Θεσσαλονίκη: Η επικοινωνία μητέρας παιδιού με αυτισμό με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη
19/01/2024 13:32
19/01/2024 13:32
Σε απόγνωση βρίσκονται γονείς παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, τα οποία φοιτούν στο 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας, στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο, που στεγάζονται τα τελευταία 25 χρόνια σε βιοτεχνικό χώρο στα Κωνσταντινοπολίτικα. Το κτίριο έχει κριθεί ως ακατάλληλο από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, το συμβόλαιο μίσθωσης έχει λήξει και ο δήμαρχος Ιγνάτιος Καϊτεζίδης έχει ενημερώσει ήδη από τις 05/12/23, με έγγραφό του προς το υπουργείο Παιδείας και τους συναρμόδιους υπουργούς, τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την απόφασή του, να αναστείλει τη λειτουργία τους.
Παρότι είχε προγραμματιστεί να ανασταλεί η λειτουργία των παραπάνω σχολείων τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου, ο κ. Καϊτεζίδης εκτιμώντας τις προσπάθειες που έγιναν από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρο Κόπτση, για να βρεθεί μία λύση, παρά το γεγονός ότι, το συγκεκριμένο ζήτημα υπερβαίνει των αρμοδιοτήτων του τελευταίου, καθώς η σχολική στέγη εμπίπτει στις αρμοδιότητες των δήμων, αποφάσισε να δώσει μία παράταση της αναστολής των σχολείων μέχρι και τις 19 Φεβρουαρίου. Ο κ. Καϊτεζίδης με δηλώσεις που είχε παραχωρήσει στη «ΜτΚ είχει τονίσει πως «Σε παράνομο σχολείο, δεν μπορούμε να παίζουμε με την ασφάλεια των παιδιών». Είχε εξηγήσει μάλιστα πως το πρόβλημα είχε προκληθεί από την πρώην Νομαρχία που είχε μισθώσει ακατάλληλο σχολείο. «Παρότι προσπαθήσαμε, δυστυχώς, όλα αυτά τα χρόνια δεν βρήκαμε λύση, διότι δεν έχουμε διαθέσιμα κτίρια. Κάναμε τρεις άγονους διαγωνισμούς και πλέον λύση πρέπει να βρει το υπουργείο και οι αρμόδιες υπηρεσίες του», είχε επισημάνει ο δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη.
Άκαρπη για την ώρα η σύσκεψη
Με στόχο να βρεθεί μία λύση, τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία του κ. Κόπτση, σύσκεψη στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία συμμετείχαν δήμαρχοι και αρμόδιοι αντιδήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος, οι διευθυντές εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ανατολικής και δυτικής Θεσσαλονίκη, καθώς και ο συντονιστής του Γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Γιάννης Παπαγεωργίου. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, μέχρι και σήμερα δεν έχει οριστικοποιηθεί καμία εκ των προτάσεων που παρουσιάστηκαν στη σύσκεψη της Δευτέρας.
Επιστολή στον πρωθυπουργό
Η Βαρβάρα Τέτη είναι πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στο 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας και ανάδοχη μητέρα οκτώ παιδιών. Ο ένας γιος της, 21 ετών σήμερα, πηγαίνει στο συγκεκριμένο σχολείο τα τελευταία έξι χρόνια. Περιγράφει στο makthes.gr ότι ο γιος της προσαρμόστηκε στο σχολικό του περιβάλλον, τα τελευταία δύο χρόνια. Εξηγεί πως είναι «απαγορευτικό γι’ αυτά τα παιδιά να αλλάζουν περιβάλλον, διότι διαταράσσεται όλος ο ψυχισμός τους και η όποια πρόοδος μπορεί να έχουν κάνει, δυστυχώς πηγαίνει πολύ πίσω». Μάλιστα η κ. Τέτη περιγράφει στο makthes.gr πως πριν από τρεις μήνες έφυγε από τη ζωή ο σύζυγός της και «το παιδί τον αναζητεί καθημερινά. Δεν μπορεί ακόμη να προσαρμοστεί και να καταλάβει ότι ο πατέρας του έχει πεθάνει». Η ίδια πριν από μερικές ημέρες απευθύνθηκε με προσωπική επιστολή στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, προκειμένου να του εκφράσει τη δική της αγωνία και απόγνωση για το επερχόμενο κλείσιμο των τριών Ειδικών Σχολείων στην Πυλαία. «Εχθές με κάλεσαν από το γραφείο του πρωθυπουργού, ο οποίος έδειξε ιδιαίτερη ευαισθησία για το θέμα. Ζήτησαν να καταθέσουμε την πρότασή μας που δεν είναι άλλη από το να παραμείνουν τα συγκεκριμένα σχολεία ανοιχτά. Να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις που το κρίνουν ακατάλληλο και να συνεχίσουν να λειτουργούν, ως έχουν. Εάν μοιράσουν τα παιδιά σε διαφορετικά σχολεία, που ούτε εκείνα είναι κατάλληλα και δεν υπάρχει χώρος, θα είναι πολύ χειρότερα τα πράγματα. Τα παιδιά με αυτισμό δεν είναι δεύτερης κατηγορίας. Θα έπρεπε ως κοινωνία να έχουμε άλλη αντιμετώπιση και φροντίδα. Το μέλλον τους είναι υπόθεση όλων μας. Το σχολείο αποτελεί τη μοναδική τους διέξοδο. Εάν κλείσουν αυτά τα σχολεία, πολλά παιδιά θα αναγκαστούν να σταματήσουν να πηγαίνουν στο σχολείο και θα μείνουν απομονωμένα στο σπίτι τους».
«Απαγορευτικός ο διαμοιρασμός»
Γονείς, εκπαιδευτικοί, μέλη των ΕΛΜΕ θα μεταβούν σήμερα στις 14:30 στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με πρόθεση να συναντήσουν τον Περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, προκειμένου να βρεθεί μία λύση και να μην κλείσουν το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο. Σε ανακοίνωσή της η Α’ ΕΛΜΕ τονίζει ότι: «Η μεταφορά και ο διαμοιρασμός των μαθητών σε άλλα σχολεία που προκρίνεται ως λύση και τα οποία είναι ήδη υπερφορτωμένα, χωρίς υποδομές, χώρους και επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό είναι μόνιμη «μη λύση» και μας βρίσκει αντίθετους. Αν μια φορά είναι αντιπαιδαγωγικό να αλλάζει σχολικό περιβάλλον μαθητής κοινού σχολείου στη μέση της σχολικής χρονιάς, για τους μαθητές των ειδικών σχολείων δεν είναι απλώς αντιπαιδαγωγικό, είναι αντιεπιστημονικό και απαγορευτικό. Όχι μόνο δεν τηρείται πρωτόκολλο ομαλής μετάβασης των μαθητών, που προϋποθέτει ανάλυση και επεξεργασία των γνωματεύσεων ΚΕΔΑΣΥ και ιατρικών ιστορικών, αλλά ούτε ενημέρωση από γονείς για τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών και δημιουργία κατάλληλου χώρου και εξοπλισμού για να δεχτούν τα παιδιά. Απαιτούμε άμεση και οριστική λύση σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών και τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα για ασφαλή και κατάλληλα σχολικά κτίρια».
Σε απόγνωση βρίσκονται γονείς παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, τα οποία φοιτούν στο 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας, στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο, που στεγάζονται τα τελευταία 25 χρόνια σε βιοτεχνικό χώρο στα Κωνσταντινοπολίτικα. Το κτίριο έχει κριθεί ως ακατάλληλο από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, το συμβόλαιο μίσθωσης έχει λήξει και ο δήμαρχος Ιγνάτιος Καϊτεζίδης έχει ενημερώσει ήδη από τις 05/12/23, με έγγραφό του προς το υπουργείο Παιδείας και τους συναρμόδιους υπουργούς, τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την απόφασή του, να αναστείλει τη λειτουργία τους.
Παρότι είχε προγραμματιστεί να ανασταλεί η λειτουργία των παραπάνω σχολείων τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου, ο κ. Καϊτεζίδης εκτιμώντας τις προσπάθειες που έγιναν από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρο Κόπτση, για να βρεθεί μία λύση, παρά το γεγονός ότι, το συγκεκριμένο ζήτημα υπερβαίνει των αρμοδιοτήτων του τελευταίου, καθώς η σχολική στέγη εμπίπτει στις αρμοδιότητες των δήμων, αποφάσισε να δώσει μία παράταση της αναστολής των σχολείων μέχρι και τις 19 Φεβρουαρίου. Ο κ. Καϊτεζίδης με δηλώσεις που είχε παραχωρήσει στη «ΜτΚ είχει τονίσει πως «Σε παράνομο σχολείο, δεν μπορούμε να παίζουμε με την ασφάλεια των παιδιών». Είχε εξηγήσει μάλιστα πως το πρόβλημα είχε προκληθεί από την πρώην Νομαρχία που είχε μισθώσει ακατάλληλο σχολείο. «Παρότι προσπαθήσαμε, δυστυχώς, όλα αυτά τα χρόνια δεν βρήκαμε λύση, διότι δεν έχουμε διαθέσιμα κτίρια. Κάναμε τρεις άγονους διαγωνισμούς και πλέον λύση πρέπει να βρει το υπουργείο και οι αρμόδιες υπηρεσίες του», είχε επισημάνει ο δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη.
Άκαρπη για την ώρα η σύσκεψη
Με στόχο να βρεθεί μία λύση, τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία του κ. Κόπτση, σύσκεψη στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία συμμετείχαν δήμαρχοι και αρμόδιοι αντιδήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος, οι διευθυντές εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ανατολικής και δυτικής Θεσσαλονίκη, καθώς και ο συντονιστής του Γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Γιάννης Παπαγεωργίου. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, μέχρι και σήμερα δεν έχει οριστικοποιηθεί καμία εκ των προτάσεων που παρουσιάστηκαν στη σύσκεψη της Δευτέρας.
Επιστολή στον πρωθυπουργό
Η Βαρβάρα Τέτη είναι πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στο 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας και ανάδοχη μητέρα οκτώ παιδιών. Ο ένας γιος της, 21 ετών σήμερα, πηγαίνει στο συγκεκριμένο σχολείο τα τελευταία έξι χρόνια. Περιγράφει στο makthes.gr ότι ο γιος της προσαρμόστηκε στο σχολικό του περιβάλλον, τα τελευταία δύο χρόνια. Εξηγεί πως είναι «απαγορευτικό γι’ αυτά τα παιδιά να αλλάζουν περιβάλλον, διότι διαταράσσεται όλος ο ψυχισμός τους και η όποια πρόοδος μπορεί να έχουν κάνει, δυστυχώς πηγαίνει πολύ πίσω». Μάλιστα η κ. Τέτη περιγράφει στο makthes.gr πως πριν από τρεις μήνες έφυγε από τη ζωή ο σύζυγός της και «το παιδί τον αναζητεί καθημερινά. Δεν μπορεί ακόμη να προσαρμοστεί και να καταλάβει ότι ο πατέρας του έχει πεθάνει». Η ίδια πριν από μερικές ημέρες απευθύνθηκε με προσωπική επιστολή στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, προκειμένου να του εκφράσει τη δική της αγωνία και απόγνωση για το επερχόμενο κλείσιμο των τριών Ειδικών Σχολείων στην Πυλαία. «Εχθές με κάλεσαν από το γραφείο του πρωθυπουργού, ο οποίος έδειξε ιδιαίτερη ευαισθησία για το θέμα. Ζήτησαν να καταθέσουμε την πρότασή μας που δεν είναι άλλη από το να παραμείνουν τα συγκεκριμένα σχολεία ανοιχτά. Να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις που το κρίνουν ακατάλληλο και να συνεχίσουν να λειτουργούν, ως έχουν. Εάν μοιράσουν τα παιδιά σε διαφορετικά σχολεία, που ούτε εκείνα είναι κατάλληλα και δεν υπάρχει χώρος, θα είναι πολύ χειρότερα τα πράγματα. Τα παιδιά με αυτισμό δεν είναι δεύτερης κατηγορίας. Θα έπρεπε ως κοινωνία να έχουμε άλλη αντιμετώπιση και φροντίδα. Το μέλλον τους είναι υπόθεση όλων μας. Το σχολείο αποτελεί τη μοναδική τους διέξοδο. Εάν κλείσουν αυτά τα σχολεία, πολλά παιδιά θα αναγκαστούν να σταματήσουν να πηγαίνουν στο σχολείο και θα μείνουν απομονωμένα στο σπίτι τους».
«Απαγορευτικός ο διαμοιρασμός»
Γονείς, εκπαιδευτικοί, μέλη των ΕΛΜΕ θα μεταβούν σήμερα στις 14:30 στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με πρόθεση να συναντήσουν τον Περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, προκειμένου να βρεθεί μία λύση και να μην κλείσουν το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο. Σε ανακοίνωσή της η Α’ ΕΛΜΕ τονίζει ότι: «Η μεταφορά και ο διαμοιρασμός των μαθητών σε άλλα σχολεία που προκρίνεται ως λύση και τα οποία είναι ήδη υπερφορτωμένα, χωρίς υποδομές, χώρους και επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό είναι μόνιμη «μη λύση» και μας βρίσκει αντίθετους. Αν μια φορά είναι αντιπαιδαγωγικό να αλλάζει σχολικό περιβάλλον μαθητής κοινού σχολείου στη μέση της σχολικής χρονιάς, για τους μαθητές των ειδικών σχολείων δεν είναι απλώς αντιπαιδαγωγικό, είναι αντιεπιστημονικό και απαγορευτικό. Όχι μόνο δεν τηρείται πρωτόκολλο ομαλής μετάβασης των μαθητών, που προϋποθέτει ανάλυση και επεξεργασία των γνωματεύσεων ΚΕΔΑΣΥ και ιατρικών ιστορικών, αλλά ούτε ενημέρωση από γονείς για τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών και δημιουργία κατάλληλου χώρου και εξοπλισμού για να δεχτούν τα παιδιά. Απαιτούμε άμεση και οριστική λύση σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών και τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα για ασφαλή και κατάλληλα σχολικά κτίρια».
ΣΧΟΛΙΑ