Ένα συμπαθέστατο κοινωνικό ρομπότ, η Pepper, έχει αναλάβει να βοηθήσει τους ειδικούς επιστήμονες του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου να εξοικειώσουν τα παιδιά που ζουν στο φάσμα του αυτισμού με τις χρηματικές συναλλαγές.
Το ανθρωπόμορφο ρομπότ συνεργάζεται με παιδιά ηλικίας 7 έως 12 ετών και με τον δικό του, ξεχωριστό τρόπο, και υπό την επίβλεψη κλινικού ψυχολόγου και παιδοψυχολόγου, προσπαθεί να τα εξασκήσει στην αναγνώριση κερμάτων και χαρτονομισμάτων και στην κατανόηση εννοιών, όπως τα ρέστα και η αποταμίευση.
Στόχος της ειδικά μελετημένης εκπαιδευτικής παρέμβασης με πρωταγωνίστρια την Pepper είναι, μέσω της προσομοίωσης χρηματικών συναλλαγών, τα παιδιά να «προικιστούν» με δεξιότητες απαραίτητες για την πρακτική τους λειτουργικότητα. Παράλληλα, να διευκολυνθούν στην καθημερινότητά τους και να ζήσουν με σχετική αυτονομία.
«Τι θέλεις να αγοράσεις σήμερα;», είναι μια από τις ερωτήσεις που απευθύνει η Pepper στα παιδιά. Αυτά καλούνται να επιλέξουν στην οθόνη του tablet κάποιο αντικείμενο και στη συνέχεια, με τη βοήθειά της, να προχωρήσουν στην εικονική οικονομική συναλλαγή. Σε άλλο σημείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το ρομπότ προτρέπει τα παιδιά να ανοίξουν τα κουτάκια που φαίνονται στην οθόνη αφής και να φτιάξουν ζευγάρια με νομίσματα.
«Η προσπάθεια αποσκοπεί στο να μάθουν τα παιδιά να αντιληφθούν τη χρήση των ευρώ στην καθημερινή ζωή, να μάθουν να τα μετρούν, να δίνουν τόσα όσα κοστίζει ένα προϊόν, να κατανοήσουν τη διαφοροποίηση στην αξία των προϊόντων και τη σύγκριση των τιμών, να γνωρίσουν τη διαδικασία υπολογισμού των ρέστων και να συνηθίσουν τις χρηματικές συναλλαγές, υπολογίζοντας το κόστος των προϊόντων και την αγοραστική αξία των χρημάτων που διαθέτουν», επισημαίνει η κλινική ψυχολόγος, Βασιλική Χολέβα.
Το κοινωνικό ρομπότ, τα παιδιά και οι ειδικοί επιστήμονες πραγματοποιούν τις εκπαιδευτικές συναντήσεις τους στην αίθουσα ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου, όπου η Pepper θα βρίσκεται για περίπου δύο μήνες.
Οι γονείς που ενδιαφέρονται να εντάξουν τα παιδιά τους στο πρόγραμμα, μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 2313323908, κάθε Τρίτη και Πέμπτη, μετά τις 15:00. «Θέλουμε τη συνεργασία των γονέων που έχουν παιδιά στο φάσμα του αυτισμού γιατί τα παιδιά που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα μπορέσουν να βοηθηθούν. Ήδη, η εμπειρία που έχουμε από το άλλο μας ρομπότ, τον Νάο, ο οποίος συνεργάζεται με τα παιδιά για τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων τους, είναι θετική. Τα παιδιά ενθουσιάζονται με τα ρομπότ και συνεργάζονται καλά μαζί τους», αναφέρει η παιδοψυχολόγος Αλίκη Νικοπούλου.
Πρόκειται για πιλοτικό ερευνητικό πρόγραμμα, βασισμένο στις επιστήμες της τεχνητής νοημοσύνης, της ειδικής παιδαγωγικής και της ψυχολογίας, με στόχο την εξοικείωση με τις χρηματικές συναλλαγές.
Το πρωτοποριακό πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου «Κοινωνικά Ρομπότ ως Εργαλεία στην Ειδική Εκπαίδευση (ΚοιΡο3Ε)» της δράσης ΕΠΑνΕΚ-ΕΣΠΑ 2014-2020 «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ». Το έργο συντονίζεται από το Εργαστήριο Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου με Μηχανές του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, με εταίρους το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου (Δ? Παιδιατρική Κλινική ΑΠΘ), την Πρότυπη Θεραπευτική και Συμβουλευτική Μονάδα ΠΡΑΞΙΣ, το Κέντρο Παιδιού και Γονέα, καθώς και την εταιρία ΕUROACTION AE.
Ένα συμπαθέστατο κοινωνικό ρομπότ, η Pepper, έχει αναλάβει να βοηθήσει τους ειδικούς επιστήμονες του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου να εξοικειώσουν τα παιδιά που ζουν στο φάσμα του αυτισμού με τις χρηματικές συναλλαγές.
Το ανθρωπόμορφο ρομπότ συνεργάζεται με παιδιά ηλικίας 7 έως 12 ετών και με τον δικό του, ξεχωριστό τρόπο, και υπό την επίβλεψη κλινικού ψυχολόγου και παιδοψυχολόγου, προσπαθεί να τα εξασκήσει στην αναγνώριση κερμάτων και χαρτονομισμάτων και στην κατανόηση εννοιών, όπως τα ρέστα και η αποταμίευση.
Στόχος της ειδικά μελετημένης εκπαιδευτικής παρέμβασης με πρωταγωνίστρια την Pepper είναι, μέσω της προσομοίωσης χρηματικών συναλλαγών, τα παιδιά να «προικιστούν» με δεξιότητες απαραίτητες για την πρακτική τους λειτουργικότητα. Παράλληλα, να διευκολυνθούν στην καθημερινότητά τους και να ζήσουν με σχετική αυτονομία.
«Τι θέλεις να αγοράσεις σήμερα;», είναι μια από τις ερωτήσεις που απευθύνει η Pepper στα παιδιά. Αυτά καλούνται να επιλέξουν στην οθόνη του tablet κάποιο αντικείμενο και στη συνέχεια, με τη βοήθειά της, να προχωρήσουν στην εικονική οικονομική συναλλαγή. Σε άλλο σημείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το ρομπότ προτρέπει τα παιδιά να ανοίξουν τα κουτάκια που φαίνονται στην οθόνη αφής και να φτιάξουν ζευγάρια με νομίσματα.
«Η προσπάθεια αποσκοπεί στο να μάθουν τα παιδιά να αντιληφθούν τη χρήση των ευρώ στην καθημερινή ζωή, να μάθουν να τα μετρούν, να δίνουν τόσα όσα κοστίζει ένα προϊόν, να κατανοήσουν τη διαφοροποίηση στην αξία των προϊόντων και τη σύγκριση των τιμών, να γνωρίσουν τη διαδικασία υπολογισμού των ρέστων και να συνηθίσουν τις χρηματικές συναλλαγές, υπολογίζοντας το κόστος των προϊόντων και την αγοραστική αξία των χρημάτων που διαθέτουν», επισημαίνει η κλινική ψυχολόγος, Βασιλική Χολέβα.
Το κοινωνικό ρομπότ, τα παιδιά και οι ειδικοί επιστήμονες πραγματοποιούν τις εκπαιδευτικές συναντήσεις τους στην αίθουσα ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου, όπου η Pepper θα βρίσκεται για περίπου δύο μήνες.
Οι γονείς που ενδιαφέρονται να εντάξουν τα παιδιά τους στο πρόγραμμα, μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 2313323908, κάθε Τρίτη και Πέμπτη, μετά τις 15:00. «Θέλουμε τη συνεργασία των γονέων που έχουν παιδιά στο φάσμα του αυτισμού γιατί τα παιδιά που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα μπορέσουν να βοηθηθούν. Ήδη, η εμπειρία που έχουμε από το άλλο μας ρομπότ, τον Νάο, ο οποίος συνεργάζεται με τα παιδιά για τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων τους, είναι θετική. Τα παιδιά ενθουσιάζονται με τα ρομπότ και συνεργάζονται καλά μαζί τους», αναφέρει η παιδοψυχολόγος Αλίκη Νικοπούλου.
Πρόκειται για πιλοτικό ερευνητικό πρόγραμμα, βασισμένο στις επιστήμες της τεχνητής νοημοσύνης, της ειδικής παιδαγωγικής και της ψυχολογίας, με στόχο την εξοικείωση με τις χρηματικές συναλλαγές.
Το πρωτοποριακό πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου «Κοινωνικά Ρομπότ ως Εργαλεία στην Ειδική Εκπαίδευση (ΚοιΡο3Ε)» της δράσης ΕΠΑνΕΚ-ΕΣΠΑ 2014-2020 «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ». Το έργο συντονίζεται από το Εργαστήριο Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου με Μηχανές του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, με εταίρους το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου (Δ? Παιδιατρική Κλινική ΑΠΘ), την Πρότυπη Θεραπευτική και Συμβουλευτική Μονάδα ΠΡΑΞΙΣ, το Κέντρο Παιδιού και Γονέα, καθώς και την εταιρία ΕUROACTION AE.
ΣΧΟΛΙΑ