Θεσσαλονίκη: Η ακρίβεια κερδίζει τον «πόλεμο» - Νέες αυξήσεις τιμών βλέπουν νοικοκυριά, επιχειρήσεις
24/10/2023 13:35
24/10/2023 13:35
Συγκρατημένη απαισιοδοξία, σε μεγαλύτερο βαθμό στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και σε μικρότερο στο επιχειρείν, με την ακρίβεια δυναμικά παρούσα στην καθημερινή ζωή, καταγράφει το Βαρόμετρο του δεύτερου εξαμήνου 2023 του ΕΒΕΘ. Σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του Μαρτίου δεν υπάρχουν δραματικές αλλαγές στα δεδομένα ενώ το οικονομικό κλίμα ούτε βελτιώνεται ούτε επιδεινώνεται ραγδαία.
Απαισιοδοξία ελαφρώς ενισχυμένη, - 5 μονάδες στον σχετικό δείκτη σε σχέση με τον Μάρτιο 2023, εκδηλώνουν οι καταναλωτές. Πτωτικά και σε ελαφρώς αρνητικό έδαφος κινείται ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών. Κλιματική αλλαγή και φυσικές καταστροφές απασχολούν έντονα νοικοκυριά και επιχειρείν.
Η ακρίβεια που κερδίζει σταθερά… μάχες και πολέμους παίζει καταλυτικό ρόλο στην καταναλωτική εμπιστοσύνη. Στο πλαίσιο αυτό, οι πολίτες με συντριπτικά ποσοστά, 97%, εκτιμούν πως οι τιμές αυξήθηκαν πολύ το τελευταίο έτος θεωρώντας παράλληλα πως θα συνεχίσουν να αυξάνονται (76%). Τα νοικοκυριά βέβαια μετά από πολλά χρόνια είναι σε θέση να αποταμιεύσουν, με βάση τις απαντήσεις τους, την ώρα που δηλώνουν πως μπορούν να προβούν σε αγορές μικρής κλίμακας (έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές και όχι αγορά αυτοκινήτου ή ακινήτου).
Λογαριασμοί ρεύματος στα ουράνια, το 11% των νοικοκυριών δεν είναι σε θέση να τους πληρώσει και το 59% αναφέρει πως δυσκολεύεται, δυσβάσταχτα ενοίκια, το 66% τα θεωρεί υψηλά και ανταπεξέρχεται μετά κόπων και βασάνων στην καταβολή τους αλλά και η κλιματική αλλαγή ανησυχούν έντονα τους καταναλωτές.
Αξίζει να σημειωθεί πως μόλις το 22% των πολιτών δηλώνει πως έχει ασφαλίσει το σπίτι του. Από όσους δεν έχουν ασφαλίσει το σπίτι τους, οι έξι στους δέκα δεν πρόκειται να το πράξουν ούτε στο μέλλον. Στο ίδιο μήκος κύματος, όσες επιχειρήσεις δεν ασφαλίζονται, θεωρούν πως δεν είναι υψηλός ο κίνδυνος από τις φυσικές καταστροφές επικαλούμενες ωστόσο και το υψηλό κόστος ασφάλισης.
Σε επίπεδο επιχειρήσεων στο νομό Θεσσαλονίκης, οι εκτιμήσεις για την εξέλιξη της παραγωγής στο άμεσο μέλλον επιδεινώνονται αν και διατηρούνται σε θετική τροχιά. Το ισοζύγιο του δείκτη επιχειρηματικών προσδοκιών βρίσκεται πλέον στις -3 μονάδες από +5 τον Μάρτιο. Θετικό πρόσημο έχει ο δείκτης προσδοκιών στον κλάδο των υπηρεσιών.
Η κατάσταση χειροτερεύει στο λιανικό εμπόριο με τον δείκτη προσδοκιών από +11 τον Μάρτιο να βρίσκεται πλέον στο +1, καταγράφοντας ελεύθερη πτώση. Από την άλλη πλευρά, στο υψηλότερο επίπεδο στην ιστορία των μετρήσεων του Βαρομέτρου παραμένουν οι προσδοκίες στον κλάδο των κατασκευών.
Υψηλά κόστη ενέργειας, τιμών πρώτων υλών και φορολογίας αλλά και ελλείψεις εργατικού δυναμικού αποτελούν τα μεγαλύτερα αγκάθια που πληγώνουν το επιχειρείν.
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασε ο Πασχάλης-Αλέξανδρος Τεμεκενίδης, Γενικός Διευθυντής της εταιρίας Palmos Analysis.
Η Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του Νομού Θεσσαλονίκης (Βαρόμετρο ΕΒΕΘ) διεξάγεται δύο φορές το χρόνο, κατά το 2ο 15νθήμερο των μηνών Μαρτίου και Σεπτεμβρίου, σε συνολικό δείγμα 1.500 ερωτώμενων (800 επιχειρήσεων και 700 καταναλωτών).
Η έρευνα καλύπτει και τους τέσσερις τομείς της οικονομίας (βιομηχανία-μεταποίηση, υπηρεσίες, λιανικό εμπόριο και κατασκευές).
30/10/2023 14:40
Συγκρατημένη απαισιοδοξία, σε μεγαλύτερο βαθμό στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και σε μικρότερο στο επιχειρείν, με την ακρίβεια δυναμικά παρούσα στην καθημερινή ζωή, καταγράφει το Βαρόμετρο του δεύτερου εξαμήνου 2023 του ΕΒΕΘ. Σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του Μαρτίου δεν υπάρχουν δραματικές αλλαγές στα δεδομένα ενώ το οικονομικό κλίμα ούτε βελτιώνεται ούτε επιδεινώνεται ραγδαία.
Απαισιοδοξία ελαφρώς ενισχυμένη, - 5 μονάδες στον σχετικό δείκτη σε σχέση με τον Μάρτιο 2023, εκδηλώνουν οι καταναλωτές. Πτωτικά και σε ελαφρώς αρνητικό έδαφος κινείται ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών. Κλιματική αλλαγή και φυσικές καταστροφές απασχολούν έντονα νοικοκυριά και επιχειρείν.
Η ακρίβεια που κερδίζει σταθερά… μάχες και πολέμους παίζει καταλυτικό ρόλο στην καταναλωτική εμπιστοσύνη. Στο πλαίσιο αυτό, οι πολίτες με συντριπτικά ποσοστά, 97%, εκτιμούν πως οι τιμές αυξήθηκαν πολύ το τελευταίο έτος θεωρώντας παράλληλα πως θα συνεχίσουν να αυξάνονται (76%). Τα νοικοκυριά βέβαια μετά από πολλά χρόνια είναι σε θέση να αποταμιεύσουν, με βάση τις απαντήσεις τους, την ώρα που δηλώνουν πως μπορούν να προβούν σε αγορές μικρής κλίμακας (έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές και όχι αγορά αυτοκινήτου ή ακινήτου).
Λογαριασμοί ρεύματος στα ουράνια, το 11% των νοικοκυριών δεν είναι σε θέση να τους πληρώσει και το 59% αναφέρει πως δυσκολεύεται, δυσβάσταχτα ενοίκια, το 66% τα θεωρεί υψηλά και ανταπεξέρχεται μετά κόπων και βασάνων στην καταβολή τους αλλά και η κλιματική αλλαγή ανησυχούν έντονα τους καταναλωτές.
Αξίζει να σημειωθεί πως μόλις το 22% των πολιτών δηλώνει πως έχει ασφαλίσει το σπίτι του. Από όσους δεν έχουν ασφαλίσει το σπίτι τους, οι έξι στους δέκα δεν πρόκειται να το πράξουν ούτε στο μέλλον. Στο ίδιο μήκος κύματος, όσες επιχειρήσεις δεν ασφαλίζονται, θεωρούν πως δεν είναι υψηλός ο κίνδυνος από τις φυσικές καταστροφές επικαλούμενες ωστόσο και το υψηλό κόστος ασφάλισης.
Σε επίπεδο επιχειρήσεων στο νομό Θεσσαλονίκης, οι εκτιμήσεις για την εξέλιξη της παραγωγής στο άμεσο μέλλον επιδεινώνονται αν και διατηρούνται σε θετική τροχιά. Το ισοζύγιο του δείκτη επιχειρηματικών προσδοκιών βρίσκεται πλέον στις -3 μονάδες από +5 τον Μάρτιο. Θετικό πρόσημο έχει ο δείκτης προσδοκιών στον κλάδο των υπηρεσιών.
Η κατάσταση χειροτερεύει στο λιανικό εμπόριο με τον δείκτη προσδοκιών από +11 τον Μάρτιο να βρίσκεται πλέον στο +1, καταγράφοντας ελεύθερη πτώση. Από την άλλη πλευρά, στο υψηλότερο επίπεδο στην ιστορία των μετρήσεων του Βαρομέτρου παραμένουν οι προσδοκίες στον κλάδο των κατασκευών.
Υψηλά κόστη ενέργειας, τιμών πρώτων υλών και φορολογίας αλλά και ελλείψεις εργατικού δυναμικού αποτελούν τα μεγαλύτερα αγκάθια που πληγώνουν το επιχειρείν.
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασε ο Πασχάλης-Αλέξανδρος Τεμεκενίδης, Γενικός Διευθυντής της εταιρίας Palmos Analysis.
Η Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του Νομού Θεσσαλονίκης (Βαρόμετρο ΕΒΕΘ) διεξάγεται δύο φορές το χρόνο, κατά το 2ο 15νθήμερο των μηνών Μαρτίου και Σεπτεμβρίου, σε συνολικό δείγμα 1.500 ερωτώμενων (800 επιχειρήσεων και 700 καταναλωτών).
Η έρευνα καλύπτει και τους τέσσερις τομείς της οικονομίας (βιομηχανία-μεταποίηση, υπηρεσίες, λιανικό εμπόριο και κατασκευές).
ΣΧΟΛΙΑ