Θεσσαλονίκη: Ήλιος, θάλασσα και η κρουαζιέρα μου - Πόσα πλοία θα πιάσουν λιμάνι
22/06/2023 07:00
22/06/2023 07:00
Με «βίρα τις άγκυρες και όρτσα τα πανιά» σαλπάρει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την κρουαζιέρα φέτος να ρίχνει κάβους στην πόλη για τα καλά. Με συνολικά 68 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων για όλο το έτος, από την Κυριακή 25 Ιουνίου μέχρι το τέλος Αυγούστου θα προσεγγίσουν το λιμάνι 19 πλοία, η πόλη επενδύει και «ανακαλύπτει» τα οφέλη της κρουαζιέρας.
Bέβαια ο δρόμος που πρέπει να διανυθεί είναι ακόμα μακρύς, αρκεί να λάβουμε υπόψιν πως στον Πειραιά θα δέσουν φέτος 800 κρουαζιερόπλοια…
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναδεικνύεται σε σημαντικό κόμβο homeporting (αποτελεί δηλαδή λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών) για την Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, χάρη σε σημαντικές επενδύσεις προσανατολισμένες στη βελτίωση των υποδομών.
«Μακροβούτι» διαρκείας πραγματοποιεί από το 2021 η κρουαζιέρα με τα πλοία που ρίχνουν κάβους στο λιμάνι της πόλης να αυξάνονται συνεχώς, γεγονός που αναμφίβολα τονώνει την τοπική οικονομία, ανοίγει πεδίο δόξης λαμπρόν για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης, καθιστώντας παράλληλα το λιμάνι, εν αναμονή και του έργου επέκτασης του έκτου προβλήτα, αναπτυξιακή πύλη για την ευρύτερη περιοχή.
Το 2021 16 πλοία έδεσαν στο λιμάνι, το 2022 61 κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν ενώ το 2023 οι προγραμματισμένες αφίξεις είναι 68. To τρέχον έτος μάλιστα θα επιχειρήσουν τέσσερις νέες εταιρείες που εξυπηρετούνται με 24 πλοία. Οι μισές μάλιστα από τις αφίξεις θα είναι home port (επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών).
Την αισιοδοξία της για ανάλογη συνέχεια και το 2024 στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων εκφράζει, μιλώντας στο makthes.gr, η Γενική Εμπορική Διευθύντρια της ΟΛΘ Α.Ε., Θεοδώρα Ρήγα. «Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για το καλύτερο και είμαστε αισιόδοξοι, ακόμα όμως δεν μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα», επισημαίνει.
Παράλληλα, ο νέος επιβατικός σταθμός που φιλοξενείται στην παλαιά αποθήκη 8 του λιμανιού παρέχει το πλεονέκτημα της ταυτόχρονης πρόσδεσης δύο κρουαζιερόπλοιων, καθιστώντας τον λιμένα πόλο έλξης. Ο νέος επιβατικός σταθμός φέτος το καλοκαίρι λειτουργεί παράλληλα με τον παλαιό, ο οποίος στεγάζεται σε διατηρητέο κτίριο και μετά τη λήξη της τουριστικής σεζόν θα υποστεί ολικό λίφτινγκ χωρίς ωστόσο να χάσει τον μοναδικό του χαρακτήρα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας, την οποία υλοποιεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Πειραιώς και Αιγαίου, οι δαπάνες ανά επιβάτη κρουαζιέρας στην πόλη της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε €54,5. Επιπρόσθετα, οι επιβάτες δαπανούν €15,1 κατά τη διάρκεια των οργανωμένων εκδρομών ενώ στα €98,8 ανέρχονται οι δαπάνες αγοράς εκδρομής.
Σε αυτές τις δαπάνες θα πρέπει να προστεθούν και οι σημαντικές δαπάνες των πληρωμάτων, οι οποίες ανέρχονται σε €105,4 ανά μέλος του πληρώματος.
Συνυπολογίζοντας τα έσοδα των ναυτιλιακών πρακτόρων και τα λιμενικά τέλη από τις χειμερινές κρουαζιέρες της περιόδου Νοέμβριος-Απρίλης,
• οι άμεσες θετικές επιπτώσεις από τις «χειμερινές» κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €798.000,
• οι έμμεσες θετικές επιπτώσεις από τις «χειμερινές» κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €533.000
• Οι συνολικές θετικές επιπτώσεις από τις «χειμερινές» κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €1,33 εκ.
• Σε όρους απασχόλησης, οι «χειμερινές» κρουαζιέρες έχουν ως αποτέλεσμα την διατήρηση 35 θέσεων εργασίας σε ετήσια βάση.
Παρουσιάστηκαν επίσης και οι εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις τις κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη σε ετήσια βάση, βάσει εναλλακτικών σεναρίων, με
• τις άμεσες θετικές επιπτώσεις να κυμαίνονται μεταξύ €5,23 εκ. (σενάριο βάσης) και €6,49 εκ. (θετικό σενάριο)
• τις έμμεσες θετικές επιπτώσεις να κυμαίνονται μεταξύ €3,43 εκ. (σενάριο βάσης) και €4,33 εκ. (θετικό σενάριο)
• τις συνολικές θετικές επιπτώσεις να κυμαίνονται μεταξύ €8,56 εκ. (σενάριο βάσης) και €10,82 εκ. (θετικό σενάριο)
Όσο αφορά τις επιπτώσεις στην απασχόληση, η φετινή περίοδος της κρουαζιέρας, με τον σημαντικό αναμενόμενο αριθμό 68 προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στο λιμένα της Θεσσαλονίκης, εκτιμάται ότι η κρουαζιέρα θα έχει ως αποτέλεσμα την διατήρηση 111 θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης σε ετήσια βάση.
Από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας, είναι η ικανοποίηση των επιβατών κρουαζιέρας, όπως αντικατοπτρίζεται στο γεγονός ότι το 90,1% των επιβατών να δηλώνουν ότι μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησαν είναι εξαιρετικά έως αρκετά πιθανό να συστήσουν τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό τουριστικής επίσκεψης.
Η έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί πλήρως μέχρι τον Νοέμβριο και αφού αξιολογηθούν τα ευρήματα θα παρουσιαστούν στο κοινό.
Με «βίρα τις άγκυρες και όρτσα τα πανιά» σαλπάρει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την κρουαζιέρα φέτος να ρίχνει κάβους στην πόλη για τα καλά. Με συνολικά 68 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων για όλο το έτος, από την Κυριακή 25 Ιουνίου μέχρι το τέλος Αυγούστου θα προσεγγίσουν το λιμάνι 19 πλοία, η πόλη επενδύει και «ανακαλύπτει» τα οφέλη της κρουαζιέρας.
Bέβαια ο δρόμος που πρέπει να διανυθεί είναι ακόμα μακρύς, αρκεί να λάβουμε υπόψιν πως στον Πειραιά θα δέσουν φέτος 800 κρουαζιερόπλοια…
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναδεικνύεται σε σημαντικό κόμβο homeporting (αποτελεί δηλαδή λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών) για την Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, χάρη σε σημαντικές επενδύσεις προσανατολισμένες στη βελτίωση των υποδομών.
«Μακροβούτι» διαρκείας πραγματοποιεί από το 2021 η κρουαζιέρα με τα πλοία που ρίχνουν κάβους στο λιμάνι της πόλης να αυξάνονται συνεχώς, γεγονός που αναμφίβολα τονώνει την τοπική οικονομία, ανοίγει πεδίο δόξης λαμπρόν για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης, καθιστώντας παράλληλα το λιμάνι, εν αναμονή και του έργου επέκτασης του έκτου προβλήτα, αναπτυξιακή πύλη για την ευρύτερη περιοχή.
Το 2021 16 πλοία έδεσαν στο λιμάνι, το 2022 61 κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν ενώ το 2023 οι προγραμματισμένες αφίξεις είναι 68. To τρέχον έτος μάλιστα θα επιχειρήσουν τέσσερις νέες εταιρείες που εξυπηρετούνται με 24 πλοία. Οι μισές μάλιστα από τις αφίξεις θα είναι home port (επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών).
Την αισιοδοξία της για ανάλογη συνέχεια και το 2024 στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων εκφράζει, μιλώντας στο makthes.gr, η Γενική Εμπορική Διευθύντρια της ΟΛΘ Α.Ε., Θεοδώρα Ρήγα. «Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για το καλύτερο και είμαστε αισιόδοξοι, ακόμα όμως δεν μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα», επισημαίνει.
Παράλληλα, ο νέος επιβατικός σταθμός που φιλοξενείται στην παλαιά αποθήκη 8 του λιμανιού παρέχει το πλεονέκτημα της ταυτόχρονης πρόσδεσης δύο κρουαζιερόπλοιων, καθιστώντας τον λιμένα πόλο έλξης. Ο νέος επιβατικός σταθμός φέτος το καλοκαίρι λειτουργεί παράλληλα με τον παλαιό, ο οποίος στεγάζεται σε διατηρητέο κτίριο και μετά τη λήξη της τουριστικής σεζόν θα υποστεί ολικό λίφτινγκ χωρίς ωστόσο να χάσει τον μοναδικό του χαρακτήρα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας, την οποία υλοποιεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Πειραιώς και Αιγαίου, οι δαπάνες ανά επιβάτη κρουαζιέρας στην πόλη της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε €54,5. Επιπρόσθετα, οι επιβάτες δαπανούν €15,1 κατά τη διάρκεια των οργανωμένων εκδρομών ενώ στα €98,8 ανέρχονται οι δαπάνες αγοράς εκδρομής.
Σε αυτές τις δαπάνες θα πρέπει να προστεθούν και οι σημαντικές δαπάνες των πληρωμάτων, οι οποίες ανέρχονται σε €105,4 ανά μέλος του πληρώματος.
Συνυπολογίζοντας τα έσοδα των ναυτιλιακών πρακτόρων και τα λιμενικά τέλη από τις χειμερινές κρουαζιέρες της περιόδου Νοέμβριος-Απρίλης,
• οι άμεσες θετικές επιπτώσεις από τις «χειμερινές» κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €798.000,
• οι έμμεσες θετικές επιπτώσεις από τις «χειμερινές» κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €533.000
• Οι συνολικές θετικές επιπτώσεις από τις «χειμερινές» κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €1,33 εκ.
• Σε όρους απασχόλησης, οι «χειμερινές» κρουαζιέρες έχουν ως αποτέλεσμα την διατήρηση 35 θέσεων εργασίας σε ετήσια βάση.
Παρουσιάστηκαν επίσης και οι εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις τις κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη σε ετήσια βάση, βάσει εναλλακτικών σεναρίων, με
• τις άμεσες θετικές επιπτώσεις να κυμαίνονται μεταξύ €5,23 εκ. (σενάριο βάσης) και €6,49 εκ. (θετικό σενάριο)
• τις έμμεσες θετικές επιπτώσεις να κυμαίνονται μεταξύ €3,43 εκ. (σενάριο βάσης) και €4,33 εκ. (θετικό σενάριο)
• τις συνολικές θετικές επιπτώσεις να κυμαίνονται μεταξύ €8,56 εκ. (σενάριο βάσης) και €10,82 εκ. (θετικό σενάριο)
Όσο αφορά τις επιπτώσεις στην απασχόληση, η φετινή περίοδος της κρουαζιέρας, με τον σημαντικό αναμενόμενο αριθμό 68 προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στο λιμένα της Θεσσαλονίκης, εκτιμάται ότι η κρουαζιέρα θα έχει ως αποτέλεσμα την διατήρηση 111 θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης σε ετήσια βάση.
Από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας, είναι η ικανοποίηση των επιβατών κρουαζιέρας, όπως αντικατοπτρίζεται στο γεγονός ότι το 90,1% των επιβατών να δηλώνουν ότι μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησαν είναι εξαιρετικά έως αρκετά πιθανό να συστήσουν τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό τουριστικής επίσκεψης.
Η έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί πλήρως μέχρι τον Νοέμβριο και αφού αξιολογηθούν τα ευρήματα θα παρουσιαστούν στο κοινό.
ΣΧΟΛΙΑ