ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Η θετική στάση του Φιλόθεου, τα ηλεκτρικά του ΟΑΣΘ, η ρήξη στον “Ηρακλή” και οι επιδιώξεις ενός πρώην βουλευτή. Γράφει ο Σαλονικιός

Ξεκινά η εκπαίδευση οδηγών αλλά και τεχνικού προσωπικού που θα απασχοληθούν στα ηλεκτρικά λεωφορεία. Η εκπαίδευση γίνεται από τους κινέζους κατασκευαστές οι οποίοι, όπως μαθαίνω, θα μείνουν στη Θεσσαλονίκη περίπου έναν χρόνο

 12/03/2024 07:00

Θεσσαλονίκη: Η θετική στάση του Φιλόθεου, τα ηλεκτρικά του ΟΑΣΘ, η ρήξη στον “Ηρακλή” και οι επιδιώξεις ενός πρώην βουλευτή.  Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός

Ο νέος μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος έχει δώσει θετικά δείγματα γραφής αυτούς τους πρώτους περίπου τρεισήμισι μήνες που βρίσκεται στην πόλη. Από τα νέα στελέχη της Ιεραρχίας, ιδιαίτερα καλλιεργημένος, εξωστρεφής, με άποψη για πολλά θέματα, ακόμη και πέρα από τα στενά περιθώρια του ρόλου του. Στο πλαίσιο αυτό δεν μου έκανε εντύπωση που αισθάνθηκε την ανάγκη να προβεί σε δήλωση σχετικά με την τρανσοφοβική επίθεση σε βάρος δύο μελών της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας που έγινε το βράδυ του περασμένου Σαββάτου στην Αριστοτέλους. Εντάξει, ο Φιλόθεος απέφυγε να χρησιμοποιήσει αυτούς τους όρους και ενέταξε το περιστατικό στα γενικότερα φαινόμενα βίας που πολλαπλασιάζονται ολοένα και περισσότερο, κυρίως στις νεαρότερες ηλικίες, όμως η δήλωσή του έγινε με αφορμή το συγκεκριμένο περιστατικό και αυτό έχει την αξία του.

Είναι προφανές ότι η στάση αυτή του μητροπολίτη αποκλίνει σημαντικά από αυτήν την οποία κρατούσε ο προκάτοχός του Άνθιμος, επί αυτών των ζητημάτων. Θα θυμάστε υποθέτω τις πύρηνες δηλώσεις του κατά του Thessaloniki Pride το οποίο χαρακτήριζε “αίσχος” και “προδοσία”, τη δε ομοφυλοφιλία “θανάσημο αμάρτημα”. Η στάση του Φιλόθεου αποκλίνει ελαφρώς και ως προς το πνεύμα που εξέπεμψε με την τελευταία απόφασή της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος. Όχι, δεν εννοώ ότι ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης δεν συντάσσεται με τη θέση της Εκκλησίας όσον αφορά το νόμο περί ομόφυλων ζευγαριών, όμως, ο μετριοπαθής λόγος του δείχνει μια διαφορετική κατεύθυνση από αυτήν της όξυνσης στις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας, με αφορμή τον επίμαχο νόμο. Διότι, πέρα από την θεσμική κρίση που προκάλεσε η απόφαση της ΔΙΣ, ενθαρρύνει, ίσως ακουσίως, πράξεις σαν κι αυτές που είδαμε το βράδυ του Σαββάτου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Γι' αυτό, λέω, ότι η παρέμβαση του Φιλόθεου έχει την αξία της.

Προς τέλη Μαΐου

Σε άλλα, πιο πεζά θέματα τώρα, να σας πω ότι η κυκλοφορία των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία βρίσκονται από την περασμένη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη αναμένεται μάλλον προς το τέλος Μαΐου. Ο λόγος είναι ότι θα πρέπει να γίνουν πολλά προηγουμένως, ώστε να είναι έτοιμα να υποδεχθούν επιβάτες. Αυτή τη στιγμή τα οχήματα βρίσκονται στις φορολογικές αποθήκες στη Σίνδο έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εκτελωνισμού κ.λπ. Στο μεταξύ τοποθετούνται εξαρτήματα τα οποία είχαν αφαιρεθεί κατά τη μεταφορά τους με το πλοίο (εξωτερικοί καθρέφτες, ρεζέρβα κ.ο.κ.), ενώ θα ακολουθήσει η τοποθέτηση των ακυρωτικών μηχανημάτων και του εξοπλισμού της τηλεματικής. Όταν τελειώσουν αυτές οι εκκρεμότητες τα λεωφορεία θα ελεγχθούν από την αρμόδια επιτροπή παραλαβής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να διαπιστωθεί ότι όλα είναι εντάξει. Παράλληλα, τρέχουν στην Αθήνα τα δοκιμαστικά δρομολόγια σε δείγμα 38 οχημάτων. Θα δοκιμαστούν για περίπου πέντε χιλιάδες χιλιόμετρα και εφόσον όλα πάνε καλά στη συνέχεια θα παραληφθεί και επισήμως από το ελληνικό δημόσιο το σύνολο των 250 λεωφορείων. Εξ αυτών τα 110 θα παραχωρηθούν στη συνέχεια προς χρήση, από το υπουργείο στον ΟΑΣΘ.

Στο μεταξύ ξεκίνησαν ήδη στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης οι εργασίες κατασκευής των εγκαταστάσεων φόρτισης οι οποίες θα είναι έτοιμες προς το τέλος Απριλίου. Παράλληλα, ξεκινά η εκπαίδευση οδηγών αλλά και τεχνικού προσωπικού που θα απασχοληθούν στα ηλεκτρικά λεωφορεία. Η εκπαίδευση γίνεται από τους κινέζους κατασκευαστές οι οποίοι, όπως μαθαίνω, θα μείνουν στη Θεσσαλονίκη περίπου έναν χρόνο. Αυτοί θα εκπαιδεύσουν συγκεκριμένο αριθμό οδηγών και τεχνητών οι οποίοι θα λάβουν και τη σχετική πιστοποίηση, και μόνον αυτοί θα χειρίζονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Θα πρόκειται δε για μόνιμο προσωπικό και όχι για συμβασιούχους οδηγούς που προσέλαβε προσφάτως ο ΟΑΣΘ με οκτάμηνες συμβάσεις. Τα δε οχήματα θα δρομολογηθούν σε γραμμές της δυτικής Θεσσαλονίκης. Ο λόγος είναι ότι βρίσκονται εγγύτερα προς το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, όπου είναι και οι φορτιστές, κι έτσι δεν θα χρειαστεί να κάνουν άσκοπα κενά οχηματοχιλιόμετρα, μειώνοντας έτσι τον καθαρό χρόνο κυκλοφορίας τους με επιβάτες. Αυτό είναι και μια αφορμή να δουν επιτέλους και οι κάτοικοι της δυτικής Θεσσαλονίκης καινούργια λεωφορεία!

Ο Σάββας

Μια και είμαι σε κλίμα ΟΑΣΘ να σας μεταφέρω και το σκηνικό που υπάρχει στον “Ηρακλή”, στον συνεταιρισμό των πρώην μετόχων. Εκεί επικρατεί αναστάτωση καθώς υπάρχουν διαφωνίες ως προς τον τρόπο χειρισμού των θεμάτων και των εκκρεμοτήτων που έχουν με τον ΟΑΣΘ. Δηλαδή, το θέμα του χρέους του ΟΑΣΘ προς τους πρώην μετόχους το οποίο έχει φτάσει κοντά στα 15 εκατ. ευρώ, καθώς και της υπογραφής νέου μισθωτηρίου συμβολαίου για τα ακίνητα του “Ηρακλή” τα οποία αξιοποιεί ο ΟΑΣΘ (αμαξοστάσια, γραφεία). Αλλά επ' αυτών θα επανέλθω.

Όπως πληροφορούμαι, αυτή τη στιγμή το 9μελες δ.σ. του “Ηρακλή” είναι χωρισμένο στα δύο. Τρία μέλη του βρίσκονται σε κλίμα συνεννόησης με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και οι υπόλοιποι έξι έχουν διαφορετική προσέγγιση, περισσότερο απαιτητική και μαχητική. Το δ.σ. είναι διορισμένο από το Πρωτοδικείο και θα πρέπει μέσα στο επόμενο διάστημα να γίνουν εκλογές για την ανάδειξη νέου. Πληροφορούμαι ότι ενδιαφέρον να αναμειχθεί στα του “Ηρακλή” εκδηλώνει ο τέως βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Σάββας Αναστασιάδης. Ο ίδιος δεν είχε μετοχές του “Ηρακλή” (και του ΟΑΣΘ), είχε όμως η σύζυγός του και όπως μαθαίνω αυτές έχουν ήδη μεταβιβαστεί στο όνομά του ώστε να μπορεί να θέσει υποψηφιότητα για το νέο δ.σ. με στόχο φυσικά να γίνει πρόεδρος του συνεταιρισμού. Περισσότερα προσεχώς.

Να ανοίξει στο κοινό

Πρωτότυπη, αν μη τι άλλο, είναι η πρωτοβουλία της νέας διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης να καθιερώσει θεματικές συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, που θα λαμβάνουν χώρα στην αίθουσα του Συμβουλίου πριν από τις τακτικές συνεδριάσεις του Σώματος. Η αρχή έγινε χθες με καλεσμένη την επίτιμη Έφορο Αγγελική Κοτταρίδη η οποία έκανε μια σύντομη διάλεξη ενώπιον των δημοτικών συμβούλων αναφορικά με τη ζωή και το έργο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Όπως, δε, είπε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Σπύρος Βούγιας αυτή ήταν η πρώτη από μια σειρά θεματικών συνεδριάσεων καθώς το επόμενο διάστημα θα γίνουν και άλλες ανάλογες παρουσιάσεις από τον Διονύση Σαββόπουλο καθώς και από τον Βρετανό ιστορικός και λάτρη της Θεσσαλονίκης, Μαρκ Μαζάουερ. Επειδή όλες αυτές οι ομιλίες-παρουσιάσεις θα ενδιέφεραν πολύ κόσμο, ίσως θα έπρεπε να φροντίσει ο δήμος αυτές να δοθούν σε έναν μεγαλύτερο χώρο, ας πούμε στην αίθουσα “Μανώλης Αναγνωστάκης” του ισογείου του δημαρχιακού μεγάρου, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα και σε άλλους, πλην των δημοτικών συμβούλων να τις παρακολουθήσου

Ο νέος μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος έχει δώσει θετικά δείγματα γραφής αυτούς τους πρώτους περίπου τρεισήμισι μήνες που βρίσκεται στην πόλη. Από τα νέα στελέχη της Ιεραρχίας, ιδιαίτερα καλλιεργημένος, εξωστρεφής, με άποψη για πολλά θέματα, ακόμη και πέρα από τα στενά περιθώρια του ρόλου του. Στο πλαίσιο αυτό δεν μου έκανε εντύπωση που αισθάνθηκε την ανάγκη να προβεί σε δήλωση σχετικά με την τρανσοφοβική επίθεση σε βάρος δύο μελών της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας που έγινε το βράδυ του περασμένου Σαββάτου στην Αριστοτέλους. Εντάξει, ο Φιλόθεος απέφυγε να χρησιμοποιήσει αυτούς τους όρους και ενέταξε το περιστατικό στα γενικότερα φαινόμενα βίας που πολλαπλασιάζονται ολοένα και περισσότερο, κυρίως στις νεαρότερες ηλικίες, όμως η δήλωσή του έγινε με αφορμή το συγκεκριμένο περιστατικό και αυτό έχει την αξία του.

Είναι προφανές ότι η στάση αυτή του μητροπολίτη αποκλίνει σημαντικά από αυτήν την οποία κρατούσε ο προκάτοχός του Άνθιμος, επί αυτών των ζητημάτων. Θα θυμάστε υποθέτω τις πύρηνες δηλώσεις του κατά του Thessaloniki Pride το οποίο χαρακτήριζε “αίσχος” και “προδοσία”, τη δε ομοφυλοφιλία “θανάσημο αμάρτημα”. Η στάση του Φιλόθεου αποκλίνει ελαφρώς και ως προς το πνεύμα που εξέπεμψε με την τελευταία απόφασή της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος. Όχι, δεν εννοώ ότι ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης δεν συντάσσεται με τη θέση της Εκκλησίας όσον αφορά το νόμο περί ομόφυλων ζευγαριών, όμως, ο μετριοπαθής λόγος του δείχνει μια διαφορετική κατεύθυνση από αυτήν της όξυνσης στις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας, με αφορμή τον επίμαχο νόμο. Διότι, πέρα από την θεσμική κρίση που προκάλεσε η απόφαση της ΔΙΣ, ενθαρρύνει, ίσως ακουσίως, πράξεις σαν κι αυτές που είδαμε το βράδυ του Σαββάτου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Γι' αυτό, λέω, ότι η παρέμβαση του Φιλόθεου έχει την αξία της.

Προς τέλη Μαΐου

Σε άλλα, πιο πεζά θέματα τώρα, να σας πω ότι η κυκλοφορία των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία βρίσκονται από την περασμένη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη αναμένεται μάλλον προς το τέλος Μαΐου. Ο λόγος είναι ότι θα πρέπει να γίνουν πολλά προηγουμένως, ώστε να είναι έτοιμα να υποδεχθούν επιβάτες. Αυτή τη στιγμή τα οχήματα βρίσκονται στις φορολογικές αποθήκες στη Σίνδο έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εκτελωνισμού κ.λπ. Στο μεταξύ τοποθετούνται εξαρτήματα τα οποία είχαν αφαιρεθεί κατά τη μεταφορά τους με το πλοίο (εξωτερικοί καθρέφτες, ρεζέρβα κ.ο.κ.), ενώ θα ακολουθήσει η τοποθέτηση των ακυρωτικών μηχανημάτων και του εξοπλισμού της τηλεματικής. Όταν τελειώσουν αυτές οι εκκρεμότητες τα λεωφορεία θα ελεγχθούν από την αρμόδια επιτροπή παραλαβής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να διαπιστωθεί ότι όλα είναι εντάξει. Παράλληλα, τρέχουν στην Αθήνα τα δοκιμαστικά δρομολόγια σε δείγμα 38 οχημάτων. Θα δοκιμαστούν για περίπου πέντε χιλιάδες χιλιόμετρα και εφόσον όλα πάνε καλά στη συνέχεια θα παραληφθεί και επισήμως από το ελληνικό δημόσιο το σύνολο των 250 λεωφορείων. Εξ αυτών τα 110 θα παραχωρηθούν στη συνέχεια προς χρήση, από το υπουργείο στον ΟΑΣΘ.

Στο μεταξύ ξεκίνησαν ήδη στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης οι εργασίες κατασκευής των εγκαταστάσεων φόρτισης οι οποίες θα είναι έτοιμες προς το τέλος Απριλίου. Παράλληλα, ξεκινά η εκπαίδευση οδηγών αλλά και τεχνικού προσωπικού που θα απασχοληθούν στα ηλεκτρικά λεωφορεία. Η εκπαίδευση γίνεται από τους κινέζους κατασκευαστές οι οποίοι, όπως μαθαίνω, θα μείνουν στη Θεσσαλονίκη περίπου έναν χρόνο. Αυτοί θα εκπαιδεύσουν συγκεκριμένο αριθμό οδηγών και τεχνητών οι οποίοι θα λάβουν και τη σχετική πιστοποίηση, και μόνον αυτοί θα χειρίζονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Θα πρόκειται δε για μόνιμο προσωπικό και όχι για συμβασιούχους οδηγούς που προσέλαβε προσφάτως ο ΟΑΣΘ με οκτάμηνες συμβάσεις. Τα δε οχήματα θα δρομολογηθούν σε γραμμές της δυτικής Θεσσαλονίκης. Ο λόγος είναι ότι βρίσκονται εγγύτερα προς το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, όπου είναι και οι φορτιστές, κι έτσι δεν θα χρειαστεί να κάνουν άσκοπα κενά οχηματοχιλιόμετρα, μειώνοντας έτσι τον καθαρό χρόνο κυκλοφορίας τους με επιβάτες. Αυτό είναι και μια αφορμή να δουν επιτέλους και οι κάτοικοι της δυτικής Θεσσαλονίκης καινούργια λεωφορεία!

Ο Σάββας

Μια και είμαι σε κλίμα ΟΑΣΘ να σας μεταφέρω και το σκηνικό που υπάρχει στον “Ηρακλή”, στον συνεταιρισμό των πρώην μετόχων. Εκεί επικρατεί αναστάτωση καθώς υπάρχουν διαφωνίες ως προς τον τρόπο χειρισμού των θεμάτων και των εκκρεμοτήτων που έχουν με τον ΟΑΣΘ. Δηλαδή, το θέμα του χρέους του ΟΑΣΘ προς τους πρώην μετόχους το οποίο έχει φτάσει κοντά στα 15 εκατ. ευρώ, καθώς και της υπογραφής νέου μισθωτηρίου συμβολαίου για τα ακίνητα του “Ηρακλή” τα οποία αξιοποιεί ο ΟΑΣΘ (αμαξοστάσια, γραφεία). Αλλά επ' αυτών θα επανέλθω.

Όπως πληροφορούμαι, αυτή τη στιγμή το 9μελες δ.σ. του “Ηρακλή” είναι χωρισμένο στα δύο. Τρία μέλη του βρίσκονται σε κλίμα συνεννόησης με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και οι υπόλοιποι έξι έχουν διαφορετική προσέγγιση, περισσότερο απαιτητική και μαχητική. Το δ.σ. είναι διορισμένο από το Πρωτοδικείο και θα πρέπει μέσα στο επόμενο διάστημα να γίνουν εκλογές για την ανάδειξη νέου. Πληροφορούμαι ότι ενδιαφέρον να αναμειχθεί στα του “Ηρακλή” εκδηλώνει ο τέως βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Σάββας Αναστασιάδης. Ο ίδιος δεν είχε μετοχές του “Ηρακλή” (και του ΟΑΣΘ), είχε όμως η σύζυγός του και όπως μαθαίνω αυτές έχουν ήδη μεταβιβαστεί στο όνομά του ώστε να μπορεί να θέσει υποψηφιότητα για το νέο δ.σ. με στόχο φυσικά να γίνει πρόεδρος του συνεταιρισμού. Περισσότερα προσεχώς.

Να ανοίξει στο κοινό

Πρωτότυπη, αν μη τι άλλο, είναι η πρωτοβουλία της νέας διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης να καθιερώσει θεματικές συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, που θα λαμβάνουν χώρα στην αίθουσα του Συμβουλίου πριν από τις τακτικές συνεδριάσεις του Σώματος. Η αρχή έγινε χθες με καλεσμένη την επίτιμη Έφορο Αγγελική Κοτταρίδη η οποία έκανε μια σύντομη διάλεξη ενώπιον των δημοτικών συμβούλων αναφορικά με τη ζωή και το έργο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Όπως, δε, είπε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Σπύρος Βούγιας αυτή ήταν η πρώτη από μια σειρά θεματικών συνεδριάσεων καθώς το επόμενο διάστημα θα γίνουν και άλλες ανάλογες παρουσιάσεις από τον Διονύση Σαββόπουλο καθώς και από τον Βρετανό ιστορικός και λάτρη της Θεσσαλονίκης, Μαρκ Μαζάουερ. Επειδή όλες αυτές οι ομιλίες-παρουσιάσεις θα ενδιέφεραν πολύ κόσμο, ίσως θα έπρεπε να φροντίσει ο δήμος αυτές να δοθούν σε έναν μεγαλύτερο χώρο, ας πούμε στην αίθουσα “Μανώλης Αναγνωστάκης” του ισογείου του δημαρχιακού μεγάρου, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα και σε άλλους, πλην των δημοτικών συμβούλων να τις παρακολουθήσου

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία