Θεσσαλονίκη: «Γατιά στο αστικό τοπίο», από γρανάζια και ρουλεμάν στις βιτρίνες τέχνης του ΟΤΕ
25/06/2024 19:20
25/06/2024 19:20
Ξαπλώνουν στη σκιά που δημιουργεί ένα δέντρο ή κάτω από ένα αυτοκίνητο, βολτάρουν νωχελικά στα πεζοδρόμια του κέντρου ή «φλερτάρουν» με τους θαμώνες καφέ και εστιατορίων διεκδικώντας φαγητό ή απλώς ένα χάδι. Πλέον, τα γατιά στη Θεσσαλονίκη, «εκτίθενται» και στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ στην οδό Καρόλου Ντηλ.
Φτιαγμένα από βίδες, γρανάζια, ρουλεμάν και παξιμάδια, τα οποία ο δημιουργός τους πήρε, συνδύασε και σμίλευσε σχηματίζοντας τη φιγούρα των συμπαθών τετράποδων αιλουροειδών, τα «Γατιά στο αστικό τοπίο», ποζάρουν σκανδαλιάρικα πίσω από τη βιτρίνα. Πρόκειται για έργα του εικαστικού Κωνσταντίνου Πιέτα από την Πρέβεζα, εξειδικευμένου στη γλυπτική μετάλλου, που δημιουργήθηκαν ειδικά για τις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη και φιλοξενούνται εκεί αυτήν την περίοδο.
«Πριν από περίπου εννέα μήνες κάνοντας βόλτα μέσα στην πόλη, πέρασα από τις Βιτρίνες του ΟΤΕ, είδα πώς ήταν στημένες οι εκθέσεις εκεί και σκέφτηκα ότι θα μπορούσα κι εγώ να περάσω κάποια μηνύματα μέσα από τα έργα μου», δηλώνει ο Κωνσταντίνος Πιέτας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Τα «μηνύματα» στα οποία αναφέρεται, έχουν σχέση με τα φιλοζωικά αισθήματα που διαθέτει. «Ήθελα να περάσω το μήνυμα στους κατοίκους της πόλης και τους περαστικούς, ότι η γάτα παραμένει ένα άγριο ζώο κι αυτό υποσυνείδητα φέρνει κι εμάς λίγο πιο κοντά στην άγρια φύση, κάτι που έχουμε τόσο ανάγκη σε μία μεγαλούπολη. Επίσης το χάιδεμα της γάτας και γενικά η επαφή με τα ζώα κάνει καλό στην ψυχολογία μας, οπότε θέλω να στείλω το μήνυμα ότι πρέπει να τις προστατεύουμε και να υπάρχει καλύτερη μέριμνα τόσο από τους πολίτες όσο και από το κράτος», εξηγεί ο κ. Πιέτας.
Μετά την απόφαση να δημιουργήσει μία σειρά από έργα που να έχουν τη μορφή γατιών, πέρασε αρκετούς μήνες αναζητώντας το κατάλληλο εξάρτημα και συνδέοντάς το με κάποιο άλλο. Μαζί με αυτά, συνδέει και την ιστορία που κουβαλά το καθένα τους, αφού όλα, ζουν μία δεύτερη …ζωή στα χέρια του. «Αυτό που κάνω είναι γλυπτική μετάλλου. Χρησιμοποιώ το γυμνό σίδηρο, με τα χρώματα που βγάζουν τα μέταλλα τα οποία είναι σμιλεμένα και δουλεμένα από τη χρήση και από το χρόνο», λέει ο καλλιτέχνης και εξηγεί: «Υπάρχουν χειρωνακτικά εργαλεία που μπορεί κάποιος εργάτης να χρησιμοποιούσε για πολλά χρόνια στην οικοδομή ή σε αγροτικές εργασίες προκειμένου να ζήσει την οικογένειά του και τα οποία από τη φθορά να έχουν πάρει ένα άλλο σχήμα από το αρχικό. Επίσης μπορεί να είναι εξαρτήματα από κάποιο όχημα, ένα αυτοκίνητο ή μια μοτοσυκλέτα που είχε κάποιος για πολλά χρόνια, αγαπούσε και είχε συνδεθεί μαζί του», αναφέρει, λέγοντας πως όλο αυτό είναι κάτι που τον γοητεύει, αφού η ιστορία που φέρουν, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
Τα «Γατιά στο αστικό τοπίο» θα παραμείνουν στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ έως τις 14 Ιουλίου, ενώ τις τελευταίες μέρες ο καλλιτέχνης από την Πρέβεζα θα είναι παρών για να έρθει σε επαφή με τους περαστικούς, των οποίων τα βλέμματα θα τραβήξουν τα έργα του. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει ο Γιάννης Αργυριάδης και το κείμενο που τη συνοδεύει είναι της Καθηγήτριας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο Παλέρμο Maria Caracausi.
Ξαπλώνουν στη σκιά που δημιουργεί ένα δέντρο ή κάτω από ένα αυτοκίνητο, βολτάρουν νωχελικά στα πεζοδρόμια του κέντρου ή «φλερτάρουν» με τους θαμώνες καφέ και εστιατορίων διεκδικώντας φαγητό ή απλώς ένα χάδι. Πλέον, τα γατιά στη Θεσσαλονίκη, «εκτίθενται» και στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ στην οδό Καρόλου Ντηλ.
Φτιαγμένα από βίδες, γρανάζια, ρουλεμάν και παξιμάδια, τα οποία ο δημιουργός τους πήρε, συνδύασε και σμίλευσε σχηματίζοντας τη φιγούρα των συμπαθών τετράποδων αιλουροειδών, τα «Γατιά στο αστικό τοπίο», ποζάρουν σκανδαλιάρικα πίσω από τη βιτρίνα. Πρόκειται για έργα του εικαστικού Κωνσταντίνου Πιέτα από την Πρέβεζα, εξειδικευμένου στη γλυπτική μετάλλου, που δημιουργήθηκαν ειδικά για τις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη και φιλοξενούνται εκεί αυτήν την περίοδο.
«Πριν από περίπου εννέα μήνες κάνοντας βόλτα μέσα στην πόλη, πέρασα από τις Βιτρίνες του ΟΤΕ, είδα πώς ήταν στημένες οι εκθέσεις εκεί και σκέφτηκα ότι θα μπορούσα κι εγώ να περάσω κάποια μηνύματα μέσα από τα έργα μου», δηλώνει ο Κωνσταντίνος Πιέτας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Τα «μηνύματα» στα οποία αναφέρεται, έχουν σχέση με τα φιλοζωικά αισθήματα που διαθέτει. «Ήθελα να περάσω το μήνυμα στους κατοίκους της πόλης και τους περαστικούς, ότι η γάτα παραμένει ένα άγριο ζώο κι αυτό υποσυνείδητα φέρνει κι εμάς λίγο πιο κοντά στην άγρια φύση, κάτι που έχουμε τόσο ανάγκη σε μία μεγαλούπολη. Επίσης το χάιδεμα της γάτας και γενικά η επαφή με τα ζώα κάνει καλό στην ψυχολογία μας, οπότε θέλω να στείλω το μήνυμα ότι πρέπει να τις προστατεύουμε και να υπάρχει καλύτερη μέριμνα τόσο από τους πολίτες όσο και από το κράτος», εξηγεί ο κ. Πιέτας.
Μετά την απόφαση να δημιουργήσει μία σειρά από έργα που να έχουν τη μορφή γατιών, πέρασε αρκετούς μήνες αναζητώντας το κατάλληλο εξάρτημα και συνδέοντάς το με κάποιο άλλο. Μαζί με αυτά, συνδέει και την ιστορία που κουβαλά το καθένα τους, αφού όλα, ζουν μία δεύτερη …ζωή στα χέρια του. «Αυτό που κάνω είναι γλυπτική μετάλλου. Χρησιμοποιώ το γυμνό σίδηρο, με τα χρώματα που βγάζουν τα μέταλλα τα οποία είναι σμιλεμένα και δουλεμένα από τη χρήση και από το χρόνο», λέει ο καλλιτέχνης και εξηγεί: «Υπάρχουν χειρωνακτικά εργαλεία που μπορεί κάποιος εργάτης να χρησιμοποιούσε για πολλά χρόνια στην οικοδομή ή σε αγροτικές εργασίες προκειμένου να ζήσει την οικογένειά του και τα οποία από τη φθορά να έχουν πάρει ένα άλλο σχήμα από το αρχικό. Επίσης μπορεί να είναι εξαρτήματα από κάποιο όχημα, ένα αυτοκίνητο ή μια μοτοσυκλέτα που είχε κάποιος για πολλά χρόνια, αγαπούσε και είχε συνδεθεί μαζί του», αναφέρει, λέγοντας πως όλο αυτό είναι κάτι που τον γοητεύει, αφού η ιστορία που φέρουν, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
Τα «Γατιά στο αστικό τοπίο» θα παραμείνουν στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ έως τις 14 Ιουλίου, ενώ τις τελευταίες μέρες ο καλλιτέχνης από την Πρέβεζα θα είναι παρών για να έρθει σε επαφή με τους περαστικούς, των οποίων τα βλέμματα θα τραβήξουν τα έργα του. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει ο Γιάννης Αργυριάδης και το κείμενο που τη συνοδεύει είναι της Καθηγήτριας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο Παλέρμο Maria Caracausi.
ΣΧΟΛΙΑ