Θεσσαλονίκη: «Φροντιστήριο» σε φοιτητές για την αγορά εργασίας
24/10/2024 15:08
24/10/2024 15:08
Η καλλιέργεια οριζόντιων δεξιοτήτων στους σημερινούς φοιτητές και αυριανούς επαγγελματίες είναι ο στόχος καινοτόμου εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας που ανέλαβαν εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία και παρουσιάστηκε σήμερα από τους εκπροσώπους της, σε εκδήλωση στην αίθουσα της ΕΣΗΕΜ-Θ.
Πρόκειται για το πρόγραμμα «Alba - Thessaloniki Future Leaders Lab: Learnability for Employability», που τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και παρέχεται δωρεάν σε φοιτητές των Σχολών των Πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης με την υποστήριξη των επιχειρήσεων ΜΕΒΓΑΛ, ΕΛΒΑΛ, Eurobank, Accenture, Ελληνικός Χρυσός, ΤΙΤΑΝ και της Δικηγορικής Εταιρία Γεωργάκη και Συνεργάτες.
Με κεντρικό μήνυμα «Learnability for Employability» (ικανότητα μάθησης για την απασχολησιμότητα), στελέχη των εταιρειών οι οποίες υποστηρίζουν οικονομικά το πρόγραμμα, συμβάλλουν και στην κατάρτιση του προγράμματος σπουδών, στην κατεύθυνση της ανάπτυξης δεξιοτήτων που απαιτεί σήμερα η αγορά εργασίας, της διεύρυνσης της επιχειρηματικής σκέψης των φοιτητών και ανάδειξης της επόμενης γενιάς ηγετών σε παραγωγικούς τομείς, ξεκινώντας από τη Βόρεια Ελλάδα.
Τον Νοέμβριο του 2024 ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος μαθημάτων του προγράμματος, στον οποίο συμμετείχαν 50 φοιτητές από διάφορα τμήματα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Ποσοστό 51% των φοιτητών προέρχονταν από τμήματα θετικών επιστημών, ποσοστό 23% από τμήματα νομικών και οικονομικών επιστημών, 14% από τμήματα ανθρωπιστικών επιστημών και 12 από άλλα τμήματα, όπως Ιατρικής και Γεωπονίας.
«Προσπαθούμε να καταλάβουμε τον κόσμο, να καταλάβουμε τα φαινόμενα μέσα στα οποία ζούμε. Και στη συνέχεια δομούμε προγράμματα σπουδών, μαθησιακές δραστηριότητες για να βοηθήσουμε τους συμμετέχοντες στα προγράμματά μας να μπορούν, αφενός να κατανοούν τα φαινόμενα καλύτερα και αφετέρου να μπορούν να τα διαχειρίζονται καλύτερα, ούτως ώστε να είναι και πετυχημένοι επαγγελματίες στον χώρο που δραστηριοποιούνται», ανέφερε ο πρύτανης του Alba Graduate Business School, Δρ Κώστας Αξαρλόγλου, επιχειρώντας μέσα από παραδείγματα προκλήσεων που αντιμετώπισε ή αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα (πανδημία Covid-19, ενεργειακή κρίση, εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης) να εξηγήσει την πολυπλοκότητα των καταστάσεων, μέσα στις οποίες θα κληθούν να λειτουργήσουν οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων βγαίνοντας στην αγορά εργασίας.
«Τα φαινόμενα που ζούμε μας αγγίζουν όλους. Και αυτή ήταν και η έμπνευση του συγκεκριμένου προγράμματος. Για να καταλάβει κανείς αυτόν τον κόσμο θα πρέπει να αναπτύξει δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η κριτική σκέψη, η προσαρμοστικότητα, η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η συνολική αντίληψη και θα πρέπει να μαθαίνει με συγκεκριμένο τρόπο», επισήμανε.
Διευκρίνισε, δε, ότι η φιλοσοφία του προγράμματος «Alba - Thessaloniki Future Leaders Lab: Learnability for Employability» είναι να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τις σπουδές των φοιτητών των πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα. «Στα πανεπιστήμια αυτά οι φοιτητές παίρνουν εξαιρετική εξειδίκευση στον χώρο που εξειδικεύονται: Νομικοί, Μαθηματικοί, Φυσικοί, Χημικοί, Μηχανικοί, Γεωπόνοι. Όμως τα φαινόμενα τα οποία θα πρέπει να διαχειρίζονται και ο χώρος εργασίας που θα δραστηριοποιούνται απαιτεί το οριζόντιο, απαιτεί δηλαδή την κατανόηση του πολύπλοκου φαινομένου από διαφορετικές οπτικές και από διαφορετικές επιστήμες. [...] Δεν είναι ένα φαινόμενο μόνο οικονομικό, ούτε νομικό, ούτε μαθηματικό, ούτε για τον μηχανικό, είναι πολύπλοκα φαινόμενα και εκεί χρειάζονται οριζόντιες δεξιότητες», ανέφερε.
Σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών -δομείται σε πέντε ενότητες: Ηγεσία και αυτο-ηγεσία, Βιώσιμη Ανάπτυξη, Καινοτομία, Τεχνολογία και Ψηφιακή Καινοτομία, Επιχειρηματική Σκέψη- σημείωσε ότι «οι εταιρείες είχαν τον σημαντικό ρόλο να είναι και δωρητές, αλλά και να βοηθήσουν στην ανάπτυξή του».
Εκπρόσωποι των εταιρειών που στηρίζουν το πρόγραμμα καθώς και φοιτητές που το παρακολούθησαν μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή τους στον πρώτο κύκλο του. Ο επόμενος κύκλος του προγράμματος, όπως διευκρίνισε ο κ. Αξαρλόγλου, αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2025.
Το Alba ιδρύθηκε το 1992 υπό την αιγίδα του ΣΕΒ με όραμα να εκπαιδεύσει τις επόμενες γενιές των ηγετών των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, προσφέροντας μεταπτυχιακά προγράμματα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων καθώς και προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στελεχών.
Η καλλιέργεια οριζόντιων δεξιοτήτων στους σημερινούς φοιτητές και αυριανούς επαγγελματίες είναι ο στόχος καινοτόμου εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας που ανέλαβαν εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία και παρουσιάστηκε σήμερα από τους εκπροσώπους της, σε εκδήλωση στην αίθουσα της ΕΣΗΕΜ-Θ.
Πρόκειται για το πρόγραμμα «Alba - Thessaloniki Future Leaders Lab: Learnability for Employability», που τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και παρέχεται δωρεάν σε φοιτητές των Σχολών των Πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης με την υποστήριξη των επιχειρήσεων ΜΕΒΓΑΛ, ΕΛΒΑΛ, Eurobank, Accenture, Ελληνικός Χρυσός, ΤΙΤΑΝ και της Δικηγορικής Εταιρία Γεωργάκη και Συνεργάτες.
Με κεντρικό μήνυμα «Learnability for Employability» (ικανότητα μάθησης για την απασχολησιμότητα), στελέχη των εταιρειών οι οποίες υποστηρίζουν οικονομικά το πρόγραμμα, συμβάλλουν και στην κατάρτιση του προγράμματος σπουδών, στην κατεύθυνση της ανάπτυξης δεξιοτήτων που απαιτεί σήμερα η αγορά εργασίας, της διεύρυνσης της επιχειρηματικής σκέψης των φοιτητών και ανάδειξης της επόμενης γενιάς ηγετών σε παραγωγικούς τομείς, ξεκινώντας από τη Βόρεια Ελλάδα.
Τον Νοέμβριο του 2024 ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος μαθημάτων του προγράμματος, στον οποίο συμμετείχαν 50 φοιτητές από διάφορα τμήματα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Ποσοστό 51% των φοιτητών προέρχονταν από τμήματα θετικών επιστημών, ποσοστό 23% από τμήματα νομικών και οικονομικών επιστημών, 14% από τμήματα ανθρωπιστικών επιστημών και 12 από άλλα τμήματα, όπως Ιατρικής και Γεωπονίας.
«Προσπαθούμε να καταλάβουμε τον κόσμο, να καταλάβουμε τα φαινόμενα μέσα στα οποία ζούμε. Και στη συνέχεια δομούμε προγράμματα σπουδών, μαθησιακές δραστηριότητες για να βοηθήσουμε τους συμμετέχοντες στα προγράμματά μας να μπορούν, αφενός να κατανοούν τα φαινόμενα καλύτερα και αφετέρου να μπορούν να τα διαχειρίζονται καλύτερα, ούτως ώστε να είναι και πετυχημένοι επαγγελματίες στον χώρο που δραστηριοποιούνται», ανέφερε ο πρύτανης του Alba Graduate Business School, Δρ Κώστας Αξαρλόγλου, επιχειρώντας μέσα από παραδείγματα προκλήσεων που αντιμετώπισε ή αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα (πανδημία Covid-19, ενεργειακή κρίση, εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης) να εξηγήσει την πολυπλοκότητα των καταστάσεων, μέσα στις οποίες θα κληθούν να λειτουργήσουν οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων βγαίνοντας στην αγορά εργασίας.
«Τα φαινόμενα που ζούμε μας αγγίζουν όλους. Και αυτή ήταν και η έμπνευση του συγκεκριμένου προγράμματος. Για να καταλάβει κανείς αυτόν τον κόσμο θα πρέπει να αναπτύξει δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η κριτική σκέψη, η προσαρμοστικότητα, η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η συνολική αντίληψη και θα πρέπει να μαθαίνει με συγκεκριμένο τρόπο», επισήμανε.
Διευκρίνισε, δε, ότι η φιλοσοφία του προγράμματος «Alba - Thessaloniki Future Leaders Lab: Learnability for Employability» είναι να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τις σπουδές των φοιτητών των πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα. «Στα πανεπιστήμια αυτά οι φοιτητές παίρνουν εξαιρετική εξειδίκευση στον χώρο που εξειδικεύονται: Νομικοί, Μαθηματικοί, Φυσικοί, Χημικοί, Μηχανικοί, Γεωπόνοι. Όμως τα φαινόμενα τα οποία θα πρέπει να διαχειρίζονται και ο χώρος εργασίας που θα δραστηριοποιούνται απαιτεί το οριζόντιο, απαιτεί δηλαδή την κατανόηση του πολύπλοκου φαινομένου από διαφορετικές οπτικές και από διαφορετικές επιστήμες. [...] Δεν είναι ένα φαινόμενο μόνο οικονομικό, ούτε νομικό, ούτε μαθηματικό, ούτε για τον μηχανικό, είναι πολύπλοκα φαινόμενα και εκεί χρειάζονται οριζόντιες δεξιότητες», ανέφερε.
Σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών -δομείται σε πέντε ενότητες: Ηγεσία και αυτο-ηγεσία, Βιώσιμη Ανάπτυξη, Καινοτομία, Τεχνολογία και Ψηφιακή Καινοτομία, Επιχειρηματική Σκέψη- σημείωσε ότι «οι εταιρείες είχαν τον σημαντικό ρόλο να είναι και δωρητές, αλλά και να βοηθήσουν στην ανάπτυξή του».
Εκπρόσωποι των εταιρειών που στηρίζουν το πρόγραμμα καθώς και φοιτητές που το παρακολούθησαν μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή τους στον πρώτο κύκλο του. Ο επόμενος κύκλος του προγράμματος, όπως διευκρίνισε ο κ. Αξαρλόγλου, αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2025.
Το Alba ιδρύθηκε το 1992 υπό την αιγίδα του ΣΕΒ με όραμα να εκπαιδεύσει τις επόμενες γενιές των ηγετών των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, προσφέροντας μεταπτυχιακά προγράμματα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων καθώς και προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στελεχών.
ΣΧΟΛΙΑ