ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Θεσσαλονίκη, η μητρόπολη των δρομικών εκδηλώσεων

Ο Διεθνής Μαραθώνιος «Μ. Αλέξανδρος», ο Διεθνής Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος και το Olympic Day Run έχουν βάλει την πόλη στον χάρτη του αθλητικού τουρισμού

 14/06/2022 16:00

Θεσσαλονίκη, η μητρόπολη των δρομικών εκδηλώσεων

Ελένη Τσαλκατίδου

Η Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται σε πρωταγωνίστρια όσον αφορά στις δρομικές εκδηλώσεις, αφού ο Διεθνής Μαραθώνιος «Μέγας Αλέξανδρος», ο Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος και το Olympic Day Run, που έλαβε χώρα πρόσφατα στην πόλη, την έχουν βάλει στο χάρτη των περιοχών που επιλέγουν τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο, συνδυάζοντας την αθλητική με την τουριστική εμπειρία.

Η ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού στην πόλη αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για όλους τους φορείς, δεδομένου ότι πρόκειται για μια μορφή τουρισμού που κερδίζει παγκοσμίως συνεχώς έδαφος και μπορεί κάλλιστα να αναπτυχθεί στην πόλη, καθώς διαθέτει όλες τις υποδομές γι’ αυτόν.

Στη «ΜτΚ» και το makthes.gr μιλούν η αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής Στέλιος Αγγελούδης και η διευθύντρια του Ολυμπιακού Μουσείου Θεσσαλονίκης και της οργανωτικής επιτροπής του Olympic Day Run Κυριακή Ουδατζή, που καταθέτουν τις δικές τους απόψεις σχετικά με τα οφέλη που μπορεί να έχει η Θεσσαλονίκη από τις δρομικές εκδηλώσεις, αν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες τέτοιων εκδηλώσεων αλλά και την επένδυση στον αθλητικό τουρισμό, που μπορεί να επιτευχθεί μέσω αυτών των μεγάλων διοργανώσεων.

patoulidou-marathon.jpg

Βούλα Πατουλίδου: «Η Θεσσαλονίκη μπορεί να υποστηρίξει όλα τα είδη θεματικού τουρισμού»

«Η Θεσσαλονίκη αγωνίζεται! Αγαπά τους μαραθώνιους και την αγαπούν οι μαραθωνοδρόμοι. Απόδειξη οι χιλιάδες συμμετοχές στον Διεθνή Μαραθώνιο ‘Μέγας Αλέξανδρος’ και στον Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο, ενώ ακολουθούν το Olympic Day Run και ο ‘Αγώνας δρόμου μνημείων (Yedi Kule Conquest)’. Αναπτύσσεται στην πόλη o αθλητικός τουρισμός. Υπάρχει η αναγκαιότητα της συνεργασίας των εμπλεκομένων φορέων ως προς την χάραξη μίας κοινής στρατηγικής.

Ο αθλητικός τουρισμός είναι μία ταχέως αναπτυσσόμενη εναλλακτική μορφή τουρισμού που συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Θέλουμε και εμπλουτίζουμε τις 365 μέρες του χρόνου. Τα επόμενα χρόνια και κυρίως μετά την πανδημία ο κόσμος θα στραφεί στον αθλητικό τουρισμό και τον τουρισμό ευεξίας. Οι άνθρωποι αποζητούν υγεία, ευεξία, βιωματικά ταξίδια και εμπειρίες.

Η Θεσσαλονίκη μπορεί να υποστηρίξει όλα τα είδη θεματικού τουρισμού. Οι αθλητικές εκδηλώσεις ενδυναμώνουν το branding του προορισμού. Στο παγκόσμιο συνέδριο αθλητικού τουρισμού στην Καταλονία, εκπροσωπώντας τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, παρουσίασα τις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο της Ατζέντας 2030 για τη βιώσιμη ανάπτυξη, οι διοργανωτές μάς παρότρυναν να επιμείνουμε στη σύνδεση του αθλητικού τουρισμού με τη βιώσιμη ανάπτυξη, στην καινοτομία και τις πετυχημένες στρατηγικές διακυβέρνησης και σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα.

Οι αθλητικές υποδομές είναι πολύ βασικές και ουσιαστικές αν θέλουμε να μιλάμε για την μελλοντική του ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού στην πόλης μας. Στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης υλοποιούνται αθλητικά έργα και στους 14 δήμους και μακάρι να έχουμε πόρους, ώστε να σχεδιάσουμε μεγαλύτερα και περισσότερα. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να προσφέρει αλησμόνητες αθλητικές εμπειρίες στον επισκέπτη. Με το κατάλληλο πλάνο, σχέδιο και προγραμματισμό κερδίζουμε ταξιδιώτες που θα έρχονται στα αθλητικά γεγονότα της πόλης μας».

stelios-aggeloudis.jpg

Στέλιος Αγγελούδης: «Γεγονότα κοινωνικά, όχι μόνο αθλητικά»

«Αρχικά θα πρέπει να καταγράψουμε ότι την τελευταία δεκαετία έχει αρχίσει να αναπτύσσεται ιδιαίτερα το δρομικό κίνημα, που ήταν μία καθαρά αθλητικού χαρακτήρα δράση με δρομείς οι οποίοι πραγματικά είχαν μπει στη διαδικασία να συμμετέχουν σε δρόμους ιδιαίτερα μεγάλων αποστάσεων και να εξάγουν μια αθλητική δραστηριότητα από τα γήπεδα στον δρόμο, κοινωνικοποιώντας μία αθλητική δράση και βγάζοντάς την στην κοινωνία. Πλέον, το δρομικό έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις.

Η εξαγωγή αθλητικής δραστηριότητας στις αστικές περιοχές είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη του κινήματος, τη δημιουργία των προϋποθέσεων εκείνων, ώστε να πολλαπλασιαστούν οι πολίτες, οι οποίοι έρχονται κοντά στον αθλητισμό και τέτοιου είδους διοργανώσεις να εξελιχθούν σε μαζικές δράσεις.

Βλέπουμε πλέον σε όλη την Ελλάδα να γίνονται δεκάδες δρομικά γεγονότα, που στην πλειονότητά τους είναι και μαζικά. Και γεγονότα, τα οποία είναι κοινωνικά, όχι μόνο αθλητικά.

Το αποτέλεσμα είναι ότι μέσα σε λιγότερο από δύο δεκαετίες μία αθλητική δραστηριότητα μαζικοποιήθηκε και αγκαλιάστηκε από μεγάλα τμήματα αθλούμενων και όχι μόνο, ακριβώς γιατί ξέφυγε από τα όρια της στενής αθλητικής δραστηριότητας και έγινε μια μεγάλη αθλητικοκοινωνική δραστηριότητα.

Αναφορικά με τα οφέλη του δρομικού κινήματος, αυτά είναι τεράστια, γιατί καταρχάς πολλαπλασιάζουμε τους ανθρώπους που έρχονται κοντά στον αθλητισμό, γεγονός που έχει μόνο θετικές συνέπειες για τα ίδιους, όχι μόνο πάνω σε θέματα σωματικής κα ψυχικής ευεξίας, αλλά και στην κοινωνική τους ενσωμάτωση.

Ιδιαίτερα μετά την εμπειρία της πανδημίας και βρισκόμενοι πλέον στη μετά Covid εποχή, τα νούμερα δείχνουν πόσο ανάγκη είχε ο κόσμος να συμμετέχει οργανωμένα σε μαζικές εκδηλώσεις.

Έτσι, λοιπόν, ξεκινήσαμε σε αυτές τις δρομικές εκδηλώσεις από ένα αθλητικό πλαίσιο και στη συνέχεια πήγαμε στην κοινωνική έκρηξη με τη συμμετοχή ευρύτερων στρωμάτων. Πλέον, προστίθενται και άλλα οφέλη, που κάνουν πιο σύνθετο αυτό το φαινόμενο με την τουριστική ή πολιτιστική αξιοποίηση μιας τέτοιας διοργάνωσης. Για παράδειγμα, μία τέτοια στόχευση έχει να κάνει με το Olympic Day Run, που ήταν μια ιδέα των συνεργατών του Ολυμπιακού Μουσείου Θεσσαλονίκης, προκειμένου το τελευταίο να έχει μια εξωστρέφεια, να διοργανώσει ένα τέτοιο αθλητικό γεγονός, το οποίο θα είναι εξωστρεφές.

Αμέσως η υλοποίηση αυτής της ιδέας είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένας διεθνής θεσμός, που ‘τρέχει’ παράλληλα και σε άλλες 200 πόλεις ανά τον κόσμο, να εξελιχθεί σε ένα μεγάλο τουριστικό γεγονός για την πόλη της Θεσσαλονίκης και σε μια ευκαιρία για την τουριστική της ανάπτυξη.

Όταν ένα τέτοιο γεγονός φτάσει σε υψηλά επίπεδα αναγνωρισιμότητας πλέον αρχίζει να υλοποιείται αυτό που λέμε αθλητικός τουρισμός, να έρχονται περιπτώσεις αθλητών από το εξωτερικό, όχι μόνο υψηλού επιπέδου, αλλά και άνθρωποι που θα συνδυάσουν τη διαδρομή με μια πόλη που την έχουν γνωρίσει μέσα από τις εικόνες και να πάρουν μέρος σε ένα Ολυμπιακό γεγονός.

Ο αθλητικός τουρισμός είναι ένα κομμάτι του τουρισμού στο οποίο πρέπει να επενδύσει η χώρα γενικά και οι δήμοι ειδικότερα. Χρειάζεται να γίνει οργανωμένη προσπάθεια στον αθλητικό τουρισμό, στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι κεντρικοί φορείς μέσα από τη διοργάνωση μεγάλων διοργανώσεων».

kyr-oud.jpg

Κυριακή Ουδατζή: «Να αναδειχθούν η πόλη και το Ολυμπιακό της προφίλ»

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι για τη συμμετοχή του κόσμου στο πρόσφατο Olympic Day Run, ιδίως στο 5άρι και στο 1,5άρι. Αυτός ο αγώνας δρόμου είμαι μοναδικός στην Ελλάδα, καθώς είναι ο μόνος που έχει ονοματεπώνυμο και μετά τον κλασικό Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας είναι ο πιο σημαντικός μαραθώνιος της Ελλάδας, καθώς φέρει τους Ολυμπιακούς Κύκλους. Εμείς οι Έλληνες δεν καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό, αλλά για τους ξένους είναι ένας τρόπος τουριστικής προσέλκυσης. Οι ξένοι υποκλίνονται σε ό,τι έχει σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, πολλώ δε μάλλον στην Ελλάδα.

Πρόκειται για μία διοργάνωση που δεν χρειάζεται να συστηθεί, καθώς γίνεται σε άλλες 205 χώρες. Δεν είναι ένας αγώνας που πρέπει να εξηγήσεις, είναι πολύ γνωστός. Εξάλλου, οι Ολυμπιακοί Κύκλοι γοητεύουν και πρόκειται για το πιο αναγνωρίσιμο brand name. Το Olympic Day Run δίνει τη δυνατότητα σε όσους θέλουν να κάνουν ένα ευχάριστο διάλειμμα και να γνωρίσουν την πόλη, συμμετέχοντας παράλληλα σε μία αναγνωρισμένη εκδήλωση. Η πόλη μας, η Θεσσαλονίκη, ήταν άγνωστη στο ευρύ κοινό μέχρι πριν από 4-5 χρόνια, όπως είχα διαπιστώσει από τα ταξίδια μου στο εξωτερικό και πλέον της δίνεται η δυνατότητα να την γνωρίσουν όλοι.

Στόχος του Olympic Day Run είναι να αναδειχθούν η πόλη και το Ολυμπιακό της προφίλ, γιατί η Θεσσαλονίκη ήταν Ολυμπιακή πόλη. Την επόμενη χρονιά, όταν και πλέον θα έχουμε επιστρέψει στους κανονικούς μας ρυθμούς μετά τον κορονοϊό, θα έχουμε και πολιτιστικό πρόγραμμα, όπως είχαμε και την πρώτη χρονιά. Φέτος, στη μετά Covid εποχή δώσαμε το στίγμα μας και ανυπομονούμε για το επόμενο ραντεβού. Το ευχάριστο είναι ότι είχαμε πολλούς συμμετέχοντες από το εξωτερικό και μάλιστα ανθρώπους, οι οποίοι δεν γνώρισαν για τον αγώνα, αλλά θέλησαν έστω και την τελευταία στιγμή να συνδυάσουν την παρουσία τους στην πόλη με το να συμμετέχουν στη διοργάνωση.

Ο αθλητικός τουρισμός είναι η ανερχόμενη δύναμη του τουρισμού παγκοσμίως και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτεί η Θεσσαλονίκη, που έχει και πολιτιστικό τουρισμό. Θα πρέπει η πόλη, λοιπόν, να επενδύσει περισσότερο πάνω στον αθλητικό τουρισμό και τότε μόνο οφέλη θα έχει από αυτόν».

Η Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται σε πρωταγωνίστρια όσον αφορά στις δρομικές εκδηλώσεις, αφού ο Διεθνής Μαραθώνιος «Μέγας Αλέξανδρος», ο Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος και το Olympic Day Run, που έλαβε χώρα πρόσφατα στην πόλη, την έχουν βάλει στο χάρτη των περιοχών που επιλέγουν τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο, συνδυάζοντας την αθλητική με την τουριστική εμπειρία.

Η ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού στην πόλη αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για όλους τους φορείς, δεδομένου ότι πρόκειται για μια μορφή τουρισμού που κερδίζει παγκοσμίως συνεχώς έδαφος και μπορεί κάλλιστα να αναπτυχθεί στην πόλη, καθώς διαθέτει όλες τις υποδομές γι’ αυτόν.

Στη «ΜτΚ» και το makthes.gr μιλούν η αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής Στέλιος Αγγελούδης και η διευθύντρια του Ολυμπιακού Μουσείου Θεσσαλονίκης και της οργανωτικής επιτροπής του Olympic Day Run Κυριακή Ουδατζή, που καταθέτουν τις δικές τους απόψεις σχετικά με τα οφέλη που μπορεί να έχει η Θεσσαλονίκη από τις δρομικές εκδηλώσεις, αν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες τέτοιων εκδηλώσεων αλλά και την επένδυση στον αθλητικό τουρισμό, που μπορεί να επιτευχθεί μέσω αυτών των μεγάλων διοργανώσεων.

patoulidou-marathon.jpg

Βούλα Πατουλίδου: «Η Θεσσαλονίκη μπορεί να υποστηρίξει όλα τα είδη θεματικού τουρισμού»

«Η Θεσσαλονίκη αγωνίζεται! Αγαπά τους μαραθώνιους και την αγαπούν οι μαραθωνοδρόμοι. Απόδειξη οι χιλιάδες συμμετοχές στον Διεθνή Μαραθώνιο ‘Μέγας Αλέξανδρος’ και στον Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο, ενώ ακολουθούν το Olympic Day Run και ο ‘Αγώνας δρόμου μνημείων (Yedi Kule Conquest)’. Αναπτύσσεται στην πόλη o αθλητικός τουρισμός. Υπάρχει η αναγκαιότητα της συνεργασίας των εμπλεκομένων φορέων ως προς την χάραξη μίας κοινής στρατηγικής.

Ο αθλητικός τουρισμός είναι μία ταχέως αναπτυσσόμενη εναλλακτική μορφή τουρισμού που συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Θέλουμε και εμπλουτίζουμε τις 365 μέρες του χρόνου. Τα επόμενα χρόνια και κυρίως μετά την πανδημία ο κόσμος θα στραφεί στον αθλητικό τουρισμό και τον τουρισμό ευεξίας. Οι άνθρωποι αποζητούν υγεία, ευεξία, βιωματικά ταξίδια και εμπειρίες.

Η Θεσσαλονίκη μπορεί να υποστηρίξει όλα τα είδη θεματικού τουρισμού. Οι αθλητικές εκδηλώσεις ενδυναμώνουν το branding του προορισμού. Στο παγκόσμιο συνέδριο αθλητικού τουρισμού στην Καταλονία, εκπροσωπώντας τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, παρουσίασα τις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο της Ατζέντας 2030 για τη βιώσιμη ανάπτυξη, οι διοργανωτές μάς παρότρυναν να επιμείνουμε στη σύνδεση του αθλητικού τουρισμού με τη βιώσιμη ανάπτυξη, στην καινοτομία και τις πετυχημένες στρατηγικές διακυβέρνησης και σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα.

Οι αθλητικές υποδομές είναι πολύ βασικές και ουσιαστικές αν θέλουμε να μιλάμε για την μελλοντική του ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού στην πόλης μας. Στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης υλοποιούνται αθλητικά έργα και στους 14 δήμους και μακάρι να έχουμε πόρους, ώστε να σχεδιάσουμε μεγαλύτερα και περισσότερα. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να προσφέρει αλησμόνητες αθλητικές εμπειρίες στον επισκέπτη. Με το κατάλληλο πλάνο, σχέδιο και προγραμματισμό κερδίζουμε ταξιδιώτες που θα έρχονται στα αθλητικά γεγονότα της πόλης μας».

stelios-aggeloudis.jpg

Στέλιος Αγγελούδης: «Γεγονότα κοινωνικά, όχι μόνο αθλητικά»

«Αρχικά θα πρέπει να καταγράψουμε ότι την τελευταία δεκαετία έχει αρχίσει να αναπτύσσεται ιδιαίτερα το δρομικό κίνημα, που ήταν μία καθαρά αθλητικού χαρακτήρα δράση με δρομείς οι οποίοι πραγματικά είχαν μπει στη διαδικασία να συμμετέχουν σε δρόμους ιδιαίτερα μεγάλων αποστάσεων και να εξάγουν μια αθλητική δραστηριότητα από τα γήπεδα στον δρόμο, κοινωνικοποιώντας μία αθλητική δράση και βγάζοντάς την στην κοινωνία. Πλέον, το δρομικό έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις.

Η εξαγωγή αθλητικής δραστηριότητας στις αστικές περιοχές είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη του κινήματος, τη δημιουργία των προϋποθέσεων εκείνων, ώστε να πολλαπλασιαστούν οι πολίτες, οι οποίοι έρχονται κοντά στον αθλητισμό και τέτοιου είδους διοργανώσεις να εξελιχθούν σε μαζικές δράσεις.

Βλέπουμε πλέον σε όλη την Ελλάδα να γίνονται δεκάδες δρομικά γεγονότα, που στην πλειονότητά τους είναι και μαζικά. Και γεγονότα, τα οποία είναι κοινωνικά, όχι μόνο αθλητικά.

Το αποτέλεσμα είναι ότι μέσα σε λιγότερο από δύο δεκαετίες μία αθλητική δραστηριότητα μαζικοποιήθηκε και αγκαλιάστηκε από μεγάλα τμήματα αθλούμενων και όχι μόνο, ακριβώς γιατί ξέφυγε από τα όρια της στενής αθλητικής δραστηριότητας και έγινε μια μεγάλη αθλητικοκοινωνική δραστηριότητα.

Αναφορικά με τα οφέλη του δρομικού κινήματος, αυτά είναι τεράστια, γιατί καταρχάς πολλαπλασιάζουμε τους ανθρώπους που έρχονται κοντά στον αθλητισμό, γεγονός που έχει μόνο θετικές συνέπειες για τα ίδιους, όχι μόνο πάνω σε θέματα σωματικής κα ψυχικής ευεξίας, αλλά και στην κοινωνική τους ενσωμάτωση.

Ιδιαίτερα μετά την εμπειρία της πανδημίας και βρισκόμενοι πλέον στη μετά Covid εποχή, τα νούμερα δείχνουν πόσο ανάγκη είχε ο κόσμος να συμμετέχει οργανωμένα σε μαζικές εκδηλώσεις.

Έτσι, λοιπόν, ξεκινήσαμε σε αυτές τις δρομικές εκδηλώσεις από ένα αθλητικό πλαίσιο και στη συνέχεια πήγαμε στην κοινωνική έκρηξη με τη συμμετοχή ευρύτερων στρωμάτων. Πλέον, προστίθενται και άλλα οφέλη, που κάνουν πιο σύνθετο αυτό το φαινόμενο με την τουριστική ή πολιτιστική αξιοποίηση μιας τέτοιας διοργάνωσης. Για παράδειγμα, μία τέτοια στόχευση έχει να κάνει με το Olympic Day Run, που ήταν μια ιδέα των συνεργατών του Ολυμπιακού Μουσείου Θεσσαλονίκης, προκειμένου το τελευταίο να έχει μια εξωστρέφεια, να διοργανώσει ένα τέτοιο αθλητικό γεγονός, το οποίο θα είναι εξωστρεφές.

Αμέσως η υλοποίηση αυτής της ιδέας είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένας διεθνής θεσμός, που ‘τρέχει’ παράλληλα και σε άλλες 200 πόλεις ανά τον κόσμο, να εξελιχθεί σε ένα μεγάλο τουριστικό γεγονός για την πόλη της Θεσσαλονίκης και σε μια ευκαιρία για την τουριστική της ανάπτυξη.

Όταν ένα τέτοιο γεγονός φτάσει σε υψηλά επίπεδα αναγνωρισιμότητας πλέον αρχίζει να υλοποιείται αυτό που λέμε αθλητικός τουρισμός, να έρχονται περιπτώσεις αθλητών από το εξωτερικό, όχι μόνο υψηλού επιπέδου, αλλά και άνθρωποι που θα συνδυάσουν τη διαδρομή με μια πόλη που την έχουν γνωρίσει μέσα από τις εικόνες και να πάρουν μέρος σε ένα Ολυμπιακό γεγονός.

Ο αθλητικός τουρισμός είναι ένα κομμάτι του τουρισμού στο οποίο πρέπει να επενδύσει η χώρα γενικά και οι δήμοι ειδικότερα. Χρειάζεται να γίνει οργανωμένη προσπάθεια στον αθλητικό τουρισμό, στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι κεντρικοί φορείς μέσα από τη διοργάνωση μεγάλων διοργανώσεων».

kyr-oud.jpg

Κυριακή Ουδατζή: «Να αναδειχθούν η πόλη και το Ολυμπιακό της προφίλ»

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι για τη συμμετοχή του κόσμου στο πρόσφατο Olympic Day Run, ιδίως στο 5άρι και στο 1,5άρι. Αυτός ο αγώνας δρόμου είμαι μοναδικός στην Ελλάδα, καθώς είναι ο μόνος που έχει ονοματεπώνυμο και μετά τον κλασικό Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας είναι ο πιο σημαντικός μαραθώνιος της Ελλάδας, καθώς φέρει τους Ολυμπιακούς Κύκλους. Εμείς οι Έλληνες δεν καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό, αλλά για τους ξένους είναι ένας τρόπος τουριστικής προσέλκυσης. Οι ξένοι υποκλίνονται σε ό,τι έχει σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, πολλώ δε μάλλον στην Ελλάδα.

Πρόκειται για μία διοργάνωση που δεν χρειάζεται να συστηθεί, καθώς γίνεται σε άλλες 205 χώρες. Δεν είναι ένας αγώνας που πρέπει να εξηγήσεις, είναι πολύ γνωστός. Εξάλλου, οι Ολυμπιακοί Κύκλοι γοητεύουν και πρόκειται για το πιο αναγνωρίσιμο brand name. Το Olympic Day Run δίνει τη δυνατότητα σε όσους θέλουν να κάνουν ένα ευχάριστο διάλειμμα και να γνωρίσουν την πόλη, συμμετέχοντας παράλληλα σε μία αναγνωρισμένη εκδήλωση. Η πόλη μας, η Θεσσαλονίκη, ήταν άγνωστη στο ευρύ κοινό μέχρι πριν από 4-5 χρόνια, όπως είχα διαπιστώσει από τα ταξίδια μου στο εξωτερικό και πλέον της δίνεται η δυνατότητα να την γνωρίσουν όλοι.

Στόχος του Olympic Day Run είναι να αναδειχθούν η πόλη και το Ολυμπιακό της προφίλ, γιατί η Θεσσαλονίκη ήταν Ολυμπιακή πόλη. Την επόμενη χρονιά, όταν και πλέον θα έχουμε επιστρέψει στους κανονικούς μας ρυθμούς μετά τον κορονοϊό, θα έχουμε και πολιτιστικό πρόγραμμα, όπως είχαμε και την πρώτη χρονιά. Φέτος, στη μετά Covid εποχή δώσαμε το στίγμα μας και ανυπομονούμε για το επόμενο ραντεβού. Το ευχάριστο είναι ότι είχαμε πολλούς συμμετέχοντες από το εξωτερικό και μάλιστα ανθρώπους, οι οποίοι δεν γνώρισαν για τον αγώνα, αλλά θέλησαν έστω και την τελευταία στιγμή να συνδυάσουν την παρουσία τους στην πόλη με το να συμμετέχουν στη διοργάνωση.

Ο αθλητικός τουρισμός είναι η ανερχόμενη δύναμη του τουρισμού παγκοσμίως και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτεί η Θεσσαλονίκη, που έχει και πολιτιστικό τουρισμό. Θα πρέπει η πόλη, λοιπόν, να επενδύσει περισσότερο πάνω στον αθλητικό τουρισμό και τότε μόνο οφέλη θα έχει από αυτόν».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία