ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: H καινοτομία…δεν πτοείται από την πανδημία

Oι ιδρυτές της Agro-U και της Robinfood, δύο νεοφυών επιχειρήσεων από την πόλη με «όπλα» τους τις ιδέες και την θέλησή τους για δημιουργία πρωτοπορούν και κάνουν σχέδια για το μέλλον - Τι δηλώνουν στο makthes.gr

 30/03/2021 14:00

Θεσσαλονίκη: H καινοτομία…δεν πτοείται από την πανδημία
Η Κυριακή και ο Κυριάκος, ιδρυτές της Agro-U, εν ώρα εργασίας

Στέφανος Μαχτσίρας

Όραμα, φρέσκες ιδέες, πείσμα, όνειρα, φιλοδοξίες. Με αυτά τα εφόδια τόλμησαν, πάλεψαν, ξεπέρασαν τα εμπόδια κι έβαλαν πλώρη για την επιτυχία. Δύο νεοφυείς εταιρείες από την Θεσσαλονίκη επιδεικνύοντας…ανοσία στην Covid, επένδυσαν στην πρωτοπορία και την καινοτομία και ακόμα κι αν η πανδημία τις φρέναρε, δεν το έβαλαν κάτω, συνεχίζοντας να βαδίζουν στον δρόμο που είχαν χαράξει.

Οι ιδρυτές της Agro-U και της Robinfood μίλησαν στο makthes.gr για το πώς συνέλαβαν την ιδέα για το εγχείρημά τους, τον τρόπο που ανταποκρίθηκαν στην κορονοκρίση, ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αλλά και το τι συμβουλές θα έδιναν σε έναν νέο επιχειρηματία.

Αgro-U

agrou.jpg



Την ένωση της προσφοράς εργασίας στον πρωτογενή τομέα με τη ζήτηση, στοχεύει να πετύχει η διαδικτυακή πλατφόρμα Agro-U, που ξεκίνησαν η 23χρονη Κυριακή Χατζηγεωργίου, τελειόφοιτη του τμήματος εφαρμοσμένης πληροφορικής του ΠΑΜΑΚ και ο 28χρονος Κυριάκος Νικολαΐδης, απόφοιτος του τμήματος γεωπονίας του ΑΠΘ. Το εγχείρημα, μάλιστα, ξεκίνησε στην…καρδιά του πανδημικού κύματος, τον Απρίλιο του 2020.

Η διαδικασία που δημιούργησαν ο Κυριάκος και η Κυριακή, μέσω της πλατφόρμας τους, είναι δωρεάν και ολοκληρώνεται με τρία σύντομα και απλά βήματα. Οι αγρότες που ζητούν εποχικούς εργάτες και άτομα που ενδιαφέρονται για εργασία, μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα και να συμπληρώνουν τα στοιχεία τους. Έπειτα, η εταιρεία τους προτείνει συνεργάτες σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δηλώσει.

«Η επιχειρηματική μας δραστηριότητα ξεκίνησε στην πανδημία και ξέραμε οτι ο covid-19 θα έκανε το πρόβλημα ακόμα πιο έντονο. Η Agro-U συνδέει τους ανθρώπους που αναζητούν αγροτικές εργασίες με παραγωγούς και κτηνοτρόφους. Για να καλυφθούν αυτές οι θέσεις συνήθως έρχεται εργατικό δυναμικό απο τις γειτονικές μας χώρες, ωστόσο με το κλείσιμο των συνόρων ήταν ακόμα δυσκολότερο για τους παραγωγούς να βρουν άτομα, ενώ παράλληλα πάρα πολλοί άνθρωποι της χώρας μας έμειναν άνεργοι λόγω της πανδημίας.Για εμάς ήταν ξεκάθαρο πως με την υπηρεσία μας θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε αρκετό κόσμο και έτσι ξεκινήσαμε την δραστηριότητά μας στην Ελλάδα», επισημαίνουν.

«Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετές νεοφυείς επιχειρήσεις σαν την δική μας είναι πως στην Ελλάδα υπάρχουν περιορισμένες ευκαιρίες για χρηματοδότηση. Αυτό καθιστά δύσκολη την γρήγορη εξέλιξη μιας επιχείρησης», σημειώνουν.

Παράλληλα, αποκαλύπτουν πως «στα μελλοντικά μας σχέδια είναι η επέκταση της υπηρεσίας μας στην Ευρώπη. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε το εργατικό δυναμικό της χώρας μας να εργαστεί σε χώρες όπως η Γερμανία και η Ολλανδία».

Επιχειρώντας να εκπέμψουν ένα μήνυμα αισιοδοξίας στους νέους επιχειρηματίες, υποστηρίζουν ότι «οι νέοι άνθρωποι θα πρέπει να παλεύουν για τα όνειρά τους και να προσπαθούν να κάνουν το κόσμο μας καλύτερο. Παρόλη την οικονομική ύφεση και την αβεβαιότητα που επικρατεί, ο καθένας μας αξίζει να θυμάται πως από τις κρίσεις γεννιούνται οι μεγαλύτερες ευκαιρίες».

Προσθέτουν πως «η Agro-U είναι το πρώτο μας επαγγελματικό εγχείρημα. Όλοι κάποια στιγμή αποτυγχάνουμε, αυτό είναι δεδομένο, το ζήτημα είναι να μπορέσεις να μάθεις από το λάθος σου για να γίνεις καλύτερος».

Υπάρχει άραγε μυστικό για την επιτυχία; «Το μυστικό για την επιτυχία είναι να μην αφήνεις κάτι για αύριο που μπορείς να το κάνεις σήμερα. Ο δρόμος για την επιτυχία είναι μακρύς για αυτό τον λόγο θα πρέπει να θέτεις μικρούς εφικτούς στόχους κάθε φορά που σε οδηγούν όλο και περισσότερο στο όραμα σου», καταλήγουν.

Robinfood

robinfood-logo.jpg


H ομάδα της «Robinfood» στοχεύει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων από το στάδιο της παραγωγής μέχρι και το στάδιο της κατανάλωσης και γι’ αυτό έχει εντάξει στους κόλπους της και τους αγρότες.

«Η Robinfood είναι μια πλατφόρμα στην οποία μπορούν επιχειρήσεις, όπως σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία, εστιατόρια ακόμα και αγρότες, να βρουν αγοραστές για τρόφιμα τα οποία χρειάζονται άμεση κατανάλωση προσφέροντάς τα σε εκπτωτική τιμή. Τέτοια προϊόντα είναι τρόφιμα που έχουν μικρό χρονικό περιθώριο μέχρι την ημερομηνία λήξης τους, γεύματα που δεν έχουν καταναλωθεί μέχρι το τέλος της ημέρας ακόμα και αγροτικά προϊόντα τα οποία αν δεν βρουν αγοραστές θα μείνουν αναξιοποίητα στα χωράφια. Η πανδημία μας βρήκε στο αρχικό στάδιο της ανάπτυξης μας και το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις στις οποίες είχαμε απευθυνθεί αρχικά ήταν εστιατόρια, τα οποία αναγκάστηκαν λόγω της κατάστασης να κλείσουν, επηρέασε αρκετά την πρόοδο μας. Για να εξασφαλίσουμε συμμετείχαμε στον διαγωνισμό της EIT Food όπου καταφέραμε να αποσπάσουμε το βραβείο κοινού και τη δεύτερη θέση στον διαγωνισμό», σημειώνει η Ιωάννα Τσεχελίδου, πολιτικός μηχανικός στο επάγγελμα.

«Στην Ελλάδα υπάρχει μία διάχυτη αβεβαιότητα για μεγάλο χρονικό διάστημα σε όλα τα επίπεδα. Οι επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν άλματα που τις εκσυγχρονίζουν και τις καθιστούν πιο ανταγωνιστικές και εξωστρεφείς για να μπορέσουν να αναπτυχθούν και πέρα από τον ελλαδικό χώρο», επισημαίνει. «Ανά διαστήματα μας έχει περάσει από το μυαλό να πάμε στο εξωτερικό αλλά πάντα βρίσκουμε λόγους για να μείνουμε», προσθέτει.

«Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί τομείς αναξιοποίητοι. Ακόμα και στον τουρισμό, που θεωρείται η κύρια πηγή εσόδων για τη χώρα μας, η αγορά δεν έχει κορεστεί, υπάρχουν πολλά περιθώρια εξέλιξης και η δυναμική για δημιουργία νέων υποδομών», υπογραμμίζει.

«Η επιτυχία έχει διαφορετικούς ορισμούς για τον καθένα μας γι’ αυτό και έχει πολλές «συνταγές» και τελικά πολλές διαφορετικές «γεύσεις». Σίγουρα η επίμονη, η ευελιξία και η διορατικότητα αποτελούν μία καλή βάση για να ξεκινήσει κάποιος αλλά όταν μεγαλώνει η κλίμακα του στόχου μπαίνουν και άλλοι παράγοντες όπως η ομαδικότητα, η αξιοπιστία και η συνέπεια», τονίζει.

tsexelidou-MdwbH.jpg


Όραμα, φρέσκες ιδέες, πείσμα, όνειρα, φιλοδοξίες. Με αυτά τα εφόδια τόλμησαν, πάλεψαν, ξεπέρασαν τα εμπόδια κι έβαλαν πλώρη για την επιτυχία. Δύο νεοφυείς εταιρείες από την Θεσσαλονίκη επιδεικνύοντας…ανοσία στην Covid, επένδυσαν στην πρωτοπορία και την καινοτομία και ακόμα κι αν η πανδημία τις φρέναρε, δεν το έβαλαν κάτω, συνεχίζοντας να βαδίζουν στον δρόμο που είχαν χαράξει.

Οι ιδρυτές της Agro-U και της Robinfood μίλησαν στο makthes.gr για το πώς συνέλαβαν την ιδέα για το εγχείρημά τους, τον τρόπο που ανταποκρίθηκαν στην κορονοκρίση, ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αλλά και το τι συμβουλές θα έδιναν σε έναν νέο επιχειρηματία.

Αgro-U

agrou.jpg



Την ένωση της προσφοράς εργασίας στον πρωτογενή τομέα με τη ζήτηση, στοχεύει να πετύχει η διαδικτυακή πλατφόρμα Agro-U, που ξεκίνησαν η 23χρονη Κυριακή Χατζηγεωργίου, τελειόφοιτη του τμήματος εφαρμοσμένης πληροφορικής του ΠΑΜΑΚ και ο 28χρονος Κυριάκος Νικολαΐδης, απόφοιτος του τμήματος γεωπονίας του ΑΠΘ. Το εγχείρημα, μάλιστα, ξεκίνησε στην…καρδιά του πανδημικού κύματος, τον Απρίλιο του 2020.

Η διαδικασία που δημιούργησαν ο Κυριάκος και η Κυριακή, μέσω της πλατφόρμας τους, είναι δωρεάν και ολοκληρώνεται με τρία σύντομα και απλά βήματα. Οι αγρότες που ζητούν εποχικούς εργάτες και άτομα που ενδιαφέρονται για εργασία, μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα και να συμπληρώνουν τα στοιχεία τους. Έπειτα, η εταιρεία τους προτείνει συνεργάτες σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δηλώσει.

«Η επιχειρηματική μας δραστηριότητα ξεκίνησε στην πανδημία και ξέραμε οτι ο covid-19 θα έκανε το πρόβλημα ακόμα πιο έντονο. Η Agro-U συνδέει τους ανθρώπους που αναζητούν αγροτικές εργασίες με παραγωγούς και κτηνοτρόφους. Για να καλυφθούν αυτές οι θέσεις συνήθως έρχεται εργατικό δυναμικό απο τις γειτονικές μας χώρες, ωστόσο με το κλείσιμο των συνόρων ήταν ακόμα δυσκολότερο για τους παραγωγούς να βρουν άτομα, ενώ παράλληλα πάρα πολλοί άνθρωποι της χώρας μας έμειναν άνεργοι λόγω της πανδημίας.Για εμάς ήταν ξεκάθαρο πως με την υπηρεσία μας θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε αρκετό κόσμο και έτσι ξεκινήσαμε την δραστηριότητά μας στην Ελλάδα», επισημαίνουν.

«Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετές νεοφυείς επιχειρήσεις σαν την δική μας είναι πως στην Ελλάδα υπάρχουν περιορισμένες ευκαιρίες για χρηματοδότηση. Αυτό καθιστά δύσκολη την γρήγορη εξέλιξη μιας επιχείρησης», σημειώνουν.

Παράλληλα, αποκαλύπτουν πως «στα μελλοντικά μας σχέδια είναι η επέκταση της υπηρεσίας μας στην Ευρώπη. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε το εργατικό δυναμικό της χώρας μας να εργαστεί σε χώρες όπως η Γερμανία και η Ολλανδία».

Επιχειρώντας να εκπέμψουν ένα μήνυμα αισιοδοξίας στους νέους επιχειρηματίες, υποστηρίζουν ότι «οι νέοι άνθρωποι θα πρέπει να παλεύουν για τα όνειρά τους και να προσπαθούν να κάνουν το κόσμο μας καλύτερο. Παρόλη την οικονομική ύφεση και την αβεβαιότητα που επικρατεί, ο καθένας μας αξίζει να θυμάται πως από τις κρίσεις γεννιούνται οι μεγαλύτερες ευκαιρίες».

Προσθέτουν πως «η Agro-U είναι το πρώτο μας επαγγελματικό εγχείρημα. Όλοι κάποια στιγμή αποτυγχάνουμε, αυτό είναι δεδομένο, το ζήτημα είναι να μπορέσεις να μάθεις από το λάθος σου για να γίνεις καλύτερος».

Υπάρχει άραγε μυστικό για την επιτυχία; «Το μυστικό για την επιτυχία είναι να μην αφήνεις κάτι για αύριο που μπορείς να το κάνεις σήμερα. Ο δρόμος για την επιτυχία είναι μακρύς για αυτό τον λόγο θα πρέπει να θέτεις μικρούς εφικτούς στόχους κάθε φορά που σε οδηγούν όλο και περισσότερο στο όραμα σου», καταλήγουν.

Robinfood

robinfood-logo.jpg


H ομάδα της «Robinfood» στοχεύει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων από το στάδιο της παραγωγής μέχρι και το στάδιο της κατανάλωσης και γι’ αυτό έχει εντάξει στους κόλπους της και τους αγρότες.

«Η Robinfood είναι μια πλατφόρμα στην οποία μπορούν επιχειρήσεις, όπως σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία, εστιατόρια ακόμα και αγρότες, να βρουν αγοραστές για τρόφιμα τα οποία χρειάζονται άμεση κατανάλωση προσφέροντάς τα σε εκπτωτική τιμή. Τέτοια προϊόντα είναι τρόφιμα που έχουν μικρό χρονικό περιθώριο μέχρι την ημερομηνία λήξης τους, γεύματα που δεν έχουν καταναλωθεί μέχρι το τέλος της ημέρας ακόμα και αγροτικά προϊόντα τα οποία αν δεν βρουν αγοραστές θα μείνουν αναξιοποίητα στα χωράφια. Η πανδημία μας βρήκε στο αρχικό στάδιο της ανάπτυξης μας και το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις στις οποίες είχαμε απευθυνθεί αρχικά ήταν εστιατόρια, τα οποία αναγκάστηκαν λόγω της κατάστασης να κλείσουν, επηρέασε αρκετά την πρόοδο μας. Για να εξασφαλίσουμε συμμετείχαμε στον διαγωνισμό της EIT Food όπου καταφέραμε να αποσπάσουμε το βραβείο κοινού και τη δεύτερη θέση στον διαγωνισμό», σημειώνει η Ιωάννα Τσεχελίδου, πολιτικός μηχανικός στο επάγγελμα.

«Στην Ελλάδα υπάρχει μία διάχυτη αβεβαιότητα για μεγάλο χρονικό διάστημα σε όλα τα επίπεδα. Οι επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν άλματα που τις εκσυγχρονίζουν και τις καθιστούν πιο ανταγωνιστικές και εξωστρεφείς για να μπορέσουν να αναπτυχθούν και πέρα από τον ελλαδικό χώρο», επισημαίνει. «Ανά διαστήματα μας έχει περάσει από το μυαλό να πάμε στο εξωτερικό αλλά πάντα βρίσκουμε λόγους για να μείνουμε», προσθέτει.

«Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί τομείς αναξιοποίητοι. Ακόμα και στον τουρισμό, που θεωρείται η κύρια πηγή εσόδων για τη χώρα μας, η αγορά δεν έχει κορεστεί, υπάρχουν πολλά περιθώρια εξέλιξης και η δυναμική για δημιουργία νέων υποδομών», υπογραμμίζει.

«Η επιτυχία έχει διαφορετικούς ορισμούς για τον καθένα μας γι’ αυτό και έχει πολλές «συνταγές» και τελικά πολλές διαφορετικές «γεύσεις». Σίγουρα η επίμονη, η ευελιξία και η διορατικότητα αποτελούν μία καλή βάση για να ξεκινήσει κάποιος αλλά όταν μεγαλώνει η κλίμακα του στόχου μπαίνουν και άλλοι παράγοντες όπως η ομαδικότητα, η αξιοπιστία και η συνέπεια», τονίζει.

tsexelidou-MdwbH.jpg


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία