Θεσσαλονίκη - Ελεγχόμενη Στάθμευση: Ρώτησαν εννέα, κατέθεσε προσφορά μόνον ένας-Ποια εταιρεία παίρνει το έργο. Γράφει ο Σαλονικιός
31/10/2023 07:00
31/10/2023 07:00
Σε εξέλιξη βρίσκεται, όπως πληροφορούμαι, ο διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο δήμο Θεσσαλονίκης για τα επόμενα πέντε χρόνια. Η διαδικασία άνοιξε λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές όταν βγήκε στον αέρα ο διαγωνισμός και η κατάθεση των προσφορών είχε οριστεί για τις 13 Οκτωβρίου, δηλαδή την τελευταία εργάσιμη ημέρα πριν από τον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών. Τελικά, έπειτα από αιτήματα των ενδιαφερόμενων εταιρειών δόθηκε δεκαήμερη παράταση, ως τις 23 Οκτωβρίου.
Η πραγματοποίηση ενός διαγωνισμού εν μέσω δημοτικών εκλογών δεν είναι και το πλέον συνηθισμένο πράγμα, πόσω μάλλον, όταν αφορά ένα έργο αρκετών εκατομμυρίων το οποίο δεσμεύει την επόμενη διοίκηση, σε ολόκληρη μάλιστα την πενταετή θητεία της. Αυτό όμως είναι κάτι το οποίο θα πρέπει ίσως να απασχολήσει τον νεοεκλεγέντα δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη ο οποίος, εφόσον κρίνει ότι αυτό είναι unfair εκ μέρους του Κωνσταντίνου Ζέρβα θα πρέπει να παρέμβει. Άλλωστε, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός θα έπρεπε να έχει γίνει ήδη από την περασμένη άνοιξη ακόμη καθώς η σύμβαση παραχώρησης της ελεγχόμενης στάθμευσης έληγε στα μέσα Σεπτεμβρίου, μετά και τη 15μηνη παράταση που είχε δοθεί λόγω πανδημίας. Θα έπρεπε, επομένως, ο νέος ανάδοχος να έχει ανακηρυχθεί και να υπογράψει και τη σύμβαση στις αρχές Σεπτεμβρίου. Εν πάση περιπτώσει, αυτό είναι δουλειά του νεοεκλεγέντα δημάρχου να το δει.
Επί της ουσίας τώρα, αρχικό ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό, ο οποίος θυμίζω, ήταν διεθνής, εκδήλωσαν αρχικά εννέα εταιρείες, μεταξύ των οποίων και κάποιες πολύ γνωστές. Μάλιστα οι περισσότερες εξ αυτών υπέβαλαν και σχετικές ερωτήσεις και ζήτησαν διευκρινίσεις επί του περιεχομένου της διακήρυξης. Περιέργως πως, όμως, όταν ήρθε η ώρα της υποβολής των προσφορών, κατατέθηκε ένας και μοναδικός φάκελος. Οι υπόλοιπες οκτώ το έστριψαν, χωρίς μάλιστα να καταθέσουν καμία ένσταση, ούτε προσφυγή. Όπως ενδεχομένως θα μαντέψατε, η μοναδική εταιρεία η οποία κατέθεσε προσφορά είναι αυτή που έχει ήδη το έργο, δηλαδή η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Όπως πληροφορούμαι, ο φάκελος της τεχνικής προσφοράς της ΙΝΤΡΑΚΑΤ ανοίχθηκε την περασμένη Παρασκευή και βρίσκεται στο στάδιο του ελέγχου. Εφόσον δεν προκύψει πρόβλημα, ώστε να αποκλειστεί σε αυτό το στάδιο του διαγωνισμού ο ένας και μοναδικός υποψήφιος ανάδοχος, την επόμενη εβδομάδα θα ανοίξει λογικά και ο φάκελος της οικονομικής προσφοράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες η διακήρυξη περιέχει δυο, τρεις πρόνοιες οι οποίες είναι ευνοϊκότερες για τον δήμο, σε σχέση με την προηγούμενη του 2017. Βεβαίως η χρέωση παραμένει στα ίδια επίπεδα, του 1,7 ευρώ την ώρα, ωστόσο, προβλέπεται η δυνατότητα στη διοίκηση του δήμου να αυξομειώσει αυτήν την τιμή κατά περίπου 10%. Δηλαδή, μπορεί η επόμενη δημοτική αρχή να μειώσει ακόμη και στο 1,5 ευρώ/ώρα τη χρέωση, χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τον δήμο και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του αναδόχου.
Μια δεύτερη βελτίωση είναι ότι το 60% των εσόδων από τις περίπου 1.700 θέσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης θα πηγαίνει στο δήμο και το 40% στον ανάδοχο. Στην σύμβαση που έληξε τα έσοδα μοιράζονταν περίπου μισά μισά (50,5% ο δήμος, 49,5% ο ανάδοχος). Παράλληλα, προβλέπεται η υποχρέωση του δήμου να διαθέτει δημοτικούς αστυνόμους για τον έλεγχο των παραβατών, αλλά του παρέχει και κάποια ευελιξία καθώς αναφέρει ότι αυτό θα γίνεται “ανάλογα με τις δυνατότητες του δήμου”. Θυμίζω ότι η προηγούμενη σύμβαση όριζε ότι καθημερινά ο δήμος θα έπρεπε να διαθέτει 130 δημοτικούς αστυνόμους για την ελεγχόμενη στάθμευση.
Το θέμα θα σχολιαστεί πιθανότατα και στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο το οποίο παρουσιάζει έτσι κι αλλιώς ενδιαφέρον καθώς είναι το πρώτο μετά τις εκλογές και από τα τελευταία με τη σημερινή σύνθεση.
Σε εξέλιξη βρίσκεται, όπως πληροφορούμαι, ο διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο δήμο Θεσσαλονίκης για τα επόμενα πέντε χρόνια. Η διαδικασία άνοιξε λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές όταν βγήκε στον αέρα ο διαγωνισμός και η κατάθεση των προσφορών είχε οριστεί για τις 13 Οκτωβρίου, δηλαδή την τελευταία εργάσιμη ημέρα πριν από τον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών. Τελικά, έπειτα από αιτήματα των ενδιαφερόμενων εταιρειών δόθηκε δεκαήμερη παράταση, ως τις 23 Οκτωβρίου.
Η πραγματοποίηση ενός διαγωνισμού εν μέσω δημοτικών εκλογών δεν είναι και το πλέον συνηθισμένο πράγμα, πόσω μάλλον, όταν αφορά ένα έργο αρκετών εκατομμυρίων το οποίο δεσμεύει την επόμενη διοίκηση, σε ολόκληρη μάλιστα την πενταετή θητεία της. Αυτό όμως είναι κάτι το οποίο θα πρέπει ίσως να απασχολήσει τον νεοεκλεγέντα δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη ο οποίος, εφόσον κρίνει ότι αυτό είναι unfair εκ μέρους του Κωνσταντίνου Ζέρβα θα πρέπει να παρέμβει. Άλλωστε, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός θα έπρεπε να έχει γίνει ήδη από την περασμένη άνοιξη ακόμη καθώς η σύμβαση παραχώρησης της ελεγχόμενης στάθμευσης έληγε στα μέσα Σεπτεμβρίου, μετά και τη 15μηνη παράταση που είχε δοθεί λόγω πανδημίας. Θα έπρεπε, επομένως, ο νέος ανάδοχος να έχει ανακηρυχθεί και να υπογράψει και τη σύμβαση στις αρχές Σεπτεμβρίου. Εν πάση περιπτώσει, αυτό είναι δουλειά του νεοεκλεγέντα δημάρχου να το δει.
Επί της ουσίας τώρα, αρχικό ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό, ο οποίος θυμίζω, ήταν διεθνής, εκδήλωσαν αρχικά εννέα εταιρείες, μεταξύ των οποίων και κάποιες πολύ γνωστές. Μάλιστα οι περισσότερες εξ αυτών υπέβαλαν και σχετικές ερωτήσεις και ζήτησαν διευκρινίσεις επί του περιεχομένου της διακήρυξης. Περιέργως πως, όμως, όταν ήρθε η ώρα της υποβολής των προσφορών, κατατέθηκε ένας και μοναδικός φάκελος. Οι υπόλοιπες οκτώ το έστριψαν, χωρίς μάλιστα να καταθέσουν καμία ένσταση, ούτε προσφυγή. Όπως ενδεχομένως θα μαντέψατε, η μοναδική εταιρεία η οποία κατέθεσε προσφορά είναι αυτή που έχει ήδη το έργο, δηλαδή η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Όπως πληροφορούμαι, ο φάκελος της τεχνικής προσφοράς της ΙΝΤΡΑΚΑΤ ανοίχθηκε την περασμένη Παρασκευή και βρίσκεται στο στάδιο του ελέγχου. Εφόσον δεν προκύψει πρόβλημα, ώστε να αποκλειστεί σε αυτό το στάδιο του διαγωνισμού ο ένας και μοναδικός υποψήφιος ανάδοχος, την επόμενη εβδομάδα θα ανοίξει λογικά και ο φάκελος της οικονομικής προσφοράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες η διακήρυξη περιέχει δυο, τρεις πρόνοιες οι οποίες είναι ευνοϊκότερες για τον δήμο, σε σχέση με την προηγούμενη του 2017. Βεβαίως η χρέωση παραμένει στα ίδια επίπεδα, του 1,7 ευρώ την ώρα, ωστόσο, προβλέπεται η δυνατότητα στη διοίκηση του δήμου να αυξομειώσει αυτήν την τιμή κατά περίπου 10%. Δηλαδή, μπορεί η επόμενη δημοτική αρχή να μειώσει ακόμη και στο 1,5 ευρώ/ώρα τη χρέωση, χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τον δήμο και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του αναδόχου.
Μια δεύτερη βελτίωση είναι ότι το 60% των εσόδων από τις περίπου 1.700 θέσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης θα πηγαίνει στο δήμο και το 40% στον ανάδοχο. Στην σύμβαση που έληξε τα έσοδα μοιράζονταν περίπου μισά μισά (50,5% ο δήμος, 49,5% ο ανάδοχος). Παράλληλα, προβλέπεται η υποχρέωση του δήμου να διαθέτει δημοτικούς αστυνόμους για τον έλεγχο των παραβατών, αλλά του παρέχει και κάποια ευελιξία καθώς αναφέρει ότι αυτό θα γίνεται “ανάλογα με τις δυνατότητες του δήμου”. Θυμίζω ότι η προηγούμενη σύμβαση όριζε ότι καθημερινά ο δήμος θα έπρεπε να διαθέτει 130 δημοτικούς αστυνόμους για την ελεγχόμενη στάθμευση.
Το θέμα θα σχολιαστεί πιθανότατα και στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο το οποίο παρουσιάζει έτσι κι αλλιώς ενδιαφέρον καθώς είναι το πρώτο μετά τις εκλογές και από τα τελευταία με τη σημερινή σύνθεση.
ΣΧΟΛΙΑ