με τους δήμους, ώστε να υπάρξει κοινή συνισταμένη με την περιφέρεια.

«Δική μας βούληση είναι τα πρώτα έργα να τρέξουν στη δυτική Θεσσαλονίκη, στην περιοχή του Καλοχωρίου και της περιοχής των Αμπελοκήπων και της Μενεμένης, που είναι μια υποβαθμισμένη περιοχή. Ήδη η περιφέρεια με εργαλείο, ένα παλιό πρόγραμμα, έχει κάνει κάποιες μελέτες και νομίζω ότι εκεί θα είμαστε σε θέση να προχωρήσουνε πιο γρήγορα και αν όλα πάνε καλά, έως το τέλος του 2023 να ξεκινήσουν κάποιες πρώτες παρεμβάσεις» ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης.

received-1134343773631342.jpeg

Μεταξύ των έργων που προβλέπονται με την ολοκλήρωση των αρχιτεκτονικών μελετών, είναι:

*Εξυγίανση και ανάπλαση της περιοχής του Δενδροποτάμου και των βυρσοδεψείων

*η δημιουργία του Μητροπολιτικού Δυτικού Πάρκου στο χώρο του παλιού σιδηροδρομικού σταθμού, που έχει δρομολογηθεί με το Μουσείο Ολοκαυτώματος

*Ο περιπατητικός άξονας από το νέο Μουσείο έως την Πλατεία Ελευθερίας, ενδιάμεσα από τις εγκαταστάσεις του παλαιού Εμπορευματικού Σταθμού

*Η ανάπλαση της παλιάς παραλίας Θεσσαλονίκης

*Παρεμβάσεις στο παράκτιο μέτωπο του δήμου Καλαμαριάς

*Παρεμβάσεις στην περιοχή του Μεγάρου Μουσικής – Ποσειδωνίου – Αλλατίνη (Ανατολικός Μητροπολιτικός Πόλος Πολιτισμού και Αθλητισμού)

*Στο αγρόκτημα του ΑΠΘ και το Βοτανικό Κήπο στην έκταση του ΑΠΘ κοντά στο αεροδρόμιο κ.α

«Μακεδονική Ριβιέρα»

Αναφερόμενος στους στόχους του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το παράκτιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης, ο επικεφαλής της μελετητικής ομάδας, μέλος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Τάκης Δούμας, τόνισε ότι πρόκειται για μια μεγάλη εικόνα που θα στοχεύει στο άνοιγμα του πολεοδομικού συγκροτήματος, από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι, σε όλο το ανάπτυγμα του προς την θάλασσα, μετασχηματίζοντας τον παράκτιο χώρο, με την ανασύνθεση των πολεοδομικών ρυθμίσεών του. «Θα στοχεύει στη συνεχόμενη παράκτια αναψυχή και άξονα περιπάτου, την απρόσκοπτη μετακίνηση με ποδήλατο εντόςαυτής, την εξυπηρέτησή της με την προβλεπόμενη θαλάσσια συγκοινωνία και τις μελλοντικές επεκτάσεις του Metro, το συνταίριασμα της με τους υφιστάμενους χώρους πολιτισμού, αθλητισμού, υπαίθριας αναψυχής κ.α» ανέφερε ο κ. Δούμας. 

Πρόσθεσε μάλιστα ότι η ολοκλήρωση και η υψηλού επιπέδου θεσμική έγκριση με Π.Δ, της μελέτης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου θα επιτρέψει την υλοποίηση της Μακεδονικής Ριβιέρας, που είναι μια σημαντική πρόκληση για την πόλη.

xartis-03.jpg

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία