Θεσσαλονίκη: Η αγορά επέστρεψε, οι καταναλωτές…το σκέφτονται
19/04/2021 07:00
19/04/2021 07:00
Πενιχρά ήταν τα αποτελέσματα στον τζίρο του λιανεμπορίου της Θεσσαλονίκης από την επανεκκίνηση, με περιοριστικά μέτρα, της οικονομικής δραστηριότητας.
Η κίνηση κατά την πρώτη, «μουδιασμένη» εβδομάδα επαναλειτουργίας της αγοράς ήταν υποτονική με το click away να αποτελεί το μεγαλύτερο αγκάθι. Οι έμποροι ελπίζουν όσο πλησιάζουν και οι γιορτές του Πάσχα να σώσουν ένα μέρος του τζίρου τους αλλά και να μειώσουν το στοκ εμπορευμάτων που έχει συσσωρευτεί.
Στοίχημα διαρκείας για όλους αποτελεί η πιστή εφαρμογή των μέτρων κατά του κορονοϊού για να αποφευχθούν μοιραία πισωγυρίσματα.
"Tραγική η κατάσταση"
«Η πρώτη εβδομάδα πήγε χάλια, χειρότερα δεν γινόταν. Η κατάσταση είναι τραγική. Το click away που αφορά το 15% των επιχειρήσεων, εκ των πραγμάτων ήταν μία κακή λογική αλλά ήταν το μοναδικό που μπορούσαμε να πάρουμε για να ανοίξει η αγορά. Προσπαθούμε να κερδίσουμε το click in shop για την περίοδο του Πάσχα, αλλιώς δεν υπάρχει σωτηρία», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Παντελής Φιλιππίδης.
«Οι καταναλωτές είναι πολύ δυσαρεστημένοι με το click away, όσο περισσότερα εμπόδια τους βάζεις τόσο πιο απρόθυμοι είναι να ψωνίσουν», τονίζει.
"Έλλειψη ρευστότητας και συσσωρευμένα χρέη τα μεγαλύτερα προβλήματα"
«Η επαναλειτουργία της αγοράς δεν ήταν η αναμενόμενη. Οι καταναλωτές είναι μουδιασμένοι. Αυτό θεωρούμε πως οφείλεται στο ότι το λιανεμπόριο άνοιξε με τη διαδικασία του click away», σημειώνει ο Νίκος Λεοντίδης, μέλος του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Ευόσμου Κορδελιού.
«Το click away δεν είναι πετυχημένο. Πιστεύουμε πως υπάρχει η αγοραστική διάθεση από το κοινό, όμως το click away περιορίζει κατά πολύ την αγοραστική εμπειρία, οπότε η αγοραστική διάθεση δεν εκφράζεται στην πράξη. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η αγοραστική εμπειρία περιορίζεται κατά πολύ, ενώ ταυτόχρονα δε δίνεται η δυνατότητα στον καταναλωτή να δοκιμάσει τα προϊόντα προτού προβεί στην αγορά τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι τζίροι των καταστημάτων να είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα», προσθέτει.
«Υπάρχει μεγάλη ανασφάλεια στους επαγγελματίες για πολλούς και δικαιολογημένους λόγους. Αρχικά δεν υπάρχει ρευστότητα, η πλειοψηφία των συναλλαγών πραγματοποιείται με πλαστικό χρήμα. Έπειτα, κανείς δε μπορεί να προβλέψει την επόμενη μέρα: δε γνωρίζουμε ποιες θα είναι οι συνθήκες λειτουργίας της αγοράς οπότε δε μπορεί να υπάρξει σχεδιασμός για το μέλλον της επιχείρησης, για τα οικονομικά της επιχείρησης και, ως εκ τούτου, για τους ίδιους τους επαγγελματίες. Ακόμη, υπάρχει πολύ αδιάθετο στοκ στις επιχειρήσεις. Τέλος, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που θα κάνει πιο έντονη την εμφάνισή του στις επόμενες ημέρες είναι τα συσσωρευμένα χρέη. Οι επαγγελματίες το επόμενο διάστημα θα κληθούν να αποπληρώσουν τις επιστρεπτέες προκαταβολές, την ίδια ώρα που τα έξοδά τους θα τρέχουν. Για όλους αυτούς τους λόγους θεωρούμε πως θα πρέπει να υπάρχει οικονομική ενίσχυση για την επανεκκίνηση της αγοράς», καταλήγει.
Πενιχρά ήταν τα αποτελέσματα στον τζίρο του λιανεμπορίου της Θεσσαλονίκης από την επανεκκίνηση, με περιοριστικά μέτρα, της οικονομικής δραστηριότητας.
Η κίνηση κατά την πρώτη, «μουδιασμένη» εβδομάδα επαναλειτουργίας της αγοράς ήταν υποτονική με το click away να αποτελεί το μεγαλύτερο αγκάθι. Οι έμποροι ελπίζουν όσο πλησιάζουν και οι γιορτές του Πάσχα να σώσουν ένα μέρος του τζίρου τους αλλά και να μειώσουν το στοκ εμπορευμάτων που έχει συσσωρευτεί.
Στοίχημα διαρκείας για όλους αποτελεί η πιστή εφαρμογή των μέτρων κατά του κορονοϊού για να αποφευχθούν μοιραία πισωγυρίσματα.
"Tραγική η κατάσταση"
«Η πρώτη εβδομάδα πήγε χάλια, χειρότερα δεν γινόταν. Η κατάσταση είναι τραγική. Το click away που αφορά το 15% των επιχειρήσεων, εκ των πραγμάτων ήταν μία κακή λογική αλλά ήταν το μοναδικό που μπορούσαμε να πάρουμε για να ανοίξει η αγορά. Προσπαθούμε να κερδίσουμε το click in shop για την περίοδο του Πάσχα, αλλιώς δεν υπάρχει σωτηρία», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Παντελής Φιλιππίδης.
«Οι καταναλωτές είναι πολύ δυσαρεστημένοι με το click away, όσο περισσότερα εμπόδια τους βάζεις τόσο πιο απρόθυμοι είναι να ψωνίσουν», τονίζει.
"Έλλειψη ρευστότητας και συσσωρευμένα χρέη τα μεγαλύτερα προβλήματα"
«Η επαναλειτουργία της αγοράς δεν ήταν η αναμενόμενη. Οι καταναλωτές είναι μουδιασμένοι. Αυτό θεωρούμε πως οφείλεται στο ότι το λιανεμπόριο άνοιξε με τη διαδικασία του click away», σημειώνει ο Νίκος Λεοντίδης, μέλος του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Ευόσμου Κορδελιού.
«Το click away δεν είναι πετυχημένο. Πιστεύουμε πως υπάρχει η αγοραστική διάθεση από το κοινό, όμως το click away περιορίζει κατά πολύ την αγοραστική εμπειρία, οπότε η αγοραστική διάθεση δεν εκφράζεται στην πράξη. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η αγοραστική εμπειρία περιορίζεται κατά πολύ, ενώ ταυτόχρονα δε δίνεται η δυνατότητα στον καταναλωτή να δοκιμάσει τα προϊόντα προτού προβεί στην αγορά τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι τζίροι των καταστημάτων να είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα», προσθέτει.
«Υπάρχει μεγάλη ανασφάλεια στους επαγγελματίες για πολλούς και δικαιολογημένους λόγους. Αρχικά δεν υπάρχει ρευστότητα, η πλειοψηφία των συναλλαγών πραγματοποιείται με πλαστικό χρήμα. Έπειτα, κανείς δε μπορεί να προβλέψει την επόμενη μέρα: δε γνωρίζουμε ποιες θα είναι οι συνθήκες λειτουργίας της αγοράς οπότε δε μπορεί να υπάρξει σχεδιασμός για το μέλλον της επιχείρησης, για τα οικονομικά της επιχείρησης και, ως εκ τούτου, για τους ίδιους τους επαγγελματίες. Ακόμη, υπάρχει πολύ αδιάθετο στοκ στις επιχειρήσεις. Τέλος, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που θα κάνει πιο έντονη την εμφάνισή του στις επόμενες ημέρες είναι τα συσσωρευμένα χρέη. Οι επαγγελματίες το επόμενο διάστημα θα κληθούν να αποπληρώσουν τις επιστρεπτέες προκαταβολές, την ίδια ώρα που τα έξοδά τους θα τρέχουν. Για όλους αυτούς τους λόγους θεωρούμε πως θα πρέπει να υπάρχει οικονομική ενίσχυση για την επανεκκίνηση της αγοράς», καταλήγει.
ΣΧΟΛΙΑ