ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Thessaloniki Helexpo Forum: "Το όραμα της κυβέρνησης για τη Βόρεια Ελλάδα έχει αρχή, μέση και τέλος"

Τι ειπώθηκε στο πάνελ για τις προοπτικές ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας

 11/09/2020 22:27

Thessaloniki Helexpo Forum: "Το όραμα της κυβέρνησης για τη Βόρεια Ελλάδα έχει αρχή, μέση και τέλος"
INTIME NEWS /Φωτ. αρχείου

Νίκος Οικονόμου


Χωρίς την παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά παρόντων δύο υπουργών της κυβέρνησης, του Κώστα Καραμανλή και του Άδωνη Γεωργιάδη πραγματοποιήθηκε σήμερα το πάνελ του Thessaloniki Helexpo Forum που είχε θέμα τις προοπτικές ανάπτυξης στη Βόρεια Ελλάδα.

Με ομιλητές, εκτός από τους δύο υπουργούς Μεταφορών και Υποδομών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, τον υφυπουργό Μακεδονίας -Θράκης Θόδωρο Καράογλου, τους περιφερειάρχες Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, Δυτικής Μακεδονίας Γιώργο Κασαπίδη και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστο Μέτιο, καθώς και τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Στη κουβέντα την οποία συντόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo Tάσος Τζήκας και οποία διήρκεσε δύο ώρες, έγινε από τη μεριά των κυβερνητικών η παρουσίαση του έργου της κυβέρνησης για τον τελευταίο χρόνο, ενώ διατυπώθηκαν και καινούργιες προτάσεις αλλά και αιτήματα προς την κεντρική εξουσία.

Ο Κώστας Καραμανλής επικεντρώθηκε στα έργα υποδομών της Θεσσαλονίκης λέγοντας ότι «στη Θεσσαλονίκη όλες οι κυβερνήσεις χρωστούν. Δε ζητάμε δικαιολογίες επειδή παραλάβαμε πολλά προβλήματα» είπε, ενώ ως στόχους του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη Θεσσαλονίκη ανέφερε την ανάπτυξη σε βάθος και την καλύτερη καθημερινότητα. Για τον ΟΑΣΘ σημείωσε ότι η κατάσταση που παρέλαβε η κυβέρνηση ήταν προβληματική ενώ είπε ότι ο στόχος είναι να φτάσουμε στο επόμενο διάστημα τα 600 λεωφορεία. Για το μετρό επανέλαβε το χρονοδιάγραμμα το έργο να τελειώσει την άνοιξη του 2023, ενώ ανακοίνωσε ότι το Flyover δημοπρατήθηκε σήμερα κι ότι ο ανάδοχος του θα αναδειχθεί μέχρι το 2021, βάζοντας έτσι τέλος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση στον περιφερειακό. Από εκεί και πέρα παρουσίασε το συνολικό έργο της κυβέρνησης στις υποδομές, περιλαμβάνοντας σε αυτό τη διασύνδεση του λιμανιού με τη ΠΑΘΕ και την Εγνατία, το στρατόπεδο του Παύλου Μελά που όπως είπε προχωρά με ταχείς ρυθμούς, τονίζοντας ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει βγει το προεδρικό διάταγμα, ενώ για την ανάπλαση της ΔΕΘ σχολίασε ότι σε χρόνο ρεκόρ εγκρίθηκε το ειδικό χωρικό σχέδιο.

Από τη μεριά του ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε ότι το όραμα της κυβέρνησης έχει αρχή, μέση και τέλος και ότι σε αυτό το όραμα η Βόρεια Ελλάδα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Είπε ότι το τεχνολογικό πάρκο ThessINTEC προχωρά με γοργούς ρυθμούς, αναφέρθηκε στις επενδύσεις της Pfizer, της Sisco και της Deloitte, ενώ για τη Δυτική Μακεδονία είπε ότι ένα πακέτο 6 δισ. ευρώ από εθνικά και ευρωπαϊκά κονδύλια θα κατευθυνθεί προς τα εκεί. Ακόμη γνωστοποίησε ότι για το επόμενο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 τα κονδύλια που προβλέπονται για τις τρεις περιφέρειες του Βορρά θα είναι αυξημένα κατά 40%.

Από τη μεριά του ο κ. Καράογλου έκανε αναλυτική αναφορά στην πορεία των δύο «mega projects» -όπως είπε- της Θεσσαλονίκης, που είναι η ανάπλαση της ΔΕΘ και το τεχνολογικό πάρκο ΤhessINTEC. «Aπό πέρσι μέχρι σήμερα έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα σε όλα τα έργα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση», σημείωσε.

Ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε ότι στην Κεντρική Μακεδονία έγιναν σημαντικά έργα στον τομέα των υποδομών, όπως ο αυτοκινητόδρομος της Κασσάνδρας, η περιφερειακή της Κατερίνης και ο κόμβος Κ16. Τόνισε τη σημασία της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου στη δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ ανακοίνωσε ότι σχεδιάζεται η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου στο δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής. Επίσης σημείωσε τη σημασία του ότι ξεμπλόκαρε η υπόθεση με το ορφανό χιλιόμετρο στην Ποτίδαια της Χαλκιδικής που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον επόμενο χρόνο.

Από τη μεριά του κ. Ζέρβας έκανε λόγο για μεγάλη δυσπιστία από τη μεριά των Θεσσαλονικέων για ό,τι ακούγεται από κυβερνητικά χείλη, ενώ ζήτησε «λιγότερες εξαγγελίες, μεγαλύτερη ταχύτητα και ολοκλήρωση των έργων». Έθεσε το θέμα της αλλαγής του νόμου 4412, ενώ αναφερόμενος στο μετρό αλλά και γενικότερα σημείωσε με νόημα: «Κάθε μεγάλο έργο δεν είναι ευκαιρία για …μεγάλες αρχαιολογικές καριέρες. Σεβόμαστε την ιστορία της πόλης, αλλά αυτό να μη γίνει τροχοπέδη για τα έργα της πόλης».


Χωρίς την παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά παρόντων δύο υπουργών της κυβέρνησης, του Κώστα Καραμανλή και του Άδωνη Γεωργιάδη πραγματοποιήθηκε σήμερα το πάνελ του Thessaloniki Helexpo Forum που είχε θέμα τις προοπτικές ανάπτυξης στη Βόρεια Ελλάδα.

Με ομιλητές, εκτός από τους δύο υπουργούς Μεταφορών και Υποδομών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, τον υφυπουργό Μακεδονίας -Θράκης Θόδωρο Καράογλου, τους περιφερειάρχες Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, Δυτικής Μακεδονίας Γιώργο Κασαπίδη και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστο Μέτιο, καθώς και τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Στη κουβέντα την οποία συντόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo Tάσος Τζήκας και οποία διήρκεσε δύο ώρες, έγινε από τη μεριά των κυβερνητικών η παρουσίαση του έργου της κυβέρνησης για τον τελευταίο χρόνο, ενώ διατυπώθηκαν και καινούργιες προτάσεις αλλά και αιτήματα προς την κεντρική εξουσία.

Ο Κώστας Καραμανλής επικεντρώθηκε στα έργα υποδομών της Θεσσαλονίκης λέγοντας ότι «στη Θεσσαλονίκη όλες οι κυβερνήσεις χρωστούν. Δε ζητάμε δικαιολογίες επειδή παραλάβαμε πολλά προβλήματα» είπε, ενώ ως στόχους του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη Θεσσαλονίκη ανέφερε την ανάπτυξη σε βάθος και την καλύτερη καθημερινότητα. Για τον ΟΑΣΘ σημείωσε ότι η κατάσταση που παρέλαβε η κυβέρνηση ήταν προβληματική ενώ είπε ότι ο στόχος είναι να φτάσουμε στο επόμενο διάστημα τα 600 λεωφορεία. Για το μετρό επανέλαβε το χρονοδιάγραμμα το έργο να τελειώσει την άνοιξη του 2023, ενώ ανακοίνωσε ότι το Flyover δημοπρατήθηκε σήμερα κι ότι ο ανάδοχος του θα αναδειχθεί μέχρι το 2021, βάζοντας έτσι τέλος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση στον περιφερειακό. Από εκεί και πέρα παρουσίασε το συνολικό έργο της κυβέρνησης στις υποδομές, περιλαμβάνοντας σε αυτό τη διασύνδεση του λιμανιού με τη ΠΑΘΕ και την Εγνατία, το στρατόπεδο του Παύλου Μελά που όπως είπε προχωρά με ταχείς ρυθμούς, τονίζοντας ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει βγει το προεδρικό διάταγμα, ενώ για την ανάπλαση της ΔΕΘ σχολίασε ότι σε χρόνο ρεκόρ εγκρίθηκε το ειδικό χωρικό σχέδιο.

Από τη μεριά του ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε ότι το όραμα της κυβέρνησης έχει αρχή, μέση και τέλος και ότι σε αυτό το όραμα η Βόρεια Ελλάδα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Είπε ότι το τεχνολογικό πάρκο ThessINTEC προχωρά με γοργούς ρυθμούς, αναφέρθηκε στις επενδύσεις της Pfizer, της Sisco και της Deloitte, ενώ για τη Δυτική Μακεδονία είπε ότι ένα πακέτο 6 δισ. ευρώ από εθνικά και ευρωπαϊκά κονδύλια θα κατευθυνθεί προς τα εκεί. Ακόμη γνωστοποίησε ότι για το επόμενο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 τα κονδύλια που προβλέπονται για τις τρεις περιφέρειες του Βορρά θα είναι αυξημένα κατά 40%.

Από τη μεριά του ο κ. Καράογλου έκανε αναλυτική αναφορά στην πορεία των δύο «mega projects» -όπως είπε- της Θεσσαλονίκης, που είναι η ανάπλαση της ΔΕΘ και το τεχνολογικό πάρκο ΤhessINTEC. «Aπό πέρσι μέχρι σήμερα έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα σε όλα τα έργα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση», σημείωσε.

Ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε ότι στην Κεντρική Μακεδονία έγιναν σημαντικά έργα στον τομέα των υποδομών, όπως ο αυτοκινητόδρομος της Κασσάνδρας, η περιφερειακή της Κατερίνης και ο κόμβος Κ16. Τόνισε τη σημασία της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου στη δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ ανακοίνωσε ότι σχεδιάζεται η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου στο δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής. Επίσης σημείωσε τη σημασία του ότι ξεμπλόκαρε η υπόθεση με το ορφανό χιλιόμετρο στην Ποτίδαια της Χαλκιδικής που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον επόμενο χρόνο.

Από τη μεριά του κ. Ζέρβας έκανε λόγο για μεγάλη δυσπιστία από τη μεριά των Θεσσαλονικέων για ό,τι ακούγεται από κυβερνητικά χείλη, ενώ ζήτησε «λιγότερες εξαγγελίες, μεγαλύτερη ταχύτητα και ολοκλήρωση των έργων». Έθεσε το θέμα της αλλαγής του νόμου 4412, ενώ αναφερόμενος στο μετρό αλλά και γενικότερα σημείωσε με νόημα: «Κάθε μεγάλο έργο δεν είναι ευκαιρία για …μεγάλες αρχαιολογικές καριέρες. Σεβόμαστε την ιστορία της πόλης, αλλά αυτό να μη γίνει τροχοπέδη για τα έργα της πόλης».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία