Θεσσαλονίκη: Επιπτώσεις στο ρέμα Σταγειρίτη από την κατασκευή του Fly Over
31/10/2023 13:05
31/10/2023 13:05
Ερώτηση για γραπτή απάντηση κατέθεσε η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κ. Μακεδονίας “Κοιτάμε Μπροστά” σχετικά με τις επιπτώσεις που ενδέχεται να προκύψουν εις βάρος του ρέματος Σταγειρίτη από την κατασκευή της υπερυψωμένης Περιφερειακής Οδού.
Πρόκειται για μια παραμελημένη παράπλευρη απώλεια, εφόσον ακριβώς στο σημείο του υφιστάμενου κόμβου της Περιφερειακής Οδού στα Κωνσταντινουπολίτικα, συμβάλλουν τρεις κύριοι ορεινοί κλάδοι του χειμάρρου από το Σέιχ Σου, ο μεγαλύτερος από τους οποίους διέρχεται για 500 περίπου μέτρα παράλληλα της βόρειας πλευράς της Περιφερειακής Οδού, μέχρι σχεδόν τη σήραγγα της Πυλαίας.
Η παράταξη “Κοιτάμε Μπροστά” ζητά να ενημερωθεί εάν θα μετατραπεί κάποιο τμήμα του ρέματος Σταγειρίτη σε υπόγειο αγωγό απορροής ομβρίων, εάν ο συγκεκριμένος κόμβος της Περιφερειακής Οδού θα τροποποιηθεί και θα επεκταθεί εις βάρος του δάσους, εάν η μελέτη διευθέτησης- οριοθέτησης του ρέματος, που εκπονήθηκε με μέριμνα της τέως ΕΥΔΕ ΑΕΛΜΠΘ του Υπουργείου Υποδομών, περιλαμβάνει την οριοθέτηση ολόκληρου του ρέματος μέχρι τις απαρχές του στο Σέιχ Σου και αν θεωρεί η διοίκηση της ΠΚΜ τη συγκεκριμένη μελέτη επαρκή και άρτια ή αν χρειάζεται και νέα επικαιροποιημένη, με τις πιο σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις των “λύσεων σε συνεργασία με τη φύση”.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΠΡΟΣ:
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Ερώτηση, με αίτημα για γραπτή απάντηση
Θέμα: Δυνητικές επιπτώσεις στο ρέμα Σταγειρίτη από την κατασκευή του Fly Over.
Το ρέμα Σταγειρίτη πηγάζει από το Σέιχ Σου και καταλήγει στην Περιφερειακή Τάφρο στο ύψος της ομώνυμης οδού. Στο τμήμα του από την οδό Λαμπράκη έως την Περιφερειακή Τάφρο συνεχίζει να υφίσταται έντονες αστικές πιέσεις, ενώ πραγματοποιήθηκε μια ατυχής διευθέτηση της κοίτης με ευθυγράμμιση και συρματοκιβώτια, η οποία περιόρισε το εύρος της κοίτης του στα 5 μέτρα και εξαφάνισε κάθε είδος βλάστησης. Από την οδό Λαμπράκη μέχρι και τον κόμβο της Περιφερειακής Οδού, η κοίτη έχει καταστραφεί, μετατρεπόμενη σε υπόγειο οχετό, σύμφωνα και με ατυχείς επιλογές που έγιναν κατά την κατασκευή της Οδού. Επάνω στην πρώην κοίτη κατασκευάστηκε η συνδετήρια οδός του Περιφερειακού, ενώ στην ευρύτερη έκταση των όχθεων κατασκευάστηκε το 105ο Δημοτικό Σχολείο, το 12ο Γενικό Λύκειο και το Δημοτικό Γήπεδο Μαλακοπής.
Ακριβώς στο σημείο του υφιστάμενου κόμβου της Περιφερειακής Οδού στα Κωνσταντινουπολίτικα, συμβάλλουν τρεις κύριοι ορεινοί κλάδοι του χειμάρρου από το Σέιχ Σου, ο μεγαλύτερος από τους οποίους διέρχεται για 500 περίπου μέτρα παράλληλα της βόρειας πλευράς της Περιφερειακής Οδού, μέχρι σχεδόν τη σήραγγα της Πυλαίας.
Σε απάντησή σας, με αρ. Πρωτ. 951/16-10-23, σε ερώτησή μας με θέμα «Κατασκευή ιδιωτικών και δημοσίων υποδομών εντός κοιτών πρώην χειμάρρων», μας είχατε ενημερώσει ότι το ρέμα Σταγειρίτη “έχει διευθετηθεί από τον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη. Η μελέτη διευθέτησης-οριοθέτησης εκπονήθηκε με μέριμνα της τέως ΕΥΔΕ ΑΕΛΜΠΘ του Υπουργείου Υποδομών (ΑΔΑ: 6ΥΖΣΟΡ1Υ-ΙΜΤ)”. Ωστόσο, είναι προφανές ότι το συγκεκριμένο ρέμα δεν έχει διευθετηθεί σε όλο του το μήκος. Ιδιαίτερα στο τμήμα που βρίσκεται εντός του Σέιχ Σου κρίνουμε ότι θα πρέπει να διατηρηθεί στη φυσική του κατάσταση και να εμπλουτιστεί με υδροχαρή βλάστηση, ώστε να σταθεροποιηθούν περισσότερο και οι όχθες του.
Παρακαλούμε να μας απαντήσετε:
Ερώτηση για γραπτή απάντηση κατέθεσε η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κ. Μακεδονίας “Κοιτάμε Μπροστά” σχετικά με τις επιπτώσεις που ενδέχεται να προκύψουν εις βάρος του ρέματος Σταγειρίτη από την κατασκευή της υπερυψωμένης Περιφερειακής Οδού.
Πρόκειται για μια παραμελημένη παράπλευρη απώλεια, εφόσον ακριβώς στο σημείο του υφιστάμενου κόμβου της Περιφερειακής Οδού στα Κωνσταντινουπολίτικα, συμβάλλουν τρεις κύριοι ορεινοί κλάδοι του χειμάρρου από το Σέιχ Σου, ο μεγαλύτερος από τους οποίους διέρχεται για 500 περίπου μέτρα παράλληλα της βόρειας πλευράς της Περιφερειακής Οδού, μέχρι σχεδόν τη σήραγγα της Πυλαίας.
Η παράταξη “Κοιτάμε Μπροστά” ζητά να ενημερωθεί εάν θα μετατραπεί κάποιο τμήμα του ρέματος Σταγειρίτη σε υπόγειο αγωγό απορροής ομβρίων, εάν ο συγκεκριμένος κόμβος της Περιφερειακής Οδού θα τροποποιηθεί και θα επεκταθεί εις βάρος του δάσους, εάν η μελέτη διευθέτησης- οριοθέτησης του ρέματος, που εκπονήθηκε με μέριμνα της τέως ΕΥΔΕ ΑΕΛΜΠΘ του Υπουργείου Υποδομών, περιλαμβάνει την οριοθέτηση ολόκληρου του ρέματος μέχρι τις απαρχές του στο Σέιχ Σου και αν θεωρεί η διοίκηση της ΠΚΜ τη συγκεκριμένη μελέτη επαρκή και άρτια ή αν χρειάζεται και νέα επικαιροποιημένη, με τις πιο σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις των “λύσεων σε συνεργασία με τη φύση”.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΠΡΟΣ:
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Ερώτηση, με αίτημα για γραπτή απάντηση
Θέμα: Δυνητικές επιπτώσεις στο ρέμα Σταγειρίτη από την κατασκευή του Fly Over.
Το ρέμα Σταγειρίτη πηγάζει από το Σέιχ Σου και καταλήγει στην Περιφερειακή Τάφρο στο ύψος της ομώνυμης οδού. Στο τμήμα του από την οδό Λαμπράκη έως την Περιφερειακή Τάφρο συνεχίζει να υφίσταται έντονες αστικές πιέσεις, ενώ πραγματοποιήθηκε μια ατυχής διευθέτηση της κοίτης με ευθυγράμμιση και συρματοκιβώτια, η οποία περιόρισε το εύρος της κοίτης του στα 5 μέτρα και εξαφάνισε κάθε είδος βλάστησης. Από την οδό Λαμπράκη μέχρι και τον κόμβο της Περιφερειακής Οδού, η κοίτη έχει καταστραφεί, μετατρεπόμενη σε υπόγειο οχετό, σύμφωνα και με ατυχείς επιλογές που έγιναν κατά την κατασκευή της Οδού. Επάνω στην πρώην κοίτη κατασκευάστηκε η συνδετήρια οδός του Περιφερειακού, ενώ στην ευρύτερη έκταση των όχθεων κατασκευάστηκε το 105ο Δημοτικό Σχολείο, το 12ο Γενικό Λύκειο και το Δημοτικό Γήπεδο Μαλακοπής.
Ακριβώς στο σημείο του υφιστάμενου κόμβου της Περιφερειακής Οδού στα Κωνσταντινουπολίτικα, συμβάλλουν τρεις κύριοι ορεινοί κλάδοι του χειμάρρου από το Σέιχ Σου, ο μεγαλύτερος από τους οποίους διέρχεται για 500 περίπου μέτρα παράλληλα της βόρειας πλευράς της Περιφερειακής Οδού, μέχρι σχεδόν τη σήραγγα της Πυλαίας.
Σε απάντησή σας, με αρ. Πρωτ. 951/16-10-23, σε ερώτησή μας με θέμα «Κατασκευή ιδιωτικών και δημοσίων υποδομών εντός κοιτών πρώην χειμάρρων», μας είχατε ενημερώσει ότι το ρέμα Σταγειρίτη “έχει διευθετηθεί από τον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη. Η μελέτη διευθέτησης-οριοθέτησης εκπονήθηκε με μέριμνα της τέως ΕΥΔΕ ΑΕΛΜΠΘ του Υπουργείου Υποδομών (ΑΔΑ: 6ΥΖΣΟΡ1Υ-ΙΜΤ)”. Ωστόσο, είναι προφανές ότι το συγκεκριμένο ρέμα δεν έχει διευθετηθεί σε όλο του το μήκος. Ιδιαίτερα στο τμήμα που βρίσκεται εντός του Σέιχ Σου κρίνουμε ότι θα πρέπει να διατηρηθεί στη φυσική του κατάσταση και να εμπλουτιστεί με υδροχαρή βλάστηση, ώστε να σταθεροποιηθούν περισσότερο και οι όχθες του.
Παρακαλούμε να μας απαντήσετε:
ΣΧΟΛΙΑ