Θεσσαλονίκη - ΟΛΘ: Ετήσια έσοδα άνω των 280 εκατ. ευρώ και 4.300 θέσεις εργασίας θα φέρει η επέκταση του 6ου προβλήτα
14/11/2024 16:04
14/11/2024 16:04
Μέχρι τον Φεβορυάριο του 2025 θα εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες επέκτασης του έκτου προβλήτα, μια επένδυση της τάξης των 200-220 εκατ. Ευρώ μόνο για τα έργα πολιτικού μηχανικού. Αυτό έκανε γνωστό ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Γιάννης Τσάρας, από το βήμα του 10ου Export Summit του ΣΕΒΕ.
Όπως είπε ο ίδιος για το έργο, «νιος ήμουν και γέρασα», υπενθυμίζοντας ότι η επέκταση του 6ου προβλήτα ήταν στόχος και στην πρώτη του θητεία στο λιμάνι, την περίοδο 2004-2010. Όμως τώρα το έργο βρίσκεται στη γραμμή εκκίνησης, καθώς το σχετικό ΠΔ βρίσκεται στο τελικό σχέδιο έγκρισης από το ΣτΕ και η σύμβαση με τους εργολάβους έχει υπογραφεί. «Ευελπιστώ μέχρι τον Φεβρουάριο να ξεκινήσει και σε 3,5 χρόνια το μέγιστο να έχει ολοκληρωθεί» είπε, σημειώνοντας ότι με την ολοκλήρωση του και την επέκταση των κρηπιδωμάτων θα δημιουργηθούν 160.000 τ.μ. χώρου για στοιβασια κοντέινερ και με την εκβάθυνση του λιμένα θα είναι δυνατή η υποδοχή μεγάλων πλοίων κοντέινερ.
Επικαλέστηκε μια πρόσφατη μελέτη σύμφωνα με την οποία για δέκα χρόνια αφότου γίνει ο έκτος προβλήτας ο μέσος όρος των εσόδων σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας πέριξ του λιμανιού θα φτάνει τα 280 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ θα παράγεται προστιθέμενη αξία άνω των 180 εκατ. ευρώ ετησίως, συνεισφέροντας στο ΑΕΠ της χώρας και θα συμβάλλει στη δημιουργία και στήριξη άνω των 4.300 θέσεων εργασίας που σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με το λιμάνι και το εξαγωγικό εμπόριο
Παράλλλα με το στοίχημα του 6ου προβλήτα ο κ. Τσάρας δήλωσε ότι το ενδιαφέρον της ΟΛΘ ΑΕ για τη μετατροπή του στρατοπεδου Γκόνου σε logistics κέντρο είναι έντονο και αποκάλυψε ότι η εταιρεία συνομιλεί με δυτικούς επενδυτές, καθώς το ύψος της επένδυσης προσεγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ. «Είναι μια τεράστια επένδυση, έχει μεγάλο μέλλον» τόνισε ο κ. Τσάρας.
23/10/2024 16:25
Μέχρι τον Φεβορυάριο του 2025 θα εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες επέκτασης του έκτου προβλήτα, μια επένδυση της τάξης των 200-220 εκατ. Ευρώ μόνο για τα έργα πολιτικού μηχανικού. Αυτό έκανε γνωστό ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Γιάννης Τσάρας, από το βήμα του 10ου Export Summit του ΣΕΒΕ.
Όπως είπε ο ίδιος για το έργο, «νιος ήμουν και γέρασα», υπενθυμίζοντας ότι η επέκταση του 6ου προβλήτα ήταν στόχος και στην πρώτη του θητεία στο λιμάνι, την περίοδο 2004-2010. Όμως τώρα το έργο βρίσκεται στη γραμμή εκκίνησης, καθώς το σχετικό ΠΔ βρίσκεται στο τελικό σχέδιο έγκρισης από το ΣτΕ και η σύμβαση με τους εργολάβους έχει υπογραφεί. «Ευελπιστώ μέχρι τον Φεβρουάριο να ξεκινήσει και σε 3,5 χρόνια το μέγιστο να έχει ολοκληρωθεί» είπε, σημειώνοντας ότι με την ολοκλήρωση του και την επέκταση των κρηπιδωμάτων θα δημιουργηθούν 160.000 τ.μ. χώρου για στοιβασια κοντέινερ και με την εκβάθυνση του λιμένα θα είναι δυνατή η υποδοχή μεγάλων πλοίων κοντέινερ.
Επικαλέστηκε μια πρόσφατη μελέτη σύμφωνα με την οποία για δέκα χρόνια αφότου γίνει ο έκτος προβλήτας ο μέσος όρος των εσόδων σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας πέριξ του λιμανιού θα φτάνει τα 280 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ θα παράγεται προστιθέμενη αξία άνω των 180 εκατ. ευρώ ετησίως, συνεισφέροντας στο ΑΕΠ της χώρας και θα συμβάλλει στη δημιουργία και στήριξη άνω των 4.300 θέσεων εργασίας που σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με το λιμάνι και το εξαγωγικό εμπόριο
Παράλλλα με το στοίχημα του 6ου προβλήτα ο κ. Τσάρας δήλωσε ότι το ενδιαφέρον της ΟΛΘ ΑΕ για τη μετατροπή του στρατοπεδου Γκόνου σε logistics κέντρο είναι έντονο και αποκάλυψε ότι η εταιρεία συνομιλεί με δυτικούς επενδυτές, καθώς το ύψος της επένδυσης προσεγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ. «Είναι μια τεράστια επένδυση, έχει μεγάλο μέλλον» τόνισε ο κ. Τσάρας.
ΣΧΟΛΙΑ