Θεσσαλονίκη: Η εικαστικός των πόστερ του 65ου ΦΚΘ παρουσιάζει τις «άτακτες μινιατούρες» της
23/10/2024 15:40
23/10/2024 15:40
Άτακτα κορίτσια, μαύρες γάτες, φραγκόσυκα με στήθη και φαλλικά κρίνα, πλαισιώνουν τη γυναίκα του ψαρά. Πρόκειται για μικρά, «άτακτα» έργα της εικαστικού Στέλλας Καπεζάνου και κεντρική φιγούρα τη «Γυναίκα του Ψαρά», με ζωντανά χρώματα και εντυπωσιακή λεπτομέρεια στο σχέδιο, που για πρώτη φορά παρουσιάζονται στη Θεσσαλονίκη, στο Apodec.
Η γνωστή εικαστικός υπογράφει φέτος την οπτική ταυτότητα του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με το έργο «Corn Maidens» (Οι Παρθένες του Καλαμποκιού), με το οποίο επιδιώκει να αποτυπώσει διαπολιτισμικά σύμβολα, δημιουργώντας μια εικαστική γλώσσα, όπου μυθολογικές και ψυχολογικές αναφορές ενώνονται σε έναν χορό - ωδή στη θεϊκή γυναικεία δύναμη, αλλά και στη Μητέρα Φύση, με τη διττή της ιδιότητα ως δημιουργού (θρεπτικό καλαμπόκι) αλλά και καταστροφέα (φωτιά). Όπως εξηγεί η ίδια στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, το πόστερ του φεστιβάλ είναι μέρος ενός πολύ μεγάλου έργου της, το μήκος του οποίου φτάνει τα 4 μέτρα και 30 εκατοστά.
«Είμαι πάρα πολύ ενθουσιασμένη γι’ αυτήν την έκθεση, γιατί ο κόσμος έχει δει τα μεγάλα έργα μου και είναι η πρώτη φορά που δείχνω πάρα πολύ μικρά έργα, τα οποία ονομάζω “άτακτες μινιατούρες”, γιατί είναι πάρα πολύ παιχνιδιάρικα», αναφέρει η Στέλλα Καπεζάνου, εκφράζοντας την ιδιαίτερη αγάπη της για τα έργα αυτά.
«Συνήθως τα δουλεύω ανάμεσα σε μεγάλα έργα. Κάθε φορά που τελειώνω κάτι μεγάλο, είτε θα επαναλάβω μία λεπτομέρεια γιατί μου άρεσε πάρα πολύ και θέλω να τη δω διαφορετικά, είτε θα κάνω κάτι μικρό για να ξεκουραστεί το χέρι μου και να περάσω πάλι σ’ ένα μεγάλο», εξηγεί, αποκαλύπτοντας τη διαδικασία δημιουργίας τους.
Με αφορμή, λοιπόν, την επιλογή του έργου της από το φετινό Φεστιβάλ, η εικαστικός, μαζί με την Τένια Μενεγάκη που έχει την επιμέλεια της έκθεσης, επέλεξαν μια μικρή συλλογή από αυτές τις μινιατούρες και θα τις παρουσιάσουν στο κοινό από τις 3 Νοεμβρίου. Η έκθεση διατηρεί έντονο φεμινιστικό χαρακτήρα καθώς η καλλιτέχνιδα για πρώτη φορά με αυτά τα έργα μικρής κλίμακας, αποτυπώνει την πολυπλοκότητα της γυναικείας εμπειρίας, συνδυάζοντας παραστατικότητα με αφαίρεση και συμβολισμούς με φαντασιακές συνθέσεις. Ενίοτε, ζώα εμφανίζονται απρόσμενα μεταξύ των ανθρώπινων μορφών, προσθέτοντας βάθος και πολυπλοκότητα στη αφήγηση, ενώ μία σειρά έργων φέρει τίτλους εμπνευσμένους από την ποιητική συλλογή «Εντεψίζικα» του Γιώργου Σεφέρη.
Η Στέλλα Καπεζάνου, μέσα από τη δουλειά της, θέτει ερωτήματα σχετικά με τις συμβάσεις της ζωγραφικής αναπαράστασης, ενώ η τέχνη της είναι μια αδιάκοπη εξερεύνηση του γυναικείου κόσμου, γεμάτη δυναμισμό και προκλητικότητα. Η pop-up έκθεση «Naughty Miniatures» θα φιλοξενείται στο Apodec- micro exhibitions έως τις 10 Νοεμβρίου, ενώ τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 3 Νοεμβρίου, παρουσία της ίδιας της καλλιτέχνιδας.
Άτακτα κορίτσια, μαύρες γάτες, φραγκόσυκα με στήθη και φαλλικά κρίνα, πλαισιώνουν τη γυναίκα του ψαρά. Πρόκειται για μικρά, «άτακτα» έργα της εικαστικού Στέλλας Καπεζάνου και κεντρική φιγούρα τη «Γυναίκα του Ψαρά», με ζωντανά χρώματα και εντυπωσιακή λεπτομέρεια στο σχέδιο, που για πρώτη φορά παρουσιάζονται στη Θεσσαλονίκη, στο Apodec.
Η γνωστή εικαστικός υπογράφει φέτος την οπτική ταυτότητα του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με το έργο «Corn Maidens» (Οι Παρθένες του Καλαμποκιού), με το οποίο επιδιώκει να αποτυπώσει διαπολιτισμικά σύμβολα, δημιουργώντας μια εικαστική γλώσσα, όπου μυθολογικές και ψυχολογικές αναφορές ενώνονται σε έναν χορό - ωδή στη θεϊκή γυναικεία δύναμη, αλλά και στη Μητέρα Φύση, με τη διττή της ιδιότητα ως δημιουργού (θρεπτικό καλαμπόκι) αλλά και καταστροφέα (φωτιά). Όπως εξηγεί η ίδια στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, το πόστερ του φεστιβάλ είναι μέρος ενός πολύ μεγάλου έργου της, το μήκος του οποίου φτάνει τα 4 μέτρα και 30 εκατοστά.
«Είμαι πάρα πολύ ενθουσιασμένη γι’ αυτήν την έκθεση, γιατί ο κόσμος έχει δει τα μεγάλα έργα μου και είναι η πρώτη φορά που δείχνω πάρα πολύ μικρά έργα, τα οποία ονομάζω “άτακτες μινιατούρες”, γιατί είναι πάρα πολύ παιχνιδιάρικα», αναφέρει η Στέλλα Καπεζάνου, εκφράζοντας την ιδιαίτερη αγάπη της για τα έργα αυτά.
«Συνήθως τα δουλεύω ανάμεσα σε μεγάλα έργα. Κάθε φορά που τελειώνω κάτι μεγάλο, είτε θα επαναλάβω μία λεπτομέρεια γιατί μου άρεσε πάρα πολύ και θέλω να τη δω διαφορετικά, είτε θα κάνω κάτι μικρό για να ξεκουραστεί το χέρι μου και να περάσω πάλι σ’ ένα μεγάλο», εξηγεί, αποκαλύπτοντας τη διαδικασία δημιουργίας τους.
Με αφορμή, λοιπόν, την επιλογή του έργου της από το φετινό Φεστιβάλ, η εικαστικός, μαζί με την Τένια Μενεγάκη που έχει την επιμέλεια της έκθεσης, επέλεξαν μια μικρή συλλογή από αυτές τις μινιατούρες και θα τις παρουσιάσουν στο κοινό από τις 3 Νοεμβρίου. Η έκθεση διατηρεί έντονο φεμινιστικό χαρακτήρα καθώς η καλλιτέχνιδα για πρώτη φορά με αυτά τα έργα μικρής κλίμακας, αποτυπώνει την πολυπλοκότητα της γυναικείας εμπειρίας, συνδυάζοντας παραστατικότητα με αφαίρεση και συμβολισμούς με φαντασιακές συνθέσεις. Ενίοτε, ζώα εμφανίζονται απρόσμενα μεταξύ των ανθρώπινων μορφών, προσθέτοντας βάθος και πολυπλοκότητα στη αφήγηση, ενώ μία σειρά έργων φέρει τίτλους εμπνευσμένους από την ποιητική συλλογή «Εντεψίζικα» του Γιώργου Σεφέρη.
Η Στέλλα Καπεζάνου, μέσα από τη δουλειά της, θέτει ερωτήματα σχετικά με τις συμβάσεις της ζωγραφικής αναπαράστασης, ενώ η τέχνη της είναι μια αδιάκοπη εξερεύνηση του γυναικείου κόσμου, γεμάτη δυναμισμό και προκλητικότητα. Η pop-up έκθεση «Naughty Miniatures» θα φιλοξενείται στο Apodec- micro exhibitions έως τις 10 Νοεμβρίου, ενώ τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 3 Νοεμβρίου, παρουσία της ίδιας της καλλιτέχνιδας.
ΣΧΟΛΙΑ