Thessaloniki Helexpo Forum: Οι εξαγωγές, κινητήριος μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας
11/09/2020 19:01
11/09/2020 19:01
Η ανάπτυξη της εξωστρέφειας με δεδομένες τις συνθήκες που επιβάλλει η πανδημία, αλλά και η αποτύπωση νέων αγορών - στόχων για τα ελληνικά προϊόντα βρέθηκαν στο επίκεντρο του πάνελ με θέμα «εξωστρέφεια και εξαγωγές στις νέες συνθήκες».
«Η πανδημία στάθηκε εμπόδιο στην οικονομική διπλωματία, ωστόσο σε αυτό το διάστημα προσπαθήσαμε να κρατήσουμε επαφή με όσους ήθελαν να επενδύσουν στη χώρα μας», επεσήμανε ο Κωνσταντίνος Φραγκογιάννης, υφυπουργός οικονομικής διπλωματίας και εξωστρέφειας. «Ο Covid μας έμαθε να ζούμε ψηφιακά, δουλεύουμε ψηφιακά, παραγγέλνουμε ψηφιακά, στην οικονομική διπλωματία φτιάξαμε πλατφόρμες που μπορούν να λειτουργήσουν μέσα σε αυτές τις νέες συνθήκες», πρόσθεσε.
«Καταρτίσαμε το εθνικό στρατηγικό σχέδιο εξωστρέφειας με 53 δράσεις έχοντας σαν στόχο να σώσουμε αυτό το οποίο ξεκινήσαμε κρατώντας μία ζεστή επαφή με τους επενδυτές», ανέφερε. «Ένας επενδυτής σήμερα για να επενδύσει περιμένει να υπάρχει μία αγορά για τα προϊόντα του, πολιτική σταθερότητα, θεσμοί που λειτουργούν, φορολογικά κίνητρα αλλά το κυριότερο να ξέρει ότι μπορεί να εμπιστευθεί τον συνομιλητή του», υποστήριξε.
«Την τριετία 2016 -2019 οι εξαγωγές ανέβηκαν από τα 16 δισ. ευρώ στα 33 δισ. ευρώ, κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προσπαθήσαμε να ενισχύσουμε τους εξαγωγείς, η κυβέρνηση χρησιμοποιώντας ως δικαιολογία τον κορονοϊό δεν προχώρησε ότι είχε αρχίσει ο ΣΥΡΙΖΑ», σημείωσε η Θεοδώρα Τζάκρη, βουλευτής και αναπληρώτρια τομεάρχης απόδημου ελληνισμού και εξωτερικού εμπορίου του ΣΥΡΙΖΑ. «Η ελληνική οικονομία είναι αναγκαίο να μετασχηματιστεί ψηφιακά», τόνισε.
«Διαχείριση φόβου»
«Ο καλός καπετάνιος στην φουρτούνα φαίνεται, οι Έλληνες εξαγωγείς άντεξαν στην πανδημία, έδωσαν εξετάσεις και τις πέρασαν επιτυχώς», επεσήμανε ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, πρόεδρος του ΣΕΒΕ. «Εκπληρώσαμε τις υποχρεώσεις μας απέναντι στους πελάτες μας χωρίς να αυξήσουμε τις τιμές», συμπλήρωσε.
«Τα προβλήματα από την πανδημία στον χώρο της παραγωγής είναι μεγάλα, καλούμαστε σήμερα να κάνουμε διαχείριση φόβου», επεσήμανε με αφορμή και τα κρούσματα κορονοϊού σε εργοστάσιο στην Πέλλα που ανέστειλε την λειτουργία του. Ζήτησε μάλιστα από τον ΕΟΔΥ να εκδώσει συγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα για τη βιομηχανία. «Το εθνικό σχέδιο για τις εξαγωγές και την εξωστρέφεια κινείται σε θετική κατεύθυνση αλλά θα πρέπει να δούμε και την επόμενη και μεθεπόμενη μέρα», ανέφερε. «Οι εξαγωγές πήγαν καλά αλλά υπάρχουν μεγάλες περιφερειακές ανισότητες που πρέπει να καταπολεμήσουμε, το 20% των επιχειρήσεων αντιπροσωπεύει το 80% των ελληνικών εξαγωγών», τόνισε.
«Κατοχύρωση των μακεδονικών σημάτων»
Παράλληλα αναφέρθηκε και στα μακεδονικά προϊόντα και στον αγώνα για την κατοχύρωση των σημάτων τους. «Οι αντιδράσεις που υπήρξαν από την Βόρεια Μακεδονία και τη Σλοβενία στην πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ για την κατοχύρωση και προστασία των μακεδονικών προϊόντων αποδεικνύει την αναγκαιότητά της», επεσήμανε. Ο κ.Κωνσταντόπουλος προανήγγειλε πως η τελική απόφαση για την κατοχύρωση του σήματος των μακεδονικών προϊόντων θα είναι θετική. Ο ΣΕΒΕ είχε καταθέσει φάκελο στο Αλικάντε (στο γραφείο διανοητικής ιδιοκτησίας που εδρεύει στην ισπανική πόλη) με στόχο να κατοχυρώσει την προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων οι οποίες αδυνατούν να επωμισθούν το οικονομικό κόστος για την προστασία των επωνυμιών και των brand τους στο εξωτερικό.
«Ο κορονοϊός μας έκανε να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και γεωστρατηγικά σαν επιχείρηση, δεν μπορούσαμε να πάρουμε πρώτες ύλες από εκεί που συνηθίζαμε, ανέκυψαν πολλά προβλήματα, το 85% των δραστηριοτήτων μας αφορά συναλλαγές με το εξωτερικό», ανέφερε ο Γιώργος Μυλωνάς, πρόεδρος της ΑΛΟΥΜΙΛ.
Ο κ. Μυλωνάς παρέθεσε τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σήμερα και τα οποία έχουν να κάνουν με το υψηλό μη μισθολογικό κόστος, την υπέρογκη φορολογία, το αυξημένο ενεργειακό κόστος, την έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.
«Μία εταιρεία σήμερα πρέπει να είναι δομημένη με τρόπο που ο πελάτης θα μπορεί να δει ότι τον ενδιαφέρει, είναι απαραίτητο μία επιχείρηση να επενδύσει στην ψηφιοποίηση», πρόσθεσε.
«Πρέπει να είμαστε παρόντες στο εξωτερικό και να προβάλλουμε την Ελλάδα όσο καλύτερα μπορούμε», σημείωσε ο Συμεών Τσομώκος, πρόεδρος του οικονομικού forum των Δελφών. Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην διεύρυνση της παραγωγικής βάσης της χώρας και στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων.
«Οι επιχειρήσεις είναι αναγκαίο να διαβάσουν τις νέες ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία», τόνισε ο Λευτέρης Παπαγεωργίου, διευθύνων Σύμβουλος ENTRANET. Η εταιρεία του παρέδωσε δωρεάν στον δήμο Θεσσαλονίκης τον εξοπλισμό για την λειτουργία του ασανσέρ στο κτήριο του δήμου που λειτουργεί χωρίς να πατήσεις κουμπιά. Μάλιστα η ΕΝΤΡΑΝΕΤ έχει δεχθεί ήδη παραγγελίες από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς.
Ο κ.Παπαγεωργίου πρότεινε την προκαταβολή χρημάτων του ΕΣΠΑ στις επιχειρήσεις με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. «Αν γίνει αυτό πολλές επιχειρήσεις θα μπορέσουν να προσλάβουν κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος της «Μακεδονίας» Θεολόγος Ηλιού.
Η ανάπτυξη της εξωστρέφειας με δεδομένες τις συνθήκες που επιβάλλει η πανδημία, αλλά και η αποτύπωση νέων αγορών - στόχων για τα ελληνικά προϊόντα βρέθηκαν στο επίκεντρο του πάνελ με θέμα «εξωστρέφεια και εξαγωγές στις νέες συνθήκες».
«Η πανδημία στάθηκε εμπόδιο στην οικονομική διπλωματία, ωστόσο σε αυτό το διάστημα προσπαθήσαμε να κρατήσουμε επαφή με όσους ήθελαν να επενδύσουν στη χώρα μας», επεσήμανε ο Κωνσταντίνος Φραγκογιάννης, υφυπουργός οικονομικής διπλωματίας και εξωστρέφειας. «Ο Covid μας έμαθε να ζούμε ψηφιακά, δουλεύουμε ψηφιακά, παραγγέλνουμε ψηφιακά, στην οικονομική διπλωματία φτιάξαμε πλατφόρμες που μπορούν να λειτουργήσουν μέσα σε αυτές τις νέες συνθήκες», πρόσθεσε.
«Καταρτίσαμε το εθνικό στρατηγικό σχέδιο εξωστρέφειας με 53 δράσεις έχοντας σαν στόχο να σώσουμε αυτό το οποίο ξεκινήσαμε κρατώντας μία ζεστή επαφή με τους επενδυτές», ανέφερε. «Ένας επενδυτής σήμερα για να επενδύσει περιμένει να υπάρχει μία αγορά για τα προϊόντα του, πολιτική σταθερότητα, θεσμοί που λειτουργούν, φορολογικά κίνητρα αλλά το κυριότερο να ξέρει ότι μπορεί να εμπιστευθεί τον συνομιλητή του», υποστήριξε.
«Την τριετία 2016 -2019 οι εξαγωγές ανέβηκαν από τα 16 δισ. ευρώ στα 33 δισ. ευρώ, κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προσπαθήσαμε να ενισχύσουμε τους εξαγωγείς, η κυβέρνηση χρησιμοποιώντας ως δικαιολογία τον κορονοϊό δεν προχώρησε ότι είχε αρχίσει ο ΣΥΡΙΖΑ», σημείωσε η Θεοδώρα Τζάκρη, βουλευτής και αναπληρώτρια τομεάρχης απόδημου ελληνισμού και εξωτερικού εμπορίου του ΣΥΡΙΖΑ. «Η ελληνική οικονομία είναι αναγκαίο να μετασχηματιστεί ψηφιακά», τόνισε.
«Διαχείριση φόβου»
«Ο καλός καπετάνιος στην φουρτούνα φαίνεται, οι Έλληνες εξαγωγείς άντεξαν στην πανδημία, έδωσαν εξετάσεις και τις πέρασαν επιτυχώς», επεσήμανε ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, πρόεδρος του ΣΕΒΕ. «Εκπληρώσαμε τις υποχρεώσεις μας απέναντι στους πελάτες μας χωρίς να αυξήσουμε τις τιμές», συμπλήρωσε.
«Τα προβλήματα από την πανδημία στον χώρο της παραγωγής είναι μεγάλα, καλούμαστε σήμερα να κάνουμε διαχείριση φόβου», επεσήμανε με αφορμή και τα κρούσματα κορονοϊού σε εργοστάσιο στην Πέλλα που ανέστειλε την λειτουργία του. Ζήτησε μάλιστα από τον ΕΟΔΥ να εκδώσει συγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα για τη βιομηχανία. «Το εθνικό σχέδιο για τις εξαγωγές και την εξωστρέφεια κινείται σε θετική κατεύθυνση αλλά θα πρέπει να δούμε και την επόμενη και μεθεπόμενη μέρα», ανέφερε. «Οι εξαγωγές πήγαν καλά αλλά υπάρχουν μεγάλες περιφερειακές ανισότητες που πρέπει να καταπολεμήσουμε, το 20% των επιχειρήσεων αντιπροσωπεύει το 80% των ελληνικών εξαγωγών», τόνισε.
«Κατοχύρωση των μακεδονικών σημάτων»
Παράλληλα αναφέρθηκε και στα μακεδονικά προϊόντα και στον αγώνα για την κατοχύρωση των σημάτων τους. «Οι αντιδράσεις που υπήρξαν από την Βόρεια Μακεδονία και τη Σλοβενία στην πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ για την κατοχύρωση και προστασία των μακεδονικών προϊόντων αποδεικνύει την αναγκαιότητά της», επεσήμανε. Ο κ.Κωνσταντόπουλος προανήγγειλε πως η τελική απόφαση για την κατοχύρωση του σήματος των μακεδονικών προϊόντων θα είναι θετική. Ο ΣΕΒΕ είχε καταθέσει φάκελο στο Αλικάντε (στο γραφείο διανοητικής ιδιοκτησίας που εδρεύει στην ισπανική πόλη) με στόχο να κατοχυρώσει την προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων οι οποίες αδυνατούν να επωμισθούν το οικονομικό κόστος για την προστασία των επωνυμιών και των brand τους στο εξωτερικό.
«Ο κορονοϊός μας έκανε να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και γεωστρατηγικά σαν επιχείρηση, δεν μπορούσαμε να πάρουμε πρώτες ύλες από εκεί που συνηθίζαμε, ανέκυψαν πολλά προβλήματα, το 85% των δραστηριοτήτων μας αφορά συναλλαγές με το εξωτερικό», ανέφερε ο Γιώργος Μυλωνάς, πρόεδρος της ΑΛΟΥΜΙΛ.
Ο κ. Μυλωνάς παρέθεσε τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σήμερα και τα οποία έχουν να κάνουν με το υψηλό μη μισθολογικό κόστος, την υπέρογκη φορολογία, το αυξημένο ενεργειακό κόστος, την έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.
«Μία εταιρεία σήμερα πρέπει να είναι δομημένη με τρόπο που ο πελάτης θα μπορεί να δει ότι τον ενδιαφέρει, είναι απαραίτητο μία επιχείρηση να επενδύσει στην ψηφιοποίηση», πρόσθεσε.
«Πρέπει να είμαστε παρόντες στο εξωτερικό και να προβάλλουμε την Ελλάδα όσο καλύτερα μπορούμε», σημείωσε ο Συμεών Τσομώκος, πρόεδρος του οικονομικού forum των Δελφών. Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην διεύρυνση της παραγωγικής βάσης της χώρας και στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων.
«Οι επιχειρήσεις είναι αναγκαίο να διαβάσουν τις νέες ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία», τόνισε ο Λευτέρης Παπαγεωργίου, διευθύνων Σύμβουλος ENTRANET. Η εταιρεία του παρέδωσε δωρεάν στον δήμο Θεσσαλονίκης τον εξοπλισμό για την λειτουργία του ασανσέρ στο κτήριο του δήμου που λειτουργεί χωρίς να πατήσεις κουμπιά. Μάλιστα η ΕΝΤΡΑΝΕΤ έχει δεχθεί ήδη παραγγελίες από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς.
Ο κ.Παπαγεωργίου πρότεινε την προκαταβολή χρημάτων του ΕΣΠΑ στις επιχειρήσεις με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. «Αν γίνει αυτό πολλές επιχειρήσεις θα μπορέσουν να προσλάβουν κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος της «Μακεδονίας» Θεολόγος Ηλιού.
ΣΧΟΛΙΑ