Θεσσαλονίκη: Ικανοποιημένοι από το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης οι μεταφορείς- Αντιδρούν οι καταστηματάρχες
06/07/2024 08:00
06/07/2024 08:00
Πολλές και διαφορετικές είναι οι αντιδράσεις που έχουν προκύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα από επαγγελματικούς φορείς και συλλογικότητες της πόλης, μετά την ψήφιση της νέας κανονιστικής απόφαση για την τροποποίηση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων σε συνδυασμό με την απαγόρευση διέλευσης φορτηγών οχημάτων στο ιστορικό κέντρο της πόλης.
Όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε πραγματοποιήσει διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, τα επιμελητήρια καθώς και με τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Στις 19 Ιουνίου η διοίκηση του δήμου έδωσε στη δημοσιότητα την πρόταση η οποία και κοινοποιήθηκε σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ενώ ακολούθησε η ψήφιση του κανονισμού από το Δημοτικό Συμβούλιο την περασμένη Δευτέρα 01/07.
Ικανοποίηση από τους μεταφορείς
«Είναι ένα βολικό και ικανοποιητικό το νέο ωράριο για εμάς» επισημαίνει στο makthes.gr ο πρόεδρος της «Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών, Απόστολος Κενανίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης θα βοηθήσει αρκετά τους μεταφορείς δίνοντας τους την δυνατότητα να κινούνται στο κέντρο της πόλης κατά τις ώρες που δεν υπάρχει τόσο μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση.
«Συζητήσαμε με τον Στέλιο Αγγελούδη θέτοντας του τις προτάσεις μας για ένα ωράριο φορτοεκφόρτωσης από τις 10 μέχρι τις 2 το μεσημέρι, δηλαδή στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο η κίνηση στους δρόμους είναι ελαφρώς μειωμένη. Από τις 7 μέχρι τις 10 το πρωί παρατηρείται ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση στους δρόμους της πόλης και γι αυτό ζητήσαμε σε εκείνο το διάστημα να μην πραγματοποιούνται φορτοεκφορτώσεις» .
Σχετικά με τις φορτοεκφορτώσεις που πραγματοποιούνται κατά τις βραδινές ώρες ο κύριος Κενανίδης υπογράμμισε ότι δημιουργείται ιδιαίτερα μεγάλη όχληση στους κατοίκους της πόλης εξαιτίας του θορύβου των φορτηγών. «Μέχρι και κουβάδες γεμάτους με νερό έριχναν οι μόνιμοι κάτοικοι στους μεταφορείς που δούλευαν τα ξημερώματα για να εξυπηρετήσουν τα εμπορικά καταστήματα», επισημαίνει ο κύριος Κενανίδης τονίζοντας ότι οι διαμαρτυρίες των κατοίκων είναι απόλυτα δικαιολογημένες.
«Παρόλο που οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης ικανοποιούν σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες μας, αυτές βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από τα εμπορικά καταστήματα. Είναι αρκετά δύσκολο να εξυπηρετηθούμε όταν πρέπει να ξεφορτώσουμε ένα μεγάλο φορτίο περνώντας μέσα στους πεζόδρομους με κίνηση και τραπεζοκαθίσματα. Θα έπρεπε κατά την γνώμη μας τα φορτηγά να έχουν πρόσβαση ακόμα και μέσα στους πεζοδρόμους έτσι ώστε να κάνουν πιο εύκολα τις φορτοεκφορτώσεις».
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Ο.Φ.Α.Ε. «με τον νέο κανονισμό τα φορτηγά θα κυκλοφορούν πιο άνετα χωρίς να δημιουργούν επιπλέον κυκλοφοριακά προβλήματα. Μελετήθηκαν όλοι οι παράγοντες από το ινστιτούτο μεταφορών και πιστεύουμε ότι το νέο ωράριο θα λειτουργήσει αρκετά καλά. Δεν έχουμε αντίρρηση σε μια ενδεχόμενη διεύρυνση του ωραρίου και για τις υπόλοιπες ώρες κατά τις οποίες τα εμπορικά καταστήματα είναι ανοιχτά ωστόσο αντιλαμβανόμαστε ότι τα προβλήματα που θα προκληθούν στους δρόμους θα είναι μεγαλύτερα».
Δεν αρκούν τέσσερις ώρες λέει ο Εμπορικός Σύλλογος
Την έντονη ανησυχία του για την εφαρμογή της συγκεκριμένης κανονιστικής απόφασης εξέφρασε μιλώντας στο makthes.gr ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης ο οποίος τόνισε ότι παρά την αποστολή των προτάσεων του Συλλόγου προς την Δημοτική Αρχή στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, δεν υπήρξε καμία αλλαγή στον σχεδιασμό.
«Με την νέα κανονιστική απόφαση περιορίζεται σημαντικά το χρονικό περιθώριο φορτοεκφόρτωσης στις ειδικές θέσεις που εξυπηρετούν τον σκοπό αυτό. Μέσα σε τέσσερις ώρες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν όλα τα καταστήματα τα οποία είναι ανοιχτά από τις 10 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ καθώς ο όγκος των παραγγελιών παραμένει ίδιος». Όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, μεγάλο θα είναι το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί και στις εταιρίες που εφοδιάζουν τα εμπορικά καταστήματα καθώς θα πρέπει μέσα σε τέσσερις ώρες να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ανεφοδιασμού των επιχειρήσεων.
«Δεν θα καταστραφεί η αγορά εξαιτίας μια απόφασης»
«Οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης θα έπρεπε να είναι διαθέσιμες για τα φορτηγά καθ’όλη την διάρκεια λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων» υπογραμμίζει ο κύριος Φιλιππίδης. «Είναι πολύ πιθανό κατά την εφαρμογή της συγκριμένης απόφασης να δημιουργηθεί μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα καθώς οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης δεν θα μπορούν να εξυπηρετούν το σύνολο των οχημάτων που θα πρέπει να εφοδιάσουν τα καταστήματα από τις 10 έως τις 2 το μεσημέρι. Δεν γίνεται να καταστραφεί η αγορά της πόλης εξαιτίας μια απόφασης η οποία δεν έχει μελετηθεί όσο θα έπρεπε» αναφέρει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου υπογραμμίζοντας ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να επικρατήσει ασυδοσία ως προς την τήρηση του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων, αφού αυτό δεν θα εξυπηρετεί κανέναν.
Ταλαιπωρία και για τους εστιάτορες
Οι επιχειρηματίες της εστίασης διατυπώνουν τις δικές τους αντιρρήσεις και υπογραμμίζουν ότι είχαν ζητήσει εξαίρεση για τα καταστήματα του κλάδου τους, καθώς τα εστιατόρια και οι ταβέρνες τροφοδοτούνται κατά κύριο λόγο με ευπαθή προϊόντα που απαιτούν άμεση μεταφορά και προφύλαξη από τις υψηλές θερμοκρασίες.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και Καφέ Μπαρ Ν. Θεσσαλονίκης Μιχάλη Επιτροπίδη, «θα δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα με την τροφοδοσία των καταστημάτων καθώς θα πρέπει να γίνουν αλλαγές και στη λειτουργία της λαχαναγοράς και της κρεαταγοράς ώστε να υπάρχει σωστή και έγκαιρη τροφοδοσία των καταστημάτων εστίασης».
«Ζητάμε να επιτρέπεται για όλο το 24ωρο η είσοδος σε φορτηγά που μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα. Όπως υπήρξε εξαίρεση για τα οχήματα που μεταφέρουν πάγο, το ίδιο θα πρέπει να συμβεί και με τα φορτηγά που εφοδιάζουν τα καταστήματά μας. Θα πρέπει να εξασφαλισθεί ευκολότερη πρόσβαση σχετικά με προϊόντα που είναι φρέσκα και είναι επίφοβο να χαλάσουν. Σίγουρα θα ταλαιπωρηθούν αρκετοί επαγγελματίες κατά την εφαρμογή του συγκεκριμένου κανονισμού. Μέσω του επιμελητηρίου θα θέσουμε και πάλι το ζήτημα προς συζήτηση» αναφέρει ο κύριος Επιτροπίδης.
«Αναποτελεσματικό το νέο ωράριο»
Σοβαρές ενστάσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα της απόφασης για το ωράριο φορτοεκφορτώσεων των καταστημάτων στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, εκφράζει και η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων του Νομού Θεσσαλονίκης (ΟΕΕΘ).
«Στις δύο συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης με την συμμετοχή εκπροσώπων της αγοράς, τονίσαμε ότι το κυριότερο πρόβλημα της πόλης είναι το κυκλοφοριακό και στο πλαίσιο αυτό καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις για τη ρύθμιση του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων και για τον απαιτούμενο έλεγχο των θέσεων και του χρόνου φορτοεκφορτώσεων για το ιστορικό κέντρο, όπως προέβλεπε η πρόσκληση διαβούλευσης του δήμου Θεσσαλονίκης» τονίζει ο Πρόεδρος της ΟΕΕΘ Γεώργιος Μουτσογιάννης.
«Θεωρούμε ότι το νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων είναι αναποτελεσματικό, είναι ανέφικτο να λειτουργήσει και να ικανοποιήσει τις ανάγκες των καταστημάτων, θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα στους επαγγελματίες και εμπόρους της πόλης και στους προμηθευτές τους και κατ’ επέκταση στη γενικότερη ομαλή λειτουργία της αγοράς. Η νέα κανονιστική απόφαση έχει εφαρμογή όχι μόνο για την περιοχή του ιστορικού κέντρου, για την οποία προσκληθήκαμε να υποβάλλουμε προτάσεις, αλλά για όλες τις δημοτικές κοινότητες του δήμου, παραβλέποντας τις ιδιαιτερότητες και τις ειδικές ανάγκες κάθε περιοχής και των επαγγελματιών τους» καταλήγει ο κ. Μουτσογιάννης.
Προσχηματικές οι διαβουλεύσεις που έγιναν λέει το ΕΕΘ
Περισσότερα προβλήματα από αυτά θα επιλύσει θα προκαλέσει ο νέος κανονισμός για τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων στον δήμο Θεσσαλονίκης, εκτιμά η διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), που με ανακοίνωσή της εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια της για την υπερψήφιση από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης του νέου κανονισμού, για τον οποίο εκτιμά ότι θα ακυρωθεί στην πράξη. Παράλληλα υποστηρίζει ότι αγνοήθηκαν πλήρως οι προτάσεις και παρατηρήσεις που απέστειλε.
«Το ΕΕΘ θεωρεί την όποια διαβούλευση προηγήθηκε εντελώς προσχηματική, καθώς δεν υιοθετήθηκε καμία από τις προτάσεις των φορέων της αγοράς, ενώ χαρακτηρίζει απαξιωτική τη στάση του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο οποίος λειτούργησε χωρίς να λάβει υπόψιν τις θέσεις του μεγαλύτερου φορέα που εκπροσωπεί ελεύθερους επαγγελματίες και μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στη Θεσσαλονίκη» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, με την οποία το ΕΕΘ καλεί την διοίκηση του δήμου, σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί η παραπάνω πρόβλεψη, να εξετάσει το ενδεχόμενο επαναδιαβούλευσης του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης και υιοθέτησης προτάσεων που το επιμελητήριο έχει καταθέσει.
Παράλληλα, με νέα ανακοίνωση του το ΕΕΘ καλεί τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, «να επιστρέψει στην αρχική του δέσμευση για στενή συνεργασία του δήμου με τα επιμελητήρια, σε θέματα που αφορούν την αγορά, την επιχειρηματικότητα και τους ελεύθερους επαγγελματίες της πόλης».
«Επιλέγουμε τη συνεργασία και όχι τη σύγκρουση καθώς επιθυμούμε να δίνονται λύσεις στα προβλήματα των μελών μας. Ο νέος κανονισμός που αφορά την τροποποίηση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης στον δήμο Θεσσαλονίκης, έχει απορριφθεί από το σύνολο των φορέων που εκπροσωπούν την αγορά και όχι μόνο από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Είμαστε στη διάθεση της δημοτικής αρχής για συζήτηση οποιουδήποτε θέματος αφορά την αγορά της πόλης και τα μέλη μας», καταλήγει η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου.
«Τις προτεραιότητές μας τις ορίζει το υπέρτατο συμφέρον της πόλης»
Ιδιαίτερα αιχμηρή ήταν και η απάντηση του δημάρχου Θεσσαλονίκης Στέλιου Αγγελούδη προς το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Αγγελούδης στη δήλωσή του επισήμανε ότι «ο δήμος Θεσσαλονίκης λειτουργεί με γνώμονα την απρόσκοπτη λειτουργία της αγοράς και της πόλης, λαμβάνοντας υπόψη τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η κατασκευή του flyover και την επιβάρυνση που το έργο αυτό προκαλεί στο κυκλοφοριακό».
Έκανε λόγο επίσης για έκτακτες καταστάσεις, οι οποίες όπως ανέφερε, «απαιτούν έκτακτες λύσεις, λύσεις που προτάσσουν την εξυπηρέτηση του συλλογικού συμφέροντος, στη λογική της αναζήτησης της βέλτιστης δυνατής λύσης, στο πλαίσιο των νέων δεδομένων που καλούμαστε να διαχειριστούμε».
Σημειώνεται ότι την Δευτέρα 01/07, το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης ενέκρινε την παρακάτω πρόταση για το ωράριο φορτοεκφορτώσεων.
Αναλυτικά αυτή έχει ως εξής:
Εγκρίνονται οι παρακάτω ρυθμίσεις σύμφωνα με το άρθρο 52 του Ν.2696/1999 (Κ.Ο.Κ.), όπως τροποποιήθηκε και όπως ισχύει:
Α) Σε όλες τις οδούς του Δήμου Θεσσαλονίκης:
Β) Η υπ’ αριθμ. 2530/17-5-2017 Απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ΦΕΚ 1861/Β΄/26-5-2017, «Έγκριση μόνιμων μέτρων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 577/2016 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης», τροποποιείται ως εξής: «Απαγορεύεται η διέλευση όλων των φορτηγών οχημάτων ανεξαρτήτως ωφέλιμου φορτίου, από τις 14:00 μετά το μεσημέρι έως τις 19:00 το απόγευμα τις καθημερινές (Δευτέρα έως Παρασκευή) και από τις 14:00 μετά το μεσημέρι έως τις 17:00 το απόγευμα το Σάββατο, εξαιρουμένων των αργιών, ειδικά στο ιστορικό κέντρο της πόλης που περικλείεται μεταξύ των οδών Καραολή και Δημητρίου, Στρ. Δουμπιώτου, Κασσάνδρου, Ολυμπιάδος, Αγίου Δημητρίου, Εθν. Αμύνης, Αγγελάκη, Νικολάου Γερμανού, Λεωφ. Νίκης, Κουντουριώτη, Σαλαμίνος, Δωδεκανήσου και Καραολή και Δημητρίου, συμπεριλαμβανομένων των περιμετρικών οδών. Από την απαγόρευση διέλευσης εξαιρούνται τα φορτηγά αποκλειστικά για τη διανομή πάγου και κύβων πάγου, ωφέλιμου φορτίου μέχρι 3,5 τόνους, από 1η Απριλίου έως 30 Οκτωβρίου για όλο το 24ωρο».
Γ) Όσον αφορά στις ειδικές περιπτώσεις θα ισχύουν τα εξής:
Τα φορτηγά οχήματα δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης που μεταφέρουν οικοδομικά υλικά, τα ειδικά οχήματα έτοιμου σκυροδέματος, γερανοφόρα οχήματα και οποιαδήποτε μηχανήματα τεχνικών έργων, τα βυτιοφόρα και τα οχήματα διανομής πετρελαίου θέρμανσης, τα γερανοφόρα ή μη οχήματα που εκτελούν μεταφορές οικοσκευών, επαγγελματικού εξοπλισμού, ογκωδών κ.ά., επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός των ορίων του Δήμου Θεσσαλονίκης, κατόπιν γνωμοδότησης της Δ/νσης Τροχαίας.
Πολλές και διαφορετικές είναι οι αντιδράσεις που έχουν προκύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα από επαγγελματικούς φορείς και συλλογικότητες της πόλης, μετά την ψήφιση της νέας κανονιστικής απόφαση για την τροποποίηση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων σε συνδυασμό με την απαγόρευση διέλευσης φορτηγών οχημάτων στο ιστορικό κέντρο της πόλης.
Όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε πραγματοποιήσει διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, τα επιμελητήρια καθώς και με τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Στις 19 Ιουνίου η διοίκηση του δήμου έδωσε στη δημοσιότητα την πρόταση η οποία και κοινοποιήθηκε σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ενώ ακολούθησε η ψήφιση του κανονισμού από το Δημοτικό Συμβούλιο την περασμένη Δευτέρα 01/07.
Ικανοποίηση από τους μεταφορείς
«Είναι ένα βολικό και ικανοποιητικό το νέο ωράριο για εμάς» επισημαίνει στο makthes.gr ο πρόεδρος της «Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών, Απόστολος Κενανίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης θα βοηθήσει αρκετά τους μεταφορείς δίνοντας τους την δυνατότητα να κινούνται στο κέντρο της πόλης κατά τις ώρες που δεν υπάρχει τόσο μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση.
«Συζητήσαμε με τον Στέλιο Αγγελούδη θέτοντας του τις προτάσεις μας για ένα ωράριο φορτοεκφόρτωσης από τις 10 μέχρι τις 2 το μεσημέρι, δηλαδή στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο η κίνηση στους δρόμους είναι ελαφρώς μειωμένη. Από τις 7 μέχρι τις 10 το πρωί παρατηρείται ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση στους δρόμους της πόλης και γι αυτό ζητήσαμε σε εκείνο το διάστημα να μην πραγματοποιούνται φορτοεκφορτώσεις» .
Σχετικά με τις φορτοεκφορτώσεις που πραγματοποιούνται κατά τις βραδινές ώρες ο κύριος Κενανίδης υπογράμμισε ότι δημιουργείται ιδιαίτερα μεγάλη όχληση στους κατοίκους της πόλης εξαιτίας του θορύβου των φορτηγών. «Μέχρι και κουβάδες γεμάτους με νερό έριχναν οι μόνιμοι κάτοικοι στους μεταφορείς που δούλευαν τα ξημερώματα για να εξυπηρετήσουν τα εμπορικά καταστήματα», επισημαίνει ο κύριος Κενανίδης τονίζοντας ότι οι διαμαρτυρίες των κατοίκων είναι απόλυτα δικαιολογημένες.
«Παρόλο που οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης ικανοποιούν σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες μας, αυτές βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από τα εμπορικά καταστήματα. Είναι αρκετά δύσκολο να εξυπηρετηθούμε όταν πρέπει να ξεφορτώσουμε ένα μεγάλο φορτίο περνώντας μέσα στους πεζόδρομους με κίνηση και τραπεζοκαθίσματα. Θα έπρεπε κατά την γνώμη μας τα φορτηγά να έχουν πρόσβαση ακόμα και μέσα στους πεζοδρόμους έτσι ώστε να κάνουν πιο εύκολα τις φορτοεκφορτώσεις».
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Ο.Φ.Α.Ε. «με τον νέο κανονισμό τα φορτηγά θα κυκλοφορούν πιο άνετα χωρίς να δημιουργούν επιπλέον κυκλοφοριακά προβλήματα. Μελετήθηκαν όλοι οι παράγοντες από το ινστιτούτο μεταφορών και πιστεύουμε ότι το νέο ωράριο θα λειτουργήσει αρκετά καλά. Δεν έχουμε αντίρρηση σε μια ενδεχόμενη διεύρυνση του ωραρίου και για τις υπόλοιπες ώρες κατά τις οποίες τα εμπορικά καταστήματα είναι ανοιχτά ωστόσο αντιλαμβανόμαστε ότι τα προβλήματα που θα προκληθούν στους δρόμους θα είναι μεγαλύτερα».
Δεν αρκούν τέσσερις ώρες λέει ο Εμπορικός Σύλλογος
Την έντονη ανησυχία του για την εφαρμογή της συγκεκριμένης κανονιστικής απόφασης εξέφρασε μιλώντας στο makthes.gr ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης ο οποίος τόνισε ότι παρά την αποστολή των προτάσεων του Συλλόγου προς την Δημοτική Αρχή στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, δεν υπήρξε καμία αλλαγή στον σχεδιασμό.
«Με την νέα κανονιστική απόφαση περιορίζεται σημαντικά το χρονικό περιθώριο φορτοεκφόρτωσης στις ειδικές θέσεις που εξυπηρετούν τον σκοπό αυτό. Μέσα σε τέσσερις ώρες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν όλα τα καταστήματα τα οποία είναι ανοιχτά από τις 10 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ καθώς ο όγκος των παραγγελιών παραμένει ίδιος». Όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, μεγάλο θα είναι το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί και στις εταιρίες που εφοδιάζουν τα εμπορικά καταστήματα καθώς θα πρέπει μέσα σε τέσσερις ώρες να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ανεφοδιασμού των επιχειρήσεων.
«Δεν θα καταστραφεί η αγορά εξαιτίας μια απόφασης»
«Οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης θα έπρεπε να είναι διαθέσιμες για τα φορτηγά καθ’όλη την διάρκεια λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων» υπογραμμίζει ο κύριος Φιλιππίδης. «Είναι πολύ πιθανό κατά την εφαρμογή της συγκριμένης απόφασης να δημιουργηθεί μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα καθώς οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης δεν θα μπορούν να εξυπηρετούν το σύνολο των οχημάτων που θα πρέπει να εφοδιάσουν τα καταστήματα από τις 10 έως τις 2 το μεσημέρι. Δεν γίνεται να καταστραφεί η αγορά της πόλης εξαιτίας μια απόφασης η οποία δεν έχει μελετηθεί όσο θα έπρεπε» αναφέρει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου υπογραμμίζοντας ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να επικρατήσει ασυδοσία ως προς την τήρηση του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων, αφού αυτό δεν θα εξυπηρετεί κανέναν.
Ταλαιπωρία και για τους εστιάτορες
Οι επιχειρηματίες της εστίασης διατυπώνουν τις δικές τους αντιρρήσεις και υπογραμμίζουν ότι είχαν ζητήσει εξαίρεση για τα καταστήματα του κλάδου τους, καθώς τα εστιατόρια και οι ταβέρνες τροφοδοτούνται κατά κύριο λόγο με ευπαθή προϊόντα που απαιτούν άμεση μεταφορά και προφύλαξη από τις υψηλές θερμοκρασίες.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και Καφέ Μπαρ Ν. Θεσσαλονίκης Μιχάλη Επιτροπίδη, «θα δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα με την τροφοδοσία των καταστημάτων καθώς θα πρέπει να γίνουν αλλαγές και στη λειτουργία της λαχαναγοράς και της κρεαταγοράς ώστε να υπάρχει σωστή και έγκαιρη τροφοδοσία των καταστημάτων εστίασης».
«Ζητάμε να επιτρέπεται για όλο το 24ωρο η είσοδος σε φορτηγά που μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα. Όπως υπήρξε εξαίρεση για τα οχήματα που μεταφέρουν πάγο, το ίδιο θα πρέπει να συμβεί και με τα φορτηγά που εφοδιάζουν τα καταστήματά μας. Θα πρέπει να εξασφαλισθεί ευκολότερη πρόσβαση σχετικά με προϊόντα που είναι φρέσκα και είναι επίφοβο να χαλάσουν. Σίγουρα θα ταλαιπωρηθούν αρκετοί επαγγελματίες κατά την εφαρμογή του συγκεκριμένου κανονισμού. Μέσω του επιμελητηρίου θα θέσουμε και πάλι το ζήτημα προς συζήτηση» αναφέρει ο κύριος Επιτροπίδης.
«Αναποτελεσματικό το νέο ωράριο»
Σοβαρές ενστάσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα της απόφασης για το ωράριο φορτοεκφορτώσεων των καταστημάτων στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, εκφράζει και η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων του Νομού Θεσσαλονίκης (ΟΕΕΘ).
«Στις δύο συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης με την συμμετοχή εκπροσώπων της αγοράς, τονίσαμε ότι το κυριότερο πρόβλημα της πόλης είναι το κυκλοφοριακό και στο πλαίσιο αυτό καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις για τη ρύθμιση του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων και για τον απαιτούμενο έλεγχο των θέσεων και του χρόνου φορτοεκφορτώσεων για το ιστορικό κέντρο, όπως προέβλεπε η πρόσκληση διαβούλευσης του δήμου Θεσσαλονίκης» τονίζει ο Πρόεδρος της ΟΕΕΘ Γεώργιος Μουτσογιάννης.
«Θεωρούμε ότι το νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων είναι αναποτελεσματικό, είναι ανέφικτο να λειτουργήσει και να ικανοποιήσει τις ανάγκες των καταστημάτων, θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα στους επαγγελματίες και εμπόρους της πόλης και στους προμηθευτές τους και κατ’ επέκταση στη γενικότερη ομαλή λειτουργία της αγοράς. Η νέα κανονιστική απόφαση έχει εφαρμογή όχι μόνο για την περιοχή του ιστορικού κέντρου, για την οποία προσκληθήκαμε να υποβάλλουμε προτάσεις, αλλά για όλες τις δημοτικές κοινότητες του δήμου, παραβλέποντας τις ιδιαιτερότητες και τις ειδικές ανάγκες κάθε περιοχής και των επαγγελματιών τους» καταλήγει ο κ. Μουτσογιάννης.
Προσχηματικές οι διαβουλεύσεις που έγιναν λέει το ΕΕΘ
Περισσότερα προβλήματα από αυτά θα επιλύσει θα προκαλέσει ο νέος κανονισμός για τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων στον δήμο Θεσσαλονίκης, εκτιμά η διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), που με ανακοίνωσή της εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια της για την υπερψήφιση από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης του νέου κανονισμού, για τον οποίο εκτιμά ότι θα ακυρωθεί στην πράξη. Παράλληλα υποστηρίζει ότι αγνοήθηκαν πλήρως οι προτάσεις και παρατηρήσεις που απέστειλε.
«Το ΕΕΘ θεωρεί την όποια διαβούλευση προηγήθηκε εντελώς προσχηματική, καθώς δεν υιοθετήθηκε καμία από τις προτάσεις των φορέων της αγοράς, ενώ χαρακτηρίζει απαξιωτική τη στάση του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο οποίος λειτούργησε χωρίς να λάβει υπόψιν τις θέσεις του μεγαλύτερου φορέα που εκπροσωπεί ελεύθερους επαγγελματίες και μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στη Θεσσαλονίκη» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, με την οποία το ΕΕΘ καλεί την διοίκηση του δήμου, σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί η παραπάνω πρόβλεψη, να εξετάσει το ενδεχόμενο επαναδιαβούλευσης του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης και υιοθέτησης προτάσεων που το επιμελητήριο έχει καταθέσει.
Παράλληλα, με νέα ανακοίνωση του το ΕΕΘ καλεί τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, «να επιστρέψει στην αρχική του δέσμευση για στενή συνεργασία του δήμου με τα επιμελητήρια, σε θέματα που αφορούν την αγορά, την επιχειρηματικότητα και τους ελεύθερους επαγγελματίες της πόλης».
«Επιλέγουμε τη συνεργασία και όχι τη σύγκρουση καθώς επιθυμούμε να δίνονται λύσεις στα προβλήματα των μελών μας. Ο νέος κανονισμός που αφορά την τροποποίηση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης στον δήμο Θεσσαλονίκης, έχει απορριφθεί από το σύνολο των φορέων που εκπροσωπούν την αγορά και όχι μόνο από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Είμαστε στη διάθεση της δημοτικής αρχής για συζήτηση οποιουδήποτε θέματος αφορά την αγορά της πόλης και τα μέλη μας», καταλήγει η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου.
«Τις προτεραιότητές μας τις ορίζει το υπέρτατο συμφέρον της πόλης»
Ιδιαίτερα αιχμηρή ήταν και η απάντηση του δημάρχου Θεσσαλονίκης Στέλιου Αγγελούδη προς το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Αγγελούδης στη δήλωσή του επισήμανε ότι «ο δήμος Θεσσαλονίκης λειτουργεί με γνώμονα την απρόσκοπτη λειτουργία της αγοράς και της πόλης, λαμβάνοντας υπόψη τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η κατασκευή του flyover και την επιβάρυνση που το έργο αυτό προκαλεί στο κυκλοφοριακό».
Έκανε λόγο επίσης για έκτακτες καταστάσεις, οι οποίες όπως ανέφερε, «απαιτούν έκτακτες λύσεις, λύσεις που προτάσσουν την εξυπηρέτηση του συλλογικού συμφέροντος, στη λογική της αναζήτησης της βέλτιστης δυνατής λύσης, στο πλαίσιο των νέων δεδομένων που καλούμαστε να διαχειριστούμε».
Σημειώνεται ότι την Δευτέρα 01/07, το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης ενέκρινε την παρακάτω πρόταση για το ωράριο φορτοεκφορτώσεων.
Αναλυτικά αυτή έχει ως εξής:
Εγκρίνονται οι παρακάτω ρυθμίσεις σύμφωνα με το άρθρο 52 του Ν.2696/1999 (Κ.Ο.Κ.), όπως τροποποιήθηκε και όπως ισχύει:
Α) Σε όλες τις οδούς του Δήμου Θεσσαλονίκης:
Β) Η υπ’ αριθμ. 2530/17-5-2017 Απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ΦΕΚ 1861/Β΄/26-5-2017, «Έγκριση μόνιμων μέτρων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 577/2016 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης», τροποποιείται ως εξής: «Απαγορεύεται η διέλευση όλων των φορτηγών οχημάτων ανεξαρτήτως ωφέλιμου φορτίου, από τις 14:00 μετά το μεσημέρι έως τις 19:00 το απόγευμα τις καθημερινές (Δευτέρα έως Παρασκευή) και από τις 14:00 μετά το μεσημέρι έως τις 17:00 το απόγευμα το Σάββατο, εξαιρουμένων των αργιών, ειδικά στο ιστορικό κέντρο της πόλης που περικλείεται μεταξύ των οδών Καραολή και Δημητρίου, Στρ. Δουμπιώτου, Κασσάνδρου, Ολυμπιάδος, Αγίου Δημητρίου, Εθν. Αμύνης, Αγγελάκη, Νικολάου Γερμανού, Λεωφ. Νίκης, Κουντουριώτη, Σαλαμίνος, Δωδεκανήσου και Καραολή και Δημητρίου, συμπεριλαμβανομένων των περιμετρικών οδών. Από την απαγόρευση διέλευσης εξαιρούνται τα φορτηγά αποκλειστικά για τη διανομή πάγου και κύβων πάγου, ωφέλιμου φορτίου μέχρι 3,5 τόνους, από 1η Απριλίου έως 30 Οκτωβρίου για όλο το 24ωρο».
Γ) Όσον αφορά στις ειδικές περιπτώσεις θα ισχύουν τα εξής:
Τα φορτηγά οχήματα δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης που μεταφέρουν οικοδομικά υλικά, τα ειδικά οχήματα έτοιμου σκυροδέματος, γερανοφόρα οχήματα και οποιαδήποτε μηχανήματα τεχνικών έργων, τα βυτιοφόρα και τα οχήματα διανομής πετρελαίου θέρμανσης, τα γερανοφόρα ή μη οχήματα που εκτελούν μεταφορές οικοσκευών, επαγγελματικού εξοπλισμού, ογκωδών κ.ά., επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός των ορίων του Δήμου Θεσσαλονίκης, κατόπιν γνωμοδότησης της Δ/νσης Τροχαίας.
ΣΧΟΛΙΑ